vaha vai öljy...

kettinki

hep ! minulla on honda cbr 1000 vm 93. kinaa siitä kumpaa pitää käyttää ketjuissa. onko tietoo ?

9

2217

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ****

      kolme mopoa ja kaikissa oli aluksi vaha. Ihan p...stä.
      Ketjut kuluivat paljon nopeammin (silmin nähden), voitelu onnetonta, vahaa ei saa joka väliin niin tarkkaan kun öljyä. Vaha muuttui aika pikaseen ihan "purukumiksi" (montaa eri merkkiä kokeiltiin)
      Ei enää- ainakaan meidän pyöriin- sitä laiteta, kyllä öljy on aina oljyä.
      Meillekkin aluksi moni (jopa varaosamyyjät) suosittelivat vahaa, mutta omat kokemukset ja kymmenet tuhannet kilometrit puhuivat kyllä puolestaan...
      Mutta ihan miten itse haluat =0)
      Ja joku tähän kuitenkin kommentoi ja on EHDOTTOMASTI vahan kannalla.....

      • zetzet ärrä

        öljy


      • WikaSaki
        zetzet ärrä kirjoitti:

        öljy

        Mä käytän nestemäistä saippuaa(2dl saippuaa 0.5dl olivi öljyä)
        Saippua öljyseoksella ei tarvitse putsata mitenkään ketjuja koska saippuan ominaisuudet tekee sen ja olivi öljy tunkeutuu rasvausta tarvitseviin väleihin.

        Paljon halvempaa kuin vaha tai ketjuspray,Hyvä ketjuspray meinaan maksaa ihan kivasti,eikä se iso pullo itsellä ainakaan kesänyt kovinkaan kauan,3 isoo pulloo tais ainakin mennä tänä kesänä.


    • Vaha kuuluu maalipinnoille ei ketjuihin.

      • VeryFunRide

        ketjuvoiteluaineen tehtävä ei ole pitää takavannetta puhtaana. ---> Öljy, toimii


    • ÄksÄks

      Vaihdelaatikko öljyä.
      Ite käytin vahaa ja toi "purukumi" on ihan hyvä sana sille vahalle.

      Pitkä talvi aikaa puhdistaa ketjut

    • Ehdottomasti

      öljy.

    • Öljy

      Juuri niin että mitä notkeampaa ja useammin käyttää reilusti,sitä parempi ketjuille.

    • mie vuan

      Kokeilin minäkin noita vahoja aikani ja totesin että ei ole ainakaan kiva juttu. Vaikka olin juuri laittanut vahaa ketjuihin, niin silti ne ajaessa kuullostivat kuin niissä ei olisi ollut mitään voiteluainetta. Eli sellainen kohina tai miksi sitä voisi sanoa.
      Itse olen käyttänyt ja hyvänä pitänyt Shellin sprayta ja sitten repsolia. repsolia vaan ei tahdo löytyä mistään, moposportista löytyy, mutta ei sitä kaikkein parasta jota ostin Espanjan reissulla ihan pakon edessä huoltsikalta. Se oli todella hyvän tuntuista, levisi upeasti ja muuttui sitten ikäänkuin vaseliiniksi ja aika paksuksi sellaiseksi ja pysyi aika hyvin kiinni.
      Täältä ostettu haisee vaihdelaatikkoöljylle ja voitelee kyllä ihan hyvin, mutta on vetisempää ja lentää herkemmin pois. En sit tiedä mitä se oli mitä ostin silloin, mutta on harmi, että sitä ei löydy täältä. Olen lisäksi käyttänyt vuoronperään noita aineita, eli välillä vähän ohuempaa (muistaakseni nyt on motulia) ja sitten paksumpaa esim. repsolia tai sitten jotain jonka merkki pitäs varmistaa katsomalla kaapista. Näillä eväillä ja pitämällä ketjun tarpeeksi löysällä (yleensä ketju kiristetään liian tiukkaan) olen ajanut esim. XX:llä 40tkm samalla setillä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1919
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      126
      1381
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1333
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      927
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe