Miten lopettaa vittuilun?

kettuuntunut

Tässä olen viime aikoina saanut kuulla oikein v-mäistä vittuilua eräältä henkilöltä.. ja olenkin miettinyt, miten sen saisi päätökseen?

Nimittäin pari kertaa olen meinannut vetää tätä ko. henkilöä turpaan, mutta onko joku järkevä/yksinkertainen tapa?
Jutteleminen ei ainakaan onnistu

39

5524

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fofia

      Muaki kiusattiin(ja vittuiltiin) koulun viimeisillä viikoilla kunnolla ja ennen sitä aika vähän.Mä sain sen loppumaan(toivotavasti) silleen,että kerroin eräälle luotettavalle opettajalle.Tämä opettaja vei jutun reksille.Reksi otti nämä henkilöt puhutteluun.Kerroin myös äidille erään mutsin tutun tytöstä,ja äiti puhui tämän tytön äidille.Näin se(toivottavasti) loppui.

      Tsemppiä
      Ja muista että kiusaajilla on enemmän ongelmia kuin sulla.
      En mäkään tahtonu jutella,mut ei muu näköjää auta.:I

      • kettuuntunut

        Tossa ainakin olet oikeassa, että kiusaajilla on enemmän ongelmia.

        Tosin ainakaan tuo 'reksille' kertominen ei auta, enkä usko siitäkään olevan apua, jos vanhemmille kerron


      • Fofia
        kettuuntunut kirjoitti:

        Tossa ainakin olet oikeassa, että kiusaajilla on enemmän ongelmia.

        Tosin ainakaan tuo 'reksille' kertominen ei auta, enkä usko siitäkään olevan apua, jos vanhemmille kerron

        Ei se ehkä auta mut auttaa se jos on luotettava reksi ja opettaja


    • Spirelly

      Vittuilu loppuu väkivaltaan. Ja tässä tapauksessa turpaan vetämistä ei vielä lasketa väkivallaksi. Ja tuo on harvinaisen totta, usko pois. On oma´kohtaisia kokemuksia.

      • kettuuntunut

        Miten muuten laki menee tässä asiassa? Eli kuinka paljon äijää sää hakata, ennen kuin poliisisetä tulee pamputtaa?

        Nimttäin kun tuo vittuilu alkoi, pahimmalla hetkellä meinasin ottaa kaverin keittiöstä paistinpannun ja motata sillä


      • Spirelly
        kettuuntunut kirjoitti:

        Miten muuten laki menee tässä asiassa? Eli kuinka paljon äijää sää hakata, ennen kuin poliisisetä tulee pamputtaa?

        Nimttäin kun tuo vittuilu alkoi, pahimmalla hetkellä meinasin ottaa kaverin keittiöstä paistinpannun ja motata sillä

        Lain mukaan ei ollenkaan, mutta jos on edes hivenen järkijätkä niin tuskin vasikoi vaan ymmärtää kerralla. Jos siis vaan pelästyttää tarpeeksi pahasti, mutta jos paistinpannulla lätkäsee niin (luulen) että vittuilu vaan yltyy.


      • kettuuntunut
        Spirelly kirjoitti:

        Lain mukaan ei ollenkaan, mutta jos on edes hivenen järkijätkä niin tuskin vasikoi vaan ymmärtää kerralla. Jos siis vaan pelästyttää tarpeeksi pahasti, mutta jos paistinpannulla lätkäsee niin (luulen) että vittuilu vaan yltyy.

        eikös paistinpannu pelästyttäis vain enemmän?


      • Spirelly
        kettuuntunut kirjoitti:

        eikös paistinpannu pelästyttäis vain enemmän?

        Se on niin kuitenkin hetkellinen kipu että se yllyttää vaan käymään päälle. Mutta jos parin jätkän voimin hakkaa sairaalakuntoon niin eiköhän jätkä ole kuset housussa kun teidät näkee. Jotain ikimuistoista, hakkaatte ja otatte vaikka vaatteet veks ja pistätte kaupungille hortoilee..? *hullunkiilto silmissä ajattelee kys. tapahtumaa*


      • hippi

        TURPAANVETÄMINEN ON VÄKIVALTAA SIINÄ MISSÄ MUUKIN VÄKIVALTA!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • kyssäri.,.,,..
        hippi kirjoitti:

        TURPAANVETÄMINEN ON VÄKIVALTAA SIINÄ MISSÄ MUUKIN VÄKIVALTA!!!!!!!!!!!!!!!!!

        liityn keskusteluun! Mitenkäs kun mulle on töissä nyt yhtäkkiä kolme päivää vittuiltu ensin oli vähän leikkimielisempää mutta nyt rupeaa tuleen mitta täyteen eli lyönkö turpaan niin että tuntuu vai mitä? Oon pistelly vähän sanailua takasinki mutta näyttää ettei toinen osapuoli osaa lopettaa vaikka itse lopettais! Meinaan että rupiaa pikkuhiljaa vituttaan enkä kyllä kauan semmosta naamailua kuuntele! Eli oisko neuvoja ite en tiijä muuta ku sanoisin työnjohtajalle tästä ongelmasta mutta en tiijä poistaako sekään tätä ongelmaa! Toinen vaihtoehto on sitte että varotan sitä vittupäätä että kohta tulee turpaan jos turpa ei pysy kiinni!


      • ...
        kyssäri.,.,,.. kirjoitti:

        liityn keskusteluun! Mitenkäs kun mulle on töissä nyt yhtäkkiä kolme päivää vittuiltu ensin oli vähän leikkimielisempää mutta nyt rupeaa tuleen mitta täyteen eli lyönkö turpaan niin että tuntuu vai mitä? Oon pistelly vähän sanailua takasinki mutta näyttää ettei toinen osapuoli osaa lopettaa vaikka itse lopettais! Meinaan että rupiaa pikkuhiljaa vituttaan enkä kyllä kauan semmosta naamailua kuuntele! Eli oisko neuvoja ite en tiijä muuta ku sanoisin työnjohtajalle tästä ongelmasta mutta en tiijä poistaako sekään tätä ongelmaa! Toinen vaihtoehto on sitte että varotan sitä vittupäätä että kohta tulee turpaan jos turpa ei pysy kiinni!

        Kokeile sitä työnjohtajalle sanomista. Jos muistat tarkasti, mitä kaikkea sinulle on sanottu, niin hänkin näkee missä mennään. Kyllä nää varoo, jos on työpaikka vaarassa ja pomo pelottaa. Toivottavasti löytyy pomosta munaa. Toista työpaikkaakin voi aina sivusilmällä vilkuilla, jos nykyiseen on pesiytynyt luonnehäiriöinen, joka jatkaa vaikka maailman tappiin. Näitä on. Se varmaan koettaa saada suosiota porukoilta, mutta menee noloksi, jos se itse tehdäänkin huvittavaksi niiden silmissä. Pokka voi aika äkkiä rakoilla, kun isket vähän niin kuin vyön alle yllättäen. Voihan sitä suoraankin sanoa kaikkien ollessa paikalla, että "Mitäs mieltä olette, onko X.n käytös ihan työpaikalle sopivaa vai pitäisikö itse kunkin hoitaa ongelmansa toisella tapaa? Tuollaista itsetunnon nostattelua ja suosion kalastelua toisten kustannuksella näki kyllä yläasteella, mutta nyt ollaan aikamiehiä." Tai jotain. Aina tietysti parempi, jos pystyy käyttäytymään sivistyneesti.


    • Yksi konsti

      on sanoa sille, että mä haluaisin tavata sut töiden jälkeen, jutellaan asiat selviksi. Kerro sitten, mikä oli tekosyy kieltäytymiselle. Mutta kysy uudestaan, jos meininki jatkuu ja sitten kanssa tavataan. Se on sille niin vaivaannuttavaa, kun on ihan kahden sun kanssa.

      • ,,,,,,,,,,,,,,,,,...

        kiitoksia että löytyy asiallisia neuvoja katson mitä tapahtuu ensi viikolla ja sitten ehkä puhun työnjohtajalle hyvä huomata että vielä on kunnon ihmisiä jotka auttaa kiitoksia jokaiselle ja hyvää viikonloppua!!!!!!!!!!!!!


      • ,,,,,,,,,,,,,,,,,... kirjoitti:

        kiitoksia että löytyy asiallisia neuvoja katson mitä tapahtuu ensi viikolla ja sitten ehkä puhun työnjohtajalle hyvä huomata että vielä on kunnon ihmisiä jotka auttaa kiitoksia jokaiselle ja hyvää viikonloppua!!!!!!!!!!!!!

        Kiintoisaa keskustelua kiusaamisesta. "Yksi Konsti", kiitos kommentistasi. Kyllä tärkeintä oman nahan suojaamiseksi on olla menemättä samalle tasolle kiusaajan kanssa. Asian ottaminen esille pomon, reksin, open , vanhempien kanssa, on tärkeä asia, jotta saa ns. backuppia suojakseen.

        Väkivallalla vastaaminen on niin perinteisen miehekäs ja valitettavasti yhä naisistuva tapa vastata kiusaamiseen. Siitä olen kuunnellut lukemattomat tarinat miehiltä, joiden luona vierailen linnassa..

        Kiusaajalle olisi hyvä luoda kunniallinen perääntymismahdollisuus. Kasvojen menettämisen pelko kun saa kiusaajan entistä viheliäämmälle tuulelle. Kahden keskinen keskustelu "vittuilijan" kanssa usein tepsii. Kun kertoo rehellisesti toiselle, että tää ei ole enää hauskaa läppää, jo se usein tehoaa. "Sä olet sen verran fiksu kaveri, että varmaan ymmärrät, ettei työnteosta tulee mitäään, jos... " jne.. Tuskin kaveri siihen vastaa: " en mä mikään fiksu ole.." :DD

        Saitteko kiinni ajatuksesta? Mielipiteitä?

        Hensku Kettusaari, erityisnuorisotyö, Helsinki


      • lakanavarastomies
        netti_saapas kirjoitti:

        Kiintoisaa keskustelua kiusaamisesta. "Yksi Konsti", kiitos kommentistasi. Kyllä tärkeintä oman nahan suojaamiseksi on olla menemättä samalle tasolle kiusaajan kanssa. Asian ottaminen esille pomon, reksin, open , vanhempien kanssa, on tärkeä asia, jotta saa ns. backuppia suojakseen.

        Väkivallalla vastaaminen on niin perinteisen miehekäs ja valitettavasti yhä naisistuva tapa vastata kiusaamiseen. Siitä olen kuunnellut lukemattomat tarinat miehiltä, joiden luona vierailen linnassa..

        Kiusaajalle olisi hyvä luoda kunniallinen perääntymismahdollisuus. Kasvojen menettämisen pelko kun saa kiusaajan entistä viheliäämmälle tuulelle. Kahden keskinen keskustelu "vittuilijan" kanssa usein tepsii. Kun kertoo rehellisesti toiselle, että tää ei ole enää hauskaa läppää, jo se usein tehoaa. "Sä olet sen verran fiksu kaveri, että varmaan ymmärrät, ettei työnteosta tulee mitäään, jos... " jne.. Tuskin kaveri siihen vastaa: " en mä mikään fiksu ole.." :DD

        Saitteko kiinni ajatuksesta? Mielipiteitä?

        Hensku Kettusaari, erityisnuorisotyö, Helsinki

        Tuo oli suurinpiirtein oiken!
        Haluisin kyllä vaihtaa privatisti mielipiteitä tästä aiheesta,ennekuin kuristan esimieh
        en tai muuta.


    • j k

      ei mitenkän

    • 23434344

      Voi vittu mitä kysymyksiä täälläkin! Siis ei vittu niin helppo ratkaista tämmöset tilanteet mut ei suomalaisilla järki riitä ei voi mitään

    • näin se pelittää

      nyrkki -> nenärusto -> ongelma ratkaistu

    • JT18

      Kyllä se vaan niin on, että useissa tapauksissa väkivalta on se ratkaisu!.. Omasta kokemuksesta voin kertoa, että sen jälkeen kun vedin yhtä ämmää turpaan ei ole porukka uskaltanut enää vittuilla, kun tämä tieto levisi eteenpäin.. Että jotkut ihan mulle päin naamaa myönsivät etteivät uskalla mulle kyllä vittuilla :D .... Tosin olen yleensä todella mukava ja ystävällinen tyyppi, että ei siihen ole tarvetta melkeen kellään ollutkaan :)

    • hahaasd

      Olet meinannut vetää turpaan henkilöä , mutta sitten olet tajunnut että olet vitun nörtti spagetti käsi joka ei osaa edes lyödä. Vai mitä?:)

    • 2+5=8-1

      Tappeluun haastaminenkaan ei onnistu kun karkaavat äidin syliin heti koulun jälkeen...

      Silloin sinun on vaan lyötävä sitä kunnolla turpiin koulun välitunnilla, niin että tuntuu, eikä kukaan sen kaveri ole läsnä sitä puolustamassa.

      Yleensä karkaavat aina äidin helmoihin äkkiä koulun jälkeen että eivät joudu vastuuseen..

      Vaikka luokkaan mennessä, tai paikassa missä on paljon todistajia, lyöt vaan suoraan lujaa päähän sitä muutaman kerran.

    • Minua kiusattiin yläkoulussa koska olen "vammasen" näköinen kiusaaminen meni kyllä niin pitkälle että itsekkin olen ruennut ajattelemaan niin harmittaa vaan kun sain sen loppumaan vasta 9lk:n alussa kun eräs niistä kovista jätkistä tuli minulle aukomaan ja minulla sattuikin olemaan vähän normaalia huonompi päivä... ensin hän sai kokea todella kovan potkun vatsaan sitten potkaisin häntä polvella otsaan kun se mulkku siinä kyykisteli ja kun se nousi ylös toisen potkaisuni voimasta löin nenään ja siinä sitä oltiinkin sitten korvauksia maksamassa mutta loppui se kiusaaminen!

    • Ysillä

      Vetele se kouluaikana. Et joudu sovitteluun, mut kiusaaminen loppuu. Itse jouduin maksaa tuon 80e kaverin hampaista kun urheilutalolla menin tirvaseen, mut sit koulus ku kiusattiin ni pelkkä ankara puhuttelu. Opeki viel sano et hyvä vaan et tirvasit ni ei se tuu uudestaa vittuilee : )

    • DonKnox

      Todellakin väkivalta lopettaa vittuilun. Tätä tosiasiaa ei tunnu yksikään nettisaapas villatakkitäti ymmärtävän. Koulussa tai sen jälkeen voi vetää turpaan niin kunnolla ja perusteellisesti ettei uudelleen uskalla tulla ja sana leviää.
      Jos ei itse fyysisesti kykene väkivaltaan normaali menetelmällä on käytettävä kättä pidempää ja niin raakaa väkivaltaa että se aiheuttaa kauhua.
      Jos pelkää kostoa niin naamioituu ja puhumatta mitään selittelemättä mitään hakkaa paskat pihalle ja kun kohdehenkilö selviää vammoistaan niin heti perään uusii käsittelyn. eräänlainen mafiatyyli siis.

      Todellisessa elämässä havaittu toimivaksi.

    • Iso mies

      Ei tohon asiaan enää auta mikään jos joku vittuilee niin vittuile takasi. Ja jos aikoo hyökätä päälle niin vedä samantien turpaan. Itellekkin on vittuiltu... ja vaikka vittuilin takasi niin sain turpaan. Ja ei siinä mitään muuta kuin lähin salille ja enää ei muutenkaa kukaan uskalla puhua tämmöselle 190 cm lihaksikkaalle kaapille.

    • really?

      Voit yhdistää kaksi asiaa samalla kerralla, jos olet ylä-asteella ja sulla auotaan päätä, on noloa mennä kertomaan siitä mutta jos lyöt turpaan niin se vittuilu ei jatku koska voit kertoa että miksi löit häntä turpaan ja samalla vanhemmat ja kaikki muutki rehtorit saa siitä tiedon... ja se loppuu :DD

    • toimii112334

      Eli tyyppi pisti pelin nimeltä "vittuilu" pystyyn, ja sua ketuttaa koska sulle tyrkytetään ton jätkän leikkiä, hoitele kaveri omassa leikissään ja vittuile 2 kertaa kovempaa, sillon kun hän ei enää jaksa niin sitten voit vittuilla vähän vielä lisää että saa maistaa omaa lääkettään, samalla saat itsellekkin vähän sanavarastoo vastaavia tapauksia varten :)

    • Anonyymi

      Oon 14 ja pian 15 ja mulle vittuilaan jatkuvasti koulussa. Pari idioottia vittuilee mulle mun äänestä ns madaltaisin omaa ääntä kun puhun parhalle kaverille. Kyseine tyyppi madaltaa itse omaa ääntään ja on samalla pieni kokoinen mutta vökivaltaa en käytä ja harrastan karatea että jos käytän lennän pihalle ni sekää ei oo vaihtoehto. Vaikken puhu kiusaajalle hän tulee vittuilemaan jonkun kaverin kanssa. Se ois vaan noloo mennä opelle noist jutuist ja halusin tietää miten saan sen jättämään mut rauhaan. Oisko mitään ehotuksia miten saan sen pitämää turpansa kii ja keskittyy omiin asioihin. Oisko joku juttu jolla voin vittuilla sille esim nolata sen luokan edessä tätä on jatkunut koko vuoden. TARVIIN VASTAUKSII.

      • Moikka,
        sun ei tarvitse sietää tollaista käytöstä ollenkaan ja voisit ehkä jopa kysyä tältä tyypiltä miksi hän tekee noin. Mikäli tuo ei auta, ole yhteydessä opettajaan tai johonkin muuhun aikuiseen koulussa, vaikka se tuntuukin nololta. En usko sen auttavan, jos käyttäydyt itse samalla tavalla.
        Tsemppiä tilanteen selvittämiseen
        -Lotta, Helsingin Saapas


      • Anonyymi
        netti.saapas kirjoitti:

        Moikka,
        sun ei tarvitse sietää tollaista käytöstä ollenkaan ja voisit ehkä jopa kysyä tältä tyypiltä miksi hän tekee noin. Mikäli tuo ei auta, ole yhteydessä opettajaan tai johonkin muuhun aikuiseen koulussa, vaikka se tuntuukin nololta. En usko sen auttavan, jos käyttäydyt itse samalla tavalla.
        Tsemppiä tilanteen selvittämiseen
        -Lotta, Helsingin Saapas

        Jooh kiitoksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jooh kiitoksia.

        jos meet kertoo muille, niin se homma jatkuu silleen " että luuseri meni kertoo eteenpäin yms..." ja sulle vittuillaan vaan enempi....
        Turpaan veto autttaa...sellasta kaverii joka sitä kerjää...ei muu....se vittuilee loputtomiin asti jos ett suoraan sitä vedä nenään !


      • Anonyymi kirjoitti:

        jos meet kertoo muille, niin se homma jatkuu silleen " että luuseri meni kertoo eteenpäin yms..." ja sulle vittuillaan vaan enempi....
        Turpaan veto autttaa...sellasta kaverii joka sitä kerjää...ei muu....se vittuilee loputtomiin asti jos ett suoraan sitä vedä nenään !

        Heippa,
        väkivalta ei ole koskaan ratkaisu mihinkään. Ja tämän keskustelun aloittanut nuori fiksusti sanoikin, että väkivalta ei ole vaihtoehto.
        Niinkuin aikaisemminkin sanottiin, tuollainen kohtelu koulussa tai missään muuallakaan ei ole hyväksyttävää, eikä sitä tarvitse sietää. Opettajalle tai jollekin muulle luotettavalle aikuiselle olisi hyvä kertoa asiasta. Jokaisella nuorella on oikeus käydä koulua turvallisessa ympäristössä ja tällaiseen käytökseen pitää puuttua. Henkinen kiusaaminen on yhtälailla väärin, kuin fyysinenkin.
        Jos nimittely ja huutelu jatkuu, eikä asiasta voi keskustella järkevästi kyseisen henkilön kanssa, se kannattaa yrittää jättää huomiotta. Voisitko kuvitella pääseväsi kiusaamisen yläpuolelle? Jos nämä kaverit tulevat luoksesi, voisit pyrkiä lähtemään tilanteesta pois.
        Minusta olisi kuitenkin tarpeellista kertoa asiasta aikuiselle.
        Tsemppiä koulutielle!
        -Heidi, Hyvinkään saapas


    • Anonyymi

      Kuten janikin sanoi väkivalta lopettaa vittuilun sori oon vähä myöhässä

    • Anonyymi

      Ei tartte lyödä, tönää käppänä nurin pari kertaa ja huuda asiat kovalla äänellä selviksi, käppänä pelästyy s enverran. Ettei puhu kumpikaan toisilleen mitään. Välit paranee ilman kontaktia, tietysti jos käppänä alkaa nyrkkeileen, sitä on vähän kopautettava

    • Anonyymi

      aikoinaan omalla kohdallani kiusaaminen loppui vasta käyttämällä raakaa väkivaltaa eli napsautin vasaralla kiusaajan kallon halki, se jäi perkele henkiin mut sai opetuksen eli on pysyvästi työkyvytön....

    • Anonyymi

      IT Gigantti jaksa kasvo vittuilut rengas kasvot ja tatuointi ihmiset välit tähän Fransila käyttäjiin.
      IT sulkee sivut verkko sivua ei saatavilla
      Tömmi Jääskeläinen Pihtipudas Haapajärvi, Pyhäjärvi, Reisjärvi Tuhti

    • Anonyymi

      Ilmoita kiusaamisesta rehtorille,omalle luokanvalvojalle! He varmasti voivat auttaa sinua 😉

      Ystävällisin terveisin: Oikeuden puolustaja

    • Anonyymi

      Jos tiedät hänestä jotain noloa, niin vittuile siitä takaisin. Ja tee sitä niin kauan ja niin loukkaavasti, että tajuaa pistää turpansa kiinni ja jättää sinut rauhaan.

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2301
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      64
      1514
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1286
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe