openSUSEn osionti

miten osiointi12

Aloitin asentamaan OpenSUSEa koneeseen, (käyttiksiä: Windows XP,Ubuntu) ja (n.30GB) osion jonka tein ilmoittaa sen "WIN95 FAT.." jotain sen tapaista, aioin alustaa sen Linux Ext3:selle mutta kysyy Liitoskohtaa: "/" miksi se pitäisi laittaa?

8

424

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • osio must

      Toi root -osio ( / ) pitää olla jotta toi opensuse toimisi.
      Voit käyttää ubuntun kanssa samaa swapiä.

      • miten osionti12

        Eli siihen vain "/" merkki?


      • Siihen menee kaikki muut
        miten osionti12 kirjoitti:

        Eli siihen vain "/" merkki?

        voit luoda erillisen /home osion vielä jos haluat, jos et luo niin kaikki liitospisteet löytyy / alta.


      • jos..
        Siihen menee kaikki muut kirjoitti:

        voit luoda erillisen /home osion vielä jos haluat, jos et luo niin kaikki liitospisteet löytyy / alta.

        Jos osioit levyn etukäteen, voi olla ettet saa tehtyä "/"-osiota ennen kuin susen asennuksen yhteydessä, koska Ubuntu on "/"-osiolla. Minä teen toiselle linuxille yleensä tyhjän osion, tai osioin vasta distron asennuksen yhteydessä.
        Siis kahta saman nimistä osiota en ole koskaan onnistunut tekemään, jos ennestään on esim home osio suse ottaa sen mielellään käytöön.


      • jos.. kirjoitti:

        Jos osioit levyn etukäteen, voi olla ettet saa tehtyä "/"-osiota ennen kuin susen asennuksen yhteydessä, koska Ubuntu on "/"-osiolla. Minä teen toiselle linuxille yleensä tyhjän osion, tai osioin vasta distron asennuksen yhteydessä.
        Siis kahta saman nimistä osiota en ole koskaan onnistunut tekemään, jos ennestään on esim home osio suse ottaa sen mielellään käytöön.

        asennus softa siinä vaiheessa edes etsi toisia juuri osioita... JOS olisit päivittämässä, niin silloin saattaisi sanoa jotain asiasta!
        Eli, kun osioit vapaasta tilasta uuden root-osion, niin sinne se asennus mennä röpsähtää...


      • etsi..
        djmosse kirjoitti:

        asennus softa siinä vaiheessa edes etsi toisia juuri osioita... JOS olisit päivittämässä, niin silloin saattaisi sanoa jotain asiasta!
        Eli, kun osioit vapaasta tilasta uuden root-osion, niin sinne se asennus mennä röpsähtää...

        se näkee, jos osioit olemassa olevalla distrollasi samalle levylle uuden / -osion, eikä tunnista välttämättä sitä eri levyksi, koska osiointi distro on kuitenkin samalla osioitavalla levyllä, se vaan ei halua toista / -osiota.
        Voin olla väärässä, vaikka n. kerran viikossa törmäänkin tähän samaan ongelmaan.


      • tää jokin
        etsi.. kirjoitti:

        se näkee, jos osioit olemassa olevalla distrollasi samalle levylle uuden / -osion, eikä tunnista välttämättä sitä eri levyksi, koska osiointi distro on kuitenkin samalla osioitavalla levyllä, se vaan ei halua toista / -osiota.
        Voin olla väärässä, vaikka n. kerran viikossa törmäänkin tähän samaan ongelmaan.

        trolli ??
        Oletetaan että ei ole:
        Teet siis nykyisellä järjestelmällä valmiiksi osion tuolle uudelle opensuselle ?
        Voit antaa sen osion nimeksi vaikka /newroot ja alustaa sen ext3 muotoon valmiiksi. Toi /newroot sijaitsee sitten esim. /dev/hda8:lla
        Sitten opensusen asennuksessa valitset vain ton /dev/hda8 ja liität sen / -root osioksi etkä alusta sitä uudelleen. Ja jatkat asennusta normaalisti.
        Sitten siellä vanhassa linuxissa oleva /newroot näyttää/osoittaa opensusen / -root osioon.
        Eli vanhassa linuxissa näet osion nimellä /newroot ja opensusessa sama osio on / (root)-osio.

        Muista asennuksen yhteydessä joudut valitsemaan käynnistyslataimen asennuksen tai pois jättämisen.
        Ota ennen asennuksen aloitusta /boot/grub/menu.lst tiedoston sisältö paperille jos käytössä grub.


      • etsi.. kirjoitti:

        se näkee, jos osioit olemassa olevalla distrollasi samalle levylle uuden / -osion, eikä tunnista välttämättä sitä eri levyksi, koska osiointi distro on kuitenkin samalla osioitavalla levyllä, se vaan ei halua toista / -osiota.
        Voin olla väärässä, vaikka n. kerran viikossa törmäänkin tähän samaan ongelmaan.

        NYT alkaa jo kuulostamaan trollilta!
        Aluksi puhuit ETTEI asennus vaiheessa saa luotua JA nyt puhut et olemassa olevassa osioit, niin silloin EI tietenkään voi tehdä kahta /-osiota!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe