Laittomista ylitöistä sakkoja ja korvauksia Joensuussa
28.11.2007 16:28
Joensuun käräjäoikeus tuomitsi keskiviikkona sakkoihin enolaisen liikennöitsijän, jonka työntekijät tekivät yli 3 600 tuntia laittomia ylitöitä vuoden aikana.
Hänen yhtiönsä joutuu korvaamaan valtiolle 14 000 euroa rikoksen tuottamana hyötynä.
Ylitöitä tehneitä kuljettajia oli kahdeksan. He saivat vähän työehtosopimusta korkeampaa palkkaa, mutta eivät erillistä ylityökorvausta.
Tuomio tuli työaikarikkomuksesta, tieliikenteen sosiaalilainsäädännön rikkomisesta ja työaikasuojelurikoksesta. Liikennöitsijä sai maksettavakseen 30 päiväsakkoa eli 750 euroa.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200711286909559_uu.shtml
Laittomista ylitöistä SAKKOJA!!!!
15
3888
Vastaukset
- Pauli Kakkonen
Tarkoittaa että liikennöitsijä on ilman tuloja. Saman sakon saa työtön vetäessään turpiin verotoimiston virkailijaa. Ylityötunnin hinnaksi tyhmä oikeus on laskenut 14000/3600= 3.8 euroa!!!! Kyllä tuomarit ovat viisaita! Hovi luultavasti vapauttaa isännän maksuista ja laittaa valtionmaksamaan oikeuskulut.
- lisäksi
Joutunee lisäksi maksaan ylityökorvaukset kuljettajille, ainakin jos eivät ole niin hölmöjä että vieläkin niistä kieltäytyisivät.
Mutta on erillinen tuomio jos menee oikeuteen. - sakko
Työtön alkohoilisti saa minimipäiväsakon 6 euroa eli 180e yhteensä tässä tapauksessa. Liikennöitsijälle on annettu tässä tapauksessa yli nelinkertaisesti sakkoa eli ei voi olla ihan pa...
- Viheltäen menee
Kannatti varmaan rehkiä.
Kumpiko sitten on tärkeämpää: olla isännän silmissä "kova työmies" vaiko tehdä vain justiinsa pakollinen työmäärä välttääkseen sakot?- hakkuriharjottelia
itse tekisin sellanen 90-110 tuntia kahteen viikkoon ja nimen omaan yötyönä...mutta kun ei anneta tehdä...liitto hoitanu asiat siihen malliin että ei sais pierastakkaan autoon päin kun on 80 tuntia täynnä...oma talous vaan alkaa oleen kovilla myös noilla 80 tunnin tileillä...
ja sivu hommia ei saa tehdä.. - jastjarpaa
hakkuriharjottelia kirjoitti:
itse tekisin sellanen 90-110 tuntia kahteen viikkoon ja nimen omaan yötyönä...mutta kun ei anneta tehdä...liitto hoitanu asiat siihen malliin että ei sais pierastakkaan autoon päin kun on 80 tuntia täynnä...oma talous vaan alkaa oleen kovilla myös noilla 80 tunnin tileillä...
ja sivu hommia ei saa tehdä..Ei ainakaa mulla ole mitään ongelmia elämisen suhteen, vaikka teen 160-180h kuukaudessa. Ajan kasettiautoa aivan normipalkalla mikä kuuluukin saada ( muutama sentti päälle...) enkä saa ylityölisiä yms kun en tee niitä.
aamulla aloittelen (en aamuyöllä) ja viimeistään neljän kantturoissa lähen kotia tai olen jo himassa...
Toki sitten saan jos niin sovitaan. Luontaisetuja ei ole ja myöskin perhettä ja velkaa löytyy. - hakkuriharjottelia
jastjarpaa kirjoitti:
Ei ainakaa mulla ole mitään ongelmia elämisen suhteen, vaikka teen 160-180h kuukaudessa. Ajan kasettiautoa aivan normipalkalla mikä kuuluukin saada ( muutama sentti päälle...) enkä saa ylityölisiä yms kun en tee niitä.
aamulla aloittelen (en aamuyöllä) ja viimeistään neljän kantturoissa lähen kotia tai olen jo himassa...
Toki sitten saan jos niin sovitaan. Luontaisetuja ei ole ja myöskin perhettä ja velkaa löytyy.olla meikäläisen elämän tavat,tai onkin syypää siihen rahan menoon:)en esim ota mitään eväitä mukaan kun lähden reissuun..ja sit muu poikamies elämä....
- Evp-Am-kuski
On se vaan hienoa olla eläkkeellä, kun teki 30vuodessa 40vuoden työt, on tuo eläkekin sen mukainen, eli toimeen tulee loistavasti!
Evp-Am-kuski kirjoitti:
On se vaan hienoa olla eläkkeellä, kun teki 30vuodessa 40vuoden työt, on tuo eläkekin sen mukainen, eli toimeen tulee loistavasti!
Eläkkeellä jos kuka yltää, niin silloin viimeistään paljastuu karu totuus. Ja jotkut vielä vaikuttavat eläkkeeseensä tekemällä pienemmällä tuntipalkalla saadakseen päivärahat / vähän korkeamman päivärahan.
Mutta jokainen tyylillään, rahaahan ne on päivärahatkin mutta eläkkeellä niistä ei liene iloa.
- gtgft5
Linnaan tollasista rikoksista, kuusi vuotta kovaa niin eiköhän puukenkäkin opi
- puukenkä.
Sisälukutaito nollako?
- asiaakin
puukenkä. kirjoitti:
Sisälukutaito nollako?
Tuossa kyseisessä tapauksessa niin yrittäjä kun kuskitkin lienee muita kun puukenkämiähiä.
On kuitenkin totta että noihin Puukenkämiehiin ei varmaan muu tehoa, kaikista törkeimmät vois pistää vähäks ajaks istuun ja kortti pois loppu iäksi.
Jos yksi isäntä ei suostu ajattaan kilometripalkalla ympäri vuorokauden niin etsivät jonkun isännän joka yhtä kriminaali.
- maailma_
Mallillensa ei voi muuta sanoa. Ennen arvostettiin työntekoa ja nostettiin lakkia kun teit töitä ja nykyään lyödään sakot. Ei jumalauta, millaiseksi tämä velliperse yhteiskunta menee??
- Justiinsa joo
Osuit naulan kantaan!
- lehti
pohjois-karjalainen lehti uutisoi tapauksesta ja siinä mainittiin että työntekijät olivat itse ottaneet työsuojelupiiriin yhteyttä. kai niitä kuskeja on joku sitte v*tuttanu...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?921766- 851252
- 1101123
- 71954
- 105901
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56828- 47741
- 36732
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis47681- 33663