Nuorena tanssivana miehenä kannatan itse ehdottomasti sitä, että vanhat tanssitaitoiset miehet tanssittavat nuoria tyttöjä. Miksi? Koska se on oman etuni mukaista.
Mietitäänpä miten näiden miesten puuttuminen lavoilta vaikuttaisi nuorten miesten flaksiin. Paranisiko se? Ei! Tanssitaitoisia nuoria miehiä on lavoilla liian vähän ja jos vanhat miehet eivät omalta osaltaan huolehtisi nuorten naisten viihdyttämisestä tanssilla näitä naisia olisi lavoilla vähemmän koska he kyllästyisivät istuskelemaan.
Se, että vanhat miehet korvattaisiin nuorilla olisi myös yksittäisen nuoren miehen kannalta huono ratkaisu, koska se lisäisi kilpailua. Toki vanhoilla miehilläkin onnistaa silloin tällöin, mutta nuori tanssitaitoinen mies on silti selvästi pahempi kilpailija. Mikä pahempaa hän myös paljon useammin pariutuu pysyvästi jonkun viehättävän neidon kanssa ja vetää hänet perhe-elämän ja lasten teon pariin.
Humppis esimerkiksi ansaitsisi minusta flaksinedistämismitalin eikä parjausta! Oli hänen persoonastaan muuten mitä mieltä tahansa niin tosiasia on, että hän tekee väsymätöntä työtä nuorten naisten viihdyttämiseksi lavoilla ja usein kuskaakin heitä sinne. Itse toivon että hän ja muut vanhat tanssitaitoiset miehet jaksavat jatkaa hyvän työn parissa. Nuoremmat tanssimiehet jotka parjaavat näitä henkilöitä ampuvat itseään jalkaan.
Vanhat miehet
17
3074
Vastaukset
- Puujalka polvesta poikki
Pitkälti samaa mieltä. Lavoja kolunneena vanhempana miehenä havaintoni on ettei näitä ikinuoria "humppiksia" ole montaakaan per lava. Siis niitä jotka osaavat viedä ja tanssia. Oluen lipittäjiä ja hiihtofoksin kyttääjiä on kyllä pilvin pimein, ja onhan niitä muunkin kyttääjiä jotka odottavat sitä hidasta biisiä...
Esim. jos lavalla tulee joku lattari saati hekumallinen rumba. Moni nuori nainen on käynyt kurssit ja koulut useammatkin, käyttänyt aikaa ja (satojakin) euroja, mutta hukkaanpa on panostus mennyt jos ei sitten saakaan oppimaansa hyödyntää. Tässä tilanteessa olen nähnyt iloisia hymyjä kun vaan joku tulee pokkaamaan, olipa sitten nuori tai vanha, kunhan vaan kuviot on hallussa. Ja kappaleparin tanssittuaan ilmeet ovat olleet vähintään yhtä iloisia ja tyytyväisiä.
Sama pätee kaikkiin kädenalitansseihin. Eivät nuoret naiset tykkää sitä iänikuista foksia ja humppaa mennä. Totta kait he em. tanssit osaavat, mutta kun kysyy haluavatko mennä nopean foksin perinteisellä vai fusku-jive-bugg -linjalla, niin jälkimmäiseen lähes aina päätyvät.
Niin että kun nyt on saatu nuori väki kursseille ja innostumaan paritanssista, niin onhan se väärin jättää nuoret naiset penkille nuokkumaan. Käyttöön ja kierrätykseen rohkeasti vaan!
Vaatii se vanhemmilta miehiltäkin kanttia hakea nuoria naisia. En edes kuvittele sen kaikilta onnistuvan. Täytyy olla sen verran itseluottamusta, tanssitaitoa ja -kokemusta, ulkonäkö ja hygienia O.K. ja hyvä ja kohtelias käytös.
Joskus sitten voi käydä näinkin. Tanssitin lavan kauneinta nuorta tummaverikköä. Tanssi sujui kuin unelma, mutta daami oli kuin jäävuori. Ei katsonut silmiin, ei jatkanut juttua eikä tullut liki. Kunnes sitten, puolelta öin, painautui syliin eikä irrottanut sinä iltana. Oli aikansa miettinyt ja päätöksensä tehnyt. Tätä kait ne nuoret miehet pelkäävät, oli tälläkin palstalla hiljattain yksi jolle oli näin käynyt. Täytyy vain muistaa, että päätös on aina naisen.- jalat pelaa
Minulla on ihan hyviä tanssikokemuksia nuorista tanssitaitoisista naisista.Olen parhaat päiväni elänyt,mietin usein miksi nuoet naiset pyytävät minua tanssimaan? Olen tanssikursseja käynyt,muutamia,ilmeisesti osaan jotenki tanssia!
Usein kysyvät mitä mieltä olen,kun tanssiin minua pyytävät? Kerron näin:arvostan sellaista naista joka pyytää miestä tanssimaan! Ei siinä mitään kummenpaa ole.
- ... asiaa
Noinhan se on, lisäksi voi itse tanssipaikalla istuskella enempi vaikka terassilla samalla kun nämä vanhat parrat hoitavat humppahommat.
On sinänsä luonnollista, että kateus voi nousta pintaan, jos joku itseään vanhempi seniori tanssittaa viehättävää nuorta naista ja mahdollisesti kadehtijaa paremmin.
Parempi siinä tilanteessa on mennä tanssikurssille kuin ruveta sadattelemaan ja kirjoittelemaan nettiin urputusta. Harvoin, jos milloinkaan näistä senioreista mitään todellista vaaraa on nuoremmille miehille.- tätä se on
Kautta aikojen on ollut yleistä että suomalainen mies, eritoten nuori sellainen, on kateellinen naisten päältä. Mustasukkaisuus nousee herkästi pintaan, jos ulkomaalaiset miehet osoittavat kiinnostusta kauniisiin suomalaisiin naisiin. Ei se ole varsinaisesti kohdennettua vaan yleistä ärtymystä ja pelkoa siitä, että joku muualta tullut valloittaa ehkä mahdollisen kiinnostuksen kohteen.
Ollaan mustiksia ikäänkuin kollektiivisesti kaikista naisista tunkeilijoita kohtaan. Heikko itsetunto sen saa aikaan.
- andy_america
Ihmettelen suuuresti jos nuoret miehet lavoilla tuntevat mustasukkaisuutta tästä asiasta. Jos niin hurja juttu käy että 20-v tytön ja 50 miehen suhde lähtee käyntiin, niin luulisi siinä äkkiä ajattelevan, että oliko tuo tyttö kaiken vaivan ja kohkaamisen arvoinen? En usko että siinä mustasukkaisuus on päällimmäisenä vaan pikemminkin hämmennys ja typertyneisyys. Kyllä se suhde on yli 90% tapauksissa vain tanssia/kaveruutta, sanoohan sen jo järkikin.
Toiseksi: nuorille miehille jotka lavoilla käyvät seuraava neuvo voisi olla hyvä: Tutustu (tanssita) mahdollisimman paljon erilaisia ihmisiä (naisia), ei vain nuoria vaan myös sitä 30-40 ikäluokkaa. Siinä sitä oppii tuntemaan erilaisia ihmisiä. Se alkuperäinen ihastus saattaakin osoittautua karmeaksi ämmäksi ja vaatimattoman ja ujon oloinen seinänvierustyttö voikin olla se tyrmäävin tapaus. Omalla kohdalla on aina käynyt näin, suuret ennakko-odotukset ei ole ikinä täyttyneet. Eli jos joku ihminen kiinnostaa niin iskekää epäröimättä kiinni. Jos homma toimii niin hyvä. Jos ei toimi niin aikaa ei tuhraannu kuin seitsemän minuuttia ja voi jatkaa elämäänsä unohtaen koko jutun. Näin ei tarvitse jälkikäteen pohtia asiaa laadukkailla nettipalstoilla.
Eli ennakkoasenteet pois ja muistakaa: ihmisiä ne naisetkin ovat: yhtä mukavia tai yhtä kamalia kuin kuka tahansa muukin.
Terv. Andy, nuori lavakävijä itsekin - Humppikselle
Ehdotan että Humppikselle myönnetään kultainen pinssi tästä työstä !
- mielummin
Humppikselle tästä fantastisesta työstä...tai mielummin smaragdinen S24:n tanssipinssi
- kwanethy
siis joo ikävä kyllä olet myöhässä, Humppiksella on jo kultainen pinssi.
- Ritarikuntien puolesta
mielummin kirjoitti:
Humppikselle tästä fantastisesta työstä...tai mielummin smaragdinen S24:n tanssipinssi
Humppikselle platinapinssi smaragdilla miekkojen... ääh eikun tanssikenkien kera nuorten miesten ja alfaurosten hyväksi tehdystä työstä (= nuorten kimulien kuskaaminen tanssipaikoille).
- olevan niin
Ritarikuntien puolesta kirjoitti:
Humppikselle platinapinssi smaragdilla miekkojen... ääh eikun tanssikenkien kera nuorten miesten ja alfaurosten hyväksi tehdystä työstä (= nuorten kimulien kuskaaminen tanssipaikoille).
että en ole katkera mutta kuitenkin....
- pinssintouhuista
kwanethy kirjoitti:
siis joo ikävä kyllä olet myöhässä, Humppiksella on jo kultainen pinssi.
Lukutaidoton tai nettiyhteydetön täytyy olla sen joka ei vielä tiedä humppiksen pinssitilanteesta. On nimittäin aika monta kertaa maininnut olevansa pinssin(kultaisen) omistaja. Jostainhan se itsetunto on haettava?
Itse pidän tuollaista naminami touhua hieman lapsellisena. Ja sen vuoksi en enää montaa kertaa vuodessa naminamifinkkupintaliitopaikoissa käy. Tulee jotankin likainen ja inhottava/myötähäpean tunne. pinssintouhuista kirjoitti:
Lukutaidoton tai nettiyhteydetön täytyy olla sen joka ei vielä tiedä humppiksen pinssitilanteesta. On nimittäin aika monta kertaa maininnut olevansa pinssin(kultaisen) omistaja. Jostainhan se itsetunto on haettava?
Itse pidän tuollaista naminami touhua hieman lapsellisena. Ja sen vuoksi en enää montaa kertaa vuodessa naminamifinkkupintaliitopaikoissa käy. Tulee jotankin likainen ja inhottava/myötähäpean tunne.Laitapa tuolla ylhäällä olevaan hakukenttään teksti kultainen pinssi ja napauta Hae!
Tämän sieltä löydät minun osaltani:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=98&conference=611&posting=22000000018430074
Kovinpa usein esiintyy.
Muistan kyllä jossakin toisessa yhteydessä myös asiasta maininneeni, kun jälleen kerran joku teistä väitti minun olevan tanssinetin inhotuin tyyppi.
Silloin kerroin saaneeni ko. kapineen äänestyksen perusteella. Äänioikeutettuja olivat kaikki tanssi.netiin kirjoittavat, joita oli jo silloinkin (marraskuu 2005) ainakin tuhat.
Tuo oli ainoa kerta kun jako tapahtui demokraattisesti. Jaettiin yksi naiselle ja yksi miehelle. Naiset olivat tasoissa loppuun asti. Saat arvata, kuka johti miesten puolella heti ensimmäisestä päivästä alkaen (äänestysaikaa viikko) ja sai lopulta enemmän ääniä kuin muut miehet yhteensä.
Jatka vain parjaamistasi, jos kerran siitä helpotusta kateuden ja alemmuudentunteen tuottamaan tuskaan saat!- kultaisin...
Ritarikuntien puolesta kirjoitti:
Vapaudenristi kultaisin mulkuin? Tai ehkä yx iso riittää. Keskelle sitä ristiä pystyasennossa. Luovutustilaisuus Töölönlahden uudessa tanssipalatsissa. (sitten kun se valmistuu 2085).
- nuori-muori
Kyllä,ehdottomasti täytyy olla vanhempia miehia tanssipaikoilla. He ovat taitavia tanssimaan ja myös auliita opettamaan, kiitos siitä heille !
Vanha mies..mutta hyvä viejä.. - tanssin viemä
kun kyse on, eikös lähtötilanne ole se että parin muodostavat mies ja nainen. Naisia laji tuntuu kiinnostavan selvästi enemmän kuin miehiä, varsinkaan nuoria miehiä. Tästä seuraa se, että miesten puolelta tanssitettavien naisten ikäjakauma on suuri. Siinä sitten voi harkita hakeeko äitiä, tytärtä vai mummoa..
Mikäli tanssitaidon laittaa etusijalle, hällä väliä. Mikäli muuta on mielessä, iällä ja ulkonäöllä taitaa olla iso merkitys.. Nainen sitten viime kädessä päättää, mihin mukaan lähtee. Vanhojen äijien kanssa voi oikein hyvin olla kaveria ja tanssia, mitäs pahaa siinä.. - Kulman kova olutmies
Aloittaja on oikeassa. Nuo muutamat hyväkuntoiset varttuneet miehet tekevät arvokasta työtä. Siitä he ansaitsevat tunnustuksen. Juurikin nuo, jotka keskittyvät oluen sijasta tanssimiseen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle1115237Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖493392Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle913224Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku402926- 811847
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.411580450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1271555Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt311436Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1301234- 161149