http://iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1473339
Taulutelevisioden hinnat romahtivat Suomessa. Ei ne nyt ihan ilmaisia ole vieläkään, mutta halvempia kuitenkin.
Pitäisi meillekin hankkia 40-tuumainen. Olisi se pienempikin kyllä riittänyt minun mielestä, mutta mies ei anna periksi.
Suositelkaa jotakin hyvää mallia, jossa on erityisesti hyvä hinta/laatu-suhde?
Suomessa on taulu-tv
111
46746
Vastaukset
- okeri
samsung MUTTA kun olin eräässä kodintekniikka kaupassa niin jonossa oli ihmisiä jotka palauttivat iso kokoisia taulu tv:tä,tuli vaan mieleen niiden kestävyys ja laatu.Elkää pilatko silmiänne isolla tv:llä mutta nykyään löytyy isolla ruudulla olevia joita voi katsoa aika läheltäkin ja jos pelikone pitää kiinni saada niin kysy käykö pelaamiseen ettei pala kuva kiinni.
- GIGANTTI ;))
Lienet nähnyt tuon jonon jossakin maamme Giganteista. Olen monesti ihmetellyt, miten voi jonkin liikkeen palautustiskillä seistä ihmisiä jonossa palauttamassa kuka mitäkin laitetta...
Itse ajattelin käydä vertailemassa Gigantissa olevia televisioita - ja käydä ostamassa muualta.
Niin monta laitetta olen itse joutunut sinne palauttamaan! Kaiken huippu on tuttavani kokemus, jossa hänen muutaman viikon ikäinen digiboxinsa on ollut 3 kertaa "takuuhuollossa". Antavat aina saman laitteen takaisin. Nuori tyttö suostuu tuohon, mutta itsehän purkaisin jo kaupan, ottaisin rahat takaisin ja lähtisin muualle ostoksille. :) - täyden kympin tavaratalo
GIGANTTI ;)) kirjoitti:
Lienet nähnyt tuon jonon jossakin maamme Giganteista. Olen monesti ihmetellyt, miten voi jonkin liikkeen palautustiskillä seistä ihmisiä jonossa palauttamassa kuka mitäkin laitetta...
Itse ajattelin käydä vertailemassa Gigantissa olevia televisioita - ja käydä ostamassa muualta.
Niin monta laitetta olen itse joutunut sinne palauttamaan! Kaiken huippu on tuttavani kokemus, jossa hänen muutaman viikon ikäinen digiboxinsa on ollut 3 kertaa "takuuhuollossa". Antavat aina saman laitteen takaisin. Nuori tyttö suostuu tuohon, mutta itsehän purkaisin jo kaupan, ottaisin rahat takaisin ja lähtisin muualle ostoksille. :)Joo.. murrosikäisen poikani kanssa on ostettu yhteensä 10 laitetta Gigantista. 10 olen saanut rahat takaisin...mp3---digiboxiin yms. laitteita.
Samsungin simpukkaa ei palautettu koska siellä kuulemma myymälässä lukee että niitä ei voi palauttaa...ääni särkyy silti....
ON SE TYHMÄÄ...... - TV-kuva
Yleensä ihmiset palauttavat isoja koneita. Ostavat 42-50 tuumaisen mutta katsovat 2 metrin päästä. Kampät ovat vähän pienempiä kuin myymälätilat ja myymälässä 32-37 näyttää tosi pieneltä, vaikka on paljon isompi kuvaltaan kuin aikaisemmat tv:t
- assss
TV-kuva kirjoitti:
Yleensä ihmiset palauttavat isoja koneita. Ostavat 42-50 tuumaisen mutta katsovat 2 metrin päästä. Kampät ovat vähän pienempiä kuin myymälätilat ja myymälässä 32-37 näyttää tosi pieneltä, vaikka on paljon isompi kuvaltaan kuin aikaisemmat tv:t
eli 32" laajakuva-tv:n. Olen jo viisikymppinen mies eikä perheessämme ole koskaan ollut isoa tv:tä.
Pikkuhiljaa tv on suurentunut ja vasta nyt ollaan 21" putkitelevisiossa. Saman kokoinen on mökilläkin, ja sitä katsotaan aggregaatin voimalla.
Tuota 32:sta pystyy katsomaan kai 1,5 m päästäkin. Meillä joku nojatuoli on aika lähellä tv-tasoa.
Odotan mielellään kun tulee lisää tv-malleja joissa on tallentava kovalevy sisäänrakennettuna ja tietysti se digi-tv ominaisuus tulee myös niin että ulkoista boksia ei tarvita.
LG:llä on se aikakone (Time machine), jota saa ainakin 32" kokona ( pari isompaa mallia). Tuon kun ostaa saa unohtaa hirveän määrän turhaa kaapelia ym. kytkentävaikeuksia. - opiskelijaprinssi
assss kirjoitti:
eli 32" laajakuva-tv:n. Olen jo viisikymppinen mies eikä perheessämme ole koskaan ollut isoa tv:tä.
Pikkuhiljaa tv on suurentunut ja vasta nyt ollaan 21" putkitelevisiossa. Saman kokoinen on mökilläkin, ja sitä katsotaan aggregaatin voimalla.
Tuota 32:sta pystyy katsomaan kai 1,5 m päästäkin. Meillä joku nojatuoli on aika lähellä tv-tasoa.
Odotan mielellään kun tulee lisää tv-malleja joissa on tallentava kovalevy sisäänrakennettuna ja tietysti se digi-tv ominaisuus tulee myös niin että ulkoista boksia ei tarvita.
LG:llä on se aikakone (Time machine), jota saa ainakin 32" kokona ( pari isompaa mallia). Tuon kun ostaa saa unohtaa hirveän määrän turhaa kaapelia ym. kytkentävaikeuksia.Mikähän kuvaruutukoko sopisi pieneen studioasuntooni punavuoressa, melkein eirassa? Tällä hetkellä vuokra aika korkea, mutta on huonekin korkea. Cityssä on kuitenkin pakko asua, kun oon maalta ja sinkkukin.
- ymärrysp...
täyden kympin tavaratalo kirjoitti:
Joo.. murrosikäisen poikani kanssa on ostettu yhteensä 10 laitetta Gigantista. 10 olen saanut rahat takaisin...mp3---digiboxiin yms. laitteita.
Samsungin simpukkaa ei palautettu koska siellä kuulemma myymälässä lukee että niitä ei voi palauttaa...ääni särkyy silti....
ON SE TYHMÄÄ......tulee ja vanhat tulutelkkarit roskiin ja myöskin nyky digipoxit.KYLLÄ KANSALAISTA TAAS jymäytetään PERSKELES.Täytyy olla teräväpiirtoa kaikki tyyni.
- Telkuntöllääjä
GIGANTTI ;)) kirjoitti:
Niin monta laitetta olen itse joutunut sinne palauttamaan! Kaiken huippu on tuttavani kokemus, jossa hänen muutaman viikon ikäinen digiboxinsa on ollut 3 kertaa "takuuhuollossa". Antavat aina saman laitteen takaisin. Nuori tyttö suostuu tuohon, mutta itsehän purkaisin jo kaupan, ottaisin rahat takaisin ja lähtisin muualle ostoksille. :)Mikäs Gigantin laitteissa? En siis kysy nyt täysin tuntemattomista halvimmista merkeistä, vaan niistä malleista mitä saa muistakin kaupoista (kai siellä niitäkin on). Onko Gigantin mallistossa sitten enemmän näitä maanantaikappaleita vai mistä johtuu?
Enno meinaan koskaan asioinnu siellä ni en tiedä... - -Nixu-
assss kirjoitti:
LG:llä on se aikakone (Time machine), jota saa ainakin 32" kokona ( pari isompaa mallia). Tuon kun ostaa saa unohtaa hirveän määrän turhaa kaapelia ym. kytkentävaikeuksia.Itse ostin n. puolitoista vuotta sitten LG:n 42" (42PC1RR) telkkarin, jossa on kiintolevy. Ihan hieno peli kaikin puolin, mutta tuo kiintolevy jäi tarpeettomaksi, kun siihen voi tallettaa vain analogiakanavien ohjelmia!!! Ilmeisesti HDMI ja AV kanavilta ei pysty tallettamaan jonkun kopioturvan takia. Muutenhan joku kääntelisi äkkiä muutamat DVD:t kiintolevylle. ;-)
Digiboxillinen telkkari olisi tietty eri asia... - jokutäällä
Telkuntöllääjä kirjoitti:
Mikäs Gigantin laitteissa? En siis kysy nyt täysin tuntemattomista halvimmista merkeistä, vaan niistä malleista mitä saa muistakin kaupoista (kai siellä niitäkin on). Onko Gigantin mallistossa sitten enemmän näitä maanantaikappaleita vai mistä johtuu?
Enno meinaan koskaan asioinnu siellä ni en tiedä...Niin olen sen ajatellut, että Gigantti jostakin syystä (=> "halvemmat hinnat??") haalii jostakin niitä sekundalaitteita. Enkä ole ainoa, joka saman on huomannut. Kodinkoneista lähtien ovat tuttavani joutuneet hetikohta ongelmiin. Itse en ole tietsikkaa suurempaa laitetta ostanut, mutta lähes kaikki ovat olleet toimintakuntoisia todella vähän aikaa... :((
- hä?
opiskelijaprinssi kirjoitti:
Mikähän kuvaruutukoko sopisi pieneen studioasuntooni punavuoressa, melkein eirassa? Tällä hetkellä vuokra aika korkea, mutta on huonekin korkea. Cityssä on kuitenkin pakko asua, kun oon maalta ja sinkkukin.
"studioasuntooni punavuoressa, melkein eirassa?"
öhm, vaikuttaako asunnon sijainti "Punavuoressa, melkein Eirassa" sen kuvaruudun koon valintaan, miten on? - jarppi.81
jokutäällä kirjoitti:
Niin olen sen ajatellut, että Gigantti jostakin syystä (=> "halvemmat hinnat??") haalii jostakin niitä sekundalaitteita. Enkä ole ainoa, joka saman on huomannut. Kodinkoneista lähtien ovat tuttavani joutuneet hetikohta ongelmiin. Itse en ole tietsikkaa suurempaa laitetta ostanut, mutta lähes kaikki ovat olleet toimintakuntoisia todella vähän aikaa... :((
gigantti nyt ihan maanantai kappaleita ostele/myy. vaan toi "suuret" palautus/vika määrät johtuu lähinnä myös suuremmasta myynnistä muihin verrattuina. ja aina kun jotain pahaa tapahtuu, niin siitä tietää 20 muutakin.. ja jos jostain taas saa jotain hyvää niin siitä saa tietää 1-5 henkilöä...
mutta joo, en kiellä ollenkaan etteikö gigantissa olisi huono palvelu. sen olen itsekkin joutunut toteamaan. mun mielestä palvelu ei toimi sillon ku sanotaan että juu, tää laite on n.2-3 viikkoa huollossa... ja todellisuudessa se oli 3½ kk!!!! rahat yllättäen otin takaisin ja jätin laitteen sinne... - petelius08
-Nixu- kirjoitti:
Itse ostin n. puolitoista vuotta sitten LG:n 42" (42PC1RR) telkkarin, jossa on kiintolevy. Ihan hieno peli kaikin puolin, mutta tuo kiintolevy jäi tarpeettomaksi, kun siihen voi tallettaa vain analogiakanavien ohjelmia!!! Ilmeisesti HDMI ja AV kanavilta ei pysty tallettamaan jonkun kopioturvan takia. Muutenhan joku kääntelisi äkkiä muutamat DVD:t kiintolevylle. ;-)
Digiboxillinen telkkari olisi tietty eri asia...Lg tallentava kovalevyllinen 42PT85 on aika hyvä digitelkkari ja 42" naisväkikin osaa tallentaa yhdellä kapulalla
- elokuvafriikki
Jos voisi, niin voit olla varma että elokuvateatterit kiellettäisiin suomessa. Siellä se vasta iso ruutu onkin...
- azz
täyden kympin tavaratalo kirjoitti:
Joo.. murrosikäisen poikani kanssa on ostettu yhteensä 10 laitetta Gigantista. 10 olen saanut rahat takaisin...mp3---digiboxiin yms. laitteita.
ON SE TYHMÄÄ......samaa sekundaa molemmista firmoista eikä ole niin halpojakaan kun antavat ymmärtää netistä paremia tuotteita havemmalla
- mulqwisti
azz kirjoitti:
samaa sekundaa molemmista firmoista eikä ole niin halpojakaan kun antavat ymmärtää netistä paremia tuotteita havemmalla
Näinhän se on. Jos esim. giganttiin marssii ja haluaa vaikkapa joltain LAATUMERKILTÄ jonkun TUOREEN television, niin huomaakin ettei se ole yhtään sen halvempi mitä muissa liikkeissä. Jotain vitun keymateja ja helvetin tohatsuja saa halvalla, kun niitä vanhoja paskoja on jostain ostettu iso erä. Suomalaiset tekniikasta ymmärtämättömät ihmiset karaavat siellä vaahto suussa, ja onpas halpaa.
Mutta sehän on tyhmää... Mites se nyt menikään? - sopivaa
assss kirjoitti:
LG:llä on se aikakone (Time machine), jota saa ainakin 32" kokona ( pari isompaa mallia). Tuon kun ostaa saa unohtaa hirveän määrän turhaa kaapelia ym. kytkentävaikeuksia.Ei kaapeliin sopivaa LG.llä ainoatakaan mallia!
- jarppi.81
itsellä on nyt ollut reilu 8kk samsungin 40" lcd littu tv. ja oon ollu tyytyväinen. näyttöpaneli on sama kuin sonyssa. mutta samsungiin saa 2vuoden takuun, toisin kuin sonyn telkkariin vain vuoden.
ja mustasta pörssistä ku ostin, niin n.10%lisähintaan tuli se 4vuoden "tuplaturva" vakuutus/takuu. eli tapahtuu telkkarille mitä vain, niin saa uuden vastaavan samanhintaisen telkkarin veloituksetta tilalle(ei ikä vähennyksiä, eikä omavastuuta). (tuokin tuli otettua ehkä sen takia kun kotona hyörii sellainen 10kk ikäinen pikkupoika :D- lomailija
on ollut parin vuoden ajan Samsungin 40" -telkkari ja olemme olleet tosi tyytyväisiä, varsinkin luontofilmejä on ollut upea katsoa siitä. Ihan läheltä suurta ruutua ei pidä katsoa, mutta meillä on olohuoneessa sopivasti pituutta.
- assss
muistaakseni LG:n time machine vie myös paljon sähköä. Olisiko jo 32" malli vienyt 170 W. Aika paljon se on, ja isommissa töllöissä kulutus saattaa kasvaa radikaalisti.
Saksalaisilla nettisivuilla on ollut myös sähkönkulutustiedot. Suomessa ne näköjään unohdetaan.
http://www.cyberport.de/item/1252/1019/0/99270/LG_32LT75_LCD-TV_32_Zoll_inkl_160_GB_HDD_-HD_ready-.html?APID=50
Postikulut Suomeen vain 12 euroa mutta toimiiko YLE:n tekstitys vaikka laite on täysin sama fyysisesti kuin Suomessa myytävät LG:n Time Machinet.
Ko. tv löytyy Suomessa edullisimmillaan kai Gigantista. - Huoltoteknikko
assss kirjoitti:
muistaakseni LG:n time machine vie myös paljon sähköä. Olisiko jo 32" malli vienyt 170 W. Aika paljon se on, ja isommissa töllöissä kulutus saattaa kasvaa radikaalisti.
Saksalaisilla nettisivuilla on ollut myös sähkönkulutustiedot. Suomessa ne näköjään unohdetaan.
http://www.cyberport.de/item/1252/1019/0/99270/LG_32LT75_LCD-TV_32_Zoll_inkl_160_GB_HDD_-HD_ready-.html?APID=50
Postikulut Suomeen vain 12 euroa mutta toimiiko YLE:n tekstitys vaikka laite on täysin sama fyysisesti kuin Suomessa myytävät LG:n Time Machinet.
Ko. tv löytyy Suomessa edullisimmillaan kai Gigantista.Kyllä sen samanlainen pitäisi olla.
Kannattaa vain muistaa että ulkomailta tuodussa elektroniikassa ei esimerkiksi välttämättä päde samat takuuehdot kuin suomesta ostetussa. (lukuunottamatta verkkokauppa.com gigantin joitakin laitteita joissa jälleenmyyjän mainostama laitteen vaihto ei takuun puitteissa onnistukkaan koska jälleenmyyjä on itse tuonut laitteen maahan muualta.)
Noissa HDD malleissa nimenomaan se kovalevy kasvattaa virrankulutusta elektroniikka jota sen ohjaamiseen tarvitaan mitä "normaalissa" televisiossa ei ole.
Sähkönkulutuksesta vielä senverran että paneeli mitä laitteessa käytetään ja se miten siinä taustavalo on toteutettu on suurin tekijä mikä vaikuttaa sähkönkulutukseen. - assss
Huoltoteknikko kirjoitti:
Kyllä sen samanlainen pitäisi olla.
Kannattaa vain muistaa että ulkomailta tuodussa elektroniikassa ei esimerkiksi välttämättä päde samat takuuehdot kuin suomesta ostetussa. (lukuunottamatta verkkokauppa.com gigantin joitakin laitteita joissa jälleenmyyjän mainostama laitteen vaihto ei takuun puitteissa onnistukkaan koska jälleenmyyjä on itse tuonut laitteen maahan muualta.)
Noissa HDD malleissa nimenomaan se kovalevy kasvattaa virrankulutusta elektroniikka jota sen ohjaamiseen tarvitaan mitä "normaalissa" televisiossa ei ole.
Sähkönkulutuksesta vielä senverran että paneeli mitä laitteessa käytetään ja se miten siinä taustavalo on toteutettu on suurin tekijä mikä vaikuttaa sähkönkulutukseen.tai se softa, onko eri maaryhmille eri softaversioita niin kuin esim. kännyköissä? Sellainen softa jossa ei toimi YLE:n tekstitys on kokemukseni perusteella joissain digi-TV-vastaanottimissa Saksassa. Itse ostin 1 1/2 vuotta sitten kiinalaisen Jeja-merkkisen 10 tuumaisen digi-tv:n ebay.de nettihuutokaupasta Saksasta. YLE:n tekstit eivät siinä toimineet kuten arvelinkin. Tuohan on tietysti jokin halpis-versio jossa myös softakin heikompi, ehkä muistia vähän tai sitten on kustannuskysymys (suppea softaversio). Kiinan tehtaille löytyy vain puhelinnumero, nettisivuja ei ole, ei ainakaan käyttöohjeessa sellaisesta mainita.
- uusi symboli
Nyt pitää saada sitten tällainen kun kaikilla muillakin on...
Siis omasta mielestäni vanha kunnon HYVÄ putki tv päihittää mennen tullen nykyiset taulu tv:t. Jos niinkuin kuvanlaatua katsotaan.Onhan se nyt tietysti tyylikkäämpi ja modermimpi ja eikä oo sellainen mohlo,itse aion kuitenkin vielä odotella ja venyttää moisen ostoa jos ei nyt sitten joku lahjoita tai ihan todella halvalla myy.Isoa kuvaa ja elokuvia katselen tällähetkellä tykillä jota suosittelen enemmän jos elokuvanautintoa haluaa.. =)
- Isokuva
kipsu72 kirjoitti:
Siis omasta mielestäni vanha kunnon HYVÄ putki tv päihittää mennen tullen nykyiset taulu tv:t. Jos niinkuin kuvanlaatua katsotaan.Onhan se nyt tietysti tyylikkäämpi ja modermimpi ja eikä oo sellainen mohlo,itse aion kuitenkin vielä odotella ja venyttää moisen ostoa jos ei nyt sitten joku lahjoita tai ihan todella halvalla myy.Isoa kuvaa ja elokuvia katselen tällähetkellä tykillä jota suosittelen enemmän jos elokuvanautintoa haluaa.. =)
Näin on!
Jos todella haluaa nauttia kuvasta, niin tarvitaan kunnon videotykki, iso kangas ja korkearesoluutioinen ohjelmanlähde.
Tavallinen televisiokuva on niin huonolaatuista, että isolla ruudulla sen katsominen on lähes vastenmielistä. - päätä pakota
Ostakaa vain näitä ylihintaisia tauluja. Kahden vuoden päästä saatte jälleen ostaa kaikki vehkeet uudestaan? Uusi tekniikka. Joka inoa vempain menee uusiksi.Digiboksit, dvd:t,telkkarit.Olkaa vain lypsylehmiä?
- Tuulipukulainen
Jos sinulla on tuulipuku js olet ns tuulipukulainen niin se ei tarkoita että kaikki muut pukeutuisivat tai olisvat yhtä katkeria kuin sinä!
- ihmisten
tyytyä vanhoihin matolaatikkoihin sen sijaan, että hankitaan uutta tekniikkaa kotiin.
Vaatteista ei muuten välttämättä näe ihmisen asemaa yhteiskunnassa. Kaikki tuulipukuja käyttävät ja vähempi tienaavakin saattaa hankkia hyvät vaatteet, kun köyhällä ei ole varaa ostaa huonoa. - Telkuntöllääjä
päätä pakota kirjoitti:
Ostakaa vain näitä ylihintaisia tauluja. Kahden vuoden päästä saatte jälleen ostaa kaikki vehkeet uudestaan? Uusi tekniikka. Joka inoa vempain menee uusiksi.Digiboksit, dvd:t,telkkarit.Olkaa vain lypsylehmiä?
Sitten saa käytettyjä televisiota halvalla :)
Elleivät sitten todella monet huomaa että se tänhetkinen taulutelkku toimii oikein hyvin parinkin vuoden päästä tulevien lähetysten kanssa (mikä on totuus).
- full hd
Kannattaa ostaa vähintään 42" ja full hd.
Jos ostat pienenmmän ja pelkän hd ready tv:n, niin menee vaihtoon vuoden tai kahden sisällä.
Kanattaa myös ostaa merkki tv esim. sony, panasonic, samsumg, philips.... Halpa töllöt on järkevää jätää ostamatta.- hyviä
"""Kannattaa ostaa vähintään 42" ja full hd.
Jos ostat pienenmmän ja pelkän hd ready tv:n, niin menee vaihtoon vuoden tai kahden sisällä.
Kanattaa myös ostaa merkki tv esim. sony, panasonic, samsumg, philips.... Halpa töllöt on järkevää jätää ostamatta."""
Samsung ja Philips ovat juuri halpatöllöjä. Kannattaa katsoa, että ostat uusimman mallin. Kodinkoneliikkeissä kun on vanhojakin malleja hyllyssä. - TV:T
Ei ainakaan philips joka testaa kaikki töllöt
kuluttajilla.Eli tässäkin pätee se köyhän ei
kannata ostaa halpaa.. - KTN
hyviä kirjoitti:
Kanattaa myös ostaa merkki tv esim. sony, panasonic, samsumg, philips.... Halpa töllöt on järkevää jätää ostamatta."""
Samsung ja Philips ovat juuri halpatöllöjä. Kannattaa katsoa, että ostat uusimman mallin. Kodinkoneliikkeissä kun on vanhojakin malleja hyllyssä.HD Ready ei taida tarvita mennä vaihtoon ihan tuolla aikataululla ja ei muutenkaan, miksi ostaa uusi kun voi ostaa lisälaitteen.
- hyvä merkki
hyviä kirjoitti:
Samsung ja Philips ovat juuri halpatöllöjä. Kannattaa katsoa, että ostat uusimman mallin. Kodinkoneliikkeissä kun on vanhojakin malleja hyllyssä.Samsung on testi voittja ja erittäin hyvä tv merkki tekee maailman parhaita monitoreja sekä telkkareita. Minulla itsellä LG taulu tv 32 josta maksoin aivan liikaa kun uskoin myyjän puppu puhetta....se on pelkkä HD ready ja puuttuu toinen HDMI llltin.
- Duke..
Ei kait se Full HD mikään välttämättömyys ole, ehkä jossain >50" kokoluokassa alkaa olemaan jotain hyötyä.
- in Samsung i trust!!!
hyvä merkki kirjoitti:
Samsung on testi voittja ja erittäin hyvä tv merkki tekee maailman parhaita monitoreja sekä telkkareita. Minulla itsellä LG taulu tv 32 josta maksoin aivan liikaa kun uskoin myyjän puppu puhetta....se on pelkkä HD ready ja puuttuu toinen HDMI llltin.
mullakin on Samsung LCDTV le32m6, ostin ennen uutta vuotta 2kk sitten 1200, oli silloin 1400, antoi alennus 200, en kadu ostoni ikinää. on kans siisti käyttä pc monitorina.
- Strömberg
hyviä kirjoitti:
Samsung ja Philips ovat juuri halpatöllöjä. Kannattaa katsoa, että ostat uusimman mallin. Kodinkoneliikkeissä kun on vanhojakin malleja hyllyssä.ostaa Panasonic TH-42PX7 plasma? En tiedä onko se full HD ja miksi sen pitäis olla..? On vaan edullinen. Ajattelin vaihtaa kerralla yli 2krt nykyistä isompaan.
- Tietäwä
TV:T kirjoitti:
Ei ainakaan philips joka testaa kaikki töllöt
kuluttajilla.Eli tässäkin pätee se köyhän ei
kannata ostaa halpaa..Philips on tällä hetkelle televisioissa ainoita valmistajia, joiden televisiot tulevat tehtaalta BUGITTOMINA. Korealaisissa koneissa löytyy jos jonkinlaista ärsyttävää pikkuvikaa ja niiden takia niitä joudutaan jatkuvasti lähettelemään hoitolaan. On myös pakko muistaa merkkien historia suomessa. Panasonic, Sony ja Philips-televisioita on myyty tässä maassa iät ja ajat kun taas eräitä merkkejä vasta pari vuotta. Mikä näiden merkkien tapa hoitaa takuuasiansa sen luvatun "2v takuun" jälkeen nähdään vasta myöhemmin.
- töllötin
Pitkän vertailun jälkeen päädyin sonyn kdlw3000:een olen ollut erittäin tyytyväinen.
Hintakin menee pikkusen alle kahdentonnin ja koneesta löytyy full hd:t ja molemmat digiboksit c/t......suosittelen, ei kannata heti sortuaa siihen halvimpaan on meinaan vehkeissä eroja.
Ja hyvää faktaa löytyy http://www.dvdplaza.fi/forums/forumdisplay.php?f=86- Ihminen.
Jos ajatellaan, että maksaa televisiosta ensin 2000 euroa - eli 12000 vanhaa rahaa - ja sitten katselee sieltä Tosi-TV:tä ja loputtomia uusintoja, sijoitus ei mielestäni ole kovinkaan hyvä.
Lisäpisteenä iin päällä on vielä järjetön sähkön kulutus näillä sähkön hinnoilla.
Jokainen tekee tietysti rahoillaan mitä haluaa :-) - irtopaa
toivottavasti teidän elämässä on muutakin kuin telkkarit..kaiki huutaa suu vaahdossa jostain hemmetin töllöistä täällä niinku se ois joku elämänsuunnan muutos..se on vaan TELKKARI
- mies mereltä
taulutelevisiota ei kannata ostaa koska tulee se teräväpiirto televisio monissa maissa se on jo nyt ja suomeen se tulee muutaman vuojen päästä 2-5v niin että siinä menee harakoille se televisio koska nyky televisioilla ei voi kattua niitä telekkarit menee vaihtoon varmaa tietoa
- assss
kyllä sillä kuvan näkee, mutta ei teräväpiirtotarkkudella. Siihen voi laittaa teräväpiirtodigiboxin, niin kallis tv toimii OK. Tässä on totus.
- mies mereltä
assss kirjoitti:
kyllä sillä kuvan näkee, mutta ei teräväpiirtotarkkudella. Siihen voi laittaa teräväpiirtodigiboxin, niin kallis tv toimii OK. Tässä on totus.
se menee koko paska vaihtoon en siinä nykysissä telekkareissa kapasiteetti riitä semmosiin lisälaitteisiin että onnea yrityksille
- mieltynyt
Samsung full hd 37" -> muisten katseluetäisyyden ja käyttötarpeen.
Samsussa hinta ja laatu ovat ok, itse olen tosi tyytyväinen, palvelee oikein hyvin käyttötarvettani digikameralle, kannettavalle sekä kotiteatterille, jotka ovat yhteensopivai TV:n kanssa. Meillä on ihan tavallinen 9v vanha Nokian telkku emmekä aio ostaa uutta ainakaan ennen, kun tuo entinen hajoaa. Tässä joku päivä oli kirjotus, että kodin tekniikka voi mennä kokonaan uusiksi teräväpiirto järjestelmän mukana. Kaikkia sitten keksitään saadaan taas raha kiertämään. Minulle tekis saman vaikkei koko töllöä oliskaan. Uusinnat ja vanhat ohjelmat voi jättää katsomatta, niitähän telkku on pullollaan.
Muut saavat minun mielestä tehdä mitä haluavat omilla rahoillaan. Toivoisin heille kuitenkin harkintaa ostoissa ettei rahat menisi tarpeettomuuksiin.- kamikaze33
Ei kannata ostaa taulutelevisiota.Taulutelevisio kuluttaa tuplasti sähköä putkariin verrattuna.
Taulutelevisio ei näytä miltään, litteä paska.
Lisäksi on sanottu, että suurin osa on jo uutena susia. Laskettu aika televisiolle on 5 vuotta.
Huonoin me3rkki on Philips. Parhaasta päästä kuulemma Samsung ja LG. 40" kuluttaa todella paljon sähköä. 32 " olisi ihannekoko,koska muuten televisiosta tulee liiaan hallitseva olohuoneessa
ja siitähän ei emäntä tykkää.
Vinkki: Jos on vanha kottikärry, niin siitä voi ottaa konttiosan ja liimata taulutelevision taakse.Näin saa taas vanhanmallisen television.- f3f3f34f34
Hah, haa!! Hyvä vinkki, heh, heh.
Emännälle on todellakin tärkeää kodin "Fengshui" yms. ja iso TV ei sovi siihen lainkaan! Meillä piti ostaa nätti tupakaappi 36-tuumaista varten niin, että TV ei yleensä ole näkyvillä olohuoneessa. - KTN
Sulla on vanhaa tietoa, on saanut laskettua huomattavasti sähkönkulutusta jopa alle putkarin kulutuksen.
- Tomppak
KTN kirjoitti:
Sulla on vanhaa tietoa, on saanut laskettua huomattavasti sähkönkulutusta jopa alle putkarin kulutuksen.
On tehty testejä kulutuksesta...ja tulokset maksettuja.
TauluTV vie oletusarvoisesti enemmän sähköä kuin putki tv, mutta myös putkissa on eroja.
Kavereiden tauluTV:itä on mittailtu ja tulokset eroavat valmistajan ja kauppiaiden näkemyksestä melkoisesti:) - Nimetön
Tomppak kirjoitti:
On tehty testejä kulutuksesta...ja tulokset maksettuja.
TauluTV vie oletusarvoisesti enemmän sähköä kuin putki tv, mutta myös putkissa on eroja.
Kavereiden tauluTV:itä on mittailtu ja tulokset eroavat valmistajan ja kauppiaiden näkemyksestä melkoisesti:)Kyllähän vuosi sitten vielä kuulin ,että kulutus on ainakin 10 kertaa mitä putkitelevisiolla on! Ja katsokaapa mainoksia ,ei niissä puhuta sanakaan kulutuksesta! Jos se olis pienempi kuin tavallisessa ,kyllä se olis isolla manittu!
- sentään ...
Pienipalkkaisen ei kannata ostaa minkäänlaista TV:tä, kun se kuluttaa virtaa.
Kaikki laitteet kuluttaa virtaa ja sähkö maksaa.
Kyllä on nuukuus huipussaan näissä virrankulutus keskusteluissa. - Markonen
Nimetön kirjoitti:
Kyllähän vuosi sitten vielä kuulin ,että kulutus on ainakin 10 kertaa mitä putkitelevisiolla on! Ja katsokaapa mainoksia ,ei niissä puhuta sanakaan kulutuksesta! Jos se olis pienempi kuin tavallisessa ,kyllä se olis isolla manittu!
mutta eikö näissäkin ole se pelastus, että suurin osa tehosta muuttuu lämmöksi, joka sitten vähentää globaalia lämmityslaskua.
Pirun kallis patteri, mutta paremman näköinen. - Esimerkiksi....
Uusi Sony 34" laajakuva putkitöllö (jenkkimarkkinoilla) 240W
40" LCD (sony) 240w
32" LCD (sony) 146W
26" LCD (sony) 90W - assss
tässä jo 32" LG vie paljon. Siinä on sisäänrakennettuna kovalevy.
katso kohtaa Datenblat.
Näinkin pieni vie 170 W mitä sitten 37" tai 42" ? - kamikaze33
Esimerkiksi.... kirjoitti:
Uusi Sony 34" laajakuva putkitöllö (jenkkimarkkinoilla) 240W
40" LCD (sony) 240w
32" LCD (sony) 146W
26" LCD (sony) 90Wniin myös sähkönkulutus
- kamikaze33
assss kirjoitti:
tässä jo 32" LG vie paljon. Siinä on sisäänrakennettuna kovalevy.
katso kohtaa Datenblat.
Näinkin pieni vie 170 W mitä sitten 37" tai 42" ?taulutelevisiossa pienemmäksi kuin todellisuudessa
kuluu.Sama koskee autojen polttoainekulutusta joka yleensä on mitattu maksimoiduissa ihanneolosuhteissa ja alamäessä.Esim 5,1 l/100km = totuus 8,7l/100km
jos ajaa 80 kmh.
Sama aspartaamin kanssa joka on 1000 kertaa makeampaa kuin sokeri ja siis kauppiaan unelmatuote.
Aiheutti 10-11% koe-eläimistä aivosyöpää ja kielettiin ensin, mutta kun huomattiin miten hyvä bisnes niin hyväksyttiin.Eli yleensä kaikki LIGHT-tuotteet on näitä.Kohta nähdään piikki aivosyöpä -tilastoissa. Toinen hauska juttu on hallituksen into DIESELAUTOIHIN.Kukaan ei nyt kerro haitallisista mikrohiukkasista joista aiemmin toitotettiin kovasti.4-5 vuoden kuluttua kiva piikki keuhkosyöpätilastoissa.
En ole mikään viherpeippo, kunhan vaan kylmää matemaattista tietoa latelen. Voihan sitä jäädä autonkin alle kun lähtee kotoa. - katsonut
42-tuumaista plasmaa jo useamman vuoden ajan. Kyllähän silmä lepää ihan eri tavalla kuin pienestä tiiraillessa. Ja kannattaa käyttää virransäästötilaa . Katselunautinto ei siitä kärsi.
- Tietäwä
Markonen kirjoitti:
mutta eikö näissäkin ole se pelastus, että suurin osa tehosta muuttuu lämmöksi, joka sitten vähentää globaalia lämmityslaskua.
Pirun kallis patteri, mutta paremman näköinen.http://www.tomsguide.com/us/philips-eco-lcd,news-336.html
- sf222
Piilipsillä on joku uusi Aurea-niminen telkkari, jota vaimo on katsellet lumoutuneena naapuritalon ikkunasta. Ilmeisesti se täyttää Fengshui-vaatimukset päinvastoin kuin tavalliset taulutellut.
- Tietäwä
häntä.., kirjoitti:
AUREA, kuten muutkin Ambilightit on nykyjään LED-tekniikalla, eli eipä vie juurikaan enempää virtaa vatsinkaan kun ne päällä voipi sitten vaikka sammuttaa sen hehkulampun olkkarin katosta.
- ja rahaa palaa
Löysin mielestäni ihan hyvän diilin Toshiban 42" Full-HD LCD töllöstä. Kyllä 1140 eskoa kärsin, mutta hintaan tuli 1080p 24 tuki, kaksi HDMI porttia ja muitakin liitäntöjä ihan riittämiin.
Ihan tarpeeseen tosin ostin, kun vanha vm 1996 Sanyon putkitöllö sanoi sopimuksen irti.
Kyllähän isot marketit tuputtaa tuntemattomien valmistajien halpismalleja jatkuvasti tarjoushinnoilla, mutta itse silti pysyn mielelläni tunnetummissa merkeissä. Vaikka tosihan se on, että ne näyttöelementit on todennäköisesti samoista tehtaista kotoisin ja melkein kaikki tehdään nykyään kiinassa.- Duke..
Elokuussa hankin 50" Sonyn taustaproju telkkarin ja olen ollut tyytyväinen. Tänään tulee vielä kaveriksi ProCasterin 6250C digiboxin, missä HDMI-lähtö skaalaimella 720p resoon :) Ei syö paljon virtaakaan. Seuraavaksi meinasin hommata Sonyn 55" Full HD mallin, sekin syö virtaa vain 170W.
- Markonen
Lähtökohtaisesti kulutuselektroniikka vanhenee muutamassa vuodessa. Itse ostin 3 vuotta sitten 28-tuumaisen laajakuvan, maksoin siitä tonnin ja nyt siitä saa hampaat irvessä ehkä satasen.
Maailmassa on miljoonia tuotekehittelijoitä, joiden ainoa tehtävä on keksiä uutta ja saada sitten kuluttajille aikaan tarve.
Kannattaa siis itse miettiä ensin mitä haluaa. Totuus meillä Suomessa on se, että hd/hd-ready -tasoista signaalia ei saa ilmaisella. Jos näistä televisioista haluaa (täysin) nauttia, on sitten ostettava palvelut satelliitista/kaapelista/antenniverkosta. Ihan eri asia on sitten se, että ovatko ne ohjelmat maksun arvoisia.
Elokuvien katselu on toinen, josta näistä hd:stä (vähän) hyötyy. Useat (ja vahvistimet) osaavat scaalata esimerkiksi dvd:t paremmiksi (tottavieköön ei nekään pysty lähtösignaalia paremmaksi taikomaan).
Perusilmaisten tv-kanavien katsomisessa isosta ruuduista on useimmiten vain harmia, koska normaalitasainen kuva isommassa näytössä on välillä jopa surkea (Heikki Kinnusta ei oikein edes tunne pätkässä "onks Väinöö näkyny").
Itse päättelin näin:
- katselen muutaman dvd:n viikossa.
- ehkäpä hankin sateliittilautasen tai pari lisäkanavaa
- jos kerralla päivitän nyt yli, niin ehkä saan edes ne pari-viisi vuotta katsella parasta mahdollista kuvaa.
- vanha vei tilaa liki 3 neliötä huoneen nurkasta :)
- vanha ei ollut yhteensopiva vahvistimen kanssa
Kuten joku ketjun alussa, minäkin päädyin Sonyn kdl-40W3000:een. Parin kuukauden katselun jälkeen en ole katunut pätkääkään. DVD:t toistuu upeasti, eikä sen feng shuikaan ihan surkea ole.
Virrankulutus 240W, (lepotilassa 0,3) on korkeampi kuin vanhassa 28-tuumaisessa (110) mutta jos asiaa miettii näytön kokoon suhteutettuna (w/cm2), ei eroa ole (pinta-alaa lienee yli 2 kertaa enemmän).
Jos miettii hintoja tai romahduksia, ei koskaan saa mitään. Muistelkaa vaan kun ensimmäiset "oikeat" kännykät tulivat markkinoille (olisiko ollut Ericssonin nh97 ja Mobira vuonna 88, noin), niin niiden hinta lähenteli 20 000 markkaa. Ostaisitko nykyään 3300 euron kännykän?- Markonen
Ja ihan unohtui, että jos jollain on enempi rahaa tai sopivan ikäisiä riiviöitä kotona, niin voi ostaa otsikon laitteita ja Playstation 3:n, jolloin pääsee katsomaan täyttä hd:tä. On tosin sitten hankittava vähän kalliimpia levyjä, mutta eiköhän näidenkin hinnat tipu kesään mennessä puoleen.
Tosin taas on se vaara, että väärin valitsemalla, ostaa juuri sen väärän laitteen, joka häviää markkinoilta, onhan b-r/hd dvd kilpailu nyt kovimmillaan. - 2333333
Markonen kirjoitti:
Ja ihan unohtui, että jos jollain on enempi rahaa tai sopivan ikäisiä riiviöitä kotona, niin voi ostaa otsikon laitteita ja Playstation 3:n, jolloin pääsee katsomaan täyttä hd:tä. On tosin sitten hankittava vähän kalliimpia levyjä, mutta eiköhän näidenkin hinnat tipu kesään mennessä puoleen.
Tosin taas on se vaara, että väärin valitsemalla, ostaa juuri sen väärän laitteen, joka häviää markkinoilta, onhan b-r/hd dvd kilpailu nyt kovimmillaan.Jos ette sattuneet tietämään, että HD-DVD on jo voittanut se äänestettiin kokouksessa seuraavaksi Formaatiksi äänin 7-5. Jos kysytte, että miks sitten esim. WB tekee Blue-rayt, koska Sony omistaa SEn
- a-hole
2333333 kirjoitti:
Jos ette sattuneet tietämään, että HD-DVD on jo voittanut se äänestettiin kokouksessa seuraavaksi Formaatiksi äänin 7-5. Jos kysytte, että miks sitten esim. WB tekee Blue-rayt, koska Sony omistaa SEn
Nooh, leikki sikseen. Vaikket kirjoittaa osaakaan niin todettakoon, että jopa microsoft on jo valmis siirtymään xboxinsa kanssa blu-ray:hin. Kyllä peli alkaa olemaan selvä, mutta se on jo pitkään tiedettykin.
- Markonen
2333333 kirjoitti:
Jos ette sattuneet tietämään, että HD-DVD on jo voittanut se äänestettiin kokouksessa seuraavaksi Formaatiksi äänin 7-5. Jos kysytte, että miks sitten esim. WB tekee Blue-rayt, koska Sony omistaa SEn
Mikähän mahtoi olla kokouksen nimi? Katsokaapa tuolta tilastoja, jenkkilässä seuravaan tätä asiaa liki minuutin tarkkuudella, tuolta voi tehdä päätelmiä mitä myydään.
http://www.eproductwars.com/dvd/
Sieltä sitten voi katsella vaikka minkäväristen silmälasien takaa ja päätellä tilanteen taistelutantereella, lähdekritiikki on tietysti tarpeen.
- Sam Sung
Jos olet ostamassa 42-> tv:tä, osta plasma. Parempi kuva ja halvempi. Virrankulutus samaa luokkaa kuin lcd:ssä, jopa pienempi katsottaessa tummasävyistä ohjelmaa.
- Tilaa jenkeistä
Sonyn 34" laajakuva putki.
- kannattaa tosiaan
ostaa perinteinen kuvaputkiruutu. ja vielä kannattavammaksi se tulee tilata usasta. eihän sellaisen 34" lasiruutuineen paina kuin n 100kg ja rahti olis varmaan 7000e.. mutta kannattaa olla nopea jos vaikka jostain suomestakin sellainen 100kg möhkäle löytyis. ja onhan siinä sekin että resot yltää jopa 576x 480 paikkeille
- varmaan
kannattaa tosiaan kirjoitti:
ostaa perinteinen kuvaputkiruutu. ja vielä kannattavammaksi se tulee tilata usasta. eihän sellaisen 34" lasiruutuineen paina kuin n 100kg ja rahti olis varmaan 7000e.. mutta kannattaa olla nopea jos vaikka jostain suomestakin sellainen 100kg möhkäle löytyis. ja onhan siinä sekin että resot yltää jopa 576x 480 paikkeille
mutta putken kuva on kyllä parempi...
- jeesboxduu
Eli ostin tuon 40" sonyn, en muista nyt tarkalleen onko mitä mallia (onko niitä paljonkin erilaisia?), mutta erittäin tyytyväinen olen ainakin vielä ollut. maksoi 999e ja oikein miellyttävä katsella (katselumatka n.3,5m)
- Markonen
kannattaa tosiaan kirjoitti:
Niin ja toivottovasti vain ne, jotka osaavat tilata PAL -standardin mukaisen TV:n sieltä teksasista, sen tilaavat. Jenkkilän tv:t osaavat puhua NTSC:tä, joka ei sitten millään näy Suomessa.
(Tuskin niitä PALleja sieltä edes saa, ei ainakaan samaan hintaan, kun niitä televisioita, joita siellä myydään 100%). - assss
Markonen kirjoitti:
Niin ja toivottovasti vain ne, jotka osaavat tilata PAL -standardin mukaisen TV:n sieltä teksasista, sen tilaavat. Jenkkilän tv:t osaavat puhua NTSC:tä, joka ei sitten millään näy Suomessa.
(Tuskin niitä PALleja sieltä edes saa, ei ainakaan samaan hintaan, kun niitä televisioita, joita siellä myydään 100%).varmaan löytyy. Siskollani on vieläkin pieni, 15" Thomson ja se on ollut oikein hyvä tv. Näkyy kai muitakin normeja kuin PAL, SECAM ja NTSC.
PAL (olikohan se versio BG).
Digiaikana ei kai enää ole tarvetta puhua noista systeemeistä, on vain esim. DVB-T, DVB-C ja se satelliittinormi DVB-S.
Muuten, Wikipediasta näkyi että monet maat siirtyvät pelkkiin digi-tv lähetyksiin vasta v. 2012. Tämähän hidastaa digi-tv:n yleistymistä ja hintojen pudotustakin. Suomi saa maksaa kalliista laitteista kun tuohon digiaikaan liian aikaisin ängettiin. - Markonen
assss kirjoitti:
varmaan löytyy. Siskollani on vieläkin pieni, 15" Thomson ja se on ollut oikein hyvä tv. Näkyy kai muitakin normeja kuin PAL, SECAM ja NTSC.
PAL (olikohan se versio BG).
Digiaikana ei kai enää ole tarvetta puhua noista systeemeistä, on vain esim. DVB-T, DVB-C ja se satelliittinormi DVB-S.
Muuten, Wikipediasta näkyi että monet maat siirtyvät pelkkiin digi-tv lähetyksiin vasta v. 2012. Tämähän hidastaa digi-tv:n yleistymistä ja hintojen pudotustakin. Suomi saa maksaa kalliista laitteista kun tuohon digiaikaan liian aikaisin ängettiin.Aivan, olet oikeassa standardien suhteen, halusin vain korostaa, että mitä kauempaa tilaa, sitä tarkempana pitää tuotteiden ja niiden ominaisuuksien kanssa olla. Jossain maassa pistorasiatkin ovat erilaisia, ei sillä etteikö niihin saisi sovitteita, mutta joka vimppelistä tulee lisää kuluja.
Onneksi muuallakin on jo digi, useimmilla vain on pidempi siirtymäaika kun meillä. Ei meitä varten mitään tekniikkaa tehdä, siksi tekstityksessä on ongelmia ja siksi useat teksti-tv:t ovat ihan kökköjä. (Minulla oli edellisessä tv:ssä 2000 sivun muisti, mukamas, mutta se toimi vain pääsivuilla. Jokaisia alasivuja sai sitten odotella, vaikka muistia olisi kyllä piisannut. Onneksi nykyinen (kai 700 sivua muistissa) toimii kuin Pärssisen pojan Zetori)).
Jos vaikka 40% saksalaisista, ranskalaisista, italialaisista ja espaanoista ostaa digin, niin on siinä jo markkinaa (toki olet tässäkin oikeassa, 60% markkinoista on paljon). Ainakin meidän muutaman miljoonan tv:n katsojan rinnalla.
- Tietokoneita
Joka ukko ja akka nippailee netissä litteän näytöllä varustetulla tietokoneella.
Kun vertaa vanhoja lasi palloja nykyiseen litteään näyttöön... Naurattaa..
Jokainen haluaa töihin itselleen litteän näytön.
Kiukuttelee jos kaverilla on litteä näyttö.
Kyllä se nykyaikaa on.
Eteen päin mennään , vaikka jotkut vastustaa. - ällöttävät
Neonvärit alkavat oksettamaan parin viikon jälkeen.
Korjausta väreihin tulee vasta seuraavassa tekniikassa.- Antsu4623
En vaihtaisi 46-tuumaista aitoa saksalaista mihinkään muuhun. Ei mitään ongelmia ja kuva on loistava. Koittakaa ihmiset myös tajuta, että niillä sisäänrakennetuilla digivirittimillä ei tee mitään muutaman vuoden päästä!
- Näkyyhän se
Omistan panasonic 32 tuumaisen 100 hz litteän putki tv:n ja siinä loistaa poissa olollaan neonvärit ,ylikontrasti,häntiminen,pirkoituminen,kuva toistuu vielä hyvin vaikka siirtäisi päätä 3 cm vasemmalle jne. ainut että litteä voi olla sisustuksessa parempi,samahan se valokuvauksessa,vanhalla 70-luvun isolla negalla voi vedostella upeita kuvia ,johon pikku pölyinen digin kenno pysty.
- amen
Näkyyhän se kirjoitti:
Omistan panasonic 32 tuumaisen 100 hz litteän putki tv:n ja siinä loistaa poissa olollaan neonvärit ,ylikontrasti,häntiminen,pirkoituminen,kuva toistuu vielä hyvin vaikka siirtäisi päätä 3 cm vasemmalle jne. ainut että litteä voi olla sisustuksessa parempi,samahan se valokuvauksessa,vanhalla 70-luvun isolla negalla voi vedostella upeita kuvia ,johon pikku pölyinen digin kenno pysty.
Kyllä se mustavalkoinen putki Salora oli kone verrattuna näihin uudempiin transistorivehkeisiin. Ei ollut värivirhettä.
Eikä ole Instamaticin voittanutta kameraa. Sääli, että 110 kasetteja ei saa oikein mistään. - putkesta..
Näkyyhän se kirjoitti:
Olen nyt yli 2 vuotta katsonut littutelkkua, ekaksi oli 32" LCD ja nyt 1/2 vuotta ollut 50" taustaproju telkku. Kyllä kun silmä on tottunut LCD:hen, niin putkitelkun välkkyvää kuvaa katsellessa alkaa silmiä särkeä.
Lisäksi putken kuva on ihmeen hämärä, ei riitä kirkkaus vaikka kuin vääntää maksimille. - näin myös
Näkyyhän se kirjoitti:
itselläni myös panan 32 kuvaputki lituska ja kiva katella hyvää kuvaa.alle 2500e uudet lituskat jää kevyesti vanhan koneen kuvalaadusta.
- kottaraispönttöä
näin myös kirjoitti:
itselläni myös panan 32 kuvaputki lituska ja kiva katella hyvää kuvaa.alle 2500e uudet lituskat jää kevyesti vanhan koneen kuvalaadusta.
Niin, kato vaan kottaraispönttöä, minä katon ainakin mielummin isoa LCD:tä.
- Nimetön
SONY on omaa luokkaansa, tosin ihan halvinpia ei kannata ostaa.
- entinen sählömies
Kyllähän ne on halpuneet, mutta vain vanhat mallit, joissa ei ole digiboxia sisällä, eikä kortin lukijaa ja liitännät ovat puutteellisia, teksti TV:n muisti pieni. ja sitten se tärkein, jota ei missään mainita sähkön kulutus isoissa aivan hirveä, verrattuna vanhaan televisioon,
sitäpaitsi taulu TV:n käyttö ikä on puolta lyhyempi kuin vanhan tykki mallin. - DADDiES
http://www.taulutelevisiot.com/tarjoukset.php
Finluxit !!! - kaamos
Turha investoida "näyttöön" Tietsikan litteä näyttö käy telkusta kun ostaa Tv-kortin/Digivirittimen ja liittää sen tietokoneeseen.Taulu-TV on siis pelkkä KALLIS näyttö
- juppikundin rouva
Television täytyy olla ISO ja näyttävä. Onhan meillä autonakin citymaasturi.
Mukavaa kun naapurit kadehtii.- EkuK
Ollut jo yli vuoden. Hyvin riittää. Kesällä ostamme toisen FULL HD n. 40" kun niitäkin alkaa kohta saada kohtuu hintaa ja vanha siirtyy makkarin seinään josta häipyy vanha pönttö vuodelta 91. Kun olen seurannut hintojen kehityksiä voin nyt sanoa taulu tv:n hinnan laskevan n. 25 €/kk uuteen vastaavaan eli oikea hinnan lasku on varmaan n. 50 €/kk käytetystä taulu tv:stä. Onneksi noita "muovisäliä" ei ole tarkoitus sijoitusmielessä ostaa ja siten koskaan myydä. Jos käytämme tota nykyistä ja kesällä hankittavaa sen n. 15 v. hinta vuodessa lärviä kohden ei ole noin pitkässä ajassa paljoa.
- on..
Mulla on 50" Sony Bravia taustaproju telkku :) Kaikki alle 50" tuntuu postimerkeiltä :D
- ewfwfafa
eihän kukaan osta tommosta sonyn taustaprojektorio tv:tä, eihän niitä enää edes myydä. Olisit sinäkin mamma ostanut full hd lcd tv:n eikä mitään rotiskoa..hahaa
- Ei 10vuotta
sitten ollut 6000 - 12 000 tuhannen markan telkkareita. Noi hinnat on kait nykyään, niin sanottuja edullisia ?
- EkuK
mutta on rahan arvokin siinä ajassa muuttunut ja palkat nousseet. Tuskin olisin itsekään maksanut vanhasta kuvaputki tv:stä 10 v. sitten yli 2000 mk. Toisaalta taulutv:tä voi jopa sanoa kauniiksi "huonekaluksi" toisin kun vanhaa rumaa "pönttöä". Siinä varmaan yksi syy lisää miksi naisiakin taulu tv:t kiinnostavat ihan erilailla (istuu niin sanotusti sisustukseen :-)
Ja jos kuvan kokoa oikein hakee niin miksi ei hanki videotykkiä (pitää kyllä hurinaa ja oli miten hyvin laitettu kattoon ja johdot siististi sitä ei voi sanoa kauniiksi sisustus elementiksi).
- Samsung 37"
Samsung 37" LCD TV - INTERNETHINTA!
LE37M86BDX
37" M86 LCD TV Poikkeuksellista tekniikkaa ja linjakasta muotoilua
1 399,-- TÄYSI HD
EI VALMIS VAAN
- a-hole
TÄYSI HD kirjoitti:
EI VALMIS VAAN
ÄLKÄÄ KLIKATKO tuon alempana olevan "welhowizardin" tyrkyttämää linkkiä! Se sama saatanan idiootti massapostaaja on joka osastolla samalla asialla! Painu helvettiin!
- viteo
Itsellä on ollut vuodesta 2005 32" LCD. Isompaa ei tee edes mieli, sillä katson elokuvat videotykiltä. Sen kuva on heijastettu 100" kankaalle.
Suosittelen kyseistä järjestelyä muillekin. 32" on se yleisin koko ja niitä on ollut jopa 399 tarjouksessa. Tykkienkin hinnat tulee koko ajan alaspäin. Epsonilla taitaa olla DVD:n ja kaiuttimet sisältävä tykki n. 550 euroa. Itse maksoin vuonna 2005 omasta Panansonicin tykistä joku 1700-1800 euroa. - +++++++++
Hinta-laatusuhde hyvä ja 40" kokoakin on saatavana useampia malleja.
Itse olen ollut omaan valintaan tyytyväinen FullHD 40" Samsung, eikä yhtään liian iso. - jjj44
Pidä nyt ainakin huoli että ukkosi ostaa sen 40 tuumasen eikä pienempää, itselläni on 40 aluksi tuntui isolta mutta nyt kun on katsellut 2v niin olen ollut tyytyväinen ettei tullut hommatuksi 32 tuumaista.
- ollu ihan ok
Mullakin ollu 40 tuuman samsung katselu etäisyys 270cm ja todella hyvä koko en enää huolis pienenpää,
kestävyydestä en voi sanoo ollu vasta puolen vuotta ei vielä ollu mitään ongelmia.
- Vai otanko neuvoa-antavat
Digiboxi jo on, HDMI-liitännöin, joten olisko järkeä ostaa pelkkä iso näyttö ja liittää diggari siihen?
- itsekin miettinyt
"Tietokoneen" littunäyttö ja digiboxi siihen kylkeen :)
- pelaaheti.com
Tule pelaamaaan uusimpia netti-pelejä www.PelaaHeti.com kokonaan suomenkielinen!
- meikäläinen tässä
Itselläni projektori ja 100 tuumainen kangas.
Siihen yhdistettynä 8 kaiutinta ja systeemit,
kaikki alakerrassa omassa huoneessa rauhassa. - Asiantuntija____
Loppuvuodesta "perusmallisen" 42 tuumaisen saa reippaasti alle tonnilla, perusteluja:
1) tekniikka kehittyy koko ajan
2) myynti vähenee erityisesti USA:ssa.. kauppa ei suju kun jenkeiltä loppuu lainatutkin rahat... ainoa isompi kauppaketju joka ei vielä ole tehnyt tulosvaroitusta on Wal Mart mutta sekin maalaili pessimistisiä näkymiä. American Express oli perjantaina varsin synkkä.. - tv asiantuntija
Tiedättekö mitä, LG tekee telkkareihin ruudutt ja Samsung elektroniikat telkkareihin, joten suosittelen Samsungia.
Jos 50 tuumasia ostatte nii oottakaa vähä aikaa Laser telkkareita.
Full HD ja HD ready telkkareilla ei mitään eroa. HD ready pystyy ihan samaan kun Full HD:kin- "asiantuntija"
Ei niin "asiantuntija" Full HD=valmis,HD ready=valmius.On kyllä ihan eri asiat.
- fasuuu
"asiantuntija" kirjoitti:
Ei niin "asiantuntija" Full HD=valmis,HD ready=valmius.On kyllä ihan eri asiat.
Kannattaa ostaa nyt se kohtuuhintainen vaikka hd ready telkkari vaan ja jos alkaa parin vuoden päästä tulemaan fullhdtä niin ei muutakun hd ready telkka makkariin ja kaupasta sit fullhd telkku olkkariin.. Ps. Hd-ready telkkaristakin saa hyvän kuvan jos ei ole paska
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin5911005Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh174631Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r334017Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.4412228Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142180Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2601648FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01421Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu771240Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101165- 391136