Olen aikeissa ostaa 80-luvun traktoria ja kysyisin kumpi on kestävämpi case 1390 vai 500 sarjan massikka. Kestääkö casen kytkin 4000 tuntia enempää? Onko mitkä tyyppiviat?
Case vai MF
11
13618
Vastaukset
- ......
Kyllä minulta ääni MF:lle, jos noista kahdesta pitää valita. Tuo Case on käytännössä David Brown ja mm. moottorin kampiakseli laakeroitu 4 laakerilla, kun normaalisti on 5 laakeria 4 pyttysessä. Myös varaosien kannalta MF viisaampi valinta, kaikkia osia löytyy vielä kohtuullisempaan hintaan. Suomessa todella vahva MF-kanta, joten purkuosiakin löytyy taatusti.
Itsellä kokemusta DB:stä vuodesta 1961. Todella vahva peli, nykyisin vm 1968 1200 Taavetti käytössä lietteen pumppauksessa tunteja takana noin 20000. Toinen Taavetti vm 1982 1490-4 sillä tehdään muokkaus ja lumitöitä sekä ajetaan metsässä. Tunteja takana 8000 huom. hitaita kellotunteja.
Eipä näissä kyseisissä koneissa ole montaa kytkinremonttia ollut. 40 vuoden aikana 3 kpl.
Koneet ovat kestäneet, vanhempaan vaihdettu kannentiiviste ja männänrenkaat sekä kiertokangen liuskat. Uudemmassa ei vielä mitään, mutta eihän tuntejakaan ole edes 10000.
Voimansiirrossa olleet viat ovat olleet kaksi pyöränakselin katkeamista ja uudemman koneen vaihteensiirtäjät uusittu.
Kyllä voin suositella, tarkkaile hintoja ja varaosia ainakin tähän menneesä on löytynyt kiitettävästi, uusia ja käytettyjä.- Juxu
caseman kirjoitti:
Itsellä kokemusta DB:stä vuodesta 1961. Todella vahva peli, nykyisin vm 1968 1200 Taavetti käytössä lietteen pumppauksessa tunteja takana noin 20000. Toinen Taavetti vm 1982 1490-4 sillä tehdään muokkaus ja lumitöitä sekä ajetaan metsässä. Tunteja takana 8000 huom. hitaita kellotunteja.
Eipä näissä kyseisissä koneissa ole montaa kytkinremonttia ollut. 40 vuoden aikana 3 kpl.
Koneet ovat kestäneet, vanhempaan vaihdettu kannentiiviste ja männänrenkaat sekä kiertokangen liuskat. Uudemmassa ei vielä mitään, mutta eihän tuntejakaan ole edes 10000.
Voimansiirrossa olleet viat ovat olleet kaksi pyöränakselin katkeamista ja uudemman koneen vaihteensiirtäjät uusittu.
Kyllä voin suositella, tarkkaile hintoja ja varaosia ainakin tähän menneesä on löytynyt kiitettävästi, uusia ja käytettyjä.Nämä DB-Caset kulkevat tosi vähällä polttoaineella!
- äääni
Case on varpilla pareet valinta näistä.
Casessa ainoo heikompi paikka on tuo kytkin, mut kestää sekin sen 4000 tuntia kovasti. Ohjaamo ja ajettavuus aivan eri tasolla ferkuun nähen.
Ferku on semmonen omitunen olio. Ohjaamo aivan kauhee, nostolaitteen valusat rapeita, Peltiosat ruostuu ihan sikana, eikä tämänkään kytkin kummonen ole. Ja rumakin on kun perkele, toisin ku sase.
Vertaa:
http://www.konedata.net/Traktorit/MF550.htm
http://www.konedata.net/Traktorit/db1190.htm
Tarviiko enää ees miettii. - jossa ollut paljon
ongelmia vaihdelaatikossa, moottorin laakeroinnissa,nostolaite 50 luvulta,
jos kestävyyttä vertaa, niin mf ssä moninkertanen, unohtaisin taavetti-caset.- kyseessä
Kun kerran käytetty kyseessä, niin ei pidä ottaa sitä HS vaihteistoa. Toki sekin kestää, kunhan sitä käytetään siten kun se on käytettäväksi tarkoitettu. Väärinkäyttö rikkoo Hydrasiftin. Mites ne lukuisat ferkkun multipowerin pumppuongelmat? Ja onhan Casessa sentään sivukepit ferkkun pallivaihteiden sijaan.
Casen normaalivaihteistossa ei ole ollut ongelmia. Samoin moottori kestää vakiosäädöllä sen 10000 tuntia ennen peruskunnostusta. Virittämistä tämä kone ei kestä. Tosin eipä se perrrkinssikään ole tehon nostoon suunniteltu, kiertokanki sieltäkin kurkistaa ulkoilmaa sopivasti turpotettaessa.
Nostolaite näissä on -80 luvulta, toki nostovoimaltaan hieman vaatimaton. Mutta ei MFssä asia ainakaan paremmin ole. Ferkkun nostolaitekotelon valu on liian ohutta, näitä koteloja on vaihdettu satoja. Lisäksi nostolaitteen käyttö on erittäin hankalaa mielipuolisen liikeradan ja lukemattomien kolmitieventtiileiden vuoksi. Kaiken lisäksi nostolaite toimii väärinpäin. Nostolaitteen käyttöä varten oikean käden tulee olla 25 cm pidempi kuin vasemman. Lisäksi ferkkun kanssa pitää olla varovainen ettei sorru "jatkuvaan pumppaukseen" :)
Ohjaamo 500 sarjan ferkkusa on aivan hirveä. Ihmetellä sopiikin että ovat Coventryssä ymmärtäneet laittaa sen ohjauspyörän kuitenkin tuulilasin takapuolelle. Pitkistä käsistä on ferkkulla ajettaessa suurta hyötyä, normaalivartaloinen ei ferkulla pysty ajamaan. Sisävalo loistaa punaisena kuin sianpillu pakkasella.
Täytyykin todeta etä tulee olla kieroutunut masokisti mielenlaadultaan joka "viisysikympistä multipoverista" haaveilee. Rumakin tuollainen ferkku on kuin perkele. Toki ohjaamon kulku onnistuu lihavaltakin kuljettajalta väljästi, ovi pääse aukenemaan lähes 270 astetta takaikkunan taa kiertäen.
Osta sase, saat ikäluokkaansa ajanmukaisen tekniikan ja hyvän kestävyyden lisäksi automaisen ohjaamon ja kauniin ulkomuodon. - loistaa
kyseessä kirjoitti:
Kun kerran käytetty kyseessä, niin ei pidä ottaa sitä HS vaihteistoa. Toki sekin kestää, kunhan sitä käytetään siten kun se on käytettäväksi tarkoitettu. Väärinkäyttö rikkoo Hydrasiftin. Mites ne lukuisat ferkkun multipowerin pumppuongelmat? Ja onhan Casessa sentään sivukepit ferkkun pallivaihteiden sijaan.
Casen normaalivaihteistossa ei ole ollut ongelmia. Samoin moottori kestää vakiosäädöllä sen 10000 tuntia ennen peruskunnostusta. Virittämistä tämä kone ei kestä. Tosin eipä se perrrkinssikään ole tehon nostoon suunniteltu, kiertokanki sieltäkin kurkistaa ulkoilmaa sopivasti turpotettaessa.
Nostolaite näissä on -80 luvulta, toki nostovoimaltaan hieman vaatimaton. Mutta ei MFssä asia ainakaan paremmin ole. Ferkkun nostolaitekotelon valu on liian ohutta, näitä koteloja on vaihdettu satoja. Lisäksi nostolaitteen käyttö on erittäin hankalaa mielipuolisen liikeradan ja lukemattomien kolmitieventtiileiden vuoksi. Kaiken lisäksi nostolaite toimii väärinpäin. Nostolaitteen käyttöä varten oikean käden tulee olla 25 cm pidempi kuin vasemman. Lisäksi ferkkun kanssa pitää olla varovainen ettei sorru "jatkuvaan pumppaukseen" :)
Ohjaamo 500 sarjan ferkkusa on aivan hirveä. Ihmetellä sopiikin että ovat Coventryssä ymmärtäneet laittaa sen ohjauspyörän kuitenkin tuulilasin takapuolelle. Pitkistä käsistä on ferkkulla ajettaessa suurta hyötyä, normaalivartaloinen ei ferkulla pysty ajamaan. Sisävalo loistaa punaisena kuin sianpillu pakkasella.
Täytyykin todeta etä tulee olla kieroutunut masokisti mielenlaadultaan joka "viisysikympistä multipoverista" haaveilee. Rumakin tuollainen ferkku on kuin perkele. Toki ohjaamon kulku onnistuu lihavaltakin kuljettajalta väljästi, ovi pääse aukenemaan lähes 270 astetta takaikkunan taa kiertäen.
Osta sase, saat ikäluokkaansa ajanmukaisen tekniikan ja hyvän kestävyyden lisäksi automaisen ohjaamon ja kauniin ulkomuodon.Tää oli hyvä kommentti, sai oikei kunno naurut. Ja on viel totista totta:
"Sisävalo loistaa punaisena kuin sianpillu pakkasella."
Lisäks se verhoilu on näissä melko kaamee ja ohjaamo RUOSTUU.
- kokemusta on
Casessa on se vaihdelaatikko ihan
surkea.Ollaan avattu montakertaa
ja se ei sitten olekkaan mikään
pieni remppa jos se vieraalla teettää.- hkjepohme
Ei pidä valita sitä Hydra-Shift vaihteistoa.
Toki kyllä se HS:kin kestää kunhan käyttäjällä järki päässä.
Normaalivaihteisto näissä Caseissa on ihan hyvä, jos verrokkina on MF 500 sarja. Normaalivaihteistoa ei normaalikäytöllä rikki saa. - nostolaiteremontit
Massikka-uskontoa pitää olla ja mikä parasta aina oppii jotain uutta kun yrittää.
Eka kerralla se verkun nostolaitetventtiilikkö tuntuu että on perseestä, mutta pari kertaa kun sen kasaa ja kolomesti purkaa niin alkaa jo olla sinut sen kanssa. Ja sitten tajuvaa missä muassa se tehty on. Sitä ei oo voinu ihminen kyllä kehitellä kuin piruuttaan toisten ihmisten kiusaks.
Siis kerran ferku niin ei ikinä toista ferkuu kuin painajais unissa.
- lasukas,,
Molemmista on kokemusta,en ostaisi.
Jos 80-luvun traktoria etsii suosittelisin
Fiattia.Huoltovapaa tosi kestävä peli.
Monella taitaa olla ennakoluuloja fiattia
kohtaan kun se autona ei ole häävi,mutta
traktorin fiat osasi tehdä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103855"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276667- 71617
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73593Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54536Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33493- 72483