Miten Impress koneeseen?

Graphis

Koneeseen on asennettu Open Office Writer. Nyt tarvitsisin Impessin myös. Saanko laajennettua sen koneessa olevasta jotenkin, vai onko erikseen haettava jostakin?

6

772

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Se tulee openofficen mukana.

      • Graphis

        Todennäköisesti tulee. Koneessa on OO:n asennuskansio, jossa erilaisia tiedostoja. Mitä kansiossa tehdään, että myös Impress asentuu koneelle? Siellä ei minkään nimestä voi mitään päätellä.


      • Graphis kirjoitti:

        Todennäköisesti tulee. Koneessa on OO:n asennuskansio, jossa erilaisia tiedostoja. Mitä kansiossa tehdään, että myös Impress asentuu koneelle? Siellä ei minkään nimestä voi mitään päätellä.

        Toimiiko OpenOffice Writer? Jos toimii, niin kyllä Impresskin on jo asennettu. Kokeile luoda uusi esitysgrafiikkatiedosto Writerista käsin: Tiedosto -> Uusi -> Esitys. Jos Esityksen ohjattu luominen käynnistyy, niin Impress on asennettu.

        Eikö Käynnistä -> Ohjelmat-valikossa ole OpenOffice-alivalikkoa? Siellä pitäisi olla oma komento kullekin OpenOfficen komponentille, myös Impressille.

        Impressin käynnistävä tiedosto on OpenOfficen asennushakemiston Program-alihakemistossa oleva tiedosto simpress.exe.


      • Graphis
        Urmensch kirjoitti:

        Toimiiko OpenOffice Writer? Jos toimii, niin kyllä Impresskin on jo asennettu. Kokeile luoda uusi esitysgrafiikkatiedosto Writerista käsin: Tiedosto -> Uusi -> Esitys. Jos Esityksen ohjattu luominen käynnistyy, niin Impress on asennettu.

        Eikö Käynnistä -> Ohjelmat-valikossa ole OpenOffice-alivalikkoa? Siellä pitäisi olla oma komento kullekin OpenOfficen komponentille, myös Impressille.

        Impressin käynnistävä tiedosto on OpenOfficen asennushakemiston Program-alihakemistossa oleva tiedosto simpress.exe.

        Kiitoksia kovasti, nyt aletaan lähestyä ratkaisua. OpenOffice Writer sekä riisuttu Draw on asennettu ja ovat ohjelmien joukossa.

        Asentaessani en ottanut paketista muita, eli niitä ei ole asennettu. Mutta ilmeisesti ne ovat paketissa. Installation paketissa on 9 tiedostoa Setup. exen lisäksi, joista kaksi on kansiota, mutta yhdenkään nimi ei ole simpress.exe. Pitääkö ajaa setuppi, vai miten eteenpäin?


      • Graphis kirjoitti:

        Kiitoksia kovasti, nyt aletaan lähestyä ratkaisua. OpenOffice Writer sekä riisuttu Draw on asennettu ja ovat ohjelmien joukossa.

        Asentaessani en ottanut paketista muita, eli niitä ei ole asennettu. Mutta ilmeisesti ne ovat paketissa. Installation paketissa on 9 tiedostoa Setup. exen lisäksi, joista kaksi on kansiota, mutta yhdenkään nimi ei ole simpress.exe. Pitääkö ajaa setuppi, vai miten eteenpäin?

        Nyt taisin tajuta tilanteen. Olet ilmeisesti asennusohjelmassa valinnut asennuksen tyypiksi Mukautettu (vaihtoehdot Täydellinen ja Mukautettu) ja sieltä ottanut mukaan vain Writerin ja Draw'n.

        Asennusohjelma pitää tosiaan ajaa uudestaan (siis se alkuperäinen, jonka olet ladannut netistä, OOo_2.3.0_Win32Intel_install_fi.exe tai jotain vastaavaa).
        Nyt Ohjelman ylläpito -ikkunasta täytyy valita Muuta (vaihtoehdot Muuta, Korjaa ja Poista). Sitten vaan valitset Impressin ja niin edelleen.

        Toisaalta, miksi et asenna koko koko OpenOfficea? Täysasennus vie kiintolevytilaa noin 300 Mt. Jos kiintolevyllä on tilaa, niin olisi ainakin kaikki komponentit käytettävissä.


      • Graphis
        Urmensch kirjoitti:

        Nyt taisin tajuta tilanteen. Olet ilmeisesti asennusohjelmassa valinnut asennuksen tyypiksi Mukautettu (vaihtoehdot Täydellinen ja Mukautettu) ja sieltä ottanut mukaan vain Writerin ja Draw'n.

        Asennusohjelma pitää tosiaan ajaa uudestaan (siis se alkuperäinen, jonka olet ladannut netistä, OOo_2.3.0_Win32Intel_install_fi.exe tai jotain vastaavaa).
        Nyt Ohjelman ylläpito -ikkunasta täytyy valita Muuta (vaihtoehdot Muuta, Korjaa ja Poista). Sitten vaan valitset Impressin ja niin edelleen.

        Toisaalta, miksi et asenna koko koko OpenOfficea? Täysasennus vie kiintolevytilaa noin 300 Mt. Jos kiintolevyllä on tilaa, niin olisi ainakin kaikki komponentit käytettävissä.

        Kiitos, eiköhän tuosta pääse eteenpäin. Mulla on se OOOrg. sekä kokonaisena asennuslevyllä että jo "käyettynä" kansiona koneessa. Kokeilen ensiksi siitä kansiosta koneessa.

        En halua niitä muita, sillä mm. laskentaohjelmaa en missään nimessä koskaan tarvitse. Mulla on koneessa aika paljon tarvittavaa, vaikka tilaa olisikin, niin pyrin tietysti välttämään ei-pakollisia lisäyksiä. Impressiä tarvitsen diasarjojen tekemiseen, kun muutakaan ei tähän hätään ole.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1117
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      113
      910
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      279
      679
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      658
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      621
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      556
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      520
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe