kauhan kiinnitys

tilttiroto

Mitenkäs on tommonen??

Pitäs laittaa rototiltti kiinteäksi puomiin.
Onkihan kiinnityksessä konekohtaisia eroja??
Tarkoitan asennuskulmia missä asennossa kiinnike tulee olemaan suhteessa puomiin?????????

8

2926

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eiköhän kauppias tiedä mikä käy. Yleensä roton malli menee koneen koon mukaan. Kiinnikkeet on suht vakioita, NTP ja pienempii SP.

• 111

Jos kiinteästi sen puomiin tahtoo laittaa, tapahtuu se tappikiinnityksellä. Ntp ja sp ovat pikakiinnikkeitä.

Alkuperäiseen kysymykseen: Kannattaa neuvotella myyjän kanssa millaiseen kulmaan se juuri sinun koneessasi menee, täällä sitä ei varmaan kukaan osaa sanoa. Silloin siihen saatat päästä jopa vaikuttamaan jonkun verran.

• ja mikä pyörittäjä?

Isoon koneeseen en laittais kiinteeksi.

• tilttiroto

Tarkoitin lähinnä juuri sitä että miten tuo kulma vaikuttaa tiltin käyttöön!
        Itse laitan kiinteän kiinnityksen puomiin kun en tuota konetta talvella käytä niin en aio tilttiä ottaa pois sitten ollenkaan!
        Kaits se taitaa kauhassa olla tärkeämpi se kiinnikkeen ja kauhan pohjan välinen kulma???

• 111
        tilttiroto kirjoitti:

Tarkoitin lähinnä juuri sitä että miten tuo kulma vaikuttaa tiltin käyttöön!
        Itse laitan kiinteän kiinnityksen puomiin kun en tuota konetta talvella käytä niin en aio tilttiä ottaa pois sitten ollenkaan!
        Kaits se taitaa kauhassa olla tärkeämpi se kiinnikkeen ja kauhan pohjan välinen kulma???

Pyörittäjässä nuihin kauhan kulmiin kannattaa kyllä kiinnittää huomiota, tavallinen luiskakauha ei välttämättä ole se paras vaihtoehto. Kauhan atuiosa saisi mielellään olla hieman leveämpi kuin takaosa, ja juuri tuohon kauhan ja p.kiinnikkeen kulmaan kannattaa kiinnittää huomiota. Oikeilla kulmilla saa isomman hyödyn koneesta irti.

Tuo pikakiinnikke tiltin yläpuolella on vähän kaksipuolinen juttu. Toisaalta se pidentää kauhan vipuvartta ja lisää painoa, toisaalta voi tiltin pudottaa pois rankemmassa kaivuussa ja mahd. rikkoontumisen sattuessa. Jos sen suoralla kiinnityksellä laittaa, kannattaa tosissaan käyttää järkeä kaivaessa. Kuokkakauhan voisi ehkä ottaa hieman pienempänä, jottei tule haukattua liian isoa palaa ja rikottua tilttiä. Se on kuitenkin hiton kallis vekotin, >15k€

• tilttiroto
        111 kirjoitti:

Pyörittäjässä nuihin kauhan kulmiin kannattaa kyllä kiinnittää huomiota, tavallinen luiskakauha ei välttämättä ole se paras vaihtoehto. Kauhan atuiosa saisi mielellään olla hieman leveämpi kuin takaosa, ja juuri tuohon kauhan ja p.kiinnikkeen kulmaan kannattaa kiinnittää huomiota. Oikeilla kulmilla saa isomman hyödyn koneesta irti.

Tuo pikakiinnikke tiltin yläpuolella on vähän kaksipuolinen juttu. Toisaalta se pidentää kauhan vipuvartta ja lisää painoa, toisaalta voi tiltin pudottaa pois rankemmassa kaivuussa ja mahd. rikkoontumisen sattuessa. Jos sen suoralla kiinnityksellä laittaa, kannattaa tosissaan käyttää järkeä kaivaessa. Kuokkakauhan voisi ehkä ottaa hieman pienempänä, jottei tule haukattua liian isoa palaa ja rikottua tilttiä. Se on kuitenkin hiton kallis vekotin, >15k€

Tuota just tarkoitin!
        Elikkäs jos ei ole kulmat kohillaan ja pyöräyttää kauhaa voipi tavara valua kauhasta pois!
        Totta on että kauhan on hyvä kaveta perää kohti.

Itse jätän varauksen rankempaan työhön, entisen liittimen ja siihen sopivan isohkon kuokkakauhan!

• Liippari
        tilttiroto kirjoitti:

Tuota just tarkoitin!
        Elikkäs jos ei ole kulmat kohillaan ja pyöräyttää kauhaa voipi tavara valua kauhasta pois!
        Totta on että kauhan on hyvä kaveta perää kohti.

Itse jätän varauksen rankempaan työhön, entisen liittimen ja siihen sopivan isohkon kuokkakauhan!

Eli pitäiskö kauhanpohjan ja kiinnikelevyn olla saman suuntaiset?

• tilttiroto
        Liippari kirjoitti:

Eli pitäiskö kauhanpohjan ja kiinnikelevyn olla saman suuntaiset?

Näyttää kyllä noissa tilttikauhoissa olevan lähes samassa suunnassa kauhan pohja ja kiinnike.
        Ero on ehkä jotakin 15 asteen luokkaa.
        Liekköhän tuossakin joku EU-normi?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      85
      4980
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      96
      3013
    3. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      43
      2896
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      199
      2412
    5. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      30
      2140
    6. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      133
      1979
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      178
      1570
    8. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1511
    9. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1419
    10. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      17
      1335
    Aihe