Egypti, hyvä vai huono?

Pöpö1

Mietin tässä vaan että onko Egypti hyvä vaiko huono matkakohde? Ystäväni kertoi että siellä on todella likaista sun muuta mutta en uskalla luottaa häneen koska hän pitää liioitelusta.

5

1641

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mnyama

varmasti mielipiteet jakautuu kahtia tässä kysymyksessä. monien mielestä varmasti kamala paikka mutta monet, joihin itsekkin lukeudun, ovat sitä mieltä että aivan ihana paikka. onhan sielä keskustassa likaista, roskia ympäriinsä ja keskeneräsiä rakennuksia joka puolella, mutta hotellit ja niiden ympäristö, esim rannat ovat sit sitäkin siistimmät.
      mahatauti on todellakin suuri riski sielä mutta jos alottaa maitohappobakteerien syömisen n.viikkoa aikasemmin, jatkaa koko matkan ajan ja vielä hetken ajan kotiin tultua niin saattaa siltä välttyä kuten me tehtiin ja kertaakaan ei ollu maha edes kipeenä ja tietenkin hygienian hoidosta pitää pitää huolta.
      kauppiaat ovat kyllä innokkaita saamaan uusia asiakkaita sekä seuraa mutta pitää ottaa asia huumorilla ja osota sanoa ei niin kyllä ne rauhaankin jättää (jos niin vain haluaa ;) )
      rannat ja meri on mitä ihmeellisempää sielä ja paikalliset mielestäni tekee reissusta vaan mukavamman. ainoo miinus minkä keksin on että paikka kuhisee venäläisiä mutta missäpä niihin ei törmää ;) sanoisin että jos kaipaa biletys paikkaa niin sit en välttämättä ainakaan hurghadaa egyptissä suosittele (muista paikoista ei olekkaan kokemusta) vaikka kyllähän sieltäkin niitä biletys paikkoja löytyy... itse meen kyllä takas heti ku vaan sopiva tilaisuus ilmaantuu. ja tietenkin tää on vain yhen ihmisen mielipide mut halusin sen sulle kertoa :)

• wardah

Itse olin ElGounassa 2006. Se on pelkästään turistikohteeksi rakennettu, erittäin kaunis ja puhdas paikka (ElGouna=laguuni). Roskia saa hakemalla hakea. Discoja ja baareja löytyy, mutta ilmeisesti Egyptin kohteet ei mitään varsinaisia biletyspaikkoja ole. Itse viihdyin ElGounassa erittäin hyvin ja haluan sinne uudelleen! 6.3. Hurghadaan!! Ja taidanpa piipahtaa laguunillakin :)

• tarkoitus mennä

Millainen sää siellä maaliskuussa on? Tarkeneeko uida meressä?

• itselläni

oli liian korkeat odotukset Egyptistä, sillä petyin pahasti. Sehän ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö joku toinen voisi tykätä ihan hirveesti.

Todella likaista, en ole missän muualla maailmalla ollut niin kipeä kuin juuri Egyptissä - ja voin sanoa, että olen matkustanut PALJON ja myös tosi alkeellisissa oloissa.

• Tässäkin ketjussa vastauksia on erilaisia. Mä ja moni muu täällä asuva tai ahkerasti matkaileva sen sanoo: Egyptiä joko rakastaa tai sitä syvästi vihaa.

Sitä on vaikea toisen puolesta sanoa, kannattaako tulla vai ei. Itse ainakin tiedän oman makuni ja uumoilin aikanaan että pidän Egyptistä kaiken kuulemani perusteella. Likaisuutta ei huomaa kun viihtyy. Niistä tulee pieniä asioita kun 99% asioista on loistavasti.

Egyptissäkin on valinnanvaraa. En ole itse ollut El Gounassa, mutta kuulemani mukaan se on puhdas. Toisaalta kohde riippuu siitä, mitä haet. Monissa paikoissa ei ole sitä alkuperäistä Egyptiä. Jos pitää nähtävyyksistä ja paikallisesta menosta, on likaisuus vain nieltävä ja matkustettava esim. Luxoriin. Jos ei välitä temppeleistä ja haluaa ottaa aurinkoa ja nauttia hotellin antimista, kyllä uskon täältä löytyy puhtautta ja sen sellaista :-)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      157
      5755
    2. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      26
      3554
    3. Koska näet seuraavan kerran

Kaivattusi? Onko päivä tiedossa vai sattumasta kiinni?
      Ikävä
      75
      2474
    4. Ootko nainen jotenkin

itseäs täynnä? Mars laihduttamaan. 🫵🏽 K
      Ikävä
      37
      2049
    5. Hyvästi.....

En vain enää jaksa.....
      Ikävä
      33
      1832
    6. Hyvää yötä

Mm❤️
      Ikävä
      42
      1799
    7. Ongelma Ibizalla

Mistä saada triatleetin jalkaan mahtuva kenkä häitä varten?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      104
      1730
    8. Eelle

Huomenta,ajattelen sua..
      Ikävä
      21
      1616
    9. Hauskaa nimipäivää rakkaalle!

On kova ikävä. Rakastan sua ikuisesti ❤️🤗😘
      Ikävä
      27
      1472
    10. Tappajamanne kiinni

Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!
      Mikkeli
      37
      1378
    Aihe