kiusaaminen

007

mikä nykyajan nuoria vaivaa??? miksi täytyy aina jotain syrjiä/kiusata????
itse olen ollut koulukiusattu kauan. ja kiusaajat olivat tyttöjä..kateus.
Oletteko koskaan miettineet miksi kaveri joukossa on se yksi idiootti joka keksii hauskan pilan ja yrittää tehdä sille toiselle tukalan olotilan??
Mielestäni nykyään koulukiusaamiseen täytyisi puuttua kovemmin. Ennen ei puututtu koulukiusaamiseen millään tavalla. Eikö opettajia kiinnosta oppilaiden hyvin vointi luokassa???
mielestäni jos olet koulukiusattu niin sinulla on oikeus nostaa syytteet kiusaajaa vastaan. rahat niiltäkin kusipäiltä pois.
OTTAKAA KANTAA!!!JA SIITÄ MITÄ MIELTÄ OLETTE KIUSAAMISESTA????

23

1988

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiusattu

      Kiusaaaminen on todella vittumaista.
      Ja opettajat ei puutu kiusaamiseen mitenkään,koska meidän koulussa kiusaajat ovat niitä open lellikkejä ja suosittuja!
      Hyviä oppilaita.
      Itse olen huono oppilas,huonot numerot ja paljon poissaoloja,JUURI KIUSAAMISEN TAKIA!!

      Ei opettaja voi uskoa että ne kiusaa koska ne ei tee sitä niin että opettaja huomaa ja kerran kun teki niin ope sulki silmät eikä välittänyt.

      Nyt kun menen taas syksyllä kouluun niin laitan kyllä turpaan jokaiselle joka kiusaa minua tai jotain muuta. En välitä vaikka saisin jälki istuntoa tai huonon käytös numeron. Haluan vain kostaa koska olen menettänyt jo monta vuotta elämästäni kiusaamisen takia.
      Kunhan olen kiusaajille näyttänyt niin teen itsestäni selvää.

      • 007

        vai sulla on esiintynyt tollasta.Hei sama juttu mullakin on ollu. No tässä tapauksessa mulla ne kiusaajat olivat naisia. kateus. nainen on aina toiselle se susi. Jopa luokassakin open aikana nää tytöt saatto haukkua mua. eikä ope sitä tajunnu et se oli muhun kohdistettu. Tää tapahtu amiksessa.siellä tytöt oli rumia ja lihavia ja ilkeitä. Se on näin, kun kiusaaja tietää et se on erilainen kun muut ja tuntee et on huonompi muita ja haluis ittekin olla miesten mieleen ja trendikäs ja kaunis niinsen on pakko kiusata sitä kauniimpaa. sit taas on sekin ääripää ett on niitä kauniitakin jotka luulevat itsestään liikoja ja kiusaavat. tää tapahtu yläasteella.
        kyllä mä sanoinkin niille mitä sylki suuhun toi.... mut jos kuule sun kiusaamista jatkuu niin vedä ihmees turpaan. mäkin olisin tehny niin mut en sit viittiny...
        Mun mielestä kiusaamiseen on open puututtava jotta saadaan taas luokkiin kunnon työrauha.
        ja suosittelen keskustelua opettajien kans!!!!
        Hyvää kesää sulle ja yritä nyt viä nauttia kesästä.


      • loveangel

        mua kiusattiin ja kiusataan vieläkin mun hiuksien takia...(ku ne näyttää ihan saman laisilt ku shakiran hiukset on)
        ja ne kiusaajat oli myös muijii...ja oli siin muutama jätkäki...
        mut yx koulu päivä ku menini koulun ovest sisäl ni myn ympäril tuli kauhee joukko ja ne alko repii mun hiuksist,tönimää ja haukkumaa...ja opettajat viel näki tilanteen...mut ne ei tehy yhtään mitään käveli vaa tyytyväisen näkösen pois...mä oon miettiny...et jos mä leikkaisin hiukseni pois kokonaa ni olisko ne sit tyytyväisii...?!oon miettiny kaiken laist tapaa kuollakki...mut sit aina tulee mieleen et ei se auttais mitään!!!nyt mä en pysty olemaan missään rauhas...mä saan häirikkö soittoi ja kaikkee muutaki miten vaa voi haukkuu...mut mun ainut turva on mun poikaystävä!!!se aina sanoo et se on ylpee must ku oon jaksanu kavattaa hiuksiani...
        ja et sen mielest kaikki on vaa kateellisii niist...niinku ne varmaa onki...mä en oo ikinä kertonu täst kellekkää...ja teki hyvää ku kirjotin tänne...omal äidil en oo viittiny kertoo ku se ei välittäis pätkääkää...se haukkuu itekki mua!!!siis mä en vaa voi sil mitää et mul on tälläse hiukset..enkä mä haluais niit poiskaan ajaa...mitä mun siis pitäis tehä...?!
        vastatkaa pliiz!!!


      • 007
        loveangel kirjoitti:

        mua kiusattiin ja kiusataan vieläkin mun hiuksien takia...(ku ne näyttää ihan saman laisilt ku shakiran hiukset on)
        ja ne kiusaajat oli myös muijii...ja oli siin muutama jätkäki...
        mut yx koulu päivä ku menini koulun ovest sisäl ni myn ympäril tuli kauhee joukko ja ne alko repii mun hiuksist,tönimää ja haukkumaa...ja opettajat viel näki tilanteen...mut ne ei tehy yhtään mitään käveli vaa tyytyväisen näkösen pois...mä oon miettiny...et jos mä leikkaisin hiukseni pois kokonaa ni olisko ne sit tyytyväisii...?!oon miettiny kaiken laist tapaa kuollakki...mut sit aina tulee mieleen et ei se auttais mitään!!!nyt mä en pysty olemaan missään rauhas...mä saan häirikkö soittoi ja kaikkee muutaki miten vaa voi haukkuu...mut mun ainut turva on mun poikaystävä!!!se aina sanoo et se on ylpee must ku oon jaksanu kavattaa hiuksiani...
        ja et sen mielest kaikki on vaa kateellisii niist...niinku ne varmaa onki...mä en oo ikinä kertonu täst kellekkää...ja teki hyvää ku kirjotin tänne...omal äidil en oo viittiny kertoo ku se ei välittäis pätkääkää...se haukkuu itekki mua!!!siis mä en vaa voi sil mitää et mul on tälläse hiukset..enkä mä haluais niit poiskaan ajaa...mitä mun siis pitäis tehä...?!
        vastatkaa pliiz!!!

        Vai sulla on ilmeentynyt tollasta ett suhun käydään käsiks...morjens...sillon kun mua kiusattiin niin ja muhun oltas käyty käsiks olisin vetäny turpaan,kato nykyään joka tulee vittuileen mulle niin ja kun lanttu sekoo annan mennä.
        Kuules älä nyt alistu niille kiusaajille.hei ne yltyy.ja ymmärrän sua aivan täysin minkälaista helvettiä käyt juuri kiusattuna läpi.Sä kuule pidät ne pitkät hiukset ja niilt kiusaajilta ei kysytä mitään.Haistata vitut ja jos ei uskota VEDÄ TURPAAN!=) Kuule ne ämmät on sulle kateellisia..oon kokenu samaa ja kaveri piiristä ja jättäny sellaset omaan arvoon.Sä taidat olla liian kaunis et niiden on pakko kiusata sua.
        vittuile takas.ja niin taisit kertoo poikakaverilleskin tästä.hyvä se auttaaa.mä oon monesti vuodattanu poikaystävälleni koulukiusaamisesta.
        Kai sulla on koulussa kavereita????
        jos on ees muutamiakin niin se on hyvä ettei tarvii olla yksin.
        Pärjäile!!
        Ja jos haluat mailailla niin pistä postia mulle:
        [email protected]
        mulle voi mailailla huoletta kaikenlaista.


      • niih..
        007 kirjoitti:

        vai sulla on esiintynyt tollasta.Hei sama juttu mullakin on ollu. No tässä tapauksessa mulla ne kiusaajat olivat naisia. kateus. nainen on aina toiselle se susi. Jopa luokassakin open aikana nää tytöt saatto haukkua mua. eikä ope sitä tajunnu et se oli muhun kohdistettu. Tää tapahtu amiksessa.siellä tytöt oli rumia ja lihavia ja ilkeitä. Se on näin, kun kiusaaja tietää et se on erilainen kun muut ja tuntee et on huonompi muita ja haluis ittekin olla miesten mieleen ja trendikäs ja kaunis niinsen on pakko kiusata sitä kauniimpaa. sit taas on sekin ääripää ett on niitä kauniitakin jotka luulevat itsestään liikoja ja kiusaavat. tää tapahtu yläasteella.
        kyllä mä sanoinkin niille mitä sylki suuhun toi.... mut jos kuule sun kiusaamista jatkuu niin vedä ihmees turpaan. mäkin olisin tehny niin mut en sit viittiny...
        Mun mielestä kiusaamiseen on open puututtava jotta saadaan taas luokkiin kunnon työrauha.
        ja suosittelen keskustelua opettajien kans!!!!
        Hyvää kesää sulle ja yritä nyt viä nauttia kesästä.

        Hmm.. Joko sulla on käyny huono tuuri, tai sit mulla hyvä, koska mun luokilla ei oo koskaan esiintyny kiusaamista. Kerran oli ja sillonki maikat puuttu heti asiaan. Kiusaajat ja kiusattu kävi pitkii keskusteluita opettajien ja vanhempien kanssa sillä seurauksella et kaikki kiusaaminen loppu.


    • *child*

      Mun mielestä kiusaaminen on NIIN idioottimaista!!
      Mä en käsitä miks joittenkin pitää kiusata, kun KUKAAN ei täs maailmas oo täydellinen ja ei varsinkaan ne jotka kiusaa!! Saisivat miettiä kaks kertaa mitä touhuavat....!

      • felix-cat

        mun mielestä jotkut ihmiset kiusaavat,koska niillä ei oo muuta tekemistä .ja koittavat näyttää hyviltä kun osaavat kiroilla ja tapella toista paremmin.


    • -JaNie-

      Olen ollut itsekkin koulukiusattu ja tulen olemaan.
      Se ei ole reilua.Jokainen saa näyttää miltä haluaa ja toisilla ei ole siihen mitään sanomista.
      Koulussa yritetään pitää koulukiusaaminen poissa mutta se ei onnistu kunnolla vielä.

      • Poika 88

        Kouluissa missä olin ei esiintynyt kiusaamista kovin paljoa. Ala-asteella kutosella ollessamme ei omalta luokaltamme kiusattu ketään. Eikä yläasteellakaan. Mutta joskus kun kiusaamista, esim. tönimistä ja muuta esiintyy menemme väliin. Meitä (kaverini ja minä) on aina kohtuu monta ja kaikilla on sama ajatus että kiusausta ei suvaita. Joten yritämme tehdä osamme sen lopettamiseksi. Myös tukioppilas-toiminta on aika hyvä kiusaamisen estämiseksi.


      • Hirttosilmukassa.oleva

        Sä olet paljon mua onnekaampi koska mä suorastaan anelin kuoleman tulevan ennen kuin......*hirtäytyy*....r.i.p.


    • Whis

      Elikkä kantani kiusaamiseen on tämä: En kannata, eikä se tod. ole kivaa, mutta eipä sille mitään mahdetakaan. Muakin on kiusattu, ja kiusataan edelleen, mutta mä olen päättänyt, etten enää välitä. Kaikkeen tottuu, jos vaan haluu tottua. Aikasemmin, joskus seiskalla, oli tosi inhottavaa kun luokan pojat haukku. Mut kasiluokalla aloin päästä siit yli, ja nykyään oon päättänyt olla välittämättä, mitä joukko ääliöitä mulle selittää. Siinähän selittävät ja haukkuvat. Oli myös tosi kamalaa, kun mun entiset kaverini, jotka on mua vuotta nuorempia, haukkuivat aina selän takana, ja joskus huutelivat. Mutta nyt.. Siitä vaan, jos se niille jotain hupia tuottaa (täytyy vaan sanoa, että kyllä niillä mahtaa olla tylsää, kun täytyy siit hupia etsiä) En enää välitä jokaisesta perättömästä juorusta, jota musta kulkee, eikä oo mun ongelmani, jos jotkut niitä uskoo. Eivätpähän pääse älyllään kehuskelemaan, kun uskovat kaiken, mitä sanotaan. Mulle riittää, kunhan itse tiedän, mikä on totta, ja mikä ei.

    • SallaK

      Älkää nyt lapset rakkaat itseänne tappako. :( Menkää seurakunnan lasten ja nuorten toimintaan, sieltä löydätte kivoja kavereita. Älkää menkö kouluun, jos opettajat eivät saa kiusaamista loppumaan heti alkuunsa!

      • Anonyymi

        Kiitos järkevästä pointista! 👍🏻👍🏻👍🏻🚀🚀🚀


    • Asmonius

      Minua kiusattiin 5-9luokat henkisesti sekä fyysisesti. Syynä oli vain että olin köyhästä perheestä ja olin kiinnostunut eri asioista kuin muut kuten tekniikasta ja tähtitieteestä eli erilainen kuin muut. Kaverit jätti ja menivät kiusaajaremmiin joten eivät olleet oikeita kavereita. Kiusaaminen jätti erittäin syvät arvet ja vaikuttaa edelleenkin enkä pysty ottamaan ketään ystäväksi johon voisi luottaa koska tässä maailmassa sellaisia ei vain ole. Vuosien jälkeen on tullut kutsuja luokkakokouksiin ja monesta varmaan tuntuu kivalta nähdä samalla luokalla olleita mutta minä jätän ne suosiolla väliin koska ei vain kiinnosta enään availla haavoja ja siksi että en pelkää enään mitään ja tilanne saattaa riistäytyä käsistä luokkakokouksessa koston merkeissä antamalla samalla mitalla takaisin. Tämän takia älkää kiusatko ketään vaikka toinen olisi erilainen ja puuttukaa kiusaamiseen ajoissa koska kaikki ei ole henkisesti vahvoja ja saattavat murtua ja sen seurauksesta tehdä jopa itsemurhan päästäkseen eroon helvetistä.

      • Hei Asmonius!

        Olet rohkea, kun kerrot omasta kiusaamiskokemuksesta. Kerroit myös tekstissäsi, että kiusaaminen on jättänyt syvät arvet ja vaikuttaa ystävyyssuhteiden muodostamiseen. Oletko saanut keskustelua kiusaamisesta ja sen aiheuttamista seuraamuksista? Tärkeää on, että asioista pääsee puhumaan turvallisessa ja luotettavassa ympäristössä.

        Terveisin, NettiSaapas Sotkamo Joni


      • Paskatopettajat
        netti.saapas kirjoitti:

        Hei Asmonius!

        Olet rohkea, kun kerrot omasta kiusaamiskokemuksesta. Kerroit myös tekstissäsi, että kiusaaminen on jättänyt syvät arvet ja vaikuttaa ystävyyssuhteiden muodostamiseen. Oletko saanut keskustelua kiusaamisesta ja sen aiheuttamista seuraamuksista? Tärkeää on, että asioista pääsee puhumaan turvallisessa ja luotettavassa ympäristössä.

        Terveisin, NettiSaapas Sotkamo Joni

        Ihan yhden tekevää mitä politikot jauhaa kiusaamisesta pelkkää rahaa psykiatriaan sen sijaan ,että karsittaisiin moraalittomat silmänsä sulkevat opettajat aikaisessa vaiheessa. Kuka vaan joka haluaa opiskella opettajaksi ja selviää koulutuksen pääsee opettajaksi. Vaikka olisi mikä kusipää se on se todellinen ongelma paskat välinpitämättömät opettajat.


    • Kiusattu.tyttö

      Mua on kiusattu aina eli
      3 luokka = hermoromahdus.minä vs muu luokka.kaikki luokan muut tytöt jätti mut yksin.ope ei välittäny. Koko luokka kiusas.
      4 luokka= mun ulkovaatteet/ sisäkengät löyty wc pönttöjen takaa tai
      vierestä.pojat sano mua luokan rumimmaks tytöks.jos ei osannu niin ope huus .kipu.
      5 luokka= kipu.stressi.luokan vaihto. Taas ulkovaatteet löyty wc pönttöjen takaa tai vierestä.muutto.
      6= stressi.kiusattuna olo.

    • lkjhgf

      kiusaaminen tulee selkeästi suhteessa murrosiän kanssa eli hormooneista johtuu.

      • En.usko

        Oletko aivan varma?


    • Anonyymi

      Kiusaamista on jo päiväkodissa. Varhaiskasvatuksessa aloitettava lasten oikeudenmukainen kohtelu. On hienoa, että esim
      päiväkodit eivät kerro vanhemmille, kenen kanssa lapsi leikkii. Sukupuoleen ja ihonväriin tai vaatteisiin katsomatta tämä on tärkeää. Tällöin lapsi itse tutustuu uusiin kavereihin uteliaasti. On todettu, että leikkipaikoilla vanhemmat valitsee lapsen kaverin vaatteiden perusteella.

    • Anonyymi

      Vaasan lyseon lukiossa tytöt ja pojat solvasivat minua homokommaisilla nimillä joka päivä 2000-luvulla. Se tuntui järjettömältä. En ymmärrä tuollaista vihaa homoja kohtaan.

    • Anonyymi

      Kaikille kiusatuille ja syrjityillle!! Kiusaaminen ja syrjiminen sattuu syvälle sydämeen ja sieluun. Arvet on syviä ja pitkään vuotavia. Mutta älkää lannistuko sitä nimittäin kiusaaja perimmältään tahtovat
      Vaan kasva vahvemmiksi pyri kasvaan niin vahvaksi ...ettet tarvitse kenenkään hyväksyntää taikka ymmärrystä . Ole välittämättä paskan vertaa mistään . Elä täydellisesti omaa elämää

    • Anonyymi

      Jos haluat kuunnella tarinaa kiusaamisesta, etsi sellainen mies. Kun Marko Tammeleht kertoo tarinansa vuodelta 2017 työpaikkakiusaamisesta. Missä pomot ja työntekijät eivät uskaltaneet kertoa totuutta. Markoa kiusattiin siitä. Yritys, joka etsii syyllisiä Viron puolustusvoimiin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1756
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1367
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      5
      1292
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      144
      1243
    5. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1240
    6. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      22
      1146
    7. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      11
      1137
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      594
      1103
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      6
      1014
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      954
    Aihe