OKT helvetti!

Pahasti kusetettu

Ostimme hyvässä uskossa 'rauhalliselta' alueelta kaikkien palveluiden ääreltä uudehkon omakotitalon, eikä se tosiaan ollut mikään ilmainen hankinta.

Tähän mennessä koettua:

- autotallien bänditreenit kesällä 24/7
- meluisia kotibileitä joka vko loppu
- toisten tonteilla juoksentelevat kakarat
- kukkapenkeissä pyörillä crossaavat taaperot
- tieojia kuoputtavat mopopojat
- kännissä heiluvat teinarit rikkomassa paikkoja
- uudenvuoden postilaatikkoräjäytys
- muovikuula-asesodat, kuulia nurmikko täynnä
- palloja lentelee potkupallo ja sählypeleistä
- autoihin törmäilty polkupyörillä

On se HIENOA asua okt-alueella, jossa kusipäiset naapurit kunnioittavat toisiaan ja asettavat kakaroilleen rajat!!!

ps. Talo myynnissä, ostakaa pois!

46

5266

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xxxxxxxxxk

      Listaasi voisin jatkaa vielä, että

      - naapuri on tullut yöllä jopa kurkkimaan ikkunastamme sisään ja käyskennellyt autotallinluiskalla, sorakasastamme on viety soraa ja tiiliä pressun alta

      - uutenavuotena toinen naapuri ampui haulikolla taivaalle, mutta meidän suuntaa ja hauleja meni meidän katolle ja teki peltiin pieniä reikiä

      - naapurin "verikoira" ampaisi meidän pihalle nuuskimaan selkääni kun otin aurinkoa nurmikolla

      - naapuri on heitellyt tupakantumppeja ja kaljapulloja meidän tontinreunaan

      - toinen naapuri paskattaa koiransa aina meidän tontin reunaan

      - naapurin nuori kundi kun sai auton, niin vetäsi meidän kohdalla ojaan, onneksi ei tullut talon seinästä läpi, vielä

      - aina kun käydään kaupassa ja lenkillä, niin naapurin kännikala tulee kyttäämään meidän tontinreunaan

      - kännikala myös tunkee lumet meidän tontinreunaan omalta tontiltaan

      Että aika YEES tämä asuminen idyllisellä OKT-alueella, mutta onneksi on useita muita hyviä naapureita.

      • Älä enää palauta kiitos

        PIKKUPÖKSYT VARASTETTU NARULTA!


      • sdklsdkldssd

        Siinä se taas nähdään...omakotitaloalueiden "rauhallisuus"...


      • klsdklsdklsd
        Älä enää palauta kiitos kirjoitti:

        PIKKUPÖKSYT VARASTETTU NARULTA!

        No kai se joku naapurin pervoheikki oli...;) Runkkaileva vanhapoika....


      • kellään

        voi olla OK-talossa noin paljon napureita. Nyt kyllä on tää kaveri saanu aivan liian laimean lääkityksen.


      • Anonyymi

        Taitaa ola kyseessä ihan sun oma sukupuolesi edustaja, millä nimellä noita kilinkelluttimia ja roikkuvaa nakkia nyt kutsutaan? Esinahkaa..taa..eteen..taa..ja eteen..


    • Ilmainen vinkki

      Osta/rakenna seuraavaksi oikea OKT oikealla tontilla, ei rivari-okt kärpäsen wc-paperi rullan 1 arkin kokoisella tontilla.

      Suomessa on tilaa rakentaa vaikka kuinka, silti kaikki idiootit tunkevat saman hehtaarin sisään. Kai se on sitä että tyhmyys tiivistyy tms. OKT rakennuslupiin pitäisi laittaa 5/100 rakennusoikeus raja ehdottomalla lailla niin poistuisi moni muukin ongelma.

      • jos haluat

        asua lähellä palveluita niin, tontit on kaavoitettu max 1000 m2. Maalta tietysti saa ostaa vaikka useamman hehtaarin tontteja tai vaikka tilan, mutta kun ei ihan kiinnosta asua niin kaukana.


      • -<-<-<-

        esim. 200-300 m2 talot ovat ihan hyvänkokoisia taloja, mutta esim. Hämeenlinnan asuntomessualueella tontit ovat tosi pieniä, suurimmat varmaan juuri sen 1000 m2.


      • ja paljon

        jos meinaa rauhallista ja isoa tonttia läheltä
        palveluja. Sellainen paikka maksaa Hunajaa! On todella harvinaista että saa itse valita mieleisensä asuinpaikan. Se on rikkaiden etuoikeus!


      • :D....

        Näin minäkin näkisin asian ja olen samaa ihmetellyt.

        Tosin rahaa pitää löytyä automatkoihin huoltoihin, sekä talosta ja tontista veroa maksaa.


    • ...

      Meille on tungettu soittamaan paskat housussa, meille on tultu sisälle ja varastettu tavaraa, minua ja lastani on heitetty täydellä Alkon kassillisella, bilehelvettiä on pidetty yläkerrassa 24/7, mummo on hakannut harjanvarrella kattoon 27/7, postilaatikosta on pudotettu alusvaatteita, pyykki on varastettu naruilta, lastenrattaisiin on kustu ja sitä rataa.

      Ei se autius tule asumismuodosta vaan siitä millaisten ihmisten keskellä asut. Toiset vaan valitettavasti ovat IDIOOTTEJA.

      • voi*

        Ei voi muuta sanoa kuin tuon vanhan kliseen, että suo siellä ja vetelä täällä.

        Mutta muuten minusta on oikein hienoa että omakotitaloasukkaat kertovat millaista heillä oikeasti on. Kun kerrostaloasukas kertoo ikävistä kokemuksistaan, niin vakiovastaus on aina: Muuta omakotitaloon! Itse olen asunut sekä omakotitalossa että kerrostalossa, ja nyt taas kerrostalossa omakotitalon jälkeen, ja sanon suoraan, että pois en tästä enää muuta. Vaikka tämä talo on rakennettu v. 1970, ja varmaan on ne kuuluisat kananpaskaseinät ja kaikki, niin silti ei kuulu naapureista mitään häiritsevää. En ole koskaan edes kuullut kenenkään pieraisevan täällä! 5 vuotta olen tässä asunut, ja ainoatakaan valitusta minusta ei olla tehty, vaikka joskus on tullut juhlittua jopa yli yhdentoista. Enkä itsekään ole koskaan kenestäkään valittanut. Eipä ole ollut syytäkään.


      • totuus.
        voi* kirjoitti:

        Ei voi muuta sanoa kuin tuon vanhan kliseen, että suo siellä ja vetelä täällä.

        Mutta muuten minusta on oikein hienoa että omakotitaloasukkaat kertovat millaista heillä oikeasti on. Kun kerrostaloasukas kertoo ikävistä kokemuksistaan, niin vakiovastaus on aina: Muuta omakotitaloon! Itse olen asunut sekä omakotitalossa että kerrostalossa, ja nyt taas kerrostalossa omakotitalon jälkeen, ja sanon suoraan, että pois en tästä enää muuta. Vaikka tämä talo on rakennettu v. 1970, ja varmaan on ne kuuluisat kananpaskaseinät ja kaikki, niin silti ei kuulu naapureista mitään häiritsevää. En ole koskaan edes kuullut kenenkään pieraisevan täällä! 5 vuotta olen tässä asunut, ja ainoatakaan valitusta minusta ei olla tehty, vaikka joskus on tullut juhlittua jopa yli yhdentoista. Enkä itsekään ole koskaan kenestäkään valittanut. Eipä ole ollut syytäkään.

        Niin. Suvaitsevaisuus luo lisää suvaitsevuutta.


    • 7iri8o7or0oåy

      Siksipä ostin talon "maalta". Palvelut 5:n kilometrin päässä, mutta pieni hinta siintä että sain rauhallisen paikan ja ison tontin(useampi tuhat neliötä).

    • viikon omakotitalossa

      kesällä kun omaa asuntoa remontteerattiin. Talon omistajat olivat silloin matkoilla. Ajattelin, että nyt voisin antaa koirani vapaasti juoksennella takapihalla. Eipä se onnistunutkaan, kun naapuritalon koira tuli pihalle räyhäämään. Koiran omistaja oli omalla pihallaan mutta ei korvaansa lotkauttanut huutaakseen koiransa pois. Yksi lapsi oli jatkuvasti soittelemassa ovikelloa ja sai koirani stressaantumaan ja haukkumaan. Yhtään jos menin pihalle, oli naapurin koira tai toisen naapurin lapsi tuppautumassa pihalle. Oli kyllä hyvä kokemus, minua ei saisi millään muuttamaan omakotitaloon johonkin omakotialueelle. Korkeintaan johonkin, missä ei olisi naapuria lähelläkään. Kuka hullu on keksinyt omakotialueet, jossa talot ovat aivan lähekkäin? Ei sellaisessa ole yhtään rauhallisempaa kuin esim. rivitalossa. Kyllä kerrostalo on naapureiden suhteen paras asumismuoto. Ja sitten tietysti talo jossain korvessa!

    • Helppoheikki...........

      Rakenna talosi ympärille meluaita - korkeus max.180 cm - mutta se riittää. Sitten vielä aidan päälle lasimurskaa "lintuja" varten. Ajotielle umpinainen rautaportti. Eiköhän se siitä.

    • Korsoon

      Arvaan että asut Korsossa.

    • niiniin

      Niin,nuo rauhallisella alueella,kaikkien palveluiden äärellä olevat uudehkot omakotitalot kun tuppaa olemaan aika monien muidenkin suosiossa.Sen kyllä varmaan huomaa jo esittelyssä että asuuko alueella muitakin ihmisiä.Harva varmaan ostaa taloa näkemättä sitä ensin.

    • Anonyymi

      Joillakin on isoja tontteja kaupunkien reuna-alueilla. Onko ne peritty vai ihan ostettu avoimilta markkinoilta?
      Miksi suomalaiset eivät ole ihastuneet kissoihin, kaneihin, käärmeisiin ym hiljaisempiin eläimmiin? Miksi vain äänekkäisiin eläimiin eli koiriin ja äänekkäisin harrastuksiin.

      • Anonyymi

        OK latoihin muuttaa vasta äskettäin puusta alas laskeutunutta porukkaa. Pitäisi olla 2 km välimatka naapuriin ja elo on sen mukaista... mutta raha ei riittänyt isoon tonttin eikä huitsin skuttassa ole töitä, joten muutetaan kaupunkien liepeille, joko rivitaloon tai OK-latoon postimerkkitontille ja siellä sitten eletään kuin pellossa, missä lähimpään naapuriin on 2 km.


    • Anonyymi

      Oli aika nostaa tämäkin 13- vuotta sitten tehty aloitus !

    • Anonyymi

      Asun maalla omakotitalossa ja naapurit eivät häiritse, ihana rauha.

    • Anonyymi

      Niin. Luulisi jokaisen kunnioittavan sen verran muita ihmisiä, että jos joku harrastus on, jota ei voi omassa olkkarissa harrastaa, tai sitä pitää tehdä varovaisesti siellä kuten potkia palloa (korkeintaan 2 henkilöä rauhalisesti potkivat, ei koko joukkuetta) tai heittää koripallokoreja, niin siihen lienee jokin syy.

      Eikö tällöin pidä miettiä melko tarkkaan, mihin sen harrastuksen laittaa, eli mieluiten paikkaan joka on suunniteltu harrastusta varten.

      Eihän kukaan halua toisille aiheuttaa vahinkoa tai haittaa, vaan mieluiten kaikki maksavat itse elämisensä?

      • Anonyymi

        Haulikolla naapurit pysyy omalla puolellaan

        Ole suullisesti varottanu että ammun teidät perkeleet, jos tuutte tontin rajan sisäpuolelle

        Kerran perkeleet tuli, ja ammuin sarjan 2 metrin korkeudelle ja juoksivat takasin

        Saatana, joku roti tontin rajallakin!!


    • Anonyymi

      Kerrostalossa on pienempi mahdollisuus meluhöiriölle kuin okt

      • Anonyymi

        Joo, koska kerrostalossa ei asu ketään...eiku mitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, koska kerrostalossa ei asu ketään...eiku mitä?

        No tilastollisesti kerrostaloissa on pienemmät asunnot joten tilastollisesti kerrostaloissa asuu enemmän sinkkuja tai lapsettomia pareja.

        Kaikki meteli, mitä kyseiset ihmisryhmät säännöllisesti voisivat pitää kerrostalossa, on kyllä todella vähäistä, kuten kantapääastuminen. Kaikkeen sinkkujen tai lapsettomien parien meteliin puututtaisiin.

        Sen sijaan omakotitalossa on aivan onnen kauppaa, miten naapurit suhtautuvat muihin ihmisiin. Jatkuva puuhaaminen pihassa voi olla äänekästä.

        Poliisi on alunperin perustettu turvaamaan keskiluokan omaisuutta, joten poliisi on patriarkaattinen ja sovinistinen instituutio, joka suosii patriarkaattistsa kristinuskon perheinstituutiota. Lisäksi Suoomessa on perinteisesti alaikäisetkin mieslaumat käyneet eri sotien yhteydessä tappamassa ihmisiä, joista eivät pidä, ja Suomessa on sotien jälkipyykeissä tuosta vain tapettu ihmisiä,ilman mitään seurausta, mitä kauhisteltaisiin, jos tapahtuu Afrikassa. Suomessa siis alaikäisillä miehillä on erityisasema. Esimerkiksi Espanjassa ja kaikissa muissa Euroopan maissa kunnioitetaan aivan eri tavalla vanhempia ihmisiä ja kotirauhaa. Tästä nyt olisi tuhansia esimerkkejä, mutta muissa maissa miehetkin ajavat esim hiljaisilla skoottereilla eikä viritetyillä mopoilla ja niitä käytetään vain liikkumiseen paikasta toiseen. Sivistys on aivan eri tasolla siis muiden kunnioitaminen.

        Koska Suomessa vahvimmat eli porvarien perheitten jälkeläiset kun tappoivat tuosta vain esim vääränvärisiä , toiselle puolelle kuuluneita sotien jälkeen, eivät saaneet mitään rangaistusta, Suomessa pelätään olla eri mieltä. Siksi Suomessa on eniten kiusaamista ja perheväkivaltaa, koska Suomessa kaikki mielistelevät aina vahvinta, äänekkäintä.

        Siksi Suomessa aina vastaus esim jos faceryhmässä joku kertoo että kärsii mopomelusta on että sehän kuuluu vain asiaan ja muuta pois ja se on ongelma jolle mitään ei mahda, vaikka missään muussa maassa ei ole näin. Vanhemmille muissa maissa o selvä asia että jälkeläisten syntymä ei tuo etuoikeuksia ja vanhemmat hoitavat kurinpidon mutta Suomessa kun on myös vanhempia, joilla on asenne,että esim opettajien pitää isossa ryhmässä ansaita se että häntä tarvitsee kuunnella, kun kuitenkin sitten miesopettajat (ja erityisopettajat) usein saavat työrauhan fyysisellä uhalla.


    • Anonyymi

      Silmätikuksi kerrostalossakin käsittääkseni voi joutua vain jos on yksin ja heikoilla, eli vähemmistönä asukkaien joukossa.

      Liittyen patriarkaattiin tarkkailun kohteeksi jos tällaista olisi voisi joutua nuoret sinkut, yksin asuvat vanhukset ja yksinhuoltajat, eli ryhmät jotka ovat yksin ja heikoilla.Suomalaiset asettuvat aina vahvojen puolelle, jotka voivat puolustaa itseään.

      Tosin en tiedä onko kerrostaloissa nykyään hyvä ilmapiiri, ihmisillä oma elämä ja harrastukset, eikä pihapiirissä kokoonnuta kerhoamaan mikä voi luoda piirejä ja piirit mahdollistavat , ihmisen puhe ja kieli mahdollistaa kiusaamista.

      Aika vähän taitaa kerrostaloissa olla kyttäämistä ja riitoja. Ne ovat siirtyneet omakotitaloihin.

    • Anonyymi

      Jos kerrostaloissa suurin melu on lokkien kirkuna, joita karkotetaan leikkihaukoilla nykyään, niin onhan kerrostalo todella hiljainen paikka.

      Eikö olisi nautinto kuulla luonnon/lokkien ääntä, ja kuvitella että on oma mökki ja asuu meren rannalla?

      Jos kerrostaloasunnossa joku haukuttaa koiraa tai jälkeläisiä huudattaa, ja sitä ei kestäisi, niin kunhan esittäisi huolta eläimestä, jälkeläisestä, meteli loppuu kuin seinään. Olen lukenut tällaista, että esitetään huolta melusta johtuen. Tai ollaan aidosti huolissaan. Omakotitalopihassa jos joku metelöi, niin tällaista tilannetta ei tule.

      Omakotipihassa saa pitää 100 db melua ja yli koirilla ja lapsillla ja koneilla ja ketään ei huolestuta lasten tai koirien turvallisuus mutta jos sama tapahtuisi sisällä on huoli.

      Eri ihmislajit kasvavat siis kerrostaloissa/omakotitaloissa?

      Melu kuuluu omakotitalossa sisälle paljon helpommin kuin kerorstalossa seinän takaa. Itse en ole koskaan kuullut kerrostalossa mitään ääntä, tai rivitalossa, omakotitaossa kaikki kuuluu.

      • Anonyymi

        Ei kuulu meillä omakotitalossa mitään sisälle niin paljon että se unta häiritsee. Jos on heikkoa unta niin kyllä kuulee kun aamulehden jakaja käy. Kerrostalossa ja rivitalossa oli paljon enemmän meteliä. Kaikki yökulkijat kapakoista kyllä kuuli kun ne tulivat kotiin. Ja kaikki yö bilettäjät.

        Ongelma on jos omakotitalot rakennetaan liian lähelle toisiaan niin että ovat ihan vieri vieressä ja postimerkin kokoinen tontti jossa vain reuna, hajurako.

        Sano sinne naapuriin että turpa kiinni ja sä haluat vähän rauhaa. Niin minäkin sanoisin. Minun naapuriini terassini viereen ei tulisi tramboliinia, sitä metelöintimattoa ilman lupaa kysymättä. Tai jos tulisi niin se puhkottaisiin yöllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kuulu meillä omakotitalossa mitään sisälle niin paljon että se unta häiritsee. Jos on heikkoa unta niin kyllä kuulee kun aamulehden jakaja käy. Kerrostalossa ja rivitalossa oli paljon enemmän meteliä. Kaikki yökulkijat kapakoista kyllä kuuli kun ne tulivat kotiin. Ja kaikki yö bilettäjät.

        Ongelma on jos omakotitalot rakennetaan liian lähelle toisiaan niin että ovat ihan vieri vieressä ja postimerkin kokoinen tontti jossa vain reuna, hajurako.

        Sano sinne naapuriin että turpa kiinni ja sä haluat vähän rauhaa. Niin minäkin sanoisin. Minun naapuriini terassini viereen ei tulisi tramboliinia, sitä metelöintimattoa ilman lupaa kysymättä. Tai jos tulisi niin se puhkottaisiin yöllä.

        "Sano sinne naapuriin että turpa kiinni ja sä haluat vähän rauhaa. Niin minäkin sanoisin. Minun naapuriini terassini viereen ei tulisi tramboliinia, sitä metelöintimattoa ilman lupaa kysymättä. Tai jos tulisi niin se puhkottaisiin yöllä."

        Mitään "tramboliinia" ei edes ole olemassa!!!!!!!!!!!!!


    • Anonyymi

      Repesin nauruun näistä omakotitalo naapureista. Mikä ihmeen surkea pillipiipari olet kun et osaa järjestystä ja kuria pitää. On minuakin uhkailtu kun olen laittanut kuria kakaroille. Ja ne samat uhkailevat opettajiakin koulussa. Niitä ei kiinnosta kasvattaa omia kakaroitaan. Joka paikassa on samat ongelmat jos ei löydy vahvoja ihmisiä niitä lopettamaan.

      • Anonyymi

        Valehtelet.
        Et ole lopettanut metelöintiä.
        Olisit muuten syytettyjen penkillä, jos alaikäisten /lapsiperheiden toimiin olisit puuttunut.


    • Anonyymi

      Ihminen joka meluaa on aina mahdollinen vaara.

    • Anonyymi

      Riippuu monesti omasta suhtautumisesta naapureihin, miten ne suhtautuu teihin. Jos heti alkuunsa vain kyttäilette toisianne, ettekä tutustu, niin siitähän seuraa vain eripuraa ja kyräilyä. Suomalaiselle on kaiketi vaikeaa tutustua muihin, ollaan mieluummin omissa oloissaan.

      Meillä sattui okt-alueella naapureiksi samanlaiset sosiaaliset ihmiset kuin me ollaan. Meidän koko kujalla on oma whatsapp rinki, ja monta kertaa vuodessa pidetään kokoontumisbileet jonkin luona. Lapsia on monella, ja käytännössä koko kuja on kuin yhtä suurta perhettä. Vain yksi kujan päätytontin asukas on introvertti, eikä ole juurikaan tekemisissä muiden kanssa. Kaikki pitää tätä vähän outona, mutta ei hänestä kyllä harmiakaan ole ollut.

      Mun mielestä elämä on paljon kivempaa, kun naapurit ovat tulleet tutummaksi mitä jopa omat sukulaiset. Monenlaista apua on saatu, ja annettu. Kukaan naapureista ei viitsi tahallaan häiritä toisia, koska ollaan tultu niin tutuiksi. Ja jos joskus jossain on bileet, niin sinne sekaan vaan, aina on mahtunut, ja tullut tutustuttua naapureiden sukulaisiin ja kavereihinkin samalla.

      Miksi elää jossain muurien takana, eikä tutustuta naapureihin, ja sitten vain kyräillään ja kytätään toisensa hengiltä. Sen sijaan kannattaa heti tutustua naapureihin ja kaverustua, silloin kaikki sujuu hyvin, ja oma elämäkin saa sisältöä paljon enemmän. Miksi tuhlata elämänsä yksinoloon neljän seinän sisällä, ja kyttäämiseen ja äänien kuuntelemiseen. Hohoi!

      • Anonyymi

        Yksi kujan päätyasukas on introvertti, kaikki pitää tätä vähän outona,
        ....tervemenoa.
        Heti ihminen leimataan vähän oudoksi jos ei osallistu kaikkien pihapiirin ihmisten tekemisiin. Hirvittävän asenteellisia itse asiassa olette , ettekä niinkään hyvin muiden kanssa toimeentulevia, tulette käytännössä toimeen vain kaltaistenne, ulospäinsuuntautuvien, sosiaalisesti aktiivisten ihmisten kanssa.
        Teillä on käynyt hyvä tuuri, kun samanlaisia ihmisiä on ajautunut asumaan samaan taloybtiöön.

        Minä itseasiassa olen itrovertti, minua kauhistuttaa kaikki kokoontumiset ja sen sellaiset, muutamia kertoja olin huom.kerrostalon pihatalkoissa ja kyllä siellä oli monenlaista sakkia koolla.
        Muistan elävästi kun kaksi henkilöä istui grillin luona , mies ja nainen ja katselivat minua pitkään ja puhuivat näin: ” kato sillä taitaa roikkua jotain tuolta, oiskohan..mikähän.. joo, se on kuulolaite.” .ja katsoivat samalla minua kuin pölhöä.

        Meni kyllä maku täysin ja kokonaan. Todella loukkaavaa käytöstä. Tuli kyllä niin ylkopuolinen olo, kuin olisin ollut eläintarhan apina siinä” ihmisten seurassa” toljotettavana

        Ei tehnyt mieli mennä enää yhteenkään talkoisiin sen jälkeen. Ihan avoimesti siellä läväytetään milloin mitäkin joko tahallaan tai tahtomattaan.

        Toinen tapaus: asukas on uskovainen, joka kaikottaa suureen ääneen minulle pihalla: mikä sun nimi olikaan ” ja kun vastaan; sanoo; , en kuullut sano uudestaan, ” ja kun sanon toisen kerran, hän ei edelleenkään ole kuulevinaan vaan jatkaa kyselyä. Lopulta kuulee ja jankkaa suureen ääneen sukunimeäni siinä keskellä pihaa..

        Siis ei juluta..😵‍💫

        Sitten on tämä: roudasin lähimetsästä täyden öljykanisterin, ja toin sen pihalle, koska on ympäristörikos jättää täysinäisiä jäteöljykanestereita metsään, se osui vain sattumalta silmiini. Taloyhtiön hallituksen jäsen alkoi suureen ääneen sättiä: voi herrane aika miten hölmöä oletko ihan viisas.., tuo tänne öljykanistetin, mitä se meille kuuluu..” - toinen kaveri otti sen sitten vastaan ja sanoi vievänsä sen keräyspisteeseen.

        Ja sen verran tiedoksi että kyseinen taloyhtiö piti tapanaan aina kipata kaikki haravoidut lehdet ja muut roinat kaupungin metsään joka oli siinä roskakatoksen takana.

        Yksi päivä joku talon asukas oli kipannut metsään tämän uskovaisen biojöteastian..ja uskovainen ihmetteli mihin se on hävinnyt kun oli ihan äsken jättänyt sen siihen roskakatoksen viereen maahan..hakeakseen sen siitä sitten.., jätekatoksen takana oleva metsikkö oli suht täynnä rojua, purkkia ja purnukkas, muovikasseja ja ihan mitä tahansa, kaikki mahdollisesti joidenkin taloyhtiön asukkaiden sinne viskaamia.
        Ei paljoa tee mieli osallistua..puhumattakaan monesta muusta asiasta johon taloyhtiön suhtautuu vähän niin ja näin...


    • Anonyymi

      Nostan, koska media (hs) vaikenee pitkälle okt-ongelmista ja tuo esiin vain kt-ongelmia ja olen hyväntahtoinen ja toivon, että ihmiset tietävät, että esim ihmisen korottaessa ääntään tottakai kaikki kuuluu sisälle (ja se on hyvä, näin on tarkoituskin, että ihmisen huuto hälyttää soittamaan paikalle ambulanssin, huuto kuuluu myös kerrostaloihin, mutta niiden pihoissa ei yleensä oleskella) ja nykyään myydään paljon tavaraa okt-pihaa jossa oleskelu siis saattaa olla suuri meluhaitta naapureille.

    • Anonyymi

      Omakotitalo pitää ostaa isolla tontilla, niin että naapureihin on matkaa ja välissä metsä / kunnollinen aita.

      Nykyään näitä omakotitaloja rakennetaan niin pienille tonteille että talojen väliä on 5m, eli melkein kuin rivitalo mutta omilla ulkoseinillä.

      Pieni tontti paljon naapureita aiheuttavat ongelmia.

    • Anonyymi

      Saitko myytyä?

    • Anonyymi

      Pahinta pientaloalueilla on käyttökelvottomilla tulipesillä ilman laadun totaalinen pilaaminen. Etenkin talvella tämän huomaa ajamalla autolla minkä tahansa pientaloalueen läpi jonka jälkeen koko auto haisee savulle.

      Omakotitalo kannattaa ostaa vain jos lähimpään naapuriin on vähintään 500 metriä matkaa.

    • Anonyymi

      Megafoni käteen ja ulos huutamaan ohjeita!
      Perkele nyt ninulle riitti ja lue se lista mitä viestissäsi oli.

    • Anonyymi

      Tiedän tunteen.Tämä puskitti aidoitti tontin.Se kun tehty osti melukoneita,rautalapion vetäminen asfaltilla jne.Periksi ei anneta..oli yödusco autotallissa..jne..Nyt hiljennyt ja syystä.. Onnea uuteen kotiin

    • Anonyymi

      😢😭😢

    • Anonyymi

      Mullekin sanoi joku taho.Muuttakaa pois.Meillä taajama oktalo, navettakone huutaa,disco onneksi loppu autotallissa.Yrittäjä moottorisahaa sirkkeli.Rautoja kalisuttaa.Vihreitä ,autot tyhjäkäy aamuisin jne.Mikähän mättää?narsisteja ovat.Pitää olla esillä.Työnäytös siinä missä ihmiset kävelee...

    • Anonyymi

      😢😭😢Työpaikalla oma paikka haisee savulle.

      Kaikki vaatteet.

      Muut ei haise.

      He kai asuvat keskustassa suuri osa tai sitten harvempaan asutulla alueella, maaseutumaisella alueella.

      Itse asun okt lähiössä, jossa ihmiset säästää polttamalla kotosalla päivät pitkät puuta, arkena varsinkin.

      Savun haju on aina.

      Kannattaa joko asua keskustassa tai rikkaitten alueella maalla.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      344
      3591
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      232
      2198
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1722
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1617
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      85
      1444
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      294
      1315
    7. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      87
      1165
    8. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      84
      1149
    9. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1141
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      986
    Aihe