rakas kissani jouduttiin lopettamaan eläinlääkärillä eilen illalla. Se oli syönyt jonkun esineen eikä se olisi selvinnyt leikkauksesta. Ikävä on kova. Muistot lämpöiset. Kyynel poskellani. Suru on suuri.
suru on suuri
ropoliini
121000
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Hävettävä käytösHävettääkö sinua jokin?
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Mitähän sitä...Tsuumailin vähän muuallekin välillä ja törmäsin ajatuksiin, että miehen tulee suojella naista kaikelta pahalta. Mutta yhtään ei oltu eritelty mitä se kaikki paha on, jolta suojella. Jotenpas kysynkin kyselyikäni kyselyn…
- Kuka murtautu illalla kipparilleJotaki hampuusia kannettu ambulanssiin ja kipparin iso ikkuna palasina..Mitä tapahtunu??
- Tule sunnuntaina juna-asemalleKello kymmenen aikaan, tavataan siellä. Ainoa ja viimeinen tilaisuus tavata. Jos et tule niin et enää koskaan näe minua. En halua kirjoitella mitään, en halua kuulla selityksiä. Haluan tavata.
- Kuvittelin että oltiin läheisempiäYstäviä, tavallaan. Mutta ei sitten oltukaan sun näkökulmasta. Pettymys, mutta totun kyllä asiaan vähitellen.
- Myönnä poisLoukkaannuit mulle silloin aikoinaan? Ne viestit, väärinymmärrykset, kaikki. Miehelle
- Tiedätkö yhtäkään näistä "julkkiksista"? Elämäni biisi vieraslista la 10.10. hämmästyttääElämäni Biisissä on totuttu näkemään suomalaisia julkisuuden henkilöitä, jotka ovat koko kansalle tuttuja. Vieraita on ollut mm. viihteen, taiteen, tieteen, urheilun, politiikan ja kulttuurin saralta. Jos on ollut koko …
- Omapahan on vikasi jos jää loppuelämän romanssi välistä kun haluat olla itsepäinen jääräJa tuomita, jotain mitä et kykene ymmärtämään, antamatta edes mahdollisuutta, vaikka olen tehnyt parhaani elämäni edistämiseksi ja oikeasti yrittänyt!! Itken tyynyyn... tuskin edes yhtä vuotta ilman itsetuhoisia ajatuks…
- Vappu Pimiä lataa suorat sanat MasterChef-kritiikistä: "Tee niin tai näin, niin se on aina..."Vappu Pimiä liittyi viime MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoon. Pimiän rinnalla tuomaroivat Helena Puolakka ja Henri Alén. Pimiä toi tuomarikolmikkoon näkemystä ja kulmaa huippuravintoloiden keittiöide…
- Onko tarkoitus ottaa ihmisten eläkevarat valtion käyttöön?Vai mistä tässä eläkeiän nostossa hamaan tappiin on kyse? Eihän moni sitten saisi käytännössä eläkettä koskaan vaikka eläkemaksuja koko elämänsä olisi maksellutkin.
- Alette alas tulla sieltäMissä oletkin, täällä hidastuu koko palstan väki ilman sinua. Tarinaa ei narinaa. 🍃😆 https://youtu.be/4W4DIgbBbsk?is=Vdbj3wnuTGMchXVC
- Sahan puupulaSahalla pitää olla valtava puupula kun Varikkosuoran uudelta myyntipaikan tontilta piti kaataa kaavassa suojellut puut? Kuinka ELINvoimaVALIOlautakunta antanut luva tälläiseen liito-oravien reitipuiden joukkotuhoon. Mas…
- Onko se sinun mielestäsiminun syyni, että tilanne on se mikä se on? En tiedä. Toisaalta, en pysty uskomaan että millään minun tekemisilläni olisi ollut juurikaan merkitystä.
- Eiköhän tämä ole jo tässäParivuotta hukkaan heitetty.
- kunnioitan tahtoasiEn tule sinua enää lähestymään.
- Dodii. Kuvailekaivattusi ulkonäköä :)
- Haluan sanoa sulle miesEttä pysytään molemmat pois täältä palstalta. Maltetaan olla pois, koska olosi on silloin parempi. Minä en kirjoittele enää, joten voit unohtaa tämän. Ottaisitko minuun yhteyttä muuta kautta, jos haluat. Olisin onnessan…
- Perjantai jälleen bläähViikonloppuna sataa, mitä meinaatte tehdä? Pian on syyslomakin, suunnitelmia tähän säähän? Mulla olis pihahommaa vielä, mutta en helvetissä mene sateeseen kastumaan. Kasvoi vähän kyr*äkin otsaan kelin takia. Eikö nyt vo…
- Mitä enää haluat??Tätä on kestänyt liian kauan!
Vastaukset 12
Vanhimmat
Lemmikin yllättävä poismeno on aina rankka paikka, kun siihen ei ole yhtään valmistautunut, ja sitä on hyvin vaikea hyväksyä, vaan miettii kokoajan että olisiko tämän voinut estää jotenkin jne. Mutta kissasi voi nyt hyvin siellä sateenkaarisillalla, ja vielä joku päivä te näette toisenne siellä. Sure ihan rauhassa ja muistele lemmikkiäsi lämmöllä.
kiitos lohduttavista sanoista
Ymmärrän surusi ja tuskasi. Tuollainen äkillinen menetys on aina hirveää. Sure ja ikävöi ihan rauhassa ja vähitellen mielesi täyttää kiitollisuus siitä, että saitte rakastaa toisianne.
hanki uusi kissa...
No oliko tuo nyt ihan loppuun asti harkittu kommentti?
Rupeatko kyselemään, mistä löytyisi uusi?
jos kuolisi lapsi kannattaisi koettaa uudestaan hankkia sitä lasta koska uusi elämä parantaa vaikkei sitä korvaa . . . enkeleitä on monenlaisia
Toinen lapsi ei voisi korvata toista. Lapset ovat korvaamattomia. Moni kissan omistaja hankkii uuden kissan kun suru on laantunut. Lapsen kuolemasta ei toivu koskaan.
Meillä on ollut kissa kuoli kolmetoista vuotiaana ja olen nähnyt unia että kissa palaisi ja luullut että se makaa minun vieressäni.. kissan kuolemasta on ehkä noin 9kk ja aijon silti hankkia uuden kissan mutta en silti unohda vanhaa kissaamme huoneeni seinällä on kuvakin kisusta.. ;(
terveys - kuolema ja suru.. ennen kuin viisaita ajatuksia päästelette.
t.5 kissaa ja yhden lapsen menettänyt
Tottakai ihminen on ihminen ja eläin on eläin, mutta lemmikin kuolemaa saa surra aivan samalla oikeudella kuin oman lapsen kuolemaakin. Lemmikkiin kiintyy ja sitä rakastaa, vaikka se eri lajia onkin. Lemmikin kuolema on usein se ensimmäinen valtaisa suru, jonka yksilö elämän taipaleellaan kohtaa, eikä sitä saa toinen arvostella tai vähätellä.
Jos luit tarkkaan ja katsoit kenelle vastasin, ymmärrät ehkä paremmin..Jos kissa kuolee, ja neuvoksi annetaan, että ota uusi, eikö juuri se ole vähättelemistä.. Joku tässä ketjussa sanoi, että jos lapsi kuolee, niin kannattaa hankkia uusi...!!!!! Hyvää tarkoittavat varmasti kaikki, toiset jo ovat saman kokeneet ja kaikilla kissanomistajilla se on edessä ennemmin tai myöhemmin (toivottavasti myöhemmin). Itse nuorena naisena hankein itselleni melkein keskenmenon kissan poismenoa itkiessäni, niin koville otti.
Suru on jokaiselle "oma", henkilökohtainen, yksilöllinen, ainutlaatuinen, siihen ei edes saman kokenut osaa oikeita sanoja asettaa.