Muumeja joita ei ole esitetty Suomessa?

kaikki jaksot

Joskus täällä on muutamaankin otteeseen puhuttu että Muumilaakson Tarinoita- sarjasta on jätetty esittämättä kolme jaksoa.

Ilmeisesti ainakin ns jakso 12 (Merirosvojakso) ja sitten jakso 50 jossa joku peikko tuli puusta?

Mutta joidenkin mukaan jaksojen määrä olisi oikeasti 104. Mutta Suomessa julkaistu 101 jaksoa ja siksi kaikkialla muumeista suomeksi kertovilla nettisivuilla mainitaan vain nuo 101 jaksoa.

Joskus täällä on joku kertonut mitkä ne kaikki jaksot ovat ja mikä on nettisivu missä ne ihan kaikki on mainittu mutta on päässyt tuo unohtumaan ja kaikkia noita viestejä ei löydy enää.

Tietäisikö siis joku mitkä nuo kolme Suomessa esittämätöntä jaksoa ovat ja onko niitä saatavissa edes englannin kielellä?

53

11211

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aiheesta
    • NoJopas

      Juuri pari päivää sitten yritin etsiä noita "kadonneita" jaksoja youtubesta, mutta mitään ei löytynyt. Ei millään kielivaihtoehdoilla joita kokeilin. Sen sijaan löysin mahtavia japanilaisia alku- ja loppuvideoita,

      suosittelen:http://www.youtube.com/watch?v=6Ikhv6uZN8g&feature=related

      http://www.youtube.com/watch?v=ZpqnJYN9vkI&feature=related

      Saksalaisilla sivuilla on tietoa kahdesta esittämättämöstä jaksosta:
      http://www.tomodachi.de/html/ant/service/ep_guide/mumins_guide_01_13.html

      Kolmas esittämätön jakso on "uusia muumeja". Ja nuo kolme jaksoa jätettiin Suomen televisiosta pois juurikin kai tuon pelottavuuden takia.

      Täältä löytyy jaksojen nimiä eri kielillä:
      http://pl.wikipedia.org/wiki/Muminki_(serial_telewizyjny)

      Esittämättömät jaksot ovat 12, 50 ja ehkä 102?

      • wikipediasta vielä

        Kiitoksia tosiaan paljon tiedoista!

        Suomen Wikipediassakin mainitaan lyhyesti muumien jaksojen oikea määrä ja mitä suomessa on näytetty.

        Ja Ruotsin Wikipediassa oli listassa kaikki jaksot ja kolmen jakson kohdalla luki että "ei näytetty ruotsin televisiossa", mielenkiintoista sinänsä.

        Tosi kiva olisi jostain ne löytää, ja tietysti toivoa että ne joskus julkaistaisiin Suomessakin


      • NoJopas
        wikipediasta vielä kirjoitti:

        Kiitoksia tosiaan paljon tiedoista!

        Suomen Wikipediassakin mainitaan lyhyesti muumien jaksojen oikea määrä ja mitä suomessa on näytetty.

        Ja Ruotsin Wikipediassa oli listassa kaikki jaksot ja kolmen jakson kohdalla luki että "ei näytetty ruotsin televisiossa", mielenkiintoista sinänsä.

        Tosi kiva olisi jostain ne löytää, ja tietysti toivoa että ne joskus julkaistaisiin Suomessakin

        Huomasin myös että ruotsinkielisessä muumisivussa oli jaksojen lisäksi lueteltu myös kirjat joihin jaksot perustuvat.

        Oon itse kirjannut ylös myös Janssonien sarjakuvat, joihin osa jaksoista perustuu, jos jaksan niin voisin muokata tuon suomenkielisen jaksoluettelon, ja lisätä siihen tiedot mistä välistä on jätetty jaksoja näyttämättä.

        Toivossa on hyvä elää, mutta en kauhean vakaasti usko että noita jaksoja Suomessa nähdään, ainoastaan netin välityksellä youtubessa tms.


      • netissä
        NoJopas kirjoitti:

        Huomasin myös että ruotsinkielisessä muumisivussa oli jaksojen lisäksi lueteltu myös kirjat joihin jaksot perustuvat.

        Oon itse kirjannut ylös myös Janssonien sarjakuvat, joihin osa jaksoista perustuu, jos jaksan niin voisin muokata tuon suomenkielisen jaksoluettelon, ja lisätä siihen tiedot mistä välistä on jätetty jaksoja näyttämättä.

        Toivossa on hyvä elää, mutta en kauhean vakaasti usko että noita jaksoja Suomessa nähdään, ainoastaan netin välityksellä youtubessa tms.

        Nuo 101 jaksoa tulevat nyt katsottavaksi ylen areenaan. Kaksi ensimmäistä siellä on jo:

        http://areena.yle.fi/hae?pid=990738


      • mutta ei edelleenkään muuta
        netissä kirjoitti:

        Nuo 101 jaksoa tulevat nyt katsottavaksi ylen areenaan. Kaksi ensimmäistä siellä on jo:

        http://areena.yle.fi/hae?pid=990738

        Niin ne 101 jaksoa.
        Mutta ei edelleenkään niitä kolmea muuta mitä tuskin ikinä Suomessa nähdään.
        Ne kun vielä löytysi.


      • nyt kunnossa
        mutta ei edelleenkään muuta kirjoitti:

        Niin ne 101 jaksoa.
        Mutta ei edelleenkään niitä kolmea muuta mitä tuskin ikinä Suomessa nähdään.
        Ne kun vielä löytysi.

        Sekin asia on nyt hoidettu.
        Huomasin nimittäin että nyt suomalaiseenkin Wikipediaan on tehty kunnollinen jaksoesittely jossa on joukossa myös nuo 3 Suomessä esittämätöntä jaksoa. Hieno juttu, varsinkin niille jotka tuosta asiasta eivät vielä tiedä.


      • NoJopas
        nyt kunnossa kirjoitti:

        Sekin asia on nyt hoidettu.
        Huomasin nimittäin että nyt suomalaiseenkin Wikipediaan on tehty kunnollinen jaksoesittely jossa on joukossa myös nuo 3 Suomessä esittämätöntä jaksoa. Hieno juttu, varsinkin niille jotka tuosta asiasta eivät vielä tiedä.

        Arvaa vaan kuka tuota eräänä iltana väänsi. ;)

        Olisi kiva löytää jaksojen japaninkieliset nimet, vähän höhlää oli laittaa enkkunimet, kun on kyseessa japanilais-suomalainen sarja. Toisaalta englanninkielisistä nimistä saa paremmin käsityksen mistä jakso kertoo. :D

        Olisi myös hienoa tehdä lista jossa olisi jaksojen nimet suomeksi, ruotsiksi, englanniksi, japaniksi, puolaksi....


      • Japanin kieliset nimet
        NoJopas kirjoitti:

        Arvaa vaan kuka tuota eräänä iltana väänsi. ;)

        Olisi kiva löytää jaksojen japaninkieliset nimet, vähän höhlää oli laittaa enkkunimet, kun on kyseessa japanilais-suomalainen sarja. Toisaalta englanninkielisistä nimistä saa paremmin käsityksen mistä jakso kertoo. :D

        Olisi myös hienoa tehdä lista jossa olisi jaksojen nimet suomeksi, ruotsiksi, englanniksi, japaniksi, puolaksi....

        Englanninkielisestä Wikipediasta löytyy japanin aakkosin, että ne saisi kyllä, mutta olishan se ihan kiva olla ns. normaaleillakin kirjaimilla.

        Että tuolta:

        http://en.wikipedia.org/wiki/Moomin_(1990_TV_series)


      • jaksot....
        Japanin kieliset nimet kirjoitti:

        Englanninkielisestä Wikipediasta löytyy japanin aakkosin, että ne saisi kyllä, mutta olishan se ihan kiva olla ns. normaaleillakin kirjaimilla.

        Että tuolta:

        http://en.wikipedia.org/wiki/Moomin_(1990_TV_series)

        onko joku teistä jo nähnyt ne ei julkaistut muumit?


      • NoJopas
        jaksot.... kirjoitti:

        onko joku teistä jo nähnyt ne ei julkaistut muumit?

        Katsoin äsken tuon jakson 50, jossa puun sisältä vapautuu örrimörri.

        Olihan se paikkapaikoin vähän spuuki. :/ Pelottavimpia muumeja ehdottomasti.

        Ja jakso muuten alkoi niin että Haisuli potkaisee Hemulia persuksiin. :D Ehkä tuokin on jo saanut näitä valvovien ihmisten kulmat kohoamaan ja sittenkun örrimörri tulee kehiin on lyöty SENSURED leima jaksolle. :D

        Kohta voi olla että tuo jakso löytyy myös youtubesta, mutta en vielä lupaa mitään...


      • Se on hvyä
        NoJopas kirjoitti:

        Katsoin äsken tuon jakson 50, jossa puun sisältä vapautuu örrimörri.

        Olihan se paikkapaikoin vähän spuuki. :/ Pelottavimpia muumeja ehdottomasti.

        Ja jakso muuten alkoi niin että Haisuli potkaisee Hemulia persuksiin. :D Ehkä tuokin on jo saanut näitä valvovien ihmisten kulmat kohoamaan ja sittenkun örrimörri tulee kehiin on lyöty SENSURED leima jaksolle. :D

        Kohta voi olla että tuo jakso löytyy myös youtubesta, mutta en vielä lupaa mitään...

        Sain eilen koneelleni ne kaksi ensimmäistä esittämätöntä jaksoa, vielä puuttuisi se PikkyMyyn syndejakso.
        Melko hyvin pysyi juonessa mukana, vaikka oli japanin kielinen. Jos jostain löytäisi näille subit vielä niin olisi täydellistä. :)


      • NoJopas
        Se on hvyä kirjoitti:

        Sain eilen koneelleni ne kaksi ensimmäistä esittämätöntä jaksoa, vielä puuttuisi se PikkyMyyn syndejakso.
        Melko hyvin pysyi juonessa mukana, vaikka oli japanin kielinen. Jos jostain löytäisi näille subit vielä niin olisi täydellistä. :)

        Merirosvo jakso ei ole mulle vielä tullut, mutta eiköhän sekin kohta ole katsottu.

        Ja mulla on nuo jaksot puolaksi, mutta aika hyvin pysyin perillä. Tosin kun oli pitkiä keskusteluja joissa ei oikein muuta tapahtunut kuin puhettapuhettapuhetta tylsistyin kyllä. Kun en niin hyvin puolaa osaa että olisin tajunnut mistä puhutaan, kuin ympäri pyöreästi aiheen. :D

        se mulla jäi tuon puunhengen tarinassa epäselväksi mikä ihme se oli se tikku mikä puuhun piti laittaa että henki pääsi pois. Tuli muuten ihan mieleen Alfredin jakso jossa pullosta tulee henki, ratkaisu oli molemmissa ihan sama.


      • Se on hyvä
        NoJopas kirjoitti:

        Merirosvo jakso ei ole mulle vielä tullut, mutta eiköhän sekin kohta ole katsottu.

        Ja mulla on nuo jaksot puolaksi, mutta aika hyvin pysyin perillä. Tosin kun oli pitkiä keskusteluja joissa ei oikein muuta tapahtunut kuin puhettapuhettapuhetta tylsistyin kyllä. Kun en niin hyvin puolaa osaa että olisin tajunnut mistä puhutaan, kuin ympäri pyöreästi aiheen. :D

        se mulla jäi tuon puunhengen tarinassa epäselväksi mikä ihme se oli se tikku mikä puuhun piti laittaa että henki pääsi pois. Tuli muuten ihan mieleen Alfredin jakso jossa pullosta tulee henki, ratkaisu oli molemmissa ihan sama.

        Minunkin täytisi tässä alkaa metsästellä tuota viimeistä puuttuvaa jaksoa, ja se löytyisi luultavasti jostain Japnilaisesta torrentsivustosta.
        Tietääkö kukaan japanilaisia torrentsivuja?


      • latasit
        Se on hvyä kirjoitti:

        Sain eilen koneelleni ne kaksi ensimmäistä esittämätöntä jaksoa, vielä puuttuisi se PikkyMyyn syndejakso.
        Melko hyvin pysyi juonessa mukana, vaikka oli japanin kielinen. Jos jostain löytäisi näille subit vielä niin olisi täydellistä. :)

        mistä latasit ne jaksot???


      • Evil_Architect
        wikipediasta vielä kirjoitti:

        Kiitoksia tosiaan paljon tiedoista!

        Suomen Wikipediassakin mainitaan lyhyesti muumien jaksojen oikea määrä ja mitä suomessa on näytetty.

        Ja Ruotsin Wikipediassa oli listassa kaikki jaksot ja kolmen jakson kohdalla luki että "ei näytetty ruotsin televisiossa", mielenkiintoista sinänsä.

        Tosi kiva olisi jostain ne löytää, ja tietysti toivoa että ne joskus julkaistaisiin Suomessakin

        http://www.pikkutunneilla.com/blogit/akaki/sensuroidut-muumit-viela-kerran/
        tuolta sivustolta löytyi ne kolme julkaisematonta muumi jaksoa ikävä kyllä vain huono laatuisina. mutta katsottavia ne olivat


      • muumit<3

    • NoJopas

      Ruotsissakin on jätetty jaksoja näyttämättä. Mutta huomasin äsken että (Wikipedian mukaan) siellä olisi jätetty näyttämättä hieman eri jaksot kuin Suomessa.

      Kummankaan maan lapset eivät ole nähneet jaksoa jossa laaksoon tulee merirosvoja. (suomen jaksolistalla 11. ja 12. jakson välissä)

      Mutta Ruotsissa on jätetty näyttämättä jakso jossa keksijä Muhveli tarjoaa Niiskulle polttoainetta ja lopulta aiheuttaa Haisulin kanssa Niiskun verstaan räjähdysen. Ruotsalaisille tämä siis on ollut liikaa.

      Mutta tuo jaksohan liittyy aika oleellisesti jatkuvaan juoneen Niiskun ilma-aluksesta. Jos tuo jakso on jätetty väliin, miten on selitetty että Niiskun ilma-alus on melkein valmis ja kas, sitten se ei olekaan? :0

      Ruotsalaiset ovat nähneet jakson jossa puun sisällä asuu henki-olento, (suomen jaksolistalla 48. ja 49. välissä) mutta meillä tuota ei ole siis näytetty.

      Sellasta.

      • ghfshfshfs

        miten helevetissä oot nähny niit esittämättömii jaksoi????? onks niit jollai sivulla vai sul koneel???


      • NoJopas
        ghfshfshfs kirjoitti:

        miten helevetissä oot nähny niit esittämättömii jaksoi????? onks niit jollai sivulla vai sul koneel???

        Koneellani katsoin, mutta miltään nettisivuilta en ole löytänyt.

        Haluaisin laittaa sen jakson joka mulla on youtubeen, mutta saa nähdä onnistunko. Pitää vaan löytää aikaa alkaa kokeilemaan. Olen jo kyllä leikannut sen pätkiin mutta pitäisi vielä tarkistaa että palat loksahteli oikeille paikoille.


      • hethsurhhu
        NoJopas kirjoitti:

        Koneellani katsoin, mutta miltään nettisivuilta en ole löytänyt.

        Haluaisin laittaa sen jakson joka mulla on youtubeen, mutta saa nähdä onnistunko. Pitää vaan löytää aikaa alkaa kokeilemaan. Olen jo kyllä leikannut sen pätkiin mutta pitäisi vielä tarkistaa että palat loksahteli oikeille paikoille.

        mistä sait jakson?


      • NoJopas
        hethsurhhu kirjoitti:

        mistä sait jakson?

        Latasin koneelleni.

        En ole löytänyt mitään nettisivua josta muumeja voisi katsoa, paitsi suomeksi Areenalta.


      • NoJopas

        wikipedin ruotsinkielisessä jaksolistassa oli tämä puunhenkiörrijakso. Eli ruotissa se on kai näytetty? Tästä selitin jo aiemmin.

        Kun Fst näyttää muumeja perjantaisin, näyttääköhän se tuon jakson? En löytänyt mitään jaksolistaa mistään.

        Tällä viikolla sieltä tulee Vaarallisen juhannuksen viimeinen jakso. (jakso 29)

        Täytyy tarkkailla asiaa.


      • jkldksf
        NoJopas kirjoitti:

        Latasin koneelleni.

        En ole löytänyt mitään nettisivua josta muumeja voisi katsoa, paitsi suomeksi Areenalta.

        menkää fin-tv niin sieltä kaikki muumit ILMASEKS ja suomen kielisenä


      • nyaneko / KasumiNeko
        jkldksf kirjoitti:

        menkää fin-tv niin sieltä kaikki muumit ILMASEKS ja suomen kielisenä

        Hitsi, tuo oli tarpeetonta...


    • Minä se vaan olen xD

      Huomasin äsken wikipediasta 112 jakson nimen.
      Jakson nimi on The Birthday Surprise eli Syntymäpäivä yllätys...
      Ihmettelen kuinka jakso on jätetty pois suomen listalta.Nimestä päätellen jakso ei ole ollenkaan pelottava,Pikemminkin iloinen.
      (Voi tietenkin olla niinkin että joku Kamala hirviö tulee pilaamaan synttärit)

      • Minä se vaan olen xD

        Tarkoitin siis Jakso 102 enkä 112 :O


      • MarioSonic

        Tiedän noista kahdesta muusta jaksosta hyvin paljon, mutta en kyllä mitään tuosta 112 jaksosta! Mitä siinä voisi itse asiassa tapahtua ja kun kyseessä on iloinen meininki.

        Tässä voi kumminkin olla eräs muistelu jakso menneistä:

        Jaksossa saattaisi olla Muumipeikon syntymäpäivä, siinä muisteltaisiin menneitä sekä tuodaan esille se, miten Muumipeikko huijasi sitä merirosvo päälikköä siinä jaksossa 12 tai mikä se olikaan ja haluttu tuon takia tuoda sitä esille.

        Tuo on oma epäilykseni, joten älkää uskoko sitten minua jos olette nähneet jakson!


      • MarioSonic
        MarioSonic kirjoitti:

        Tiedän noista kahdesta muusta jaksosta hyvin paljon, mutta en kyllä mitään tuosta 112 jaksosta! Mitä siinä voisi itse asiassa tapahtua ja kun kyseessä on iloinen meininki.

        Tässä voi kumminkin olla eräs muistelu jakso menneistä:

        Jaksossa saattaisi olla Muumipeikon syntymäpäivä, siinä muisteltaisiin menneitä sekä tuodaan esille se, miten Muumipeikko huijasi sitä merirosvo päälikköä siinä jaksossa 12 tai mikä se olikaan ja haluttu tuon takia tuoda sitä esille.

        Tuo on oma epäilykseni, joten älkää uskoko sitten minua jos olette nähneet jakson!

        *Otsikko*


      • Minä se vaan olen xD
        MarioSonic kirjoitti:

        Tiedän noista kahdesta muusta jaksosta hyvin paljon, mutta en kyllä mitään tuosta 112 jaksosta! Mitä siinä voisi itse asiassa tapahtua ja kun kyseessä on iloinen meininki.

        Tässä voi kumminkin olla eräs muistelu jakso menneistä:

        Jaksossa saattaisi olla Muumipeikon syntymäpäivä, siinä muisteltaisiin menneitä sekä tuodaan esille se, miten Muumipeikko huijasi sitä merirosvo päälikköä siinä jaksossa 12 tai mikä se olikaan ja haluttu tuon takia tuoda sitä esille.

        Tuo on oma epäilykseni, joten älkää uskoko sitten minua jos olette nähneet jakson!

        Olen jostain kuullut että kyseisessä jaksossa on Pikkumyyn Synttärit...
        NoJopas taisi mainita siintä Tässä keskustelussa


      • NoJopas
        Minä se vaan olen xD kirjoitti:

        Olen jostain kuullut että kyseisessä jaksossa on Pikkumyyn Synttärit...
        NoJopas taisi mainita siintä Tässä keskustelussa

        En pikaisella silmäilyllä löytänyt tästä keskustelusta tuota. Mutta voi olla, en itsekään muista mitä kaikkea olen selittänyt.

        Mutta EN OLE NÄHNYT tuota jaksoa, eli mahdolliset päätelmät synttärisankarista olen tehnyt jostain puolankielisestä jaksonnimestä. tms. Eli ihan arvailuja, spekulaatioita... Ei tieoa. :)

        Musta tuo Muumipeikon synttärit kuulostaa loogiselta, eikö kyseessä ole koko sarjan viimeinen jakso? Se olisi hyvä päätelmä, muistella seikkailuja.


      • Minä se vaan olen xD
        NoJopas kirjoitti:

        En pikaisella silmäilyllä löytänyt tästä keskustelusta tuota. Mutta voi olla, en itsekään muista mitä kaikkea olen selittänyt.

        Mutta EN OLE NÄHNYT tuota jaksoa, eli mahdolliset päätelmät synttärisankarista olen tehnyt jostain puolankielisestä jaksonnimestä. tms. Eli ihan arvailuja, spekulaatioita... Ei tieoa. :)

        Musta tuo Muumipeikon synttärit kuulostaa loogiselta, eikö kyseessä ole koko sarjan viimeinen jakso? Se olisi hyvä päätelmä, muistella seikkailuja.

        Silmäilin äsken koko tämän keskustelun läpikotaisin.
        Eli olen lukenut jonkun asian väärin tai sitten joku muu oli kirjoittanut tuon pikku myyn synttärihomman.
        Muistan vain että joku olisi tässä keskustelussa sanonut näin:...Minulta on enään näkemättä pikku myyn Synde jakso.
        voi olla synde tarkoittaa jotain muuta mutta arvelin vain... minä en vain tiedä mitään nykykielestä xD


      • NoJopas
        Minä se vaan olen xD kirjoitti:

        Silmäilin äsken koko tämän keskustelun läpikotaisin.
        Eli olen lukenut jonkun asian väärin tai sitten joku muu oli kirjoittanut tuon pikku myyn synttärihomman.
        Muistan vain että joku olisi tässä keskustelussa sanonut näin:...Minulta on enään näkemättä pikku myyn Synde jakso.
        voi olla synde tarkoittaa jotain muuta mutta arvelin vain... minä en vain tiedä mitään nykykielestä xD

        Löysin: se on tuo otsikko: "Minä sain kaksi esittämätöntä jaksoa"

        Mutta kirjoittaja en ollut minä. :)


      • kkklll

        En ole katsonut sitä vielä, mutta siinä on ainakin että pikku myy näkee unta että se muuttuu hirviöksi ja jotain muuta oon siitä kuullu :D Sit ne tekee myylle kepposen ja myy luulee todella muuttuneensa hirviöksi.


      • kkklll
        NoJopas kirjoitti:

        En pikaisella silmäilyllä löytänyt tästä keskustelusta tuota. Mutta voi olla, en itsekään muista mitä kaikkea olen selittänyt.

        Mutta EN OLE NÄHNYT tuota jaksoa, eli mahdolliset päätelmät synttärisankarista olen tehnyt jostain puolankielisestä jaksonnimestä. tms. Eli ihan arvailuja, spekulaatioita... Ei tieoa. :)

        Musta tuo Muumipeikon synttärit kuulostaa loogiselta, eikö kyseessä ole koko sarjan viimeinen jakso? Se olisi hyvä päätelmä, muistella seikkailuja.

        Eihän se synttäri jakso voi olla vika jakso, jos se on 102 ja jaksoja on 104!


    • akakabuto

      alkaa vaatimaan Muumilaakson Tarinat-dvd-boksia, missä olisi ainakin nuo 76 ensimmäistä jaksoa. Ne loput 25 ovat aika suhteellisen perseestä, mutta olisi nekin kiva saada siihen mukaan. Kaikki alkuperäsillä suomidupeilla tietty, mutta saisi valita myös ruotsalaisen puheen. Ja mukana olisi myös alkuperänen japanilainen puhe suomi/ruotsi tekstityksellä.

      JA LISÄKSI mukaan ängettäisi nuo kolme Suomessa julkaisematonta jaksoa japaniksi suomi-teksteillä.

      Tulisi semmonen mukava 20 DVD-levyn boksi ja hintaa ehkä päälle 100€. Mutta sen sanon, että takuulla ostaisin ja siitä tulisi myyntimenestys, sillä onhan kyseessä maailman paras animaatio-sarja.

      • NoJopas

        http://www.lastenvideokerho.fi/cds/showpage.asp?form_name=product_readmore&nodeid=416025&article_id=224498&maintype=1

        Tuossa yksi esimerkki.

        Muumien dvd (ja video) julkaisuissa mättää se, että jaksot eivät ole oikeassa järjestyksessä, kansissa saattaa olla kuvia vähän mistä jaksoista sattuu ja nuo maksavat kaikkialla maltaita.

        Kunnon julkaisu olisi kyllä tarpeen, mutta en vaan usko että sellaista lähivuosina tulee. :(

        Itse olen nauhoittanut kaikki jaksot tv:stä, videolle tosin mutta ne taidan pian siirtää dvd:lle, ja tehnyt itse kannetikin. :D Ihan hyvä systeemi ja ainakin rahaa säästyy. Digikameralla jaksoista kuvien ottamisessa ja niistä kansien koostamisessa ei vaivoja kyllä säästelty. Mutta hauskaa oli.


      • hirachan

        Hyvä idea, mie ainaki kannatan ja ostasin sen boxin varppina


    • MarioSonic
    • ...............
      • nyaneko / KasumiNeko

        "The video has been blocked for the reason of copyright infringement"
        Voi vee. Eli joku pistäs uuen linkin?


    • `mmmia
    • Ihmekylläjoo

      Mä ihmettelen sitä myös suuresti, miksei niitä oo näytetty suomessa.
      Jostain kuulin että joku ois ollu sellanen ku niiskuneiti kaapataan merisrosvo laivalle ja uhataan tappaa...
      joten se voi olla yks syy miksei sitä oo näytetty :O

      Mutta 102 jakson löysin youtubesta... tosin se oli ilmeisesti venäjäks tai jotain muuta kieltä se oli :O

      • nyaneko / KasumiNeko

        Linkkiä, kiitos?


      • ihmekylläjoo

    • Löyty
    • Pesvul

      Tuli tässä mieleen, että ehkä teistä lukijoista olisi mielenkiintoista nähdä myös sitä japanilaista muumisarjaa, mitä ei koskaan näytetty Japanin ulkopuolella. Ihan mielenkiinnolla niitä on hauska katsoa.

      Tässä on kyseisen sarjan ''Taikurin Hattu'' jakson toinen osa, joka etenee todella TODELLA paljon eri tavalla miten Muumilaakson tarinoissa, saati sitten Tove Janssonin kirjoissa

      http://www.youtube.com/watch?v=ssEZeHijnvo&feature=plcp&context=C478ab3dVAvjVQa1PpcFMkLPFlgqvuQ8D4yVuwOvBIr_ymQyXAr-4=

    • tekstin lukenut
    • Lisäämuumeja

      Kolme aiemmin Suomessa esittämätöntä Muumilaakson tarinoiden jaksoa olisi mukava saada MTV3-kanavalle, koska ovat sen verran mielenkiintoisia enkä ole toistaiseksi kuullut niitä suomenkielisellä dubeilla. Toivottavasti tulevat MTV3:lle jossain vaiheessa. Kiitos Maikkari!

      • Subikinkäy

        MTV3:lle tai vaihtoehtoisesti Subille :)


    • homosex_i_Muumindahl
    • Anonyymi

      Yksi jakso joka on 103 joka on pikkumyyn kamala syntymäpäivä 50 jakso on kuka asuu kelon sisällä jossa on se peikko. ja 13 jakso on jota en tiedä se taisi olla se metirosvo jakso.vaikka en ole varma. nämä oli siis alkuperäiset jakso numerot itse en ole nähnyt näistä mitään tai en muista niitä tiedän vain että jaksot on poistettu pelottavuuden takia.😊😥

    • Anonyymi

      🇨🇳🇬🇧🇮🇹

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5534
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2476
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1957
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      55
      1694
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1591
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1269
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1229
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe