Eläminen karman pelkona

WideBelief

Oivallusta havaiten omaehtoisuuden.

Kyseenalaistetaanpa persoonatason hyökkäykset nickiiin perustuen.


Mikä on hinta jolla nickisi myisit?

Omani on vapaa. Ihmiset tuppaavat vuosien varrella ostavan ja myyvän.

20

2061

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rosatar

      Kuten en tuota otsikkoakaan. Kait olisin sen kääntänyt toisin päin. Eli karma elämisen pelkona?

      En tiiä, kun minulla joskus tai useimmiten asiat saavat sellaisen uuden tarkastelu näkökulman? Etenkin asioissa, jotka ovat minulle uusia.

      Ja sitten toi nikki juttu. Pieni aavistus minulla on mitä se ehkä tarkoittaisi? Mutta mitä oikeesti?

      Jos sen oikeesti ymmärtäisin, niin sitten voisin vastata esittämääsi kysymykseen. Sorry, että olen näin tyhmä.

      • Sama asia

        Sen ymmärtää pässikin.


      • Rosatar
        Sama asia kirjoitti:

        Sen ymmärtää pässikin.

        ....


      • on vaikeuksissa
        Rosatar kirjoitti:

        ....

        ei karma ole pelottava asia.oikein elämällä jokaisen karma kääntyy hyväksi.helppoa ja hauskaa kun sen oikein oivaltaa.


      • WideBelief

        ...ja ainakin itselleni "ylivoimaista", joten suhtaudun elämään hieman rauhallisemmin. Lakkasin yrittämästä jo vuosia sitten :-)

        Jokaisella meistä on omat elämämme lähtökohdat, joista alamme ponnistelemaan elämässä "pärjätäksemme". Olkoon ne lähtökohdat sitten hyvät tai huonot nykymäärittelyjen mukaan.

        Lineaariseen/osin logaritmiseen/suoraviivaiseen ajatteluun perustuu koko meidän nykyinen yhteiskunta, jonka mukaisesti jokainen meistä on kasvatettu/ehdollistettu. Ja näitä asioita enemmän ja vähemmän käymme läpi.

        Uskoisinpa, että ymmärrät paljonkin. Itseasiassa tunnet, et ymmärrä :-) Tämä vain oma mielipiteeni.

        Otsikkoon liittyen:

        Karma ei ole (minun näkemykseni mukaan) lokero, jota voi hahmotella sopiviin koteloihin nyky-ymmärryksessä (ainakaan en ole ainoatakaan tavannut joka sen olisi 6,5mrd ihmiselle "yksiselitteisesti" "osoittanut". En ole tavannut 6.5mrd ihmistä :-D ).

        Karma on. Sinä olet, minä olen. Karma on. Toki on "pakko" kuvailla karmaa jollakin tavalla ja jokainen asiasta kiinnostunut tekee sen tavallaan.
        Se mikä on, ei laita arvoasetelmia omalle olemiselleen.

        Nikkijutusta. Symboliikkaa/arvoasetelmaa :-) Mikä on hinta, jolla persoonasi myisit? Mikä on hinta jolla sisimpäsi myisit? Sinällään turhia kysymyksiä, mutta jotkut vielä painivat näidenkin ajatusten parissa. Ei sen kummempaa.

        Netti suo mahdollisuuden omien ajatusten ulostuomiseen rehellisesti ja se on aina kannatettavaa!


      • Koputtelija
        on vaikeuksissa kirjoitti:

        ei karma ole pelottava asia.oikein elämällä jokaisen karma kääntyy hyväksi.helppoa ja hauskaa kun sen oikein oivaltaa.

        Elämä olis ihan helevetin tylsää ilman karmaa!

        Kaikki olis ärsyttäviä besserwissereitä, eikä nöyryydestä olis tietookaan!


      • Sive Lee
        WideBelief kirjoitti:

        ...ja ainakin itselleni "ylivoimaista", joten suhtaudun elämään hieman rauhallisemmin. Lakkasin yrittämästä jo vuosia sitten :-)

        Jokaisella meistä on omat elämämme lähtökohdat, joista alamme ponnistelemaan elämässä "pärjätäksemme". Olkoon ne lähtökohdat sitten hyvät tai huonot nykymäärittelyjen mukaan.

        Lineaariseen/osin logaritmiseen/suoraviivaiseen ajatteluun perustuu koko meidän nykyinen yhteiskunta, jonka mukaisesti jokainen meistä on kasvatettu/ehdollistettu. Ja näitä asioita enemmän ja vähemmän käymme läpi.

        Uskoisinpa, että ymmärrät paljonkin. Itseasiassa tunnet, et ymmärrä :-) Tämä vain oma mielipiteeni.

        Otsikkoon liittyen:

        Karma ei ole (minun näkemykseni mukaan) lokero, jota voi hahmotella sopiviin koteloihin nyky-ymmärryksessä (ainakaan en ole ainoatakaan tavannut joka sen olisi 6,5mrd ihmiselle "yksiselitteisesti" "osoittanut". En ole tavannut 6.5mrd ihmistä :-D ).

        Karma on. Sinä olet, minä olen. Karma on. Toki on "pakko" kuvailla karmaa jollakin tavalla ja jokainen asiasta kiinnostunut tekee sen tavallaan.
        Se mikä on, ei laita arvoasetelmia omalle olemiselleen.

        Nikkijutusta. Symboliikkaa/arvoasetelmaa :-) Mikä on hinta, jolla persoonasi myisit? Mikä on hinta jolla sisimpäsi myisit? Sinällään turhia kysymyksiä, mutta jotkut vielä painivat näidenkin ajatusten parissa. Ei sen kummempaa.

        Netti suo mahdollisuuden omien ajatusten ulostuomiseen rehellisesti ja se on aina kannatettavaa!

        Päivittäin annan persoonallisuuttani ilmaiseksi. Sisistänikin jaan muutamia kertoja viikossa. Jos näistä kahdesta saisi rahaa olisin miljonääri.


      • sanoo..
        Sive Lee kirjoitti:

        Päivittäin annan persoonallisuuttani ilmaiseksi. Sisistänikin jaan muutamia kertoja viikossa. Jos näistä kahdesta saisi rahaa olisin miljonääri.

        joku, joka Sinut tuntee!


      • hektisyyttä, please
        WideBelief kirjoitti:

        ...ja ainakin itselleni "ylivoimaista", joten suhtaudun elämään hieman rauhallisemmin. Lakkasin yrittämästä jo vuosia sitten :-)

        Jokaisella meistä on omat elämämme lähtökohdat, joista alamme ponnistelemaan elämässä "pärjätäksemme". Olkoon ne lähtökohdat sitten hyvät tai huonot nykymäärittelyjen mukaan.

        Lineaariseen/osin logaritmiseen/suoraviivaiseen ajatteluun perustuu koko meidän nykyinen yhteiskunta, jonka mukaisesti jokainen meistä on kasvatettu/ehdollistettu. Ja näitä asioita enemmän ja vähemmän käymme läpi.

        Uskoisinpa, että ymmärrät paljonkin. Itseasiassa tunnet, et ymmärrä :-) Tämä vain oma mielipiteeni.

        Otsikkoon liittyen:

        Karma ei ole (minun näkemykseni mukaan) lokero, jota voi hahmotella sopiviin koteloihin nyky-ymmärryksessä (ainakaan en ole ainoatakaan tavannut joka sen olisi 6,5mrd ihmiselle "yksiselitteisesti" "osoittanut". En ole tavannut 6.5mrd ihmistä :-D ).

        Karma on. Sinä olet, minä olen. Karma on. Toki on "pakko" kuvailla karmaa jollakin tavalla ja jokainen asiasta kiinnostunut tekee sen tavallaan.
        Se mikä on, ei laita arvoasetelmia omalle olemiselleen.

        Nikkijutusta. Symboliikkaa/arvoasetelmaa :-) Mikä on hinta, jolla persoonasi myisit? Mikä on hinta jolla sisimpäsi myisit? Sinällään turhia kysymyksiä, mutta jotkut vielä painivat näidenkin ajatusten parissa. Ei sen kummempaa.

        Netti suo mahdollisuuden omien ajatusten ulostuomiseen rehellisesti ja se on aina kannatettavaa!

        Ei minunkaan tartte yrittää muuta, kuin elää!

        Aika yksinkertaista?

        Siksi 'pinnistelen' tossa toisessa ketjussa!

        Toi nikkijuttu, on/oli puoleltani pikku provosointia!

        PS. Joskus kun minä 'kyllästyn' tähän nettiin, niin heitän jollekin kolme kysymystä!


      • WideBelief
        Sive Lee kirjoitti:

        Päivittäin annan persoonallisuuttani ilmaiseksi. Sisistänikin jaan muutamia kertoja viikossa. Jos näistä kahdesta saisi rahaa olisin miljonääri.

        Toivottavasti muistat myös sen, että kaiken arvoittaminen linjalla raha/henkisyys/"oppineisuus" (näin kun karma palstalla ollaan) ei syö oman sisäisen tilisi saldoa ilman tarkoitusta.

        Minä en edes arvoasettele olemistani :-D Toki arvostan itseäni kovinkin. Ja sitä myötä jokaista.

        TÄMÄN HALUAN SANOA ISOILLA KIRJAIMILLA. RAHALLA EI OLE MERKITYSTÄ!!

        Tapani ilmaista itseäni toki herättää, toivottavasti, tunteita. Tunteiden laadulla ei ole merkitystä, vain sillä että niitä herää. On kovin helppoa uinua omahyväisessä kehdossa, kuten monelle "hyvinvointivaltion" ihmiselle tuppaa käymään.

        Me ollaan miljardöörejä kaikki, kun oikein silmin katsotaan :-DDD

        P.S En ole ollenkaan provoherkkä, asenne "provo" on vain merkityksetön minulle. Se ei poislue toisten tarvetta provoon tai sen väliinjättämiselle.


      • WideBelief
        hektisyyttä, please kirjoitti:

        Ei minunkaan tartte yrittää muuta, kuin elää!

        Aika yksinkertaista?

        Siksi 'pinnistelen' tossa toisessa ketjussa!

        Toi nikkijuttu, on/oli puoleltani pikku provosointia!

        PS. Joskus kun minä 'kyllästyn' tähän nettiin, niin heitän jollekin kolme kysymystä!

        ...ihmisten ja aatteiden villitsijä, niin lauhoitutaan :-DD

        Yksinkertaisia monesti kysymykset ja vastaukset ovat, joita ihminen itseltään kysyy.

        Hyvin yksinkertaisia, mutta monimuotoisia.

        Toisille voi kuulostaa kovinkin "ikävältä" ja toisille kovinkin "ymmärrettävältä" asiat joita sanon netissä. En edes huomannut että provosoit. Miksi en? Siksi että en ylipäätänsäkään kiinnitä huomiota siihen kuka sanoo, vaan siihen mitä sanoo. Kuka? Olevaisuus :-DD

        Jossain vaiheessa "nuppini vinksahti" niin, että oivalsin että ei ole kuin yksi :-)

        Vastaukset ovat jokaisen 6,5 miljardin ihmisen sisällä ja arvoasetelmat, jotka jokainen meistä valitsee ovat nykymäärittelyjen(kin) mukaan tarkoituksellisia. Tarkoituksen jokainen luo omassa elämässään tiedostaen taikka tiedostamattaan.

        Ei ole "vääriä" vastauksia, on vain kysymättömiä kysymyksiä.

        Näin sen näen.


      • .....
        WideBelief kirjoitti:

        Toivottavasti muistat myös sen, että kaiken arvoittaminen linjalla raha/henkisyys/"oppineisuus" (näin kun karma palstalla ollaan) ei syö oman sisäisen tilisi saldoa ilman tarkoitusta.

        Minä en edes arvoasettele olemistani :-D Toki arvostan itseäni kovinkin. Ja sitä myötä jokaista.

        TÄMÄN HALUAN SANOA ISOILLA KIRJAIMILLA. RAHALLA EI OLE MERKITYSTÄ!!

        Tapani ilmaista itseäni toki herättää, toivottavasti, tunteita. Tunteiden laadulla ei ole merkitystä, vain sillä että niitä herää. On kovin helppoa uinua omahyväisessä kehdossa, kuten monelle "hyvinvointivaltion" ihmiselle tuppaa käymään.

        Me ollaan miljardöörejä kaikki, kun oikein silmin katsotaan :-DDD

        P.S En ole ollenkaan provoherkkä, asenne "provo" on vain merkityksetön minulle. Se ei poislue toisten tarvetta provoon tai sen väliinjättämiselle.

        Et ole siis vieläkään oppinut minua tuntemaan?!

        Ja minä tunnistin Sinut!


      • WideBelief
        ..... kirjoitti:

        Et ole siis vieläkään oppinut minua tuntemaan?!

        Ja minä tunnistin Sinut!

        ...lukemisen/oppimisen sijaan.

        Witsi olet hieno. Oikeasti.

        Arwoita oma maailmasi äläkä, arwoita itseäsi "muiden" sanomisten mukaan.

        Muiskuhali ;-D


      • Sive Lee
        sanoo.. kirjoitti:

        joku, joka Sinut tuntee!

        Ikävä kyllä on mahdotonta että tunnet minut. Jollet sitten vihjannut että jokin henkiolento vaipoissa tuntee minut.


      • kuitenkin, ilmaistaan se...
        Sive Lee kirjoitti:

        Ikävä kyllä on mahdotonta että tunnet minut. Jollet sitten vihjannut että jokin henkiolento vaipoissa tuntee minut.

        sitten vaikkapa niin!

        Ps. Jäi pikkasen epäselväksi, mitä toi vaippaikä sitten tarkoittaa??!


      • Ei uunotettavissa
        kuitenkin, ilmaistaan se... kirjoitti:

        sitten vaikkapa niin!

        Ps. Jäi pikkasen epäselväksi, mitä toi vaippaikä sitten tarkoittaa??!

        Mitä ilmeisemmin vaipoissa olevalla miehellä hän vihjasi Jeesukseen tai sitten johonkin Intia guruun. Näin minä asian tulkitsisin.


      • Anonyymi

    • Huge Unbelief

      koska se on kärsivällinen.

      • WideBelief

        ...mitäpä sitä vaihtelemaan :-)

        Kärsivällisyyden illuusiossa muistaa myös elää, suosittelen.


      • Anonyymi
        WideBelief kirjoitti:

        ...mitäpä sitä vaihtelemaan :-)

        Kärsivällisyyden illuusiossa muistaa myös elää, suosittelen.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18368310/itamaisesta-filosofiasta-kiinnostuneille
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18228999/ihmisen-devoluutio-ja-ihmiskunnan-tuntematon-historia--kirjat
        Ihmisen devoluutio ja Ihmiskunnan tuntematon historia. Kirjat
        FORBIDDEN ARCHEOLOGY
        The Hidden History of the Human Race
        by Michael A. Cremo and Richard L. Thompson


        "Poikkeuksellisen kattava katsaus ihmiskunnan alkuperää koskevaan todistusaineistoon, mukaan lukien se, joka on jatkuvasti jätetty huomiotta vain siksi, että se ei sovi vallitsevaan oppiin."
        Tohtori Philip Johnson, Darwinin oikeudenkäynnin kirjoittaja, Kalifornian yliopisto, Berkeley.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1828
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1819
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      82
      1606
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1138
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe