ikävä kaukosuhteessa

rafaeela

Heippa!

Halusin kysellä muilta kaukosuhteessa eläviltä, että miten te saatte ikävän tunteen hallintaan. Elän suhteessa, jossa välimatkaa on 2000 kilometriä. Vietämme yleensä kerran kuukaudessa viikon yhdessä ja päivittäin olemme puhelimitse/sähköpostitse yhteydessä. Suhde on todella toimiva ja olemme molemmat ensi hetkestä asti olleet sitä mieltä että tämä on parempaa kuin koskaa olisi suhteelta edes voinut odottaa. Meillä on yhteisiä tulevaisuudensuunnitelmiakin ja joudumme olemme 1 vuoden, maksimissaan 2 enää erossa. Minulle se tuntuu iäisyydeltä ja koen todella hankalaksi ikävöinnin.

Huomaan että minulla ikävöinti vaikuttaa mielialaan todella paljon ja muutenkin yleiseen jaksamiseen. Illat ovat usein hankalimpia kun väsymys tekee muutenkin herkäksi ja puhelut ajoittuvat myös illoille ja saavat ikävöimään entistä pahemmin. Lisäksi huomaan että usein olen puhelimessa todella vaisu ja alakuloinen, joka tietysti huolestuttaa miestä aivan suunnattomasti. Hän pelkää että tämä käy minulle liian raskaaksi ja onkin sanonut että olisi valmis jättämään tuon kahden vuoden työpestin vaikka kesken jos en enää kestä olla erossa. Haluaisin kuitenkin sinnitellä tuon vuoden ainakin, jonka jälkeen itse pystyisin muuttamaan hänen luokseen vuodeksi ennen muuttoa tänne. Kaipaisinkin vinkkejä ja muiden kokemuksia siitä, miten tästä saisi tehtyä yhtään helpompaa.

23

11512

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysymysss

      Mä en nyt varsinaisesti vastaa sun kysymykseen, on vaan pakko kysyä että miten pystytte järjestämään kerran kuukaudessa niin että saatte olla viikon yhdessä? Eikö työt estä? Pari lohdutuksen sanaa silti.. elän itsekin kaukosuhteessa ja se ikävän tunne on kyllä raastava! että onhan meitä muitakin.. :)

      • rafaeela

        Ollaan molemmat opiskelijoita ja vuoronperään on pystytty löytämään lukujärjestyksistä joku sellainen kolo että pystyy viikon olemaan poissa koulusta. Ja lomat tietysti vietetään kokonaisuudessaan yhdessä. Mies kuitenkin valmistuu nyt kesällä ja minullakin syksyllä muuttuvat opinnot vaativammiksi ja tiiviimmiksi, eli nuo viikon reissut typistyy kyllä pitkiksi viikonlopuiksi. Se ensi vuosi tässä pelottaakin. Sen jälkeen olisi tarkoitus lähteä hänen kaupunkiinsa vaihtoon ennen kuin mies sitten muuttaa tänne minun valmistumistani odottelemaan ja töitä tekemään. Onneksi meillä on ala jolla takuuvarmasti saa töitä myös vieraasta maasta.


      • onnellisessa
        rafaeela kirjoitti:

        Ollaan molemmat opiskelijoita ja vuoronperään on pystytty löytämään lukujärjestyksistä joku sellainen kolo että pystyy viikon olemaan poissa koulusta. Ja lomat tietysti vietetään kokonaisuudessaan yhdessä. Mies kuitenkin valmistuu nyt kesällä ja minullakin syksyllä muuttuvat opinnot vaativammiksi ja tiiviimmiksi, eli nuo viikon reissut typistyy kyllä pitkiksi viikonlopuiksi. Se ensi vuosi tässä pelottaakin. Sen jälkeen olisi tarkoitus lähteä hänen kaupunkiinsa vaihtoon ennen kuin mies sitten muuttaa tänne minun valmistumistani odottelemaan ja töitä tekemään. Onneksi meillä on ala jolla takuuvarmasti saa töitä myös vieraasta maasta.

        asemassa jos todella pystytte näkemään kerran kuussa. Täällä minä ainakin kärvistelen vielä kaksi kuukautta ennenkuni näen rakkaani :( edellisestä kerrasta puolitoista kk. Ja pian hän lähtee armeijaan puoleksitoista VUODEKSI, eikä mitään mahdollisuutta olla yhteyksissä... Kuolen varmaan ikävään.

        Ja meillä menee niin että molempia rassaa välimatkamme niin paljon että hermot kireellä ja välillä tulee tapeltua niin raa'asti että monta päivää olen ihan alamaissa. :(


    • ...

      Sen kun tietäisi... Olen oudosti itsestäni huomannut, että miten lyhyempi aika tapaamisten välillä on, sitä enemmän ikävöin. Ehkä pitkään eroon jotenkin alistuu ja alitajunta pakottaa tyytymään normaaliin elämänrytmiin eikä ikävä paina mielialaa.

      Nyt on lomien yhdessäelon jälkeen ollut aivan tolkuton ikävä koko ajan. Ei mitenkään selkeästi sydäntä riipivä tunne, vaan sellainen sisällä kytevä jatkuva pieni paha olo ja ahdistus. Tunniksi pariksi se saattaa olla huomiotta jos on jotain todella erityistä tekemistä, mutta kun hetkeksi pysähtyy ja hiljentyy, niin tunne ryöppyää takaisin.

      Olen tässä ahkerasti suunnitellut uusia liikuntaharrastuksia ja ahkerampaa päivärytmiä. Joskos vain se tekeminen kuitenkin olisi paras lääke. Ei ehdi ahdistella niin paljon ja saattaisi saada asioita paremmin tehtyäkin. Ja vielä ehkä tuota kuntoakin kohotettua. :)

      • Kaya001

        Elän kaukosuhteessa kohta jo 6 kk ajan ja mies on aivan ihana, ei parempaa voisi olla.
        Meillä on onneksi niin hyvin että pystymme väh näkemään 2 viikon välein, ja lomiakin on kun kumpikin vielä 2. asteen opiskelijoita.

        Olen homannut saman että mitä pitempää toisen kanssa on eli viikon verran 24 h vuorokaudessa, ja sitten taas joutuu eroon niin on järkytys suuri ja ikävä mahdoton. Mutta kun taas toinen tulee viakka viikonlopuksi toisne luo ja sitten joudutaan taas eroamaan 2 viikoksi, niin ikävä talttuu helpommin, ja suru ei riistä kappaleiksi.

        Meidän ei tarvitse kauaa kestää tätä välimatkaa (n.300 km) vaan puolenvuoden päästä mieheni muuttaa luokseni ja sillon ei ikävä pääse niin repimään sydäntä :)

        Kestämisiä kaikkille kaukosuhteessa eläville!


    • sagapwellada

      Ymmärrän mitä tarkoitat. Itsekin kaukosuhteessa kreikkalaisen, oikeastaan juuriltaan albaanialaisen miehen kanssa. Erossa olo on todella vaikeaa ja ikävä kalvaa joka ikinen päivä. Olen kuitenkin iloinen niistä hetkistä jotka sain viettää kultani kanssa. Muistot kantavat, mutta eivät loputttomiin. Pitää vain uskoa jälleen näkemisiin, sydämmeensä ja sen sisällä oleviin tunteisiin ja on oltava halu ja tahdonvoima olla toisen kanssa. Jos rakkaus ei kestä, ei se edes ollut tosi rakkautta. Tosi rakkaus ei sammu koskaan... näin mä uskon ja näinhän se onkin : > Pitää vaan arvostaa niitä hetkiä jotka saa olla kultansa kanssa ja mikä suuri ilo, kun kuukausien tai vuosienkin jälkeen näkee toisen ja saa olla toisen kanssa? Edes ne kaksi viikkoa. yhdessä unelmista ja tulevaisuudesta puhuminen auttaa paljon.
      Mulla takana yksi kaukosuhde. Se ei kestänyt kauan, mutta tämä on kestänyt ja luotan myös tähän! Iso voimahali kaikille!

      • junamatkustaja

        Itse täyttelen kohta 17 vuotta ja olen ollu samanikäisen pojan kanssa nyt kohta puol toista vuotta. Näemmä kuukausittain, mutta eron hetki repii aina hajalle. Viimeksi tänä aamuna iski taas toi kauhee tunne ku mies nous junaan. Oon taas ihan hermoromahduksen partaalla tässä enkä osaa muuta kun itkeä. Molemmilla on opinnot kesken ja se tekeekin yhteenmuutosta melkeinpä mahdotonta. Välimatkaahan on lähemmäs 500 kilometriä ja odottavan aika on pitkä. Seuraavaan tapaamiseen olis joku kuukaus ja ajatuskin yksin nukkumisesta kauhistuttaa. Mulla on huonot päiväni milloin tekis mieli vaan sanoa että en jaksa, mutta aina tajuan, että ketään muuta en voisi rakastaa samalla tavalla.

        Ainoa kerta millon en päästänyt eron hetkellä itkuja oli se kun tiesimme molemmat että seuraavaan kertaan on vain viikko. Mutta nyt viikonloppuvisiitin jälkeen luvassa on se kuukausi odottelua. Hulluksihan tässä tulee. Ja kummallakin saldot ynnä muut lopussa. Ei voi muuta sanoa kuin että apua... Hirveä ikävä, ihan kuin jotain puuttus. Joka ainoa asia muistuttaa yhteisestä ajasta. Jestas, että pitää olla vaikeaa. Mutta kyllä siitä selviää aina. Seuraavan kerran on sitten aina ihana nähdä. Kaverit tsemppaa eteenpäin ja pitää pystyssä... True love beats anything... Ja joku päivä tää kaikki odotus ja itku varmasti palkitaan kun omassa kämpässä asutaan vihdoin. Sitä odotellessa...


    • Lonely again

      Ikävän kanssa on vaan pakko elää. Kipu on usein fyysinen ja pahimmalta tuntuu juuri sen jälkeen kun ollaan oltu yhteydessä puhelimen ja nettikameran kanssa, kun toinen on jo niin lähellä ja kuitenkin niin kaukana.

      Meillä suhdetta on kestänyt nyt viime heinäkuusta. Minä asun ja teen töitä täällä Suomessa ja mies USAssa. Kahdesti ollaan oltu yhdessä, ekalla kertaa kaksi viikkoa ja toisella kolme. Kumpikin ollaan todella vakavissamme tässä ja ikääkin meillä on jo yli 45 kummallakin.

      Ainoa asia joka auttaa ikävässä on ajatus siitä että tämä on vain väliaikaista. Ennemmin tai myöhemmin me tulemme asumaan saman katon alla. Silti täytyy kyllä myöntää ettei koskaan mikään aika ole tuntunut yhtä pitkältä kuin tämä kolme viikkoa, jonka olen ollut takaisin Suomessa. Lokakuun lopulle pitäisi vielä kestää, mutta sitten olenkin hänen luonaan kolme kuukautta.

    • ChinaHeart

      Kysymyksesi on vaikea, mutta tiedän mitä tarkoittaa ikävä. Olen onnellisesti aviossa ja olen ollut viimeksi rakkaani kanssa 9 kk sitten! Syynä ovat mm. viranomaisten harhaan johtaneet neuvot viisumin ja oleskeluluvan suhteen. Nyt oleskelulupa käsittelyssä.
      Ei tuohon oikein ole lääkettä. Ainoa oikea lääke on se toinen! Mutta jos edes kerran kuussa tapaatte niin eihän tuon mahdotonta pitäisi olla..? Ja eikö esim. välillä voi käyttää lomaviikkoja pidempään tapaamiseen? Vai menevätkö ne niihin kerran kuussa tapaamisiin?
      Meidän kohdallamme on fyysisestä yhdessä olosta takana se 9 kk. Meillä on vain email, puhelin ja webkameratreffit. Olemme kovasta ikävöinnistä ja pitkästä odotuksesta huolimatta tosi onnellisia toisistamme ja liitostamme ja tulevaisuudesta. Yritämme koko ajan ajatella tulevaisuutta ja sitä mitä meillä on, onni ja rakkaus. Emme ajattele sitä mitä meillä EI ole. Se on tunteiden ja energian tuhlausta. Yritämme kestää sen kanssa mitä meillä on ja välttää ikäviä ajatuksia. ja ennen kaikkea, meillä on toisemme, vaikka vielä erillämme, mutta sydämissä olemme yhdessä, nyt ja aina. Välimatka ei voi poistaa rakkautta.
      Anna anteeksi, mutta jotenkin vähän jäi sellainen maku, että olet nyt antanut vallan itsesäälille, mielesi vastustaa ja protestoi tilannetta ja ajattelet liikaa sitä mitä ei ole. Yritä keskittyä siihen mitä teillä on ja mitä teillä on edessä. Ja itse ainakin yritän ajatella muutakin ja keskityn ystäviin ja harrasteisiin. Tällainen tilanne kysyy mielenhallintaa. Ikävä on hyväksyttävä siinä tapauksessa, että ei ole muuta vaihtoehtoa kuin odottaa parempaa.
      Olemme puolisoni kanssa riutuneet ikävän kanssa kipeästi ja kauan, mutta sen kanssa oppii elämään, kun tietää, että rakkaus elää ja voi hyvin ja se toinen on olemassa. Jaksaisin odottaa puolisoani vaikka ikuisesti. Pistä ikävä aisoihin, älä anna sen hallita sinua ja anna enemmän tilaa sille onnelle mitä rakkaan olemassaolo antaa. Sopeutuminen on tärkeää ja oikea tapa käsitellä asioita.

      • I'mMoo

        Hei ChinaHeart... Ellen nyt ihan väärin oleta, rakkaasi on Kiinalainen?

        Itse olen suhteessa Kiinalaisen opiskelijatytön kanssa... ja erossa olo todellakin on musertavaa... suhde on vakava ja puhumme jatkuvasti avioliitosta ja elämästä yhdessä, kunhan hän saa opiskelut suoritettua loppuun ja jospa itsekkin onnistuisin hiukan saamaan elämää paremmille raiteille...

        Kuulisin todella mielelläni kaikista hankaluuksista mitä tä suomen "ihana" ulkomaalaisvastainen järjestelmä on tiellenne heittänyt ja miten olette niistä selvinneet.

        Saavuin itse juuri 3vk Shanghain matkalta viime viikon maanantaina ja suru on musertava jatkuvasti...
        Ei siihen kipuun muu auta kuin oma sydän joka sykkii tytön rinnassa... mutta olemme toimineet samoin kuin sinä itse :)
        Pyrimme keskittymään tulevaisuuteen ja kaikkeen mitä meillä on edessä, kuin niihin vaikeuksiin joita tällä hetkellä meillä on...


    • *enkeksitähänmitään*

      Minä tunsin kihlattuni 3 vuotta ystävänä ennen kuin päätimme katsoa onko tästä aineksia enemmän. Vuosi meni ennen kuin tapasimme ensimmäisen kerran. Molemmat tiesivät ensisilmäyksestä että nyt tärppäsi. Nyt odotellaan 1,5 vuotta ennen kuin menen sinne. Tapaan hänen perheen jne. Sen jälkeen taas vuosi erossa. Skypeä hyödynnetään ahkerasti. Välimatkan takia jokainen reissu maksaa n. 1000-1500 euroa, siksi emme tapaa kuin max. kerran vuodessa 3-4 viikkoa kerrallaan. Luottoa on. Rakkautta vielä enemmän. Me elämme.

      Hullua? Totta kai. Rakkautta rakkautta vain.

    • nowb

      Ihana suhde! Mun mies ei oo valmis jättää päivääkään töitä tekemättä ollakseen mun kanssa. päinvastoin, jos se on ensin luvannut tulla mun luo viikonlopuks niin se saattaa soittaa että se meneeki töihin. Yritän keskustella avoimesti mutta ei se tajua. Pahinta on se, että mulla on niin paljon kokemusta siitä että varatut miehet yrittää iskee baarissa. Ne haluaa yhden illan sänkyseuraa ja sanoo ettei puoliso saa koskaan tietää. Mä aina sanon sellaisille miehille suorat sanat ja lähden pois paikalta. Varmaan nekin miehet on väittäny olevansa uskollisia vaimoilleen eli mistä sitä tietää jos mun mies vaan väittää niin mut tekee kans tolleen? :/

      • uusi juttu

        Koskaan en ole ajatellutkaan kaukosuhdetta itselleni, epäilin aina että ei voi toimia jos toista ei näe kuin vain harvoin. No, kuinkas kävikään.. Tapasin ihanan miehen, vietettiin aikaa yhdessä ja oli ihanaa, kemiat kohtas samantien. Ongelmana vain että kyseinen herra asuu 400 kilometrin päässä... Nyt ainut ajatus että ei se matka haittaa, kunhan vaan saadaan olla yhdessä.

        Ikävä on koko ajan mieletön, ahdistaa ja sattuu kun haluaisi olla toisen lähellä mutta kun se ei ole mahdollista... Nähdään niin usein kuin voidaan, miehen töiden ja omien opiskeluiden takia siis vain pari kertaa kuussa..Viimeksi meni kokonainen kuukausi ennen kuin nähtiin, ja se oli kamalaa. Yhdessä vietetyt hetket taas ovat maailman ihanimpia, niiden avulla jaksan seuraavaan kertaan. Välimatka ahdistaa, mutta kun toinen on niin tärkeä ja rakas että haluan tehdä kaikkeni että tää onnistuu :)


    • komea54

      En voi muuta kuin nostaa hattua ja korkealle. Minä en tuollaiseen ryhtyisi ollenkaan.
      Kannattaako tuollainen? ?

      • Lonely again

        Ilman muuta se kannattaa. Kun tälläisen ihmissuhteen on löytänyt niin siitä kyllä pitää kiinni. Tilanne on kuitenkin vain väliaikainen ja ikävä päättyy kun pääsemme muuttamaan saman katon alle.


      • *mitälaitantähä?*
        Lonely again kirjoitti:

        Ilman muuta se kannattaa. Kun tälläisen ihmissuhteen on löytänyt niin siitä kyllä pitää kiinni. Tilanne on kuitenkin vain väliaikainen ja ikävä päättyy kun pääsemme muuttamaan saman katon alle.

        yhdyn ylläolevaan kommenttiin!! Kaukosuhde on omasta mielestäni, ainakin minun ja kihlattuni välillä ollut se ultimaalinen koetus; jos pystyy kestämään sen tuskan ja riipivän ikävän, niin varmasti pystyy suhde voittamaan aivan minkä tahansa:). Ollaan asuttu nyt erimaissa 2 vuotta, ensi syksynä muutetaan yhteen:). Jakselemisia ja kestämisiä kaikille, jotka ikävöivät sitä omaansa:)


      • *enkeksitähänmitään*

        En voi tietää kannattaako siinä mielessä että rakkaus kestäisi loppuiän, sitä ei voi kukaan sanoa. Mutta siinä mielessä tämä kannattaa, ainutkertainen rakastamisen kokemus, meni syteen tai saveen. Kun rakkaus kestää tällaisen koettelemuksen, haluan uskoa että se kestää myös sitä kuuluisaa arkea. ;)


      • A-luokan masokisti
        *enkeksitähänmitään* kirjoitti:

        En voi tietää kannattaako siinä mielessä että rakkaus kestäisi loppuiän, sitä ei voi kukaan sanoa. Mutta siinä mielessä tämä kannattaa, ainutkertainen rakastamisen kokemus, meni syteen tai saveen. Kun rakkaus kestää tällaisen koettelemuksen, haluan uskoa että se kestää myös sitä kuuluisaa arkea. ;)

        en halunnut kaukosuhteeseen. En aikonut ikinä kaukosuhteeseen.
        Tapasin miehen, rakastuin. Hän rakastui minuun.
        Opiskelen unelmaani ulkomailla enkä pysty luopumaan siitä enkä miehestä.
        Ainoa vaihtoehto on jatkuva ikävä= kaukosuhde.
        Raastavaa mutta pakko kokeilla koska muutakaan vaihtoehtoa ei ole.
        Jos menee syteen niin voi ainakin sanoa yrittäneensä kaikkensa rakkauden eteen.


    • Kauhea ikävä!

      Olen itse 18 vuotias opiskelija ja rakkaani asuu 80km päässä...
      Eihän matka tunnu pitkältä, mutta ei näin opiskelijalla ole rahaa/aikaa ajella autolla tuota väliä joka päivä, joten näemmä vain viikonloppuisin.

      Joskus iltaisin rupeaa vain itkettämään kun ajattelee sitä rakasta... Mutta täytyy jaksaa!


      Tekisin mitä vain rakkaani puolesta

    • kovaikava

      joudun olemaan 2vkoa erossa rakkaastani ja olen jo alle viikonjälkeen ihan riekaleena ja haikeana. kun nukkuu ja on toisenkanssa melkein 16h päivästä niin yksinnukkuminen on tajuttoman vaikeaa ja iltasin nousee aina tunteet pintaan :( vaikka kuinka tiedostaa kuinka ihanaa on sen 2vkon jälkeen kun saa halata toista vaikka tunnin putkeen ei se auta :( tämähän on pientä verrattuna teidän juttuihin mutta minulle ainakin tämä on ainakin todella raskasta

    • Pulmunen_92

      Oon reissannu mun poikaystävän kans Australiassa 3kk, mutta tänään mies lähti Suomeen ja mä tuun perässä 2kk päästä...
      Ollaan oltu koko ajan enemmänkin ku paita ja peppu, suunnilleen vaan vessassa käyty yksin mutta muuten oltu KOKO AJAN yhessä.
      Hyvästien jättäminen oli niin vaikeeta, olin itkeny jo päiviä etukäteen ja tää oli päivä mitä olin kauhulla pelänny jo pitempään.
      Eihän tuo 2 kuukautta nyt niin pitkä aika oo, mutta mulle se on. Ja varsinkin ku oli tottunu olemaan toisen kans aina, ja toinen oli aina vierellä, tukemassa ja lohduttamassa.
      Kauheeta on myös se, että nyt joudun reiliun viikon matkustamaan yksin ennen toisen reissukaverin saapumista, enkä muutenkaan oo semmosta yksinmatkaaja-tyyppiä. Sen sijaan oon just semmonen jolle läheisyys on sitä tärkeintä, ja että voi vaan nauttia toisen seurasta.
      Ikävä on järjetön nyt jo, ja tää päivä on tuntunu niin pitkältä. Illat on tosiaan niitä pahimpia, sillon on vähiten tekemistä, hiljasta ja herkistyy vielä helpommin. Eikä voi nukahtaa ja herätä toisen vierestä.
      Jotenki vaan pitää tsempata tämä aika, ja osata vielä nauttia reissustakin... Vaikeeta siitä tulee, mutta pitää ajatella mitä ihanaa voidaan vielä tehä yhdessä ku tuun Suomeen :)
      Ikävä on niin kurja tunne, se repii ja raastaa melkeen hajalle, etkä voi mitään tehä. Vaikka kuvianäkis, vaikka äänen kuulis, niin silti et pysty rutistamaan rakasta, pitämään kädestä kiinni, etkä tuntemaan ihaninta ihmistä siinä lähellä

      • Pulmunen_92

        Viestin loppu ei tullu näkyviin, mutta piti lukee:

        Oma muru ajatuksissa koko ajan


    • Anonyymi

      Kaukosuhteen saa toimimaan jo luottamalla toiseen kunnolla mä asun Etelä-Pohjanmaalla ja mies Kemissä aluksi hirvitti mutta sitten olin sitä mieltä että miksei ja nyt olen rakastunut ja ikävä on joka päivä ja luottamus on kultaakin kalliimpi tällaisessa suhteessa sitä meiltä löytyy

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5399
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3477
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1602
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      197
      1521
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1023
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      789
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    Aihe