vaha vai öljy...

kettinki

hep ! minulla on honda cbr 1000 vm 93. kinaa siitä kumpaa pitää käyttää ketjuissa. onko tietoo ?

9

2179

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

kolme mopoa ja kaikissa oli aluksi vaha. Ihan p...stä.
      Ketjut kuluivat paljon nopeammin (silmin nähden), voitelu onnetonta, vahaa ei saa joka väliin niin tarkkaan kun öljyä. Vaha muuttui aika pikaseen ihan "purukumiksi" (montaa eri merkkiä kokeiltiin)
      Ei enää- ainakaan meidän pyöriin- sitä laiteta, kyllä öljy on aina oljyä.
      Meillekkin aluksi moni (jopa varaosamyyjät) suosittelivat vahaa, mutta omat kokemukset ja kymmenet tuhannet kilometrit puhuivat kyllä puolestaan...
      Mutta ihan miten itse haluat =0)
      Ja joku tähän kuitenkin kommentoi ja on EHDOTTOMASTI vahan kannalla.....

• zetzet ärrä

öljy

• WikaSaki
        zetzet ärrä kirjoitti:

öljy

Mä käytän nestemäistä saippuaa(2dl saippuaa 0.5dl olivi öljyä)
        Saippua öljyseoksella ei tarvitse putsata mitenkään ketjuja koska saippuan ominaisuudet tekee sen ja olivi öljy tunkeutuu rasvausta tarvitseviin väleihin.

Paljon halvempaa kuin vaha tai ketjuspray,Hyvä ketjuspray meinaan maksaa ihan kivasti,eikä se iso pullo itsellä ainakaan kesänyt kovinkaan kauan,3 isoo pulloo tais ainakin mennä tänä kesänä.

• Vaha kuuluu maalipinnoille ei ketjuihin.

• VeryFunRide

ketjuvoiteluaineen tehtävä ei ole pitää takavannetta puhtaana. ---> Öljy, toimii

• ÄksÄks

Vaihdelaatikko öljyä.
      Ite käytin vahaa ja toi "purukumi" on ihan hyvä sana sille vahalle.

Pitkä talvi aikaa puhdistaa ketjut

• Ehdottomasti

öljy.

• Öljy

Juuri niin että mitä notkeampaa ja useammin käyttää reilusti,sitä parempi ketjuille.

• mie vuan

Kokeilin minäkin noita vahoja aikani ja totesin että ei ole ainakaan kiva juttu. Vaikka olin juuri laittanut vahaa ketjuihin, niin silti ne ajaessa kuullostivat kuin niissä ei olisi ollut mitään voiteluainetta. Eli sellainen kohina tai miksi sitä voisi sanoa.
      Itse olen käyttänyt ja hyvänä pitänyt Shellin sprayta ja sitten repsolia. repsolia vaan ei tahdo löytyä mistään, moposportista löytyy, mutta ei sitä kaikkein parasta jota ostin Espanjan reissulla ihan pakon edessä huoltsikalta. Se oli todella hyvän tuntuista, levisi upeasti ja muuttui sitten ikäänkuin vaseliiniksi ja aika paksuksi sellaiseksi ja pysyi aika hyvin kiinni.
      Täältä ostettu haisee vaihdelaatikkoöljylle ja voitelee kyllä ihan hyvin, mutta on vetisempää ja lentää herkemmin pois. En sit tiedä mitä se oli mitä ostin silloin, mutta on harmi, että sitä ei löydy täältä. Olen lisäksi käyttänyt vuoronperään noita aineita, eli välillä vähän ohuempaa (muistaakseni nyt on motulia) ja sitten paksumpaa esim. repsolia tai sitten jotain jonka merkki pitäs varmistaa katsomalla kaapista. Näillä eväillä ja pitämällä ketjun tarpeeksi löysällä (yleensä ketju kiristetään liian tiukkaan) olen ajanut esim. XX:llä 40tkm samalla setillä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      153
      2617
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      197
      1890
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      70
      1667
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1628
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1351
    6. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      72
      1021
    7. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1010
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      999
    9. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      190
      924
    10. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      67
      901
    Aihe