Me vanhat torvet

Ajattelin avata ja avasinkin, uuden ketjun.

Ketjusta tulee varmaan hyvin lyhyt, kirjoittajia vain yksi -Ruuneperi.

51

2842

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • main-eko

      "torvi" vastaa,varsinkin kun nämä univaikeudet aina yllättää näihin aikoihin.Hyvänen aika,nyt sain "leiman" otsaan kun menin pahasti sanomaan palstamme siistijästä.Minä kun en sitä sellaiseksi tarkoittanut ollenkaan,lipsahtihan vaan,enkä ajatellut enempää,mitä loppujen lopuksi tarkoitti.Tuo sana meinaan.

      • Ellet noin olisi sanonut, ei sinua olisi varmaan voinut hyväksyäkään tälle palstalle.

        Äänitorvi, puhetorvi tai muuten vaan torvi, kaikki kelpaa.


      • Viäränlainen
        Ruuneperi kirjoitti:

        Ellet noin olisi sanonut, ei sinua olisi varmaan voinut hyväksyäkään tälle palstalle.

        Äänitorvi, puhetorvi tai muuten vaan torvi, kaikki kelpaa.

        Monta kertaa tuntee itsensä torveksi kun on hätäpäissään, innostuneena hökäissyt tekstinsä menemään. Sitten kun lukee ajatuksen kanssa, niin... voi saatana!
        Puheessa kaikki on helpompaa, "tekstiä" suoltaa helposti ryöppynä, toiset kuuntelee(jos kuuntelee), virheet voi korjata äkkiä, eikä niitä kukaan tarkkaan muistakaan.
        Entäs kirjoitus (tankero sellainen), se jää todistuskappaleeksi, siitä muistutetaan, erikoisesti "pahassa" pitkänkin ajan kuluttua. Jopa kirjoitusvirheetkin löytävät opettajansa.


      • mummikka
        Viäränlainen kirjoitti:

        Monta kertaa tuntee itsensä torveksi kun on hätäpäissään, innostuneena hökäissyt tekstinsä menemään. Sitten kun lukee ajatuksen kanssa, niin... voi saatana!
        Puheessa kaikki on helpompaa, "tekstiä" suoltaa helposti ryöppynä, toiset kuuntelee(jos kuuntelee), virheet voi korjata äkkiä, eikä niitä kukaan tarkkaan muistakaan.
        Entäs kirjoitus (tankero sellainen), se jää todistuskappaleeksi, siitä muistutetaan, erikoisesti "pahassa" pitkänkin ajan kuluttua. Jopa kirjoitusvirheetkin löytävät opettajansa.

        Innostuksen puuskassa sitä useammin kirjoittelee. Torveksi tuntee itsensä sitten jälkeenpäin, olisi sekin saanut jäädä sanomatta. Pitäisi varmaan ensin tallentaa teksti ja miettiä kymmenen minuuttia lähettääkö vaiko ei. Välillä tuntuu, että olisi parempi vain lukea toisten tekstejä, pohtia niitä tykönänsä ja vaieta.

        Minäkin kiireesti Wordiin naputtelen. Siellähän on oikolukuominaisuus, mihin ei välttämättä kannata luottaa. Ohjelmahan hyväksyy virheellisenkin sanan jos sana on olemassa. Ei se pysty tarkistamaan missä yhteydessä. Palstan opettajat moinen moka herättää välittömästi ja taas saa tuntea itsensä torveksi.

        Siitä huolimatta mukavaa sateista sunnuntaipäivää


      • enkelitrio
        Ruuneperi kirjoitti:

        Ellet noin olisi sanonut, ei sinua olisi varmaan voinut hyväksyäkään tälle palstalle.

        Äänitorvi, puhetorvi tai muuten vaan torvi, kaikki kelpaa.

        muutev vaa torvi.Piän pakko vastatakki,ku yhtä vastaust vaa orotteli :)
        Mahretaaks munt hyväksyttä täl palstal "tähä orkesterissee"


    • Maalaismies*

      Yleisesti kaikkia kiinnostavia aiheita taitaa olla vähän. Elämisen ehdoista tietenkin on jokaisella sanottavaa, meillä eläkeläisillä erikoisesti. Meitäkin on moneen junaan. Kuinka paljon sitten haluaa kertoa itsestään, on kinkkinen kysymys. Aika monet tuntuvat olevan sitä mieltä, että itsestä ei mitään, asioista vain. Mutta eiväthän asiat keskustele, vaan ihmiset.

      Minua kiinnostaa, miksi joku on jotakin mieltä, mitä kokemuksia hänellä on ko. asiasta ja silleen. Onhan eri asia, sanooko sen lapsi vai vanhus. Tällä palstalla pitäisi mielestäni kuulua kokemuksen ääni.

    • On ikävä tuottaa sinulle pettymys kirjoittamalla tänne, vaikka mainostatkin, että ketjuun tulee vain aloittaja.

      Asiani ei ole niin tärkeä, että tekisin oman aloituksen otsikolla "Me vanhat harput", vaikka tämänkin musiikki-intsrumentin edustajia orkesterissamme on.
      Itse lukeudun nimenomaan harppuihin siitäkin huolimatta, että usein torveilen täällä.
      Se taas johtuu suuresta monipuolisuudestani, sillä persoonaani hallitsevat myös moninaiset rutut ja kurtut.
      Viulu sen sijaan ei missään muodossa ole lähellä ominta minääni. Ei edes luusellainen.

      Kumisutan lokolilla terveiseni koko soittokunnalle!

      • Meitä synnynnäisiä torvia taitaa olla enemmän kuin harppuja.

        Oletan siis, että torviksi synnytään mutta harpuiksi kasvetaan.

        Sinulla on harvinainen kyky asettautua rooliisi tässä elämässä. Maantienvärinen kurttuinen harppu on oiva ilahduttaja ja soitin. Osaisimmepa muutkin!?

        P.S. Olen muuten sitten käyrä!

        Muodostakaamme siis duo ja töräyttäkäämme torveillen ja harppuillen ilomme irti.


    • täältä kuulin torvensoiton.
      Ruuneperi suuren soittokunnan koonnut,
      vaikka yksin olevansa luullut.

      • melkein koko soittokunta koolla.
        Minä luulisin kuuluvani Laulukuoroon.
        Sooloa en ole saanut esittää ,vaikka usein kyllä tykkäisinkin esiintyä.
        Vaatimattomuus ,ikävä kyllä ei kuulu hyveisiini.
        Mutta ehkäpä juuri, siksi olen saanut ääneni "joskus" kuuluville.
        Minulle ei lapsena opetettu että pitäis olla hiljaa.
        Suomessa onkin sellainen opetus mennyt hyvin perille.
        Nyt sitten Suuressa maailmassa ,ei hiljaset pärjää.
        Ollaanhan se huomattu kuinka "mallioppilas"Suomi meinattiin painaa suurten jalkoihin EU:tukiasioissakin.


      • main-eko
        ullamirjami kirjoitti:

        melkein koko soittokunta koolla.
        Minä luulisin kuuluvani Laulukuoroon.
        Sooloa en ole saanut esittää ,vaikka usein kyllä tykkäisinkin esiintyä.
        Vaatimattomuus ,ikävä kyllä ei kuulu hyveisiini.
        Mutta ehkäpä juuri, siksi olen saanut ääneni "joskus" kuuluville.
        Minulle ei lapsena opetettu että pitäis olla hiljaa.
        Suomessa onkin sellainen opetus mennyt hyvin perille.
        Nyt sitten Suuressa maailmassa ,ei hiljaset pärjää.
        Ollaanhan se huomattu kuinka "mallioppilas"Suomi meinattiin painaa suurten jalkoihin EU:tukiasioissakin.

        Itseni torveksi luinkin,huomasin että paremminkin olen Trumpetti.Töräytän kovaa ja kimeästikin,aina tarpeen tullen.Trumpetin "suuaukkoon" saa sen vaimentimen,niin myös minulle.Tänä aamuna siis vaimennettua kaunista soitantaa.


      • Hintriika*
        main-eko kirjoitti:

        Itseni torveksi luinkin,huomasin että paremminkin olen Trumpetti.Töräytän kovaa ja kimeästikin,aina tarpeen tullen.Trumpetin "suuaukkoon" saa sen vaimentimen,niin myös minulle.Tänä aamuna siis vaimennettua kaunista soitantaa.

        Sopiihan tänne monenlaista torvea, harppua, luuttua, sun muuta soitinta, mutta tuomiopäivän pasuunaksi älköön kukaan ruvetko.

        Hauskaa, että on koko orkesteri koolla. Sooloillakin voi välillä, kunhan ei säre toisten soittopelejä. Eikä ala niin kansallisromanttiseksi, että laulaa jonkun suohon. Tyydytään vain muuten hauenleukaista kannelta näppäilemään.

        PS. Muistatteko sen yhden suklaantekijän mainoksen, jossa soittopelit kalahtivat resusiksi? Liekö vieläkään selvinnyt, kuka maksoi viulut!


      • lepomieli
        Hintriika* kirjoitti:

        Sopiihan tänne monenlaista torvea, harppua, luuttua, sun muuta soitinta, mutta tuomiopäivän pasuunaksi älköön kukaan ruvetko.

        Hauskaa, että on koko orkesteri koolla. Sooloillakin voi välillä, kunhan ei säre toisten soittopelejä. Eikä ala niin kansallisromanttiseksi, että laulaa jonkun suohon. Tyydytään vain muuten hauenleukaista kannelta näppäilemään.

        PS. Muistatteko sen yhden suklaantekijän mainoksen, jossa soittopelit kalahtivat resusiksi? Liekö vieläkään selvinnyt, kuka maksoi viulut!

        Kyllä siitä hyvä soittokunta muodostuu kun on noin päteviä soittajia, en ymmärrä mistä Ruuneberi sai ajatuksen että hän yksin soittelisi
        ei tule kuuloonkaan, en edes tiedä minkälainen
        soitin luuttu on mutta heti tiesin että minua varten se on osaan tosin soittaa kannelta heikosti mutta annoin senkin pojanpojalleni
        joten luuttu esille vaan. oikein Hyvää ja virkeätä sunnuntai päivää kaikille, on mukava kun joku (Ruuneberi)aloittaa jutun siihen voi tyhmempikin sanansa sanoa.


      • lepomieli kirjoitti:

        Kyllä siitä hyvä soittokunta muodostuu kun on noin päteviä soittajia, en ymmärrä mistä Ruuneberi sai ajatuksen että hän yksin soittelisi
        ei tule kuuloonkaan, en edes tiedä minkälainen
        soitin luuttu on mutta heti tiesin että minua varten se on osaan tosin soittaa kannelta heikosti mutta annoin senkin pojanpojalleni
        joten luuttu esille vaan. oikein Hyvää ja virkeätä sunnuntai päivää kaikille, on mukava kun joku (Ruuneberi)aloittaa jutun siihen voi tyhmempikin sanansa sanoa.

        Attelin, ettei kukaan muu kuitenkaan tohdi torveksi tunnustautua.

        Kun Venlastiina sitten tuli "uutena instrumenttina" mukaan niin asia ratkesi.

        Ketään ei lauleta eikä soiteta suohon eikä panna viulujen maksajaksi, hauskaa olisi mukava olla.

        Nauretaan vaikka itsellemme.


      • palstaseilailija
        lepomieli kirjoitti:

        Kyllä siitä hyvä soittokunta muodostuu kun on noin päteviä soittajia, en ymmärrä mistä Ruuneberi sai ajatuksen että hän yksin soittelisi
        ei tule kuuloonkaan, en edes tiedä minkälainen
        soitin luuttu on mutta heti tiesin että minua varten se on osaan tosin soittaa kannelta heikosti mutta annoin senkin pojanpojalleni
        joten luuttu esille vaan. oikein Hyvää ja virkeätä sunnuntai päivää kaikille, on mukava kun joku (Ruuneberi)aloittaa jutun siihen voi tyhmempikin sanansa sanoa.

        Eihän nyt pyhänä sovi luututa!


      • palstaseilailija kirjoitti:

        Eihän nyt pyhänä sovi luututa!

        Sitä tulee harrastettua,pitkin elämää ja siihen
        on kyll' saanut seuraa kyllin,ettei tarvitse yksin soitella..Luuttu on kaunis soitin..sitä
        kuulin kerran ...on kuulema Tampereella oikein mahdollisuus opetellakin sitä.No,ketään ei ole nimitetty luutuksi..harpuiksi kyllä ,meitä naisia
        herkästi..Emo-torveksi ,tuntee itsensä usein,kun
        tulee mokailtua pahemman kerran..Mistähän on tullut sanonta:" Hän lähti soitellen sotaan."
        jatkuu..mutta kyllä routa porsaan kotiin ajaa...
        Taidanpa lopettaa tämän torveilun tähän.. jatkoa..


      • Hintriika*
        Ruuneperi kirjoitti:

        Attelin, ettei kukaan muu kuitenkaan tohdi torveksi tunnustautua.

        Kun Venlastiina sitten tuli "uutena instrumenttina" mukaan niin asia ratkesi.

        Ketään ei lauleta eikä soiteta suohon eikä panna viulujen maksajaksi, hauskaa olisi mukava olla.

        Nauretaan vaikka itsellemme.

        Totiset torvensoittajat ovatkin aika surkeita seuralaisia.


    • Mallamargareetta

      Minulla on vanha muistoalbumi kiiltokuvineen ja värssyineen . Siinä on vaalean lilaan kaapuun pukeutunut enkeli, joka soittaa torvea - yllättävä yhdistelmä.
      Sotilassoittokunnat ja puhallinorkesterit sykähdyttävät ja kukapa voisi vastustaa vaikkapa Glenn Milleriä!
      Ja vanhat vappumuistot Retuperän WPK:n säestäminä, oijoi!

    • main-eko

      On saatu "pumppu" pystyyn,kuuluukin seuraava kysymys; Mitä soitettaisiin? Ei kovin mollivoittoista,pyydän.Kun tuo sääkin aiheuttaa tänne etelä Suomeen kunnon Kaamoksen.Sopiskos vaikka;"On niin lysti olla"...?!

    • Maalaismies*

      Kaikilla on harput huilut ja kanteleet, mulla ei mitään. En minä kyllä mitään osaisi soittaakaan. Mitähän jos saisin nuottikirjaston hoitajan tehtävät. Mutta te taiatte soittaa ilman nuotteja, etevää porukkaa kaikki tyynni.

      No, tarvitaan sitä yleisöäkin. Mä jään kuulolle.

      • Mallamargareetta

        Jos olet kuulijan osan valinnut, se on hyvä osa.
        ***
        Mutta nokkahuilua voisit hyvinkin oppia soittamaan.Korvakuuloltakin. Olen aina haaveillut, että joku vaihtaisi nuottikirjan sivua, kun soitan hienosti oboeta. Nokkahuilun soitossa on tärkeää puhaltaa tasaiseti ja peittää ne huilun reiät tiiviisti sormenpäillä, hyppysillä, siitä nostella sormia nuottien mukaan. En minäkään muuta puhallinsoitinta osaa soittaa kuin tuota nokkahuilua, minulla on vähän pienintä suurempi malli, alttohuilu. Perustetaanpas puupuhallinkerho !

        Harpuin, huiluin kantelein, virsin, lauluin psalttarein.


      • Mallamargareetta kirjoitti:

        Jos olet kuulijan osan valinnut, se on hyvä osa.
        ***
        Mutta nokkahuilua voisit hyvinkin oppia soittamaan.Korvakuuloltakin. Olen aina haaveillut, että joku vaihtaisi nuottikirjan sivua, kun soitan hienosti oboeta. Nokkahuilun soitossa on tärkeää puhaltaa tasaiseti ja peittää ne huilun reiät tiiviisti sormenpäillä, hyppysillä, siitä nostella sormia nuottien mukaan. En minäkään muuta puhallinsoitinta osaa soittaa kuin tuota nokkahuilua, minulla on vähän pienintä suurempi malli, alttohuilu. Perustetaanpas puupuhallinkerho !

        Harpuin, huiluin kantelein, virsin, lauluin psalttarein.

        torvensoittajan muija , hän soitti Klarinettia ,Työväenyhdistyksen torvisoittokunnassa ,ja oli
        hänen työmaallansakin orkesteri,johonka kuului.

        Mullahan on itsellänikin Huuliharppu ja sitä soittelen ,kun tyttäreni pojan pikkutyttö tulee isomummulle kylään . On vasta 1v 2kk, ja jo polvet notkahtelee kun soittelen ,pitäisi tanssia kanssa .


      • katicat*
        ullamirjami kirjoitti:

        torvensoittajan muija , hän soitti Klarinettia ,Työväenyhdistyksen torvisoittokunnassa ,ja oli
        hänen työmaallansakin orkesteri,johonka kuului.

        Mullahan on itsellänikin Huuliharppu ja sitä soittelen ,kun tyttäreni pojan pikkutyttö tulee isomummulle kylään . On vasta 1v 2kk, ja jo polvet notkahtelee kun soittelen ,pitäisi tanssia kanssa .

        Tämäpä lysti aloitus. Monenlaista torvea ja torveloa meitä on. Mukava kun välillä totuuden torvikin törähtää. Joku taas tekeytyy ihan käyrätorveksi, ettei sanomastaan meinaa selvää saada. Klarinetti vuolaasti iloisia säveliä esille tuo. Tuuba taustalla töräyttää omaa tahtiansa.
        Torvi se on saksofonikin, mutta siitä ei tule mieleen kun kuutamoserenaadi. ja nythän on täysikuu, ystävät.


      • Olet niin jämpti mies, että lehdellä soittelukin voidaan katsoa sinun torveiluksesi.

        Ketjun avaajana teen tällaisen erillispäätöksen, ettet tuntisi itseäsi ulkopuolisesksi.

        Oletan, että Venlastiinakin tuolla kertoi olevansa eräänlainen naaraspuolinen torvi eli harppu.

        Toivottavasti ei tuo värikäs kirjoittaja, Venlastiina, pahastu kirjoittelustani.

        Vielä: Hyväksyn vanhankin puolitorveksi, onhan se puolet vanhasta torvesta.


      • my.mm.eli
        Ruuneperi kirjoitti:

        Olet niin jämpti mies, että lehdellä soittelukin voidaan katsoa sinun torveiluksesi.

        Ketjun avaajana teen tällaisen erillispäätöksen, ettet tuntisi itseäsi ulkopuolisesksi.

        Oletan, että Venlastiinakin tuolla kertoi olevansa eräänlainen naaraspuolinen torvi eli harppu.

        Toivottavasti ei tuo värikäs kirjoittaja, Venlastiina, pahastu kirjoittelustani.

        Vielä: Hyväksyn vanhankin puolitorveksi, onhan se puolet vanhasta torvesta.

        minulle enää sitä lehteäkään jolla soitella, Maalaismies ehti puhaltaa senkin! Ikuinen mattimyöhäinen, yhyy-yy.
        Mutta, kun kuitenkin aikamoiseksi torveloksi täytyy tunnustautua, niin saisinko valita poikkihuilun?
        Kuvittelen päässeeni totisesta torvensoitosta irti kun opin nauramaan itselleni, eikä hupia ole senkoommin puuttunut.
        Tosiasiassa kukkopilli on ainoa puhallin josta olen joskus ääntä saanut kuuluviin - siis puhaltamalla ;) Että se siitä soittotaidosta, mutta kun tuo poikkihuilu nimenä kuulostaa niin lystikkäältä! Triangelin muuten kyllä ottaisin ja saattaisin jopa oppia soittamaankin.
        Vaan ei sitä mitenkään voi torveksi nimetä ;)))


      • my.mm.eli kirjoitti:

        minulle enää sitä lehteäkään jolla soitella, Maalaismies ehti puhaltaa senkin! Ikuinen mattimyöhäinen, yhyy-yy.
        Mutta, kun kuitenkin aikamoiseksi torveloksi täytyy tunnustautua, niin saisinko valita poikkihuilun?
        Kuvittelen päässeeni totisesta torvensoitosta irti kun opin nauramaan itselleni, eikä hupia ole senkoommin puuttunut.
        Tosiasiassa kukkopilli on ainoa puhallin josta olen joskus ääntä saanut kuuluviin - siis puhaltamalla ;) Että se siitä soittotaidosta, mutta kun tuo poikkihuilu nimenä kuulostaa niin lystikkäältä! Triangelin muuten kyllä ottaisin ja saattaisin jopa oppia soittamaankin.
        Vaan ei sitä mitenkään voi torveksi nimetä ;)))

        Jos nyt kuitenkin tulisit mukaan, ei Matti vaan Maija Myöhäisenä.

        Valitsemasi soittimetkin ovat aivan vertailukelpoisia vanhoille torville.

        Ajattelen, että suuri-ja suorasuisuus ovat hyvin lähellä aihetta.

        Mitenkä muuten olisi tuo kaikkien tuntema "hanuri".

        Siitä ja sen soitosta voisi joku sanavalmis sanoa pari sanaa.

        Kyllähän tähän meidän "musikaalisuuteemme" liittyy paljon muutakin kuin "vanhat torvet". Eiks je?


      • Hintriika*
        Ruuneperi kirjoitti:

        Jos nyt kuitenkin tulisit mukaan, ei Matti vaan Maija Myöhäisenä.

        Valitsemasi soittimetkin ovat aivan vertailukelpoisia vanhoille torville.

        Ajattelen, että suuri-ja suorasuisuus ovat hyvin lähellä aihetta.

        Mitenkä muuten olisi tuo kaikkien tuntema "hanuri".

        Siitä ja sen soitosta voisi joku sanavalmis sanoa pari sanaa.

        Kyllähän tähän meidän "musikaalisuuteemme" liittyy paljon muutakin kuin "vanhat torvet". Eiks je?

        Kurttujahan meillä on jokaisella omasta takaa. Jos pannaan kaikki kurtut yhteen, niin tuleeko siitä kurtakko?


      • ylen
        Hintriika* kirjoitti:

        Kurttujahan meillä on jokaisella omasta takaa. Jos pannaan kaikki kurtut yhteen, niin tuleeko siitä kurtakko?

        Nyt kun soittokunta alkaa olla kasassa, pitäisi tietysti olla oma sävellyskin. Luonnon ääniähän Sibeliuskin kuunteli sinfonioiden pohjaksi; siksipä ehdotan että nauhotetaan suoraan luonnosta sopiva kappale. Tähän sopisi ruisrääkääkän voimakas, sointuva ääni ja väliin taivaanvuohen iki-ihana, metsiä ja peltoja syleilyynsä ottava, taivaallinen laulu lennosta.


      • Hintriika*
        ylen kirjoitti:

        Nyt kun soittokunta alkaa olla kasassa, pitäisi tietysti olla oma sävellyskin. Luonnon ääniähän Sibeliuskin kuunteli sinfonioiden pohjaksi; siksipä ehdotan että nauhotetaan suoraan luonnosta sopiva kappale. Tähän sopisi ruisrääkääkän voimakas, sointuva ääni ja väliin taivaanvuohen iki-ihana, metsiä ja peltoja syleilyynsä ottava, taivaallinen laulu lennosta.

        luonnonääniä suoraan makuuhuoneesta nauhotettuna.


      • Hintriika* kirjoitti:

        Kurttujahan meillä on jokaisella omasta takaa. Jos pannaan kaikki kurtut yhteen, niin tuleeko siitä kurtakko?

        Kolarissa ollaan kun kaikki rutut ja kurtut kerätään yhteen!
        Silloin soittokunta ei enää ole orkesteri vaan Kolarin hanuripartio!
        Sen ensiesiintyminen voisi olla Kurtakossa, ja pääkallokelien mentyä soisivat vetopelit komeasti Kallon kesäjuhlilla Kittilässä.


      • Hintriika* kirjoitti:

        luonnonääniä suoraan makuuhuoneesta nauhotettuna.

        tämän keskustelun ,niin vastaan kuuluu ihana ,
        KAKOFONIA. Tulee hyvälle päälle .
        Kiitos taas kerran Ruunaperille!


      • Venlastiina kirjoitti:

        Kolarissa ollaan kun kaikki rutut ja kurtut kerätään yhteen!
        Silloin soittokunta ei enää ole orkesteri vaan Kolarin hanuripartio!
        Sen ensiesiintyminen voisi olla Kurtakossa, ja pääkallokelien mentyä soisivat vetopelit komeasti Kallon kesäjuhlilla Kittilässä.

        Nyt tarvittaisiin kapellimestari niin soitto voisi alkaa.

        Soitto taitaa kyllä olla enemmmän kakofoniaa kuin kaunista soitantaa.

        Minusta ei kapellimestariksi ole. Riittäisikö Hintriikan potkinta peiton alla? Ääniä hän ainakin sieltä toivoi! Hih!


      • Ruuneperi kirjoitti:

        Nyt tarvittaisiin kapellimestari niin soitto voisi alkaa.

        Soitto taitaa kyllä olla enemmmän kakofoniaa kuin kaunista soitantaa.

        Minusta ei kapellimestariksi ole. Riittäisikö Hintriikan potkinta peiton alla? Ääniä hän ainakin sieltä toivoi! Hih!

        tulen mukaan tai ainakin pyrin siihen soittokuntaanne ja totean että mitäs tämä nyt onkaan, mielikuvitusta;))
        Tarjoan kitaraa tai ehkä sello olisi minua kuvaavampi soitin.

        Virtuaali juttuhan tämäkin, mutta olen ollut aina sitä mieltä, mielikuvien tulee kuulua elämään, tässä on hyvä todiste siitä, eikö?
        Soitellaan täällä ja juodaan kahvit pirtissä;))


      • ullamirjami kirjoitti:

        tämän keskustelun ,niin vastaan kuuluu ihana ,
        KAKOFONIA. Tulee hyvälle päälle .
        Kiitos taas kerran Ruunaperille!

        Ruuneperi oli saanu ihan toisen nimenkin .
        Mutta onneks huomasin .
        Minulle tulee noita lipsahduksia .:=)


      • ullamirjami kirjoitti:

        Ruuneperi oli saanu ihan toisen nimenkin .
        Mutta onneks huomasin .
        Minulle tulee noita lipsahduksia .:=)

        Lähempää liippas kuin luuletkaan!

        Taidankin muuttaa nimimerkkini

        Mitäs tykkäisitte? Ruunaperi entinen Ruuneperi


      • Maalaismies*
        SkillaN kirjoitti:

        tulen mukaan tai ainakin pyrin siihen soittokuntaanne ja totean että mitäs tämä nyt onkaan, mielikuvitusta;))
        Tarjoan kitaraa tai ehkä sello olisi minua kuvaavampi soitin.

        Virtuaali juttuhan tämäkin, mutta olen ollut aina sitä mieltä, mielikuvien tulee kuulua elämään, tässä on hyvä todiste siitä, eikö?
        Soitellaan täällä ja juodaan kahvit pirtissä;))

        Talentissa tyttö soittaa jumalaisesti valkoista flyygeliä laulaen kuin mikäkin Maija Vilkkumaa. Jos flyygeli sopii talenttiin niin miks'ei tähänkin torvisoittokuntaan?

        Joo, ja sitten kahville pirttiin!


    • main-eko

      Tuossa sängyssä silmiäni avatessa,että mistä ihmellinen soitanta kuuluu?Täältähän se! mukava on päivä alkaa,hymy huulilla ja kurtut mekon alle piilotettuna.

      • mukaan vielä?

        Orkisteriin.

        Voisin soitaa sitä pimpparautaa.

        Mulla kun toi musiikkikorva on huononlainen.
        Esiintymään minulla silti mieli tekee.

        Sitä kun joskus kilauttais niin ei tarvitteis niin kovasti nuotteja osatakan lukee.

        Muuten mikäs sen oikee nimi on?

        Minulta kun jääny tuollanen aukko sivistykseeni.


      • mukaan vielä? kirjoitti:

        Orkisteriin.

        Voisin soitaa sitä pimpparautaa.

        Mulla kun toi musiikkikorva on huononlainen.
        Esiintymään minulla silti mieli tekee.

        Sitä kun joskus kilauttais niin ei tarvitteis niin kovasti nuotteja osatakan lukee.

        Muuten mikäs sen oikee nimi on?

        Minulta kun jääny tuollanen aukko sivistykseeni.

        Pimpparauta on soitin siinä missä torvikin. Triangelimainen kielisoitin.

        Soittokunta torvineen saa päättää osuudestasi tähän musisointiin.


      • Ruuneperi kirjoitti:

        Pimpparauta on soitin siinä missä torvikin. Triangelimainen kielisoitin.

        Soittokunta torvineen saa päättää osuudestasi tähän musisointiin.

        Kyllä minunkin mielestäni joukkoon triangelikin sopii, kunhan ei vain synny trangelidraamaa.


      • toiweikas
        Venlastiina kirjoitti:

        Kyllä minunkin mielestäni joukkoon triangelikin sopii, kunhan ei vain synny trangelidraamaa.

        Siis ilmeisesti yksi mies ja kaksi naista, Ruuneperi vai Maalaismies ? Naisia riittää varmaan molempia ihailemaan tästäkin ketjusta, vähintään kaksi kummallekin.
        Vaikeampi kuvitella, että joku nainen olisi se, jolla on kaksi ihailijaa - tuo Venlastiina tuntuu kyllä olevan noitten molempien mieleen. Mutta jos hänellä on mies, riittää yksikin ihailija triangelidraamaan.

        ;)

        Ps. Minä voisin siunatuksi lopuksi rämäyttää kattilankannet yhteen. Siihen musiikilliset taipumkseni rittävät.


      • rämäytit
        toiweikas kirjoitti:

        Siis ilmeisesti yksi mies ja kaksi naista, Ruuneperi vai Maalaismies ? Naisia riittää varmaan molempia ihailemaan tästäkin ketjusta, vähintään kaksi kummallekin.
        Vaikeampi kuvitella, että joku nainen olisi se, jolla on kaksi ihailijaa - tuo Venlastiina tuntuu kyllä olevan noitten molempien mieleen. Mutta jos hänellä on mies, riittää yksikin ihailija triangelidraamaan.

        ;)

        Ps. Minä voisin siunatuksi lopuksi rämäyttää kattilankannet yhteen. Siihen musiikilliset taipumkseni rittävät.

        mutta soittokunta oli väärä
        rämäytyksen hetki onkin tarkka
        rumpalillekin ois töitä.


      • rämäytit kirjoitti:

        mutta soittokunta oli väärä
        rämäytyksen hetki onkin tarkka
        rumpalillekin ois töitä.

        Torvia ja harppujakin näyttää olevan jo riittämiin,mutta nuija puuttuu.
        Täydennykseksi siis mahtunen mukaan rumpalina:
        Soittovälineetkin löytyvät,vispilä innokkaana leipurina,virveli liittyy kalastusharrastukseeni,samoin lautasista ei puutetta!
        Ja eikun nuija takomaan vahvistusta koko "sekameteli-orkkaan!"


      • Ruuneperi ejk
        susmorsian kirjoitti:

        Torvia ja harppujakin näyttää olevan jo riittämiin,mutta nuija puuttuu.
        Täydennykseksi siis mahtunen mukaan rumpalina:
        Soittovälineetkin löytyvät,vispilä innokkaana leipurina,virveli liittyy kalastusharrastukseeni,samoin lautasista ei puutetta!
        Ja eikun nuija takomaan vahvistusta koko "sekameteli-orkkaan!"

        Aivan niinkuin tanko on umpiputki, voidaan nuijaakin pitää umpitorvena.

        Nuijan soinnista en tiedä. Lentäviä lautasia on varmaan lennellyt monenkin kotioloissa "soiteltaessa" ja ne taivaan lentävät ufotkin lienevät vielä olemassa


      • main-eko
        Ruuneperi ejk kirjoitti:

        Aivan niinkuin tanko on umpiputki, voidaan nuijaakin pitää umpitorvena.

        Nuijan soinnista en tiedä. Lentäviä lautasia on varmaan lennellyt monenkin kotioloissa "soiteltaessa" ja ne taivaan lentävät ufotkin lienevät vielä olemassa

        Tähän väliin.Kerrassaan ratkiriemukasta!!! Kuka olisi arvannut,että avauksesta syntyy näin mahtava soitanta?!


      • Hintriika*
        main-eko kirjoitti:

        Tähän väliin.Kerrassaan ratkiriemukasta!!! Kuka olisi arvannut,että avauksesta syntyy näin mahtava soitanta?!

        Niin siinä käy, kun ryhtyy virtuaalileikkiin. Uskon, että mielikuvituksen käyttö auttaa dementiaa ja muutakin tylsistymistä vastaan. Sitä paitsi siitä saa hyvän mielen (viittaan SkillNin kommenttiin).


      • Hintriika* kirjoitti:

        Niin siinä käy, kun ryhtyy virtuaalileikkiin. Uskon, että mielikuvituksen käyttö auttaa dementiaa ja muutakin tylsistymistä vastaan. Sitä paitsi siitä saa hyvän mielen (viittaan SkillNin kommenttiin).

        hengessä, vaikka falskisti kuitenkin taidokkaasti huumorialla ystävällisesti, tosikkompikin siinä sulaa.


    • Mallamargareetta

      Säkkipillinsoittaja! Ruuneperille kiltti ylle ja puhaltamaan! Oi, miten olisit komea näky!

      • Miten kuvittelet, että minä olisin komea hame päällä?

        Onkohan säkkipilli orkesterisoitin? Joukkoon sopii kyllä hyvin.


      • Oiko

        Kun eivät nykynaisetkaan pidä pakkasella hametta, mitenkäs sitten miehet. Ei sovi tänne Pohjolaan se muoti. Kuivat luukintut olis tuossa tuokiossa ihan jäässä.


      • M.m.
        Ruuneperi kirjoitti:

        Miten kuvittelet, että minä olisin komea hame päällä?

        Onkohan säkkipilli orkesterisoitin? Joukkoon sopii kyllä hyvin.

        Ajatteles nyt sitä Englannin Prissi Philipiä, kyllä on miehekäs skottikiltissään. Siinä on kiva karvataskukin edessä hameen päällä ja upeat polvisukat.Ei ne housut aina miehekyyttä takaa.
        Prinssi Charlesista en kyllä perusta sen enempää kiltissä kuin housuissakaan. Minusta Sinä Ruuneperi olet enemmän tuon Philipin tyyppinen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      428
      9347
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      59
      2446
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      44
      1855
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1659
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      89
      1428
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      122
      1349
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      366
      1240
    8. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      141
      1179
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      19
      1139
    10. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      54
      1042
    Aihe