voisi käyttää konetta netissä linuxilla ja käyttää XP:tä offlinena sellaisiin tehtäviin jotka on helpompi suorittaa juuri XP:llä?
Pakkoko sitä XP:tä on käydä jatkuvasti netissä näyttämässä, tai laittakaa ainakin laitepalomuuri väliin niin ei kaikenmaailman tihulaiset pääse koneelle. Ja virustorjunta ajantasalle.
Tosin yksi tehtävä jossa windowsia tarvittaisiin netissäkin: ladattavan musiikin osto. Siihen kun ei ole itunesit ja securecastit (luetaan SeCUNDAcastit) kehittäneet vielä linux-alustalle sopivia softia, mikä on harmi sinänsä.
Kun kerran XP:ssä on pirusti viruksia
29
1202
Vastaukset
- Mika...
... kohta, kun DRM:t haudataan lopullisesti eikä sisällön tarjoajilla ole enää mitään intressiä kieltää jakelua vaikkapa oggvorbisina. Noihan hurjimmat huhuilee semmostakin, että musan voisi saada tulevaisuudessa ilmatteeks ihan laillisesti!?!
- VistaX
"Kun kerran XP:ssä on pirusti viruksia"
On ottaa Vista käyttöön. Juuri niin olen tehnyt, enkä ole hetkeäkään katunut :)- ap.
Vista on kyllä XP:tä huonompi vaihtoehto. Okei, ehkä siihen ei ole viruksia niin paljoa mutta haittapuolena on se että monet softat jotka XP:ssä pyörii iloisesti, ei toimikaan Vistassa. Lisäksi Vista on niiiiiiin täynnä DRM:ää, että olet suoraan sanottuna kusessa sen kanssa!
Itse en huolisi Vistaa vaikka maksaisivat mulle ison summan.
XP on ok, ei ehkä sovi nettiin mutta offline-os:nä, linux taas yleiskäyttöisenä ja myös nettiin sopivana on paras vaihtoehto. - hommat edes
ap. kirjoitti:
Vista on kyllä XP:tä huonompi vaihtoehto. Okei, ehkä siihen ei ole viruksia niin paljoa mutta haittapuolena on se että monet softat jotka XP:ssä pyörii iloisesti, ei toimikaan Vistassa. Lisäksi Vista on niiiiiiin täynnä DRM:ää, että olet suoraan sanottuna kusessa sen kanssa!
XP on ok, ei ehkä sovi nettiin mutta offline-os:nä, linux taas yleiskäyttöisenä ja myös nettiin sopivana on paras vaihtoehto.jotenkuten, niin harvemmin pääsee mitään pöpöä koneelle.
- ???
ap. kirjoitti:
XP on ok, ei ehkä sovi nettiin mutta offline-os:nä, linux taas yleiskäyttöisenä ja myös nettiin sopivana on paras vaihtoehto.XP on pelkkä vanha paska. En ottaisi XP:tä takaisin vaikka maksaisivat mulle ison summan. Olen todella onnellinen että ei tarvitse enää moista XPaskaa käyttää. Hetkeäkään ole katunut että siirryin käyttämään Vistaa. :)
Jos valintasi on XP, olet varmaan tosissasi rakastunut virus- ja haittaohjelmien kanssa tappelemiseen, niittenhän kanssa suorastaan kusessa oletkin - :))
ap. kirjoitti:
XP on ok, ei ehkä sovi nettiin mutta offline-os:nä, linux taas yleiskäyttöisenä ja myös nettiin sopivana on paras vaihtoehto.Minulle ei ole DRM:stä ollut mitään haittaa. Kaikki tarvitsemani ohjelmat toimivat Vistassa aivan mainiosti. Paremminkin on niinpäin että tarvitsemani ohjelmat toimivat Vistassa, mutta eivät niinkään hyvin XP:ssä.
btw. Tiesitkö muuten että esim. SUSE:ssa on samanlainen toiminto kuin DRM? - virusta tai
??? kirjoitti:
XP on pelkkä vanha paska. En ottaisi XP:tä takaisin vaikka maksaisivat mulle ison summan. Olen todella onnellinen että ei tarvitse enää moista XPaskaa käyttää. Hetkeäkään ole katunut että siirryin käyttämään Vistaa. :)
Jos valintasi on XP, olet varmaan tosissasi rakastunut virus- ja haittaohjelmien kanssa tappelemiseen, niittenhän kanssa suorastaan kusessa oletkinhaittaohjelmaa ole XP:ssä. Mielummin käytän vähän vajakkia käyttistä kuin sellaista joka on tungettu täyteen DRM:ää ja ominaisuuksia jotka estää vanhempien ohjelmien käytön! Ja ainahan mulla löytyy linuxitkin jos uusinta uutta haluan!
- ???
virusta tai kirjoitti:
haittaohjelmaa ole XP:ssä. Mielummin käytän vähän vajakkia käyttistä kuin sellaista joka on tungettu täyteen DRM:ää ja ominaisuuksia jotka estää vanhempien ohjelmien käytön! Ja ainahan mulla löytyy linuxitkin jos uusinta uutta haluan!
"itseasiassa ei ainuttakaan
virusta tai haittaohjelmaa ole XP:ssä"
Hehheh. Vai ei ainuttakaan?
Nyt päästit kyllä pahan ja haisevan sammakon suustasi. Eiköhän noita XP:ssä toimivia haittaohjelmia taida olla jo jopa miljoonan verran.
DRM ei haittaa minua lainkaan. Ei millään tavalla.
"jotka estää vanhempien ohjelmien käytön!"
Kukapa niitä antiikkisia ohjelmia kaipaisikaan.
Sitäpaitsi paremminkin asia on niin päin että XP:hen ei tahdo löytyä enää ollenkaan ohjelmia, kun suurin osa on vain Vistassa toimivia.
Kehitys kehittyy näes. Koko ajan. Joko pysyt kehityksen mukana, tai tiput kelkasta. Niin se vain on.
Vain muutosvastarintaiset ja kaikkea kehitystä vastustavat muumiot yrittää epätoivoisesti pistää kampoihin. - totta puhuin
??? kirjoitti:
Nyt päästit kyllä pahan ja haisevan sammakon suustasi. Eiköhän noita XP:ssä toimivia haittaohjelmia taida olla jo jopa miljoonan verran.
Sitäpaitsi paremminkin asia on niin päin että XP:hen ei tahdo löytyä enää ollenkaan ohjelmia, kun suurin osa on vain Vistassa toimivia.
Kehitys kehittyy näes. Koko ajan. Joko pysyt kehityksen mukana, tai tiput kelkasta. Niin se vain on.
Vain muutosvastarintaiset ja kaikkea kehitystä vastustavat muumiot yrittää epätoivoisesti pistää kampoihin.""itseasiassa ei ainuttakaan
Nyt päästit kyllä pahan ja haisevan sammakon suustasi. Eiköhän noita XP:ssä toimivia haittaohjelmia taida olla jo jopa miljoonan verran. "
Mä en tarkoittanutkaan etteikö XP:lle olis niitä tehty vaan että OMALLA KONEELLANI EI XP:LLE TULLUT NIITÄ AINUTTAKAAN, senkin torvi. Minä kun osaan vääntää tietoturvani sellaiseksi ettei vihulaisia koneelle tuu. Miksi teille tyhmille pitää aina kaikki vääntää rautalangasta? Vai oletteko muuten vaan niin pilkunnnussijoita että kaikki pitäisi aina kirjoittaa het oikein?
"DRM ei haittaa minua lainkaan. Ei millään tavalla. "
Aha, koitapa joskus kopioida itsellesi cd tms. onnistuuko? Tai hei, kokeiles kopsata vaikka valmis leffadvd, siis ei mitään itepoltettua tallentavassa dvd-soittimessas vaan kopsaa kaupasta ostettu dvd. Olis mielenkiintoista tietää onnistuuko Visvassa tuo, vähän epäilen kyllä moista.
""jotka estää vanhempien ohjelmien käytön!"
Kukapa niitä antiikkisia ohjelmia kaipaisikaan. "
Antiikkisia? En sanois että antiikkisia, moni ohjelma on tehty nimenomaan niin että ei toimi XP:tä vanhemmassa (tai ehkä kumminkin Win2K:ssa) mutta ei toimi kyllä Vistassakaan.
Sitäpaitsi MIKSI pitäis aina olla uutta jos vanhakin toimii ja monesti uutta parempi?
"Sitäpaitsi paremminkin asia on niin päin että XP:hen ei tahdo löytyä enää ollenkaan ohjelmia, kun suurin osa on vain Vistassa toimivia. "
Tuota et usko itsekään! Suurin osa ainakin oss:stä ja freewaresta mitä uutta tulee on nimenomaan Win2K/XP-alustalle!
"Joko pysyt kehityksen mukana, tai tiput kelkasta. "
Kehitys kehittyy vain itsetarkoituksena eikä siksi että parempaan suuntaan tarkoitus mennä? Siis vähän kuin tekisi jotain vain tekemisen vuoksi eikä siksi että parannellaan asioita?
"Vain muutosvastarintaiset ja kaikkea kehitystä vastustavat muumiot yrittää epätoivoisesti pistää kampoihin."
En todellakaan ole muumio mutta en myöskään aina juokse uusimman uuden perässä vain siksi että se on "muotia", minä kun en ole vietävissä vaan osaan käyttää omaa järkeäni! Kaikki uusi ei ole aina tarpeellista, vanhasta voi siirtyä uuteen jos kokee sen järkeväksi ja perustellusti tarpeelliseksi, esim. uusi korjaa vanhan perusteellisia vikoja tai pahoja puutteita!
Sinä varmaan ostat uuden kännykänkin joka vuosi neljännes? Ja tämä vain siksi että aina tulee uusia ja sinun pitää vaihtaa koska nyt tuli uusi?
NO, sehän on sinun asiasi mutta minä en siihen rumbaan mene! - Mika...
??? kirjoitti:
Vain muutosvastarintaiset ja kaikkea kehitystä vastustavat muumiot yrittää epätoivoisesti pistää kampoihin."Joko pysyt kehityksen mukana, tai tiput kelkasta. "
Toiset ne koittaa pysyä niin epätoivoisesti siinä kelkassa etteivät ehdi katella minne se kelkka on menossa;-) - Röyh...
totta puhuin kirjoitti:
""itseasiassa ei ainuttakaan
Nyt päästit kyllä pahan ja haisevan sammakon suustasi. Eiköhän noita XP:ssä toimivia haittaohjelmia taida olla jo jopa miljoonan verran. "
Mä en tarkoittanutkaan etteikö XP:lle olis niitä tehty vaan että OMALLA KONEELLANI EI XP:LLE TULLUT NIITÄ AINUTTAKAAN, senkin torvi. Minä kun osaan vääntää tietoturvani sellaiseksi ettei vihulaisia koneelle tuu. Miksi teille tyhmille pitää aina kaikki vääntää rautalangasta? Vai oletteko muuten vaan niin pilkunnnussijoita että kaikki pitäisi aina kirjoittaa het oikein?
"DRM ei haittaa minua lainkaan. Ei millään tavalla. "
Aha, koitapa joskus kopioida itsellesi cd tms. onnistuuko? Tai hei, kokeiles kopsata vaikka valmis leffadvd, siis ei mitään itepoltettua tallentavassa dvd-soittimessas vaan kopsaa kaupasta ostettu dvd. Olis mielenkiintoista tietää onnistuuko Visvassa tuo, vähän epäilen kyllä moista.
""jotka estää vanhempien ohjelmien käytön!"
Kukapa niitä antiikkisia ohjelmia kaipaisikaan. "
Antiikkisia? En sanois että antiikkisia, moni ohjelma on tehty nimenomaan niin että ei toimi XP:tä vanhemmassa (tai ehkä kumminkin Win2K:ssa) mutta ei toimi kyllä Vistassakaan.
Sitäpaitsi MIKSI pitäis aina olla uutta jos vanhakin toimii ja monesti uutta parempi?
"Sitäpaitsi paremminkin asia on niin päin että XP:hen ei tahdo löytyä enää ollenkaan ohjelmia, kun suurin osa on vain Vistassa toimivia. "
Tuota et usko itsekään! Suurin osa ainakin oss:stä ja freewaresta mitä uutta tulee on nimenomaan Win2K/XP-alustalle!
Kehitys kehittyy vain itsetarkoituksena eikä siksi että parempaan suuntaan tarkoitus mennä? Siis vähän kuin tekisi jotain vain tekemisen vuoksi eikä siksi että parannellaan asioita?
"Vain muutosvastarintaiset ja kaikkea kehitystä vastustavat muumiot yrittää epätoivoisesti pistää kampoihin."
En todellakaan ole muumio mutta en myöskään aina juokse uusimman uuden perässä vain siksi että se on "muotia", minä kun en ole vietävissä vaan osaan käyttää omaa järkeäni! Kaikki uusi ei ole aina tarpeellista, vanhasta voi siirtyä uuteen jos kokee sen järkeväksi ja perustellusti tarpeelliseksi, esim. uusi korjaa vanhan perusteellisia vikoja tai pahoja puutteita!
Sinä varmaan ostat uuden kännykänkin joka vuosi neljännes? Ja tämä vain siksi että aina tulee uusia ja sinun pitää vaihtaa koska nyt tuli uusi?
NO, sehän on sinun asiasi mutta minä en siihen rumbaan mene!XP:hän nyt on sellainen paskamagneetti että sitä on yksinkertaisesti mahdoton saada turvalliseksi.
"kokeiles kopsata vaikka valmis leffadvd, siis ei mitään itepoltettua tallentavassa dvd-soittimessas vaan kopsaa kaupasta ostettu dvd. Olis mielenkiintoista tietää onnistuuko Visvassa tuo, vähän epäilen kyllä moista."
Onnistuu, ilman mitään ongelmia.
"Antiikkisia? En sanois että antiikkisia, moni ohjelma on tehty nimenomaan niin että ei toimi XP:tä vanhemmassa (tai ehkä kumminkin Win2K:ssa) mutta ei toimi kyllä Vistassakaan."
Jokainen tarvitsemani ohjelma toimii Vistassa ilman mitään ongelmia. Sen sijaan "ohjelmat" joita en tarvitse, enkä kaipaa, kuten esimerkiksi XP:ssä toimivat madot, virukset, troijalaiset ja muut haittaohjelmat eivät toimi Vistassa, mutta siitä olen vain hyvilläni. Vain XP:ssä, tai vanhemmissa Windows käyttöjärjestelmissä toimivat ohjelmat ovat todellakin jo antiikkisia. Tietokone/käyttöjärjestelmä/softapuolella 7 vuotta on melkein ikuisuus. Hyvin harva on sellain sovellus joka on XP-only. Suurin osa tarvitsemaistani ohjelmista toimii sekä Vistassa että XP:ssä, tai vain Vistassa.
"Suurin osa ainakin oss:stä ja freewaresta mitä uutta tulee on nimenomaan Win2K/XP-alustalle!"
Päivitä kiireesti tietosi. Moisia ohjelmia on oikeasti enää aika vähän. Tarkoitan siis laadukkaita ohjelmia, joilla on oikeasti jotain käyttöäkin. No onhan siellä jotain XP-only kuraa, mutta ei sellaista kukaan kaipaa. Ellet sitten tarkoittanut XP-only haittaohjelmia. Mutta tuskin niitäkään kukaan kaipaa tai tarvitsee?
Kehitys kehittyy -> parempaan suuntaan erityisesti siirryttäessä XP:stä Vistaan. Jo pelkästään Vistan ylivoimaisesti parempi turvallisuus, verrattuna XP:n vastaavaan on eräs tekijä. No XP:ssä ei mitään turvallisuutta ole koskaan ollutkaan. Turvallisuus XP:ssä on pelkkä vitsi. Ja vieläpä huono sellainen.
En minä mistään muotioikkujen seuraamisesta ole puhunut,vaan kehityksen mukana pysymisestä. XP:hän nyt on niin surkea tekele alunalkuaankin että Vistaan siirtyminen ei ole ollenkaan vaikeaa, vaan päinvastoin valtava helpotus. - ...
Mika... kirjoitti:
Toiset ne koittaa pysyä niin epätoivoisesti siinä kelkassa etteivät ehdi katella minne se kelkka on menossa;-)Vistan myötä :)
- Linux kopio
Vistan jälkeen tuleva win versio tulee olemaan jonkinasteinen Linux kopio. Nyt on paatuneimmankin win fanin hyvä aika alkaa tutustuminen huomispäivän käyttöjärjestelmään, ja kun sen voi tehdä Aidolla Linuxilla mikäs sen helpompaa.
Tuplabuutti mulla ja ainoastaan Linukalla nettiin on periaate, haitakkeista eikä muista ötököistä ole näkynyt vilaustakaan pariin vuoteen.- ::)
kun sen voi tehdä Aidolla Linuxilla mikäs sen vaikeampaa.
Linux ei ole koskaan ollut ns. helppo käyttää, eikä siitä sellaista koskaan tulekaan. Linux on suunnattu yksinomaan serverikäyttöön, eikä sillä työpöydällä mitään tekisikään. - mullekin.
::) kirjoitti:
Linux ei ole koskaan ollut ns. helppo käyttää, eikä siitä sellaista koskaan tulekaan. Linux on suunnattu yksinomaan serverikäyttöön, eikä sillä työpöydällä mitään tekisikään.>Linux ei ole koskaan ollut ns. helppo käyttää...
Missähän tämä "vaikeus" sitten ilmenee ?
Minulle ainakin Linux on ollut Windowsia helpompi käyttää pöytäkoneessa jo vuosikausia.
Ei mitään tyhjää sähläämistä tietoturvaohjelmien kanssa, ei levyneheytystä, ohjelmien ja päivitysten asennus HUOMATTAVASTI helpompaa, jne. ::) kirjoitti:
Linux ei ole koskaan ollut ns. helppo käyttää, eikä siitä sellaista koskaan tulekaan. Linux on suunnattu yksinomaan serverikäyttöön, eikä sillä työpöydällä mitään tekisikään.että linux on vaikea käyttää. Mulla ei ole ollut linuksin kanssa ongelmia. En ole mikään nörtti vaan ihan tavallinen käyttäjä. Mikäli linux olisi vaikee käyttää se ei multa onnistuisi.
- Pentti Viitonen
::) kirjoitti:
Linux ei ole koskaan ollut ns. helppo käyttää, eikä siitä sellaista koskaan tulekaan. Linux on suunnattu yksinomaan serverikäyttöön, eikä sillä työpöydällä mitään tekisikään.Olen seurannut sivusta muutamaan otteeseen kun tietotekniikkaan tutustuvat naishenkilöt ovat asentaneet ensimmäistä kertaa Linuxin tyhjään koneeseen.
Ainut apu mitä he tarvitsivat asennukseen olivat:
1. kuinka saada kone buuttaamaan DVD-asemalta
2. minkälaisia asetuksia tarvitaan palomuurissa
3. posti-ohjelman kuntoon saattaminen
Itse käytössä he eivät tarvinneet apua. Surffaaminen, dokumenttien teko, postiohjelman käyttö sujuvat tosta noin pienen opettelun jälkeen ja vielä työpöytäkäytössä.
Eihän siihen tarvita kuin hyvää sisälukutaitoa ja hiirenkäyttöä sekä osata tehdä päätös siitä painaako ok- vai peruuta-painiketta hiirellä.
Taitaa olla edelleen valtamedian pitämää meteliä se, että "Linux on vaikea käyttää". Eihän sille voi mitään jos se vaikuttaa lukijakuntaan. =) - Kaikkia
mullekin. kirjoitti:
>Linux ei ole koskaan ollut ns. helppo käyttää...
Missähän tämä "vaikeus" sitten ilmenee ?
Minulle ainakin Linux on ollut Windowsia helpompi käyttää pöytäkoneessa jo vuosikausia.
Ei mitään tyhjää sähläämistä tietoturvaohjelmien kanssa, ei levyneheytystä, ohjelmien ja päivitysten asennus HUOMATTAVASTI helpompaa, jne...sitä kirjoitetaankin tänne?
"ei levyneheytystä," ....Eikö?
Miksi tulee puolen vuoden välein uusia jakeluja
tai päivityksiä tulee päivittäin?
Ja wineä parannetaan koko ajan niin et saataisiin Windows ohjelmat pyörin linukassa!
Mut nythän on linukkaan hyvä VirtualBox ohjelma
jolla saa Windowsin vaikka Gnome työpöydälle.
Kuten itselläni nyt debiksessä. Tosin on myös toisin päinkin, koska olen testannut et toimiiko tuo innotek VirtualBox Windowsissa , ja kyllä toimii. - kommenttia..
Kaikkia kirjoitti:
..sitä kirjoitetaankin tänne?
"ei levyneheytystä," ....Eikö?
Miksi tulee puolen vuoden välein uusia jakeluja
tai päivityksiä tulee päivittäin?
Ja wineä parannetaan koko ajan niin et saataisiin Windows ohjelmat pyörin linukassa!
Mut nythän on linukkaan hyvä VirtualBox ohjelma
jolla saa Windowsin vaikka Gnome työpöydälle.
Kuten itselläni nyt debiksessä. Tosin on myös toisin päinkin, koska olen testannut et toimiiko tuo innotek VirtualBox Windowsissa , ja kyllä toimii."..sitä kirjoitetaankin tänne? "
Sano muuta, kato vaikka omia juttujas!
""ei levyneheytystä," ....Eikö? "
Ei, koska linuxin tiedostojärjestelmät ei pirstaloidu samalla tapaa kuin Windowsin! Pirstaloitumista tapahtuu jokaisessa järjestelmässä mutta linuxin järjestelmissä se on niin minimaalista ettei tarvetta eheytykselle ole!
"Miksi tulee puolen vuoden välein uusia jakeluja
tai päivityksiä tulee päivittäin? "
Eikö ole vain hyvä että joku korjaa bugeja? Ainakaan ette voi väittää että linuxissa tai muissa open sourcessa olisi paljon korjaamattomia aukkoja.
Mitä uusiin distroihin tulee, pitäisikö estää jonkun tekemästä uutta distroa? Linuxissa on vapaus, jokainen saa tehdä omanlaisensa distron ja laittaa jakoon! Onko se muka huono asia?
"Ja wineä parannetaan koko ajan niin et saataisiin Windows ohjelmat pyörin linukassa! "
Onko siinä jotain pahaa? Kumminkin porukka itkee ja valittaa että kun "mun windowsohjelma X ei toimikaan linuxissa" vaikka linux EI OLE WINDOWS! Ja sitten kun koitetaan tehdä mahdollisimman hyvin toimiva emulaattori, niin valitetaan että sellasta kehitetään! Koittakaa jo päättää, valittajat!
"Mut nythän on linukkaan hyvä VirtualBox ohjelma
jolla saa Windowsin vaikka Gnome työpöydälle. "
Mitä järkeä on ajaa Windowsia linuxin sisältä?
Eikö ole sitten järkevämpää ajaa dualboottina jos kerran windows majailee kiintolevyllä? - ---
Pentti Viitonen kirjoitti:
Olen seurannut sivusta muutamaan otteeseen kun tietotekniikkaan tutustuvat naishenkilöt ovat asentaneet ensimmäistä kertaa Linuxin tyhjään koneeseen.
Ainut apu mitä he tarvitsivat asennukseen olivat:
1. kuinka saada kone buuttaamaan DVD-asemalta
2. minkälaisia asetuksia tarvitaan palomuurissa
3. posti-ohjelman kuntoon saattaminen
Itse käytössä he eivät tarvinneet apua. Surffaaminen, dokumenttien teko, postiohjelman käyttö sujuvat tosta noin pienen opettelun jälkeen ja vielä työpöytäkäytössä.
Eihän siihen tarvita kuin hyvää sisälukutaitoa ja hiirenkäyttöä sekä osata tehdä päätös siitä painaako ok- vai peruuta-painiketta hiirellä.
Taitaa olla edelleen valtamedian pitämää meteliä se, että "Linux on vaikea käyttää". Eihän sille voi mitään jos se vaikuttaa lukijakuntaan. =)ohjelman asentaminen Linuxissa on taviskäyttäjälle yksinkertaisesti kertakaikkiaan mahdoton tehtävä. Minulla on kokemusta tietokoneista noin 7 vuoden ajalta, enkä vielä tänäkään päivänä tiedä miten kummassa olisin saanut Firefoxin asennettua lasteni Linux -käyttöjärjestelmään. Kokeilin vaikka mitä, hain eri asennuspaketteja(Linuxille tietysti), kaikki asennuspektit muka suorittivat asennuksen loppuun, mutta asennuksen loputtua, ei asennusta löytynytkään mistään. Eli asennuksen jälkeen, uusi Firefox -selainasennus vain hävisi. Joka kerta.
Minulla on elämä elettävänä, ja niin ollen parempaakin tekemistä kuin tapella yökausia jonkun purkkavirityksen kanssa, joten asensin lasteni koneelle Vistan.
Lapset ovat tyytyväisiä, kun on kerrankin käyttöjärjestelmä mikä toimii :) Ja minä olen tyytyväinen kun ei tarvitse koko ajan tapella koneen kanssa :) - ja täys kädetön
--- kirjoitti:
ohjelman asentaminen Linuxissa on taviskäyttäjälle yksinkertaisesti kertakaikkiaan mahdoton tehtävä. Minulla on kokemusta tietokoneista noin 7 vuoden ajalta, enkä vielä tänäkään päivänä tiedä miten kummassa olisin saanut Firefoxin asennettua lasteni Linux -käyttöjärjestelmään. Kokeilin vaikka mitä, hain eri asennuspaketteja(Linuxille tietysti), kaikki asennuspektit muka suorittivat asennuksen loppuun, mutta asennuksen loputtua, ei asennusta löytynytkään mistään. Eli asennuksen jälkeen, uusi Firefox -selainasennus vain hävisi. Joka kerta.
Minulla on elämä elettävänä, ja niin ollen parempaakin tekemistä kuin tapella yökausia jonkun purkkavirityksen kanssa, joten asensin lasteni koneelle Vistan.
Lapset ovat tyytyväisiä, kun on kerrankin käyttöjärjestelmä mikä toimii :) Ja minä olen tyytyväinen kun ei tarvitse koko ajan tapella koneen kanssa :)ja epäilen että jos et linuxiin saanut firefoxia asennettua niin TUSKIN OOT ASENTANU VISTAAKAAN! Vaan valehtelet meille ja koitat uskotella niin vaikka oikeasti ostit luultavasti koneen jossa oli valmiiksi asennettuna tuo Vista, tai sitten joku osaava tuttusi asensi sen sulle.
Mikäs linux-jakelu herralla oli, jos saa kysyä?
En oikein jotenkin jaksa uskoa että sulla mitään linuxia koskaan ollutkaan.
Uusissa linuxeissa on nimittäin pakettien hallintajärjestelmä, siis keskitetty systeemi josta voi hakea haluamansa ohjelmat, ei tarvitse surffailla siellä täällä vaan valitset vain listasta ne jotka haluat ja painat nappia niin ohjelmat asentuu! Tän helpommaksi ei voi enää mennä. - Mika.....
--- kirjoitti:
ohjelman asentaminen Linuxissa on taviskäyttäjälle yksinkertaisesti kertakaikkiaan mahdoton tehtävä. Minulla on kokemusta tietokoneista noin 7 vuoden ajalta, enkä vielä tänäkään päivänä tiedä miten kummassa olisin saanut Firefoxin asennettua lasteni Linux -käyttöjärjestelmään. Kokeilin vaikka mitä, hain eri asennuspaketteja(Linuxille tietysti), kaikki asennuspektit muka suorittivat asennuksen loppuun, mutta asennuksen loputtua, ei asennusta löytynytkään mistään. Eli asennuksen jälkeen, uusi Firefox -selainasennus vain hävisi. Joka kerta.
Lapset ovat tyytyväisiä, kun on kerrankin käyttöjärjestelmä mikä toimii :) Ja minä olen tyytyväinen kun ei tarvitse koko ajan tapella koneen kanssa :).... se tulikettu on pääsääntöisesti mukana noissa yleisimmissä linuxjakeluissa;-) en usko että olet koskaan linuxia nähnytkään, kunhan trollailet.
- rautalankaa
Mika..... kirjoitti:
.... se tulikettu on pääsääntöisesti mukana noissa yleisimmissä linuxjakeluissa;-) en usko että olet koskaan linuxia nähnytkään, kunhan trollailet.
"se tulikettu on pääsääntöisesti mukana noissa yleisimmissä linuxjakeluissa"
Tiedän, mutta kun Firefoxin päivittäminen poistaa koko Firefox asennuksen. Siinäpä sitten olet kokonaan ilman selainta prkl!
No mut onneksi ei tarvitse enää tapella moisen purkkavirityksen kanssa :) - onkohan sulla
rautalankaa kirjoitti:
"se tulikettu on pääsääntöisesti mukana noissa yleisimmissä linuxjakeluissa"
Tiedän, mutta kun Firefoxin päivittäminen poistaa koko Firefox asennuksen. Siinäpä sitten olet kokonaan ilman selainta prkl!
No mut onneksi ei tarvitse enää tapella moisen purkkavirityksen kanssa :)koskaan linuxia käytössäs ollutkaan????
Paitsi jos meinaat että uudempi korvaa vanhan niin NIINHÄN SEN PITÄÄKIN MENNÄ! Ei kai päivityksessä olekaan mitään mieltä jos vanha jätetään tallelle!!! - se on
onkohan sulla kirjoitti:
koskaan linuxia käytössäs ollutkaan????
Paitsi jos meinaat että uudempi korvaa vanhan niin NIINHÄN SEN PITÄÄKIN MENNÄ! Ei kai päivityksessä olekaan mitään mieltä jos vanha jätetään tallelle!!!Turha sitä on kiistättää;DD
- ..........................o/
onkohan sulla kirjoitti:
koskaan linuxia käytössäs ollutkaan????
Paitsi jos meinaat että uudempi korvaa vanhan niin NIINHÄN SEN PITÄÄKIN MENNÄ! Ei kai päivityksessä olekaan mitään mieltä jos vanha jätetään tallelle!!!Nimittäin Ubuntu. Ruma kuin mikä, ja Firefoxin asennusohjelma poisti Firefoxin vanhan asennuksen, ja niinpä olin, hups- kokonaan ilman selainta. Tappelin purkkavityksen kanssa aikani, lopulta meni niin totaalisesti hermot että en enää koske Linuxiin pitkällä tikullakaan. Linuxin käyttöä en suosittele kenellekään. Paitsi ehkä pahimmille vihamiehilleni. Kostoksi.
- et vaan osaa!
..........................o/ kirjoitti:
Nimittäin Ubuntu. Ruma kuin mikä, ja Firefoxin asennusohjelma poisti Firefoxin vanhan asennuksen, ja niinpä olin, hups- kokonaan ilman selainta. Tappelin purkkavityksen kanssa aikani, lopulta meni niin totaalisesti hermot että en enää koske Linuxiin pitkällä tikullakaan. Linuxin käyttöä en suosittele kenellekään. Paitsi ehkä pahimmille vihamiehilleni. Kostoksi.
http://humdi.net/evo/images/evo6.jpg
Et vaan osaa! - ::::
et vaan osaa! kirjoitti:
http://humdi.net/evo/images/evo6.jpg
Et vaan osaa!Heh :) Mites nyt suus pannaan? Eikös Linuxin pitänyt olla vallan kauhean helppo käyttää? Niin helppo kuulemma, että sen käyttö onnistuu kuulemma jopa Pihtiputaan mummoltakin. No niin, moinen juttu taisikin olla ehtaa Linuxismia, eli pelkkää tuubaa.
Niinpä. Linux on todella hyvä serverikäytössä, mutta työpöydälle siitä ei ole, eikä koskaan tule olemaankaan. Suurin osa käyttäjistä hankkii käyttöjärjestelmän nimenomaan käytettäväksi, eikä koodattavaksi ja käännettäväksi. - haistatteluun
..........................o/ kirjoitti:
Nimittäin Ubuntu. Ruma kuin mikä, ja Firefoxin asennusohjelma poisti Firefoxin vanhan asennuksen, ja niinpä olin, hups- kokonaan ilman selainta. Tappelin purkkavityksen kanssa aikani, lopulta meni niin totaalisesti hermot että en enää koske Linuxiin pitkällä tikullakaan. Linuxin käyttöä en suosittele kenellekään. Paitsi ehkä pahimmille vihamiehilleni. Kostoksi.
mutta, jos asennat PCLiuxOS 2007 final(Kde) Linuxin ja pystyt jotenkin sössimään asennuksen, eikä se toimi koneellasi olet töhelöjen töhelö en paremmin sano.
Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397880Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde412039Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251970- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801595Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071050Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5989- 50955
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28840- 34822