Nightwish oli ennen parempi

jokuvaa,,,

ainaski mun mielest. onko joku samaa mieltä? must turunen oli paljon parempi ko tää nykynen mikä lie sen nimikää..siis turusel parempi ääni.

11

469

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joku toinen

Mielestäni taas ei. Turusella on varmasti koulutetumpi ääni kuin nykyisellä solistilla mutta oopperaulvontaa ei yksinkertaisesti jaksa kuunnella montaa biisiä peräkkäin. Pienissä annoksissa se menettelee.

Anetella taas on todella kirkas ja helposti omaksuttava ääni. Ei mitään valittamista. Nykyään hyvä musiikki pääse oikeuksiinsa eikä häiritseviä tekijöitä ole.

• tarja21

tarja takas uus vissy on ihan paska, se laulaja ja bändi mikä oli hitsautunu yhteen oli jotain, mitä ei nykymeiningillä saavuteta

• Mielibidee

Täysin eri mieltä, kuten aika moni muukin. Aloitin NW:n kuuntelun vasta Anetten myötä, aiemmin ei kestänyt kuunnella.

Tosin nyt kun olen koukuttunut Tuomaksen musiikkiin lopullisesti, on sitä Tarjankin aikaista tullut kuunneltua eikä se enää niin pahaa tee. Kaikki aiemmat levytkin joutunut ostamaan ja parit DVD:t.

• kanssasi.

Ja musiikillisestikin vanhempi oli parempi.AFF ja Wishmaster ovat parhaat omasta mielestä.Eipä tuo Anetten ääni oo mitenkään huono,mutta kun itseä ei säväytä niin ei säväytä. Enkä toivo Tarjaa takas!!! Ne hyvät ajat ovat menneet jo ja uudet tuulet puhaltaa molemmilta tahoilta.Mutta hyvä että bändillä pyyhkii hyvin ja Tarjalla kanssa.

• Oikeastaan on hölmöä verrata anettea ja tarjaa keskenään.Toinen oli klassisen koulutuksen saanut laulaja ja toinen sitten rockimpi tyyppi.Kummatkin mahtavia laulajia omalla tavallaan.Olisihan se Tuomas voinut ottaa bändiinsä jonkun kassi-alman joka ei olisi osannut laulaa ollenkaan sitten olisin kyllä lopettanut bändin kuuntelun.9vuoden ajan olen yhtyettä fanittanut joten ei se laulajan vaihdos tunnu paljon missään.

• keskisarjan abba
        Leena kirjoitti:

Oikeastaan on hölmöä verrata anettea ja tarjaa keskenään.Toinen oli klassisen koulutuksen saanut laulaja ja toinen sitten rockimpi tyyppi.Kummatkin mahtavia laulajia omalla tavallaan.Olisihan se Tuomas voinut ottaa bändiinsä jonkun kassi-alman joka ei olisi osannut laulaa ollenkaan sitten olisin kyllä lopettanut bändin kuuntelun.9vuoden ajan olen yhtyettä fanittanut joten ei se laulajan vaihdos tunnu paljon missään.

Kaikki kunnia Holopaiselle mutta se särmä meni Turusen myötä. Tää Anette, se "ämärän" kuulostaa ....siis ei millään pahalla....mutta mulle tulee siitä mieleen ABBA:n yritys palata takaisin musakuvioihin hieman stydimällä versiolla.

Ei siis molemmat hyviä ja molemmille menestystä nyt ja tulevaisuudessa. Sanovat vain että paha karma jää vetoon. Toivottavasti ei totta.
        Turusen ja Holopaisen *wishiin mä aikoinaan ihastuin. Ehkä nyt on hyvä että Holopainen vetää sihen popimpaan suuntaan, yrittää näyttää johnnydepiltä ja turunen tekee keikkaa mistä sitä irtoo. Kukaan happy?

• Mielibidee
        keskisarjan abba kirjoitti:

Kaikki kunnia Holopaiselle mutta se särmä meni Turusen myötä. Tää Anette, se "ämärän" kuulostaa ....siis ei millään pahalla....mutta mulle tulee siitä mieleen ABBA:n yritys palata takaisin musakuvioihin hieman stydimällä versiolla.

Ei siis molemmat hyviä ja molemmille menestystä nyt ja tulevaisuudessa. Sanovat vain että paha karma jää vetoon. Toivottavasti ei totta.
        Turusen ja Holopaisen *wishiin mä aikoinaan ihastuin. Ehkä nyt on hyvä että Holopainen vetää sihen popimpaan suuntaan, yrittää näyttää johnnydepiltä ja turunen tekee keikkaa mistä sitä irtoo. Kukaan happy?

tuntuu olevan kovinkin happy ja menestyy paremmin kuin ever. Ja tää voittokulku ei ihan äkkiä lopukaan. Ja muuten ABBA:n kimuleilla oli helkkarin hyvät äänet.

• Valitan
        Mielibidee kirjoitti:

tuntuu olevan kovinkin happy ja menestyy paremmin kuin ever. Ja tää voittokulku ei ihan äkkiä lopukaan. Ja muuten ABBA:n kimuleilla oli helkkarin hyvät äänet.

Olen valitettavan tarkkakorvainen musiikin suhteen ja on vaikea kuunnella musiikkia, jos ääni heittää. En viitsi monta kertaa kuunnella viereistä musiikkia. Suomalaisissa laulajissa, iskelmä-ja pop-sellaisissa on paljon tällaisia laulajia.

• Mielibidee
        Valitan kirjoitti:

Olen valitettavan tarkkakorvainen musiikin suhteen ja on vaikea kuunnella musiikkia, jos ääni heittää. En viitsi monta kertaa kuunnella viereistä musiikkia. Suomalaisissa laulajissa, iskelmä-ja pop-sellaisissa on paljon tällaisia laulajia.

olen tarkkakorvainen. Mutta jos ajoittain vähän nuotin vierestä hilpasee, se ei minua haittaa. Kuuntelen silti sata kertaa mieluummin Anetten kaunista ääntä kuin varsin keskinkertaista klassista tulkintaa Tarjalta.

Tarjaa en koskaan ole livenä kuullut, joten en tiedä kuinka puhtaasti veteli. Toi Hartwallin keikka kun on ainakin osittain vedetty ainakin laulun osalta päälle. Ja toki on helpompi pysyä nuotissa kun seisoo paikallaan ja välillä kättä heilauttaa, kuin pomppiessaan sinne tänne ja pitäessään hauskaa.

• Yöruska

Miun mielessä Nighwishin uusin levy oli pieni pettymys minulle. Tarja oli parempi laulaja. Anette ääni peittyy välillä liikaa musiikin taakse vaikka se kuitenki on ihan ok. Biisit muuten hyviä mutta laulajan ääni saisi kuulua paremmin musiikin taustalta.

• mmiiiia

Eli täähän on aivan mielipidejuttu, mutta omasta mielestä nykyinen NW paljon parempi. Ennen en saattanut kuunnella juuri ollenkaan, nykyään tulee kuunneltua melko useinkin. Turusen laulusta en ole koskaan erityisemmin digannu, joten kun kuulin laulajan vaihdoksesta niin kyllähän sitä vähän innostu. Tosin omasta mielestä tämä Anette(?) on turhan popahtava, ei ehkä niinkään sovi bändin imagoon. Mutta kai kaikkeen tottuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      83
      6349
    2. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      52
      4566
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      76
      4297
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      131
      4091
    5. 56
      3417
    6. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      3078
    7. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      7
      2747
    8. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      36
      2386
    9. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      205
      2198
    10. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      46