Dilemmaa pukkaa

Raija -62

Olen 23-vuotias tyttö (enimmäkseen lesbo nykyään) ja minulla on pieni ongelma. Se liittyy erääseen ystävääni, tyttöpuoliseen. Olen tullut hänelle ulos kaapista melkein 2 vuotta sitten, ja aluksi hän otti asian ihan kohtalaisen kivasti. Viime kesän aikana hänestä on kuitenkin tullut aikaisempaa suvaitsemattomampi ja hän on kertonut pitävänsä lesbojuttuja kuvottavina. Silti hän kuulemma voi hyväksyä minut niin pitkään kunhan en seurustele kenenkään tytön kanssa. Olen tottakai ollut pahalla mielellä ja ajatellut, etten tee sellaisella ystävällä mitään, joka ei minua tällaisenaan voi hyväksyä. Kuitenkin hän on minulle jotenkin kauhean tärkeä enkä haluaisi menettää häntä.

Tuon tytön käytös on myös saattanut minut hämmennyksiini. Se on nimittäin pikkuisessa ristiriidassa (minun mielestäni) hänen sanojensa kanssa. Usein, kun olemme yhdessä (mitä kyllä tapahtuu aika harvoin, hän kun asuu Helsingissä, minä Oulussa) hän tuntuu tykkäävän olla todella lähellä minua. Olemme joskus nukkuneetkin vierekkäin (tytön idea) ja yhteissuihkuakin hän on ehdottanut. Hän on myös sanonut, että olen hänelle enemmänkin kuin ystävä (tosin kai tarkoitti, että vähän niinkuin sisko). Voihan se olla ihan tavallistakin ystävyyssuhteissa, mutta ei minulla ainakaan ole tämmöisestä aiempaa kokemusta. Sinänsä hänen käytöksensä ei minua yhtään häiritse - se on vain mukavaa :) - mutta jotenkin hämmentynyt olo siitä tulee, kun ajattelee hänen mielipiteitään. Ja ihan hetero hän tietysti väittää olevansa.

Nyt tuntuisi siltä, että olisi mukavaa saada tähän tilanteeseen jonkun ulkopuolisen mielipide. Ystävältäni en ole viitsinyt mitään kysellä, pelkään, että hän loukkaantuu. Vaikka olisi meidän varmasti ihan hyvä jutella..

Mitä mieltä te olette tällaisesta, ihmiset?

4

1157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RUTH

      itselläni tulee sellainen olo ystäväsi käytöksestä että hän on mustasukkainen sinusta eli vaikka hän on hetero,ajatus siitä että sinulla olisi tyttöystävä saa hänen olonsa ulkopuoliseksi.

    • Mulla tuli tuossa mieleen kaks asiaa. Kuten tässä
      yks vastaaja mainitsi, saattaa kaverisi olla mustasukkainen (=kateellinen?) sulle. Toisekseen voi olla niin, että hän ei oo ihan sujut ittensä kanssa eli torjuu piilevän lepakkomaisuuden ittessään. Enivei, hänellä ei oikein oo selkiytynyt minäkuva tään jutskan suhteen. Aika näyttää tässäkin, mitä tuleman pitää. Tietenkään minkäänlainen painostus ei oo hyväksi kummankaan taholta, se on selvä se.

    • Raija -62

      Kiitoksia tosiaan mielipiteistänne, ihmiset. Olen itsekin vähän uskaltautunut epäilemään, ettei ystävänikään ihan 100-prosenttisen hetero ole (toisaalta, kukapa olisi). On hän itsekin joskus sanonut, että on teini-ikäisenä tuntenut jonkinlaista ihastusta tyttöihin, mutta väittää sen olleen ohimenevä vaihe. Oikeastaan minun on ollut hyvin helppoa uskoa se, sillä sellaista (homoseksuaalisia tuntemuksia) on kaikkien teinipsykologian käsikirjojen mukaan suurimmalla osalla nuorisosta. Mutta kuitenkin.. jokin pistää minut epäilemään, ettei siinä olisi ihan koko totuus. Tai sitten tämä on vain jonkinlaista toiveajattelua. Mene ja tiedä. Olisi joka tapauksessa mukavaa saada jokin selvyys tähän asiaan. Pitäisi vain uskaltautua keskustelemaan tämän ihmisen kanssa "arasta aiheesta".

      • kanssaan

        Suihkuun,sittenhän näen käytöksen.Ole sinä mahdollisimman tavallisesti suihkussa,älä tee mitään kuin tarkkaile vain tilannetta,älä eses hipaise häntä,jos on mahdollista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1260
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1056
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      750
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      661
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      648
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe