Suomalaisen pelaajan profiili: 37-vuotias pasianssin pelaaja:D
http://www.yle.fi/uutiset/pop/oikea/id75643.html
Pakko myöntää kyllä minäkin pelaan välillä pasianssia ja miinaharavaa.
suomalainen
100
17391
Vastaukset
- Lady-Dee
Tunnustan että pelaan varsin ahkerasti. Tosin lähinnä SIMS pelejä. Pasianssia vain töissä :/
- Pen ni
Sims on paras peli kyl. Ja hirveen monta lisä osaa.
- teemunideapaja
Pen ni kirjoitti:
Sims on paras peli kyl. Ja hirveen monta lisä osaa.
Mikään Sim ei ole fiksu ja mielenkiintoinen peli, eikä mikään Electronic Artsin peli ole sitä. Simsit ovat vain kaikkein eniten markkinoituja pelejä. Muihin peleihin verrattuna ne ovat pinnallisia, halpoja, epävakaita, turhia ja maksavat paljon. Minä olen pelannut oikeita tietokonepelejä 13-vuotiaasta eli 15 vuotta. Enkä koske pitkällä tikullakaan teidän peleihinne.
- *Zen*
teemunideapaja kirjoitti:
Mikään Sim ei ole fiksu ja mielenkiintoinen peli, eikä mikään Electronic Artsin peli ole sitä. Simsit ovat vain kaikkein eniten markkinoituja pelejä. Muihin peleihin verrattuna ne ovat pinnallisia, halpoja, epävakaita, turhia ja maksavat paljon. Minä olen pelannut oikeita tietokonepelejä 13-vuotiaasta eli 15 vuotta. Enkä koske pitkällä tikullakaan teidän peleihinne.
???
- En mennyt höplään
En ole ollenkaan tyhmä, vaikka en ole pätkän vertaa kiinnostunut teidän lapsosten ja nuorten tietokonepeleistä. Ei ole ihme jos aggressiivisuus lisääntyy, kun teidän pitään osoittaa paremmuutta itsellenne ja toisille pelikavereille. Ei sitä kannata toisia alkaa moittimaan, jos joku ei älyä sitä tai tätä. Fiksuuden merkki on olla ystävällinen Ja jättäkää se iänikuinen nettipeli tauolle ja menkää lenkille jne... Hyvää talvea
- teemunideapaja
En mennyt höplään kirjoitti:
En ole ollenkaan tyhmä, vaikka en ole pätkän vertaa kiinnostunut teidän lapsosten ja nuorten tietokonepeleistä. Ei ole ihme jos aggressiivisuus lisääntyy, kun teidän pitään osoittaa paremmuutta itsellenne ja toisille pelikavereille. Ei sitä kannata toisia alkaa moittimaan, jos joku ei älyä sitä tai tätä. Fiksuuden merkki on olla ystävällinen Ja jättäkää se iänikuinen nettipeli tauolle ja menkää lenkille jne... Hyvää talvea
Huomaatko itse sitä, että tarjoat omaa kulttuuriasi itsestään selvänä parempana kuin "lasten ja nuorten" kulttuuri? Meidän ei siis pitäisi pelata tietokonepelejä ollenkaan ja käydä lenkillä ja olla ystävällisiä? Kyllä se on hyvä tietää, mikä peli on hyvä ja mikä huono. Ja jopa että mikä pelitalo pyrkii monopoliasemaan ja myy pelkkää paskaa. Se opettaa lapsia ajattelemaan kriittisesti.
- ja vielä tekisi mieli pelata
En mennyt höplään kirjoitti:
Parasta ajanvietettä, lasten kanssa leikkimisen jälkeen, on ehdottomasti hyvät tietokonepelit. Parasta mitä minä tiedän on CIV 2.
Töitä vaan on niin paljon, että kun saa muut nukkumaan, niin joutuu aloittaa työt, eikä ehdi/jaksa pelata. Viimeksi ehdin pelata Jouluna. Olen ostanut itselleni aika paljon PS2-pelejä (esim. räiskintä ja urheilupelejä), mutta en ole saanut niitä edes 1-2 vuoteen edes paketista. Ehkä sitten joskus... - Nimetön
Huomaatko itse sitä, että tarjoat omaa kulttuuriasi itsestään selvänä parempana kuin "lasten ja nuorten" kulttuuri? Meidän ei siis pitäisi pelata tietokonepelejä ollenkaan ja käydä lenkillä ja olla ystävällisiä? Kyllä se on hyvä tietää, mikä peli on hyvä ja mikä huono. Ja jopa että mikä pelitalo pyrkii monopoliasemaan ja myy pelkkää paskaa. Se opettaa lapsia ajattelemaan kriittisesti.
En ymmärrä miten kokemuksesi tietokoneista ja peleistä vaikuttaa siihen kuinka pystyt määrittelemään hyvän ja huonon? Useimmiten pelin hyvyyteen tai huonouteen vaikuttaa moni seikka, ihmisen ikä, koulutus, elämänvaihe ja tietysti se on muutenkin makuasia. Kukaan ei voi sanoa onko joku peli hyvä tai huono.
Toki voi sanoa, että tuo peli on putkijuoksua ja ampumista tai että tuossa täytyy miettiä paljon. Toisessa taas hahmoa pystyy kehittämään, yhdessä eletään lähes normaalia elämää. Silti vaikka en tykkääkään ns. putkijuoksu räiskintäpeleistä, en leimaa niitä huonoiksi, vaikka olisivatkin kalliilla tehtyjä.
On jokaisen oma asia määritellä onko joku hyvä tai huono. Tosin perusteltu kritiikki on aina paikallaan. - tekisi
ja vielä tekisi mieli pelata kirjoitti:
Parasta ajanvietettä, lasten kanssa leikkimisen jälkeen, on ehdottomasti hyvät tietokonepelit. Parasta mitä minä tiedän on CIV 2.
Töitä vaan on niin paljon, että kun saa muut nukkumaan, niin joutuu aloittaa työt, eikä ehdi/jaksa pelata. Viimeksi ehdin pelata Jouluna. Olen ostanut itselleni aika paljon PS2-pelejä (esim. räiskintä ja urheilupelejä), mutta en ole saanut niitä edes 1-2 vuoteen edes paketista. Ehkä sitten joskus...onko kukaan koskaan povannut Sinulle... kädestä...
- kyllä korteistakin
Töitä vaan on niin paljon, että kun saa muut nukkumaan, niin joutuu aloittaa työt, eikä ehdi/jaksa pelata. Viimeksi ehdin pelata Jouluna. Olen ostanut itselleni aika paljon PS2-pelejä (esim. räiskintä ja urheilupelejä), mutta en ole saanut niitä edes 1-2 vuoteen edes paketista. Ehkä sitten joskus...sen verran mustalais (sori, ei millään pahalla, mutta saisinko käyttää tätä ilmaisua) verta on... sattunu kasaantumaan.
- kuumetta...
Töitä vaan on niin paljon, että kun saa muut nukkumaan, niin joutuu aloittaa työt, eikä ehdi/jaksa pelata. Viimeksi ehdin pelata Jouluna. Olen ostanut itselleni aika paljon PS2-pelejä (esim. räiskintä ja urheilupelejä), mutta en ole saanut niitä edes 1-2 vuoteen edes paketista. Ehkä sitten joskus...voisin tulla hiukan löyhyttelemään...
ja tämä ei ole lainkaan asiatonta, pitäisi Sinun ymmärtää, aikuisen miehen. - Jankkari
Pelaaminen on tullut jo tavaksi. Pelan yleensä aina 02:00. Jopa kouluviikkoisinkin. Eniten FPS*-pelejä ja MMORPG**. Ne vai tempaavat minut mukaan, ja kappas kummaa. Kello on jo kaksi.
*FPS=First person-shooter
**MMORPG=Massive multiplayer online role playing game - enkä häpeä.
Nimetön kirjoitti:
En ymmärrä miten kokemuksesi tietokoneista ja peleistä vaikuttaa siihen kuinka pystyt määrittelemään hyvän ja huonon? Useimmiten pelin hyvyyteen tai huonouteen vaikuttaa moni seikka, ihmisen ikä, koulutus, elämänvaihe ja tietysti se on muutenkin makuasia. Kukaan ei voi sanoa onko joku peli hyvä tai huono.
Toki voi sanoa, että tuo peli on putkijuoksua ja ampumista tai että tuossa täytyy miettiä paljon. Toisessa taas hahmoa pystyy kehittämään, yhdessä eletään lähes normaalia elämää. Silti vaikka en tykkääkään ns. putkijuoksu räiskintäpeleistä, en leimaa niitä huonoiksi, vaikka olisivatkin kalliilla tehtyjä.
On jokaisen oma asia määritellä onko joku hyvä tai huono. Tosin perusteltu kritiikki on aina paikallaan.Olen pelannut hyviä, huonoja ja hyvinhuonoja pelejä. En kuitenkaan anna kenenkään muun sanoa minulle, mikä on hyvä ja mikä huono. En myöskään toistaiseksi ole lähtenyt riehumaan lähiöön aseistettuna, joten mahdolliset mielenterveydelle haitalliset seuraukset ovat tähän mennessä jääneet vähäisiksi.
Tässä esimerkki pelistä johon tylsistyksen hetkinä tuhlaan aikaani:
http://s1.fi.gladiatus.com/game/c.php?uid=39429 - ON FEIKATTU
kuumetta... kirjoitti:
voisin tulla hiukan löyhyttelemään...
ja tämä ei ole lainkaan asiatonta, pitäisi Sinun ymmärtää, aikuisen miehen.EI mikään ihme, että vanhemmat pitää pelaajia mielipuolina, kun heille levtetään meistä sellaista mielikuvaa, jonka vaaleahiuksinen kakara etusivun kuvassa tarjoaa.
Totuushan on, että ellei silmäsi ole mutatoitunut vallan käsittämättömän muotoiseksi, et näe yhtikäs mitään viiden sentin päästä. Olen pelannut paljon, ja katsellut useasti vielä enemmän pelaavia ystäviäni, eikä kukaan ole vielä tarjonnut minulle katseltavaksi yhtä -- no -- järkyttävää ilmettä ja asentoa.
Yrittäkää hyvät ihmiset säilyttää realismi ja logiikka touhuissanne!!!!
Menkää vaikka pelaamaan tuota niin opitte millaista sekin touhu on -.-
~http://s1.fi.gladiatus.com/game/c.php?uid=39429~ - rusku
Nimetön kirjoitti:
On jokaisen oma asia määritellä onko joku hyvä tai huono. Tosin perusteltu kritiikki on aina paikallaan.itse pelaan päivittäin internetissä rooli peliä parhailla päivillä menee 12-16h muun muassa sota pelejä en niissä ole mielestäni mitään pahaa nuoret ihmiset kehittyvät kommunikoitiin muiden ihmisten kanssa peleissä ja oppivat eng kielen siinä samalla se on ihmisestä kiinni jos ottaa vaikutusta pelistä mutta epäilen sitä vahvasti että oppi olisi peleistä tullut
- teemunideapaja
enkä häpeä. kirjoitti:
Olen pelannut hyviä, huonoja ja hyvinhuonoja pelejä. En kuitenkaan anna kenenkään muun sanoa minulle, mikä on hyvä ja mikä huono. En myöskään toistaiseksi ole lähtenyt riehumaan lähiöön aseistettuna, joten mahdolliset mielenterveydelle haitalliset seuraukset ovat tähän mennessä jääneet vähäisiksi.
Tässä esimerkki pelistä johon tylsistyksen hetkinä tuhlaan aikaani:
http://s1.fi.gladiatus.com/game/c.php?uid=39429Tai paremminkin, ne ovat diktaattorin pyrkimystä oikeuttaa yksinvaltansa kulttuurissa. Monet vanhukset kuvittelevat, että heillä on oikeus hallita nuoria. Heittäkää siis tietokoneenne ja pelinne roskikseen ja laittakaa sormenne pöydälle piiskausta varten. Muistakaa kiittää!
- touhu
ON FEIKATTU kirjoitti:
EI mikään ihme, että vanhemmat pitää pelaajia mielipuolina, kun heille levtetään meistä sellaista mielikuvaa, jonka vaaleahiuksinen kakara etusivun kuvassa tarjoaa.
Totuushan on, että ellei silmäsi ole mutatoitunut vallan käsittämättömän muotoiseksi, et näe yhtikäs mitään viiden sentin päästä. Olen pelannut paljon, ja katsellut useasti vielä enemmän pelaavia ystäviäni, eikä kukaan ole vielä tarjonnut minulle katseltavaksi yhtä -- no -- järkyttävää ilmettä ja asentoa.
Yrittäkää hyvät ihmiset säilyttää realismi ja logiikka touhuissanne!!!!
Menkää vaikka pelaamaan tuota niin opitte millaista sekin touhu on -.-
~http://s1.fi.gladiatus.com/game/c.php?uid=39429~voisiko joku sanoa, miksi tuota pelisivua tunkeaa joka raosta pelattavaksi
- texas pokkaa..
ajanvietepelit on kersoille ja lapsenmielisille.
- murhaaja
joo kyllä pelaan...enimmäkseen sotapelejä...niitähän mul vaan oikeestaan onkin paitsi on mulla 2ralllipelii..
pelattua aika paljonki vapaa-aikana. :P
- PASKAAHAN TOI OTSAKE
mutta en pelaa,ihan pellä hommaa
- Doom
PASKAAHAN TOI OTSAKE kirjoitti:
mutta en pelaa,ihan pellä hommaa
jos ei kirjoitus suju niin voit mennä muualle kirjoittelemaan noita juttuja juntti jaska
ei se pelääminen kaikille sovi tai ei opi koskaan
pelaa prl-D - tulee, tulee
heti kun joku kuhtuu...
- Doom
mulla menee päivät ja yöt pelejen kanssa
se on kivaa työtä en tee mitä turhaa maksaa hirveitä veroja onhan tota rahaa että perjää ?????
pelit vie mennessään pitää paikkansa,,,,- Hanegh
Minoon 34-vuotias ja pelaan perkele päivät pääskytysten. Olen pelannut 14 - vuotiaasta saakka ja hyvin on mennyt. Töitä en ole tosin kerennyt tekemään enkä perheitä perustelemaan mutta who givs a shit kun voi pelata Counteria silmät punaisina!
- penskat kasvatettu
Hanegh kirjoitti:
Minoon 34-vuotias ja pelaan perkele päivät pääskytysten. Olen pelannut 14 - vuotiaasta saakka ja hyvin on mennyt. Töitä en ole tosin kerennyt tekemään enkä perheitä perustelemaan mutta who givs a shit kun voi pelata Counteria silmät punaisina!
nyt ei ku pelaillaan.
- mikä teitä riivaa
kun kaikki aika ja elämä menee niihin peleihin? Eikö ystäviä ole enää ja onko virtuaalimaailma mukavampaa kuin tämä, missä nyt elämme. Haluaisin kysyä sinulta, että mikä siinä pelimaailmassa viehättää niin paljon, että koko elämä on siitä kiinni? Varmaan käsität, ettei ihminen voi elää jossain virtuaalisessa systeemissä koko aikaa. Te, jotka luulette, että näin on, voi tulla paha pettymys. Meidän pitää opiskella ja etsiä työpaikka ja jne.... Joten herätys ja ruvetkaa funtsimaan todellisuutta
- Räiskintää...
Hanegh kirjoitti:
Ja NASCAR RAcing pelejä...PS2 on hyvää ajanvietettä myös.
- köh
mikä teitä riivaa kirjoitti:
kun kaikki aika ja elämä menee niihin peleihin? Eikö ystäviä ole enää ja onko virtuaalimaailma mukavampaa kuin tämä, missä nyt elämme. Haluaisin kysyä sinulta, että mikä siinä pelimaailmassa viehättää niin paljon, että koko elämä on siitä kiinni? Varmaan käsität, ettei ihminen voi elää jossain virtuaalisessa systeemissä koko aikaa. Te, jotka luulette, että näin on, voi tulla paha pettymys. Meidän pitää opiskella ja etsiä työpaikka ja jne.... Joten herätys ja ruvetkaa funtsimaan todellisuutta
Eihän pelaaminen tarkoita, että ei ystäviä olisi. Ystävien kanssahan niitä juuri pelataan ja pidetään hauskaa. Toisilla on tapana ryypätä itsensä tajuttomaksi kaverien kanssa stadilla ja kaikilla on hauskaa (mitä taas itse en ymmärrä) ja toisilla on tapana viettää aikaa pelaamalla kavereiden kanssa. Jokaisella on omat hauskan vietto tapansa. Kyllä sen ymmärrän, että pelaa paljon, mutta jos todella joku pelaa täysin 24/7 eikä oikeasti käy töissä ja mieti MITÄÄN muuta kuin pelejä, niin silloin voi olla jotain vialla. Pelaaminen ei kuitenkaan ole todellisuudesta vetäytymistä kuten sinun vastauksesta päättelin, se on vain hauskan pitoa. Ei aina tarvitse stressata opiskeluista ja töistä. Mielestäni vain todelliset tosikot, joilla ei ole huumorin tajua, eivät ymmärrä pelaamista. Itse vietän aikaani first person shootereiden parissa mielelläni.
- normaali peluri
köh kirjoitti:
Eihän pelaaminen tarkoita, että ei ystäviä olisi. Ystävien kanssahan niitä juuri pelataan ja pidetään hauskaa. Toisilla on tapana ryypätä itsensä tajuttomaksi kaverien kanssa stadilla ja kaikilla on hauskaa (mitä taas itse en ymmärrä) ja toisilla on tapana viettää aikaa pelaamalla kavereiden kanssa. Jokaisella on omat hauskan vietto tapansa. Kyllä sen ymmärrän, että pelaa paljon, mutta jos todella joku pelaa täysin 24/7 eikä oikeasti käy töissä ja mieti MITÄÄN muuta kuin pelejä, niin silloin voi olla jotain vialla. Pelaaminen ei kuitenkaan ole todellisuudesta vetäytymistä kuten sinun vastauksesta päättelin, se on vain hauskan pitoa. Ei aina tarvitse stressata opiskeluista ja töistä. Mielestäni vain todelliset tosikot, joilla ei ole huumorin tajua, eivät ymmärrä pelaamista. Itse vietän aikaani first person shootereiden parissa mielelläni.
olen täysin samaa mieltä koska pidän hauskaa itsekin kaverienkaa pelien ja muutenkin tavallisen elämän kautta ja on mul paljonkin kavereita muutenkin jotka ei pelaa
- qw-e
Tietokonepelit voittavat telkkarin viihdearvossa mennen tullen. On paljon jännittävämpää ja intensiivisempää itse ohjata sankaria läpi vaarallisten paikkojen ja kohdata voittamattomia vastuksia; ajaa tuhatta ja sataa kilparadalla ja jännittää, riittääkö viimeisin ostettu laatikko ja pytty voittoon; komentaa armeijoita, käydä diplomatiaa ja hallita massoja propagandan keinoin; vaivata päätään ja ratkoa aluksi mahdottomilta tuntuvia puzzleja.
Mitä telkkari tarjoaa? Valmiiksi pureskeltuja tusinatarinoita, jotka katsoja vain tylsänä imee tarinaan vaikuttamatta, tai samat uutiset ja dokumentit jotka näkee netistä.
Minä muuten urheilen aktiivisesti (ihan vain jottein kenellekään jää väärää mielikuvaa), opiskelen yliopistolla ja omaan terveen sosiaalisen elämän. Minä ainoastaan rakastan tietokonepelejä ja jos pitäisi valita pelien ja telkkarin välillä, en miettisi sekuntiakaan. Omistin telkkarin jonkinaikaa sitten, mutta luovuin siitä, koska sillä ei ollut mitään elämyksellistä, mielenkiintoista tai jännittävää tarjottavaa.- nimimerkki
Olen täysin samaa mieltä qw-e:n kanssa! Omistan television vain, koska pelaan ps2:sta välillä. Pelit tarjoavat paljon enemmän kuin useimmat tv-ohjelmat.
Minullakin on elämä, työ ja opiskelupaikka. Pelaan silti pelejä lähes päivittäin. - kirjoitus
Olis tuo...Vähemmälle on viime vuosina pelit jäänneet vaikka koneenkin juuri uusin tehomasiinaan niin eipä sitä kauheasti jaksa muuta enää pelata kuin nettipokeria. Toisinaan tulee ostettua vielä juokin uusi 3d pelil, sitä sitten aikansa pelaa kunnes kyllästyy, yleensä melko pian.
Pelaan aika ahkeraan,miten muilta hommilta kerkee,RB6"las vegas" ja CoD4,ja AA,ja myöskin BF2..Jos hyvin käy niin 2-4 tuntia vuorokaudessa.
Töissä käynti ja moottorihommat haittaavat harrastusta ;)- Pelaaja007
Kyllä sitä tulee välillä pelattua jotain ja pelaamisesta pitää nauttia :) sen sijaan en ymmärrä että alle 18v pelaa jotain pelejä niin kauan että sekoaa!
Eli ottaa sitten vaikutteita peleistä ja toteuttaa sen sitten oikeasssa elämässä, eli jos sekoat pelin takia mene HOITOON! - 40 Sniper
Joka päivä tulee pelattua. Hyväharrastus.
- M-----34
CSS/BF2 melkein päivittäin pelaan noin 2-5h illassa...syy miksi pelaan on kait se et ei lapsena ollut noin loistavaa peliä kuin css ja bf2
- Rimppastiina
Pelaaan, sellasta kivaa possu pelii ja kaiken laisia kivoja pelejä
- Nimetön
Kunhan otan ensiksi vielä muutaman harjoitusmatsin..
- Eterritory
enemy territori ja pakki kylmää bisseä.Voittaa kyl huonon seksin ja typerät uusinta leffat ja tv-sarjat.
omistan xbox 360 ja 47" teräväpiirtotelkkarin :D Ai että sitä ihanuutta.
- Himopelaaja
Kyllä tota se cssää ja csssää tulee pelattuu =)
- carthanie
Minähän pelaan. Varsinkin kun viikonloppu tulee. Civilization III! Näennäisdemokraattinen Diktatuuri On Toimivin hallitusmuoto. Tämä on Minun planeettani!
Toisinaan Guybrush Threepwood minussa haluaa piraatiksi.
Pelaaminen on suuuuuuuuuurenmoinen harrastus.
En lopeta koskaan. En. Sittenkin kun tulen sokeaksi päihitän vastustajani pelkillä jedivaistoillani.
Juuh. - Vanha Pelaaja
Tai oikeastaan uutinen vain perässäjuoksijoille, muille tuttua tietoa.
Pelaaminen ei ole enää pitkään aikaan ollut vain pienen piirin harrastus. Tässä puhuttiin tietokonepeleistä, mutta tarkoitan yleisesti ottaen elektronista peliviihdettä, johon kuuluu kaikki videopelit konsoleineen, kännyköineen, tamagotcheineen jne..
Peliviihde on rinnastettavissa täysin elokuviin tai musiikkiin. Pelaajia on pitkään pidetty outoinalintuina ja sen olisi syytä loppua. Kun olin pieni, elokuvia syytettiin lasten aggressiivisuudesta. Nyt syytetään pelejä vaikka leffat on pahempia kuin koskaan! Olisiko aika siirtää syyttävä sormi genetiikkaan ja kasvatukseen ja antaa pelaajien nauttia harrastuksestaan.
Videopelit ovat vaarallisia, ne tappavat mielikuvituksen eikös? Pelit-lehdessä toimittaja totesi osuvasti, että jos kirjat olisi keksitty vasta pelien jälkeen, niitä pidettäisiin vaarallisena, koska lukija passivoidaan eikä lukija voi itse vaikuttaa tapahtumiin. - ddddddass
Ite pelaan niin paljon ku pystyy
- nimetön123
wowia ja cs:ssää tulee pelailtua. Mukavaa ajanvietettähän tuo on. Ainut vaa et wowiin täytyy ostaa peliaikaa ja se maksaa :/
- lydel90
Menee nettipeleihin (click and pont-pelit
- Nimetön
mä pelaan lähinnä css parisen tuntii päiväs, kyllästyy ku ei löydy enää hyvii pelaajia :(
- Battlefield 1942..
En koskaan edes kirjottele tänne 24:seen mut nyt pakko kirjottaa, eli pelaan BF1:stä netissä paljon.Tyhmää mutta rentouttavaa. Kyllä TV:n katsominen ja leffat jäänyt vähiin viimevuosina.
Avovaimo ymmärtää jotenkin kun kerran kokeili olla snaipperina ja tykkäs. heh, ei se mitään meitä on moneen junaan..- myös..
mua koukuttaa battlefield 2 ja pakko pelaa päivittäin,se on niin hyvä peli móninpelinä ja ikäni on 30 vuotta :)
Aina kun on ylimäärästä aikaa (jota viime aikoina ollut valitettavan vähän..) tai uusi peli, niin tulee pelattua.
Pelaan pääasiassa sotastrategioita ja simulaatioita, kauhupelejä ja japsi-fantasia pelejä..
Kartan kuin ruttoa aivottomia urheilupelejä ja tasoloikkia sekä päättömiä räiskintäpelejä...- Jeppisjee
Joo kyllähän tuota tulee pelattua aika paljon. Mielestäni parhaita pelejä ovat strategiat, rpg:t ja HYVÄLLÄ JUONELLA varustetut räiskinnät (esim. Max Payne, Half-Life 2). Minua ärsyttää niin maan perusteellisesti se, että pelejä syytetään kouluammuskeluista yms. Mielestäni vika ei ole pelien väkivaltaisuudessa, vaan vanhemmissa, jotka antavat lastensa pelata mielin määrin K-18 -merkinnällä varustettuja pelejä. Vanhempien tulisi seurata enemmän pelien vaikutusta lapsiinsa. Jos ongelmia alkaa ilmetä, lapselta otetaan hänen iälleen sopimattomat pelit pois. Tämä ei tietenkään takaa, että kouluammuskeluja tulisi, mutta tällä saataisiin ehkäistyä sitä, mikäli peleillä on vaikutusta tapauksiin. Vika ei ole peleissä, vaan niiden käyttäjissä. Minäkin olen pelannut paljon räiskintöjä, eikä ole mielessä ollut ketään murhata tai vast. Eikä suurimmalla osalla muistakaan pelaajista. Kyllä se silloin on jossain muualla kuin pelien väkivaltaisuudessa se vika.
- Ano
Täytyy tunnustaa, että pelaan ihan liikaakin.
olen 34 vuotias ja käyn töissä, mutta lähes kaikki muu aika menee juuri nettipelien lomassa, sairasta kyllä mutta taidan vaan olla koukussa. - kalja123
mikä ongelma sulla on
- peleissä
Itse pelaan (kun pelaan) tietokoneella civilization-sarjan pelejä, Suppreme commanderia ja semmoisia. Vouhottajien näkemyksen mukaan minusta tulee siis joskaan ei väkivaltaista ammuskelijaa, kansanmurhiin syyllistyvä valtiomies kumminkin. Joskus menee muutamakin päivä tosin putkeen ilman tietokonepeleihin tarttumista. Näiden lisäksi tulee pelailtua figuuripelejä ja semmoista.
Kylhän sitä tulloo pelattua tietokoneella.
Nytten peleistä Warcraft3-Tft:tä tulee pelattua ahkerimmin.
Ja myöskin ahertelen kenttiäkin kyseiseen peliin. Yksi onkin jo melkein valmis, ja on tullut aika helkutisti pelattua kavereiden kanssa sitä, mutta en kyl malta odottaa että mä pääsen pelaamaan nettiin publicilla. (pitää korjailla vielä pieniä virheitä/ja balancitella.)
Pari muutakin projektia on mielessäni, kuten uusinta versio Who`s the vampiresta ja sitten ihka oma temppuradan meinasin myöskin tehdä, mitä pystyy pelaamaan about 10 pelaajaa. En ole lyönyt lukkoon pelaaja määrää.- PELIRIIPPUVAISELLE
??
Olen totaalisen kylllästynyt poikaystäväni tietokoneiluun...
Hän joko pelaa, katsoo videoita you tubessa, kuuntelee Alex Jones:ssia....
Siinä menee kaikki päivät
koulua ei hoideta
minua ei huomata
kotia ei hoideta
itseään ei hoideta
tekisi mieli jättää mutta minulla on vähän oma lehmä ojassa kun saan paljon taloudellista tukea hänestä ja hän auttaa minua todella paljon matikassa ( se on ainut mitä hän suostuu tekemään ja silloinkin saan ruikuttaa kauan) -->>joka tapauksessa olen huippu matikassa vain hänen ansiostaan...
ja haluan olla
eli voin sanoa että suhteemme ei voi hyvin
mutta molemmin puolin riippuuvuus on
???
mielipiteitä.
mutta en kuitenkaan jätä häntä ennen ylioppilaskirjoituksia --> nyt keväällä.
Olemme siis asuneet seurustelumme alusta asti yhdessä -->2v
?- Sulle..
Sinussa se vika on lueppa kirjoituksesi uudelleen ja sano onko reilua, ei mikään ihmekkään jos "poikaystäväsi" ei tee muuta kuin pelaa.
- in.na
EVVK.
Kun me oltiin penskoja, jollain oli joku Commodore64 tai Atari. Siinä oli semmoinen tennispeli jossa kahdella pystypalkilla palloteltiin pistettä eestaas. Ei jaksanut kiinnostaa, painuttiin pihalle pelaamaan oikeita pallopelejä ja kirkonrottaa ja polttopalloa ja pyöräilemään ja uimaan.
Nyt oon kattellut nuorimman veljeni (19v) pelejä mutta voi ei, mä en tosiaan jaksasi minuuttiakaan istua koneen ääressä siirtymässä virtuaalimaailmassa huoneesta toiseen. Laskettelukin on paljon kivampaa oikeassa rinteessä!
Mä en pelaa edes pasianssia koneella, mökillä oikeilla korteilla kyllä.
Ei mut hei! Mun kännykässä on yksi peli jota tykkään pelata, Golf-peli! Oon siihen ihan koukussa ja hihkun ääneen kun saan par-tuloksen ja sitten mun äijä kattoo mua hiukan vinoon... ;o) - Intohimolla
Sudoku meinaa viedä voimat.Myös tetris on aiheuttanut voimakasta riippuvuutta.Sallin peliriippuvuuden itselleni.Dostojevskiä on aiheellista lukea.Ettei pääse ryöstäytyyn.Kylmässä,ahneuden aikakaudessa peli tuo pienen ilon vähäosaisen arkeen.
- Jerppeli
Tulee harvoin tänne postiteltua mitään, mutta nyt piti ottaa kantaa.
Itse olen pelaillut tunnin pari päivässä viimeiset 20 vuotta commodoren ajoista lähtien. Nyt olen 24v. Ala-asteella kaikki ylimääräinen aika meni Doomin yms parissa, kuten myös Phantasmagorianin ja Harvesterin parissa. Eli väkivaltaa ja todella sairasta kauhua tuli nähtyä jo ala-asteella paljon. Nyt olen täysin tasapainoinen ja henkisesti terve, armeijan ase-opit käynyt.
Eipä noilla peleillä ole osaa eikä arpaa kaduilla tapahtuvaan väkivaltaan, syyt löytyvät aivan muualta! - Turha joukko.
Eduskunnan kyselytuntia katsellessa huippupelurien kasvoton joukko esiintyi huimassa kirjossaan.Pokeripöytään näiden keraaminaamojen kanssa ei kannata lähtä.Ilmeetöntä valehtelua laidasta laitaan.Imelääkin imelämmän näköinen valtioinvarain ministeri.Liian venyväkäsitteinen pääministeri.Nyökyttelevät sisaret siinä.Suomalaista pelihulluutta parhaasta päästä.Katsellessaan tätä elämää hylkivää peliä vähäosainen mietii:-Kohtaloni on pirullisten pelurien käsissä.Riittääkö tuuria?
- duabbi
Kyl mäkin pelaan ps2sella gt4sta ja ratchet and clankkeja ja muita ajopelejä ja PSPllä ratchet and clank: size mattersia ja Daxteria. Ens keväänä hommaan PS3sen. Mun mielestä pelaamista pitäis arvostaa enemmän. Totta se on, että jos pelit olis keksitty ennen kirjoja niin kirjoja syytettäisiin passivoimisesta...
- varsinkin
roolipelejä(varsinkin wow) pelaavat vain täysluuserit joilla ei ole sosiaalinen elämä kunnossa.
- ratilla
ja polkimilla. On aika makia vääntää takapotkulla luisussa
- butthole surfer
Call of duty2 tuli laitettuu ku alko ykkönen tympäseen. Nymmennään taas ihan noobina rähmällään ko on uudet mapit ja uudet kujeet...
HAhahahahahaaa Kivaa! - AINAAAA
Simssin keksijä on aikas nero kun sellasen pysty päästään vääntään :::::D Lempi peli aina
- 36v pelaava pari
Muijan kanssa väännetään WoWia. Todella hauskaa pelata kahestaan. Siinä saa kivasti ajan kulumaan ja samalla voi jutella niitänäitä päivän tapahtumista. Lisäksi, on mukavaa kun tulee yhteisiä onnistumisen tunteita, kun muuten on harrastukset vähän erilaisia tai sellasia, ettei niihin oikeen toinen pääse mukaan, esim. lukeminen. Aika harva harrastus on muutenkaan semmonen, että voi kahestaan piestä jotain kolmatta :).
Muija on kyllä sanonut, että ei kehtaa ihan kaikille tuosta pelailuharrastuksesta mainita. Ihmiset kun pitävät sitä niin tyhjänpäiväsenä toimintana. Se on kyllä sääli ja kertoo vaan ihmisten ennakkoasenteista. Minusta pelaaminen on viihdettä siinä missä TV:n tuijotuskin, paitsi ei lähellekään niin passivoivaa.
Autosimuja realistisemmasta päästä tulee myös pelattua ja ajeltua sillontällön kisaa nettifrendien kanssa. Ratti ja polkimet löytyy tietenkin ja hyvät onkin (logitech g25). - fdsjsi07
Kyllä pelaan wow.
Mutta en liikaa kumminkaan. - kala
Kyllä tuntuu että ihan liikaa .Olen mummeli ja sukankudin on jäänyt nurkkaan.
- normaali peluri
Olen kuullut että monet ihmiset jotka ovat viisaita, järkeviä ja eivät vainjostakin syystä jaksa opiskella niin pelaavat paljoon
ja on kyl tost pelamisesta mainitseminen muille kyl ottaa päähän kun sanotaan koko ajan no liveksi ja se todella ottaaa päähän MUTTA jos pelaat niin pidä ittes hyvässä kunnossa käymällä vaikka kuntosalilla koska niin teen itsekin
Delta force(Novalogic) sarjan kaikkia osia on tullut pelattua liikaakin. Uusimmassa en enää pääse parhaalle serverille, kun olen liian hyvä.
Black hawk downia pelailen joskus viikonloppuna huvikseni, mutta pelin kontrollit ovat jokseenkin oudot ja vakiopelaajat kokeneita, joten tulosta ei vielä oikein synny.
C&C sarja on myös läpi pelattu, mutta netissä harvemmin. Kavereita olen houkutellut LANille, mutta 1.-3. pelin jälkeen luovuttavat.
Kaikenlaisia yksinkertaisempia fsp-pelejä ja monimutkaisempia realiaikanaksuja on tullut pelattua, mutta nämä kaksi mainitsemaani vievät voiton.
Company of heroes on mielenkiintoinen tuttavuus, mutta tuntuu koneet kuumuvan liikaa pelatessa. 6600GT sanoi jo työsopimuksen irti sen pelin takia.- COD forever
Lähinnä netissä ja ainoastaan COD:UO:a. Olen jäsenenä jenkkiläisessä klaanissa. Pelaan omilla servuilla, eurooppalaisilla servuilla ja klaanimatseissa. Yksin tulee pelattua lähinnä lentosimuja ja Unreal Tournamentia. Vaimo joskus mussuttaa pelaamisesta kun tulee pelattua aamutunneille ja siitä "että ei ymmärrä kun aikuiset miehet pelaa jotain hiton tappopeliä."
- I love you
ihan julkisesti.
Ja pelaan, pelaan. Mutta itä-Suomi on kaukana.
- jaakobbi777
Cod4 pelalilen lähes päivittäin, noin tunnin verran päivässä. Muuten aika meneekin netin ääressä istuessa ellei sitten mitään muuta ole.
- ammattiyhdistys
ulottaa vainon jo kotiin asti...
Olen pelannut 5- vuotiaasta lähtien. Eka pelini oli Serf City (aka Settlers- sarjan ihka ensimmäinen osa) ja sitä väänsin siskon kanssa, vaikka emme peliä paljoa osanneet.
Ensimmäinen "varsinainen" pelini (ei DOS- peli) oli Worms 2, jonka halusin nähtyäni sen kaverilla. Sitä oli kyllä hauska vääntää ja olin ala-asteella täysin suvereeni siinä. Ei löytynyt ketään, joka olisi minulle siinä pärjännyt. ;) Wormsin jälkeen ostin Dune 2000- RTS:n ja jäin totaalisen koukkuun. Käskyjäni sokeasti tottelevien sotilaiden ja sotamasiinoiden komentelu oli kuin minulle tehty. Pian Dunen jälkeen tuli peli joka löi kuin lekalla päähän. Olin täydellisen myyty ja rakastin sen jälkeen pelejä. Takaisin ei ollut paluuta. C&C Tiberian Sun oli kolmasluokkalaisen Ilen mielestä jumalaisinta mitä maailma oli vielä nähnyt. Synkkä tarina, mielenkiintoiset yksiköt (Nodin kyborgit jättivät minut vain tuijottamaan ruutua suu auki vähäksi aikaa äärettömän hienolla äänellään) ja hienot välivideot takasivat sen etteivät luokkatoverini kuulleet pariin kuukauteen suustani mitään muuta kuin Tiberian Sunin triviatietoa.
Tiberian Sunin jälkeen aloin hamstrata kaikkia mahdollisia RTS- pelejä ja pelihyllyni on nyt täynnä niitä. Nykyaika ja lähimenneisyys ei innosta yhtään, vaan pidän mielikuvituksellisesta scifistä ja fantasiasta. Niissä voi tulla vastaan mitä tahansa, toisin kuin oikeaan maailmaan tavalla tai toisella sidotuissa peleissä. Warcraft 3:n nettipeli sai minut saaliikseen yläasteen alkaessa ja pelaan kyseistä peliä vieläkin. Se oli myös ensimmäinen peli jota pelasin netissä. Olen saanut kyseisestä pelistä myös hyviä kavereita. Etäisyyksien vuoksi vain messengeriin tosin, mutta kavereita silti. Eräästä on tullut jopa paras ystäväni, joka on auttanut minua parantumaan koko peruskoulun kestäneen haukkumisen ja vittuilun aiheuttamasta itsetunnon ja oman itseni täydellisestä murtumisesta. Enkä ole edes nähnyt tätä oikeassa elämässä kertaakaan! Toinen Warcraftista saaduista kavereistani puolestaan on (tietämättään) opettanut minua suhtautumaan moniin asioihin täysin uudella tavalla (sen vanhan suhtautumistapani vuoksi minua nälvittiinkin peruskoulussa).
Ainoa asia jota pelit eivät minulle voi antaa on konkreettiset sosiaaliset suhteet. Pelit eivät niitä vieneet, mutta eivät ole kyllä auttaneet minua saamaan niitä takaisinkaan, kun minulla on ollut pelejä joita pelata kavereiden puutteessa. Nyt kun hyväksyn itseni sellaisena kuin olen (pelaaja) on elämänikin helpottunut kummasti. Yritin yläasteella ja lukion alussa peitellä pelaamistani, koska se oli yksi asia josta minulle vittuiltiin. Kun olen suosiolla suostunut sanomaan, että "Kyllä, olen pelaaja ja pelaan muuten paljon!" on kaikki muuttunut paremmaksi, kun menen koulussakin käytävillä yksin "hengailun" sijaan suoraan kirjastoon pelaamaan Lieroa ja Quake 3:a lähiverkossa muiden kanssa. Olen myös suosiolla muuttanut tulevaisuudensuunnitelmianikin. Lukioon mennessä tarkoitus oli lähteä yliopistolle geneetikoksi, mutta tänä syksynä huomasin, että en edes pidä siitä ja totesin haluavani pelintekijäksi. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan (lukio loppuu keväällä).
Seuraava askel olisi saada itseni liikkeelle ulos kotikoneen ääreltä. Milloinkahan olisi seuraavat lanit, jossa voisi saada uusia kavereita? Sellaisilla en ole vielä käynyt. :)- reaalimaailmaan
ei ole pitkä askel... kerro vaan, koska meinaisit ottaa sen...
reaalimaailmaan kirjoitti:
ei ole pitkä askel... kerro vaan, koska meinaisit ottaa sen...
Meni hieman yli, mutta laitan ajankohdan piikkiin.
Kysytkö, että koska olen laneille menossa, vai mitä tarkoitit? Tarkoitus oli mennä heti, kun tilaisuus tarjoutuu ja saan jonkun tutun mukaan.- doom
sun pitää järjestää lanit itse jos ei muualla ole
helppo homma ensin joku paikka vaikka kaverilla tai kerho huoneella nettiin ilmoitus pystyyn tai jossain koulun seinällä.. haetaan ammatti pelaajia
ei loosereita eikä noobeja.. niin johan alkaa porukka tulee napsii headshot headshot hi hi - sain juuri
i.l.e kirjoitti:
Meni hieman yli, mutta laitan ajankohdan piikkiin.
Kysytkö, että koska olen laneille menossa, vai mitä tarkoitit? Tarkoitus oli mennä heti, kun tilaisuus tarjoutuu ja saan jonkun tutun mukaan.luvan mennä tuttujen mukaan, joten hyvällä mallilla homma alkaa olla.
- jeppistää
doom kirjoitti:
sun pitää järjestää lanit itse jos ei muualla ole
helppo homma ensin joku paikka vaikka kaverilla tai kerho huoneella nettiin ilmoitus pystyyn tai jossain koulun seinällä.. haetaan ammatti pelaajia
ei loosereita eikä noobeja.. niin johan alkaa porukka tulee napsii headshot headshot hi hi
- pasi anssin
peluu vaatiikin korkeampaa aivotoimintaa... se on hieno harrastus, jota voi harrastaa vaikka siten, että toinen pelaa ja toinen katsoo vieressä ja pitää varmasti suunsa kiinni eikä mene antamaan neuvoja.
Jos sellainen kiinnostaa, ota rohkeesti yhteyttä, voin vaikka olla se katsojakin. - valtion
työpaikassa kiellettiin käyttämästä yksityistarkoituksiin...
kysynpä vaan, että pikkuinen ristiriita, koska yliopiston opsikelijatkin saa käyttää valtion laitteita yksityiskäyttöön... - wowwwow
wow
- aika lailla
mitä vain, mutta kun olen nainen, enkä ihan nuorikaan, niin ketkä ottaa peliin mukaan. Mulla kun niitä yllätysmomentteja löytyykin sitten vaikka toisille jakaa.
- päästä
ihan pikkasen yllättään.
wow Netissä pelataan anonyymisti, että kukaan ei saisi tietää sinusta mitään ellet itse kertoisi. Yksinpeliä taas voi pelata ihan omissa oloissa tietokonetta vastaan.
Yllätysmomentteja suosin itsekin "hienojen" taktiikoiden muodossa, mutta ikävä kyllä valtaosassa pelejä "innovaatio" ja "omaperäisyys" ovat kirosanoja, joilla häviää pelin kuin pelin jos pelaa edes jollain tasolla osaavaa vastustajaa vastaan. Ainakin Warcraft 3:ssa. Kyseistä asiaa kiroan kavereille harva se päivä, kun häviän kaksintaistelussa samaa vanhaa taktiikkaa käyttävälle tutulle kun itse yritän jotain hauskaa.- kantsii
i.l.e kirjoitti:
Netissä pelataan anonyymisti, että kukaan ei saisi tietää sinusta mitään ellet itse kertoisi. Yksinpeliä taas voi pelata ihan omissa oloissa tietokonetta vastaan.
Yllätysmomentteja suosin itsekin "hienojen" taktiikoiden muodossa, mutta ikävä kyllä valtaosassa pelejä "innovaatio" ja "omaperäisyys" ovat kirosanoja, joilla häviää pelin kuin pelin jos pelaa edes jollain tasolla osaavaa vastustajaa vastaan. Ainakin Warcraft 3:ssa. Kyseistä asiaa kiroan kavereille harva se päivä, kun häviän kaksintaistelussa samaa vanhaa taktiikkaa käyttävälle tutulle kun itse yritän jotain hauskaa.koittaa jotain tuntemattomampaa vastaan
ellei suorastaan nauti häviöstä
- -N80-
Pelaan videopelejä. Ja kaikille naisille, jotka nalkuttaa, kun mies/poikaystävä pelaa vaan aina: kokeilkaapa itse sitä pelaamista. Se on ihan hauskaa. :) Meillä taidan minä jopa pelata enemmän kuin avomieheni...
- Pasianssi ja miinaharava
Voiko niitä edes sanoa "peleiksi"???
Siis sama, kun väittäisin, että kaikki suomalaiset harrastavat liikuntaa!
Liikkuuhan nyt melkein jokainen ainakin muutaman metrin päivässä... - bondoo7
tottahantoki pelaan vaikka oon 35 nuoresta pojasta asti pelanu ensin 64 ja siitä sit ei muta olekaan kuin ylöspäin ja pelaamista on ainakin 3 eri laista niinkuin tunne tiloina eli niikuin jotkut lukee kirjoina et on pelejä jota pelaan huvin vuoks sit on pelejä kauhu ja jännitys ja sotaseikkailu viimeks mitä pelasin oli godi4 paras sotapeli jota olen pelanut aikoihin paras peli josta mä tykkään on vanha quake3 yleensä meillä on kavereitten kanssa peli iltoja laittaa lanit pystyyn ja vietetään aikaa kavereitten kanssa silloin tällöin mut en mä oo mikään peli friikki et et kyllä mä käyn ihan duunissa nrmaalisti ja nukun hyvät yöunet et mä paan kun on siihen aikaa
- hyvät hyssykät!
pelejä on, ja tulee olemaan aina. jos olisin saanut virtuaalisista rahapeleistä kaiken ulos minkä ne ovat antaneet vuosien aikana niin omistaisin varmaan koko maapallon. Mutta meneppäs ja pelaa oikeasti.. 2 viikkoa veikkasin netissä ja 20 euron jälkeen lopetin sen hyödyttömänä ja turhana puuhana. siinä kokeiltiin lotot, viikingit kuin vedonlyönnitkin. ei euroja. joten veikkaus saa pitää pelinsä. Mutta kun pääsen virtuaalisen egyptiläisen kimppuun niin rupeaa 10 tonnit pyörimään.. Harmi vaan ettei niitä saa itelleen niitä rahoja, 600 00€ olis nytkin sisällä.
- enkä voi kuvitella
mitään yhtä typerää touhua, jos jonkun pelin tarkoitus on tehdä mahdollisimman paljon ruumiita niinn voihan v#¤&¤¤"###tu.
- pasianssi?
En mää mitään pasianssii kyllä pelaa.?
- pelinainen
Strategiapelit (Cesar, Pharaoh etc...) on tullut pelattua jonkin verran mut nykyään World of Warcraft vie varmaan suurimman osan ajasta, jos satun tietokoneella oleen. Oon saanu uusia kavereitaki sitä kautta ja monet heistä olen tavannutkin IRL (=in real life). Mies sai minutkin jäämään koukkuun tähän peliin reilu kaksi vuotta sitten.
Löytyy myöskin ihan oikee elämä... Opiskelen kosmetologiksi, teen töitä satunnaisesti anopin ravintolassa ja meillä on pieni tyttölapsi, jonka kanssa tulee ilman muuta vietettyä paljon aikaa. :) Joten peleille ei yleensä jää kuin ehkä muutama tunti viikossa. - vee...
pelaan tietokonepelejä ja javapelejä montakin tuntia päivässä ja olen niihin koukussa.ja aion pelata vielä jatkossakin.
- Viikkotunnit yli 24h!!!!
Minä pelailen aika paljon. yleensä koulusta kotiin tultuani katon sähköpostin ja sen jälkeen pelit pystyyn. tulee yleensä pelattua yli 3 tuntia kerrallaan
- http://koti.mbnet.fi/terore...
http://koti.mbnet.fi/terorehn/hulluweb/index.php?vastaus=1
Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista867601- 1045517
- 2664728
- 484662
- 653382
- 502758
- 582447
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222408Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292372- 412244