Vähän syövän leviämisestä.....

Minne teillä kanssa ihmiset on syöpä levinnyt? Jos on tietenkin...
Kuinka nopeassa ajassa?

Miten te kestittä sen tiedon leviämisestä?

" Pikku - Höpäkkä on heikoilla hangilla" :)

10

1444

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yhdelläkin
    • vanhavaimo

      olen aikasemmin kertonut mieheni tilanteesta, ehkä siitä on apua kysymyksiisi. Syöpiä kun on niin monen laisia ettei yhtä vastausta ole.Hänellä on hitaasti etenevä lymhfoma ja kohta kymmenen vuotta kestänyt.Aina hoitojen jälkeen pienenivät ja taas lisääntyivät ja sitäon jatkunut, mutta sitten hoitojen seurauksena on vastustuskyky heikentynyt ja nyt ei vaivaa syöpä niin paljoa kuin infektiotaudit.
      Sinulla saattaa olla ihan erikuviot ja paljon on syöpiä jotka paranee kokonaan.
      Esm: minulla leikattiin pois eikä tarvinnut mitään hoitoja, kun oli pieni syöpä eikä ollut levinnyt.
      Voimia sinulle et ole Pikku-Höpäkkä heikoilla hangilla, niin ainakin pitää uskoa kunnes toisin todistetaan

    • metastaasi

      mukaan syöpäni on levinnyt hitaasti.Tämän hetkisestä leviämisestä ei mitään tietoa koska minua viimeksi kuvattu toukokuussa.Muista että jokainen syöpä on erilainen,agressiivisuus y.m.s.Sen kanssa oppii elämään.

    • jukka

      ja hyvää tätä vuotta!Mulla alkoi vasemmasta keuhkosta(en ole keuhkon perään huudellut,eiköhän nuo jossain guatemalassa pelane fudista sillä,heh!alku kevennys,juu se otettiin pois,sitten vierähti pari vuotta,kas kummaa nyt syöppis löyty nielurisoista ja eiku leikkaukseen,sitten viime keväänä taas keuhkossa,eipä kai tuossa ole vaihto ehtoa kun on vain tuo yks onneton jäljellä!No se kestäminen meitä on joka junaan minä henk.koh.yritän huumorilla joskus onnistuu joskus taas.....ei!Mutta ihmeen paljon niitä voimavaroja löytyy ihmisestä jos ja kun on niitä tukijoita,ne on vaan helvetin tärkeitä tässä maailmassa!Kyllä hanget kantaa sinutkin tään kaiken läpi!......T:jukka ja "elukat"

      • Ira¤

        kainaloon,jossa tehnyt verisuoniston,ja tietty rintaan.Päivä kerrallaan eteenpäin,ja toivottavasti
        kovin pahoja oireita saisi.


      • kevätmielinen
        Ira¤ kirjoitti:

        kainaloon,jossa tehnyt verisuoniston,ja tietty rintaan.Päivä kerrallaan eteenpäin,ja toivottavasti
        kovin pahoja oireita saisi.

        Mitä tarkoitat? Onko sinulla todettu uudelleen syöpää, vai tarkoitatko, että ennen leikkausta syöpä oli ehtinyt levitä kainaloon?

        Toivottavasti jälkimmäistä, ja saat elää "terveenä" edelleen!

        Ahdistaa välillä tämä sairaus, tuntuu että elämä menee syövän leviämisen odotteluun..


      • Ira¤
        kevätmielinen kirjoitti:

        Mitä tarkoitat? Onko sinulla todettu uudelleen syöpää, vai tarkoitatko, että ennen leikkausta syöpä oli ehtinyt levitä kainaloon?

        Toivottavasti jälkimmäistä, ja saat elää "terveenä" edelleen!

        Ahdistaa välillä tämä sairaus, tuntuu että elämä menee syövän leviämisen odotteluun..

        oli levinnyt kainaloon ja tehnyt omia verisuonistoja.Onhan tämä välillä sellaista odottelua minne on levinnyt,vaikkei sellaisia kannattaisikaan ajatella eikä pilata päiviään.
        On terve niinkauan kunnes tulee oireita,ja onneksi
        ei kaikille edes tule mitään.Eletään toivossa vaan
        eikös:)Ajattelen joskus,että asiani voisivat olla vieläkin huonommin,niin sitten osaa olla taas tyytyväinen tähänkin oloonsa.


      • kevätmielinen
        Ira¤ kirjoitti:

        oli levinnyt kainaloon ja tehnyt omia verisuonistoja.Onhan tämä välillä sellaista odottelua minne on levinnyt,vaikkei sellaisia kannattaisikaan ajatella eikä pilata päiviään.
        On terve niinkauan kunnes tulee oireita,ja onneksi
        ei kaikille edes tule mitään.Eletään toivossa vaan
        eikös:)Ajattelen joskus,että asiani voisivat olla vieläkin huonommin,niin sitten osaa olla taas tyytyväinen tähänkin oloonsa.

        Hyvä niin, minä jo pelästyin!

        Näinhän se on, pitäisi osata suhteuttaa asioita, eikä käyttää energiaansa pelkäämiseen. Olisi se kamala huomata 30 vuoden päästä, että loppuelämä meni murehtimiseen ja surkutteluun.

        Luin eilen nuppien (nuoret syöpäpotilaat) keskustelupalstalta, kuinka joku kirjoitti päättäneensä ettei selvinnyt syövästään siksi, että voisi ruikuttaa loppuelämänsä.. Se tuntui aika hyvältä ajatukselta, tuskin saimme lisäaikaa siksi, että käyttäisimme sen murehtimiseen.

        No, eihän se aina helppoa ole pysyä positiivisena, mutta voisihan sitä tosiaan asiat olla paljon huonomminkin. Toki myös paremmin..


      • Ira¤
        kevätmielinen kirjoitti:

        Hyvä niin, minä jo pelästyin!

        Näinhän se on, pitäisi osata suhteuttaa asioita, eikä käyttää energiaansa pelkäämiseen. Olisi se kamala huomata 30 vuoden päästä, että loppuelämä meni murehtimiseen ja surkutteluun.

        Luin eilen nuppien (nuoret syöpäpotilaat) keskustelupalstalta, kuinka joku kirjoitti päättäneensä ettei selvinnyt syövästään siksi, että voisi ruikuttaa loppuelämänsä.. Se tuntui aika hyvältä ajatukselta, tuskin saimme lisäaikaa siksi, että käyttäisimme sen murehtimiseen.

        No, eihän se aina helppoa ole pysyä positiivisena, mutta voisihan sitä tosiaan asiat olla paljon huonomminkin. Toki myös paremmin..

        varmaankaan ei ole tarkoitus,että surisimme sairastumistamme ylenaikaa,kun jatkoaikaa saimme.
        Tietty ymmärrettävää on "pelko" uusimisesta alitajunnassa.Silloin kun ne mietteet tulee ajattelen,että olisihan sitä voinut menehtyä
        vaikkapa kolarissa.Osalle porukkaa ei uusi tauti
        koskaan.Nautitaan lähimmäisistämme,ja onnenpipanoista:)Ajattele kohta vuosi siitä
        kovasta rumbasta ja hengissä heilutaan:)


    • Siis luojalle kiitos minulla on avomieheni, urhea mies:)
      Jaksaa työntää minua eteenpäin.
      Mä en käsitä miksi ihmisen pitää olla ja murehtia aina etukäteen, koska minkäs sille voi jos se on levinnyt.Minä en tässä tilanteessa kuitenkaan sille voi mitään!
      Mutta helvetti;)
      Pakkohan se on tieten vain ottaa mitä vastaan tulee, ja ei kait melle anneta sen enempää mitä me jaksetaan???

      nyt olen sitten miettinyt mitäs jos ja kun mulle annetaan Sytoja niin miten mä ne kestän. Lääkäri kyllä jo sano, että mun pitäs ottaa huomioon että ihmiset on erinlaisia ja joillekkin annetaan enemmän toisille vähemmän yms.. MUTTA SILTI.
      miten sitä vois kroppaa valmistaa tulevaan, että pääsis mahd. vähällä(????) mikä tieten ei ole mahdollista mutta kuitenkin.Vinkkejä otetaan vastaan.

      Se on jännä, mä en käsitä miksi mua ei ressaa tuo mahdollinen käden menettäminen, mutta ehkä sen on itselle jotenkin iskostanut, tai sitten se hyökkää päin näköä kuin pimeästä metsästä loikkaava susi.
      Mutta nosta hattua tälle, joka kertoo elämästään(oliko se nyt Saukkonen) "yksikätesenä" urheä tyttö!!!!

      Mutta nyt menen laittamaan pyykit kuivamaan, ja ehkä helppiin isäntää iltapalan laitossa;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      170
      1449
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      331
      1059
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      885
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      162
      746
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      39
      739
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      690
    7. 52
      571
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      29
      567
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      116
      558
    10. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      521
    Aihe