Tubeles

puhki..

Miten tubelessirengas paikataan?

8

1256

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TurbotOn

      Tubeless-rengas paikataan tubeless-paikalla!!Rengasliikkeistä löytyy.Tosin paikatulla prätkänrenkaalla on jonkinverran arveluttavampaa ajaa kuin ehjällä.Ainakaan kovia nopeuksia ei suositella ajettavaksi paikatulla renkaalla!!Omaan pyörääni ei enää koskaan tule paikkaa.Yksi irronnut paikka riitti!!

    • Pyörän rengas kannattaa paikata sisältäpäin laitettavalla paikalla.
      Se on aivan venttiilin(moottorissa oleva)näköinen paikka.
      Varsi työnnetään reijästä läpi ja lautanen estää paikkaa lentämästä ulos kovassakaan vauhdissa.
      Paikkahan tietysti liimataan.

      Tavallinen tubeles narukerä ei ole suositeltava tapa korjata pyörän rengasta.

      • kesällä

        pyörän renkaan tavallisella tubeles paikalla koska renkaalla on leveyttä 240 ja sen vanteelta ottoon tarvitaan kolme henkilöä ettei vanne vaurioidu renkaan irroitus ja paikalleenlaitossa. (näinkin kävi kerran kun asentaja yksin yritti vaihtaa rengasta) ajoin paikatulla renkaalla useita tuhansia kilometrejä ilman ongelmia!


      • TurbotOn
        kesällä kirjoitti:

        pyörän renkaan tavallisella tubeles paikalla koska renkaalla on leveyttä 240 ja sen vanteelta ottoon tarvitaan kolme henkilöä ettei vanne vaurioidu renkaan irroitus ja paikalleenlaitossa. (näinkin kävi kerran kun asentaja yksin yritti vaihtaa rengasta) ajoin paikatulla renkaalla useita tuhansia kilometrejä ilman ongelmia!

        Tubeless-paikan kestävyyteen vaikuttaa suuresti käytettävä ajonopeus.En itse koskaan lähtisi pyörällä missä on tubeless-paikka ajamaan suuri nopeuksia.Yli 250km/h nopeudet laittaa ko.paikan todella kovalle rasitukselle!Jokainen voi kuvitella sitä keskipakovoiman suurutta mikä vetää paikkaa ulospäin renkaasta.Maltillisissa nopeuksissa tubeless-paikka varmasti pysyykin ongelmitta,mutta jos ja kun tulee jossain avattua kaasua enemmänkin on paikan pysyminen täysin "herran hallussa".Tämän tietävät varmasti rengasliikkeen asentajatkin.Toki vastuu on tietysti paikan ostajalla itsellään.


      • harrastakkaan
        TurbotOn kirjoitti:

        Tubeless-paikan kestävyyteen vaikuttaa suuresti käytettävä ajonopeus.En itse koskaan lähtisi pyörällä missä on tubeless-paikka ajamaan suuri nopeuksia.Yli 250km/h nopeudet laittaa ko.paikan todella kovalle rasitukselle!Jokainen voi kuvitella sitä keskipakovoiman suurutta mikä vetää paikkaa ulospäin renkaasta.Maltillisissa nopeuksissa tubeless-paikka varmasti pysyykin ongelmitta,mutta jos ja kun tulee jossain avattua kaasua enemmänkin on paikan pysyminen täysin "herran hallussa".Tämän tietävät varmasti rengasliikkeen asentajatkin.Toki vastuu on tietysti paikan ostajalla itsellään.

        mitään ratamoottoripyöräilyä vaan aivan tavallista moottoripyöräilyä!!! hyvin paikka kesti, pyörä painaa rapiat 300kg ja tuhansia km ajeltiin myös kaksipäällä!!!


    • Kra

      Muutama vuosi sitten, maksoi silloin jotain 90 €. Muutaman auton renkaan pistoreiän ja yhden moposkootterin pistoreiän olen sillä korjannut. Pidän sarjaa mukana reissulla tankkilaukussa, samoin kuin pientä paineilmakompuraakin (12 V). Pystyn näin omin avuin korjaamaan tubeless renkaan "keskellä eimitään" tarvittaessa. Ja myös lisäämään rengaspaineita tarvittessa reissulla.
      Liekö Murfin-laki vai mikä, kun on korjaustarvikkeet mukana, niin koskaan ei niitä silloin itse tarvii.

      Tuossa yksi vastaavanlainen vaihtoehto.

      http://wwwold.sealco.fi/SafetySealFin.pdf

      Tietenkin tässäkin hommassa pitää olla joku järki mukana, jos renkaasta on runko/rakenteet hajalla. Tämä tapahtuu jo lyhyenkin ajon jälkeen tyhjällä renkaalla. Niin korjaukseen ei silloin pidä ryhtyä.

      • virallinen taho

        Ton Kra,n kirjoituksen käytännön sovellus: Pidä aina matkalla mukana sateenvarjoa !

        Mulla meni kerran takarenkaaseen peltiruuvi. Kävin näyttämässä sitä huollossa ja kundi nipsaisi siitä sivareilla näkyvän osan pois ja jätti kierreosan paikoilleen. Sanoi, että jos kiertää sen irti, niin vuotaa varmasti ennenpitkää, mutta jos asettuu hyvin paikoilleen kestää hamaan tappiin. Hivenen jouduin paineita tarkistelemaan, mutta kesti kyllä ihan finaaliin asti, elikkäs saakka, koska suomenkieli on rikas ja monivivahteinen.

        ...täältä tähän..nnn.....


    • Joskus.

      Kerran tarkistin keväällä paineet ja seuraavana päivänä oli kumi tyhjä.
      Turhaan otettiin rengas paikattavaksi,nimittäin venttiili oli jäänyt jotenkin jumiin. Painoin ventiiliin CRC:tä ja sen jälkeen pelasi hyvin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      57
      1628
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      124
      1248
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1054
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      907
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      338
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    9. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      612
    Aihe