Varokaa vääriä vitosia!

pikkupojat huijaa

18

8480

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aloitettava jo nuorena.

      Jo'o muuten ei tuu rikkaaksi,kai ton verran sinäkin tiedät.
      Terveisin. Bisnes mies.

    • Tyttö_17_wee

      Kai kerroit poliisille vihjeesi, kuten jutussa mainittiin. PS. Bisnes mies, että tuolla edellä mainitsemallanikin tavalla voi kerätä rahaa... ;)
      No joo, mut siis jos tietää niin toki kannattaa edistää poliisien työtä ja yhteiskunnan toimivuutta.

    • puppe.a.k.a.puppe

      asiaaa, koska porukka tajuaa alkaa tulostamaan niitä 200€ seteleitä, koulupoikia ei varmaan epäiltäisi jos he maksaisivat karkki ja limu ostoksensa 200 ekun setelil :)

    • Väärentämätön

      Luin jostain että useimmissa tulostimissa on joku asetus joka estää setelien oikeankokoisen tulostamisen. Kokeilin huvikseni tulostaa muutaman setelin omalla tulostimellani mutta eipä onnistunut. Scannasin setelin molemmin puolin ja tallennin tiedostoon. Kun yritin tulostaa niin ei onnistunut oikean kokoisena. Epson merkkinen on tulostin ja ei sovellu väärentäjille ainakaan tämä tulostin.

      • kyllä onnistuu

        Eipä riitä tulostimissa älyä tunnistaa mitä niillä kulloinkin tulostetaan. Kokeileppa samaa jollain muulla, vaikka CD/DVD kotelon läpyskällä jostain leffasta (tai itseasiassa ihan mitä tahansa originaalia), scannaus tulostus täsmälleen samankokoiseksi tuskin onnistuu ihan kerralla. Itselläni on ollut tähänmennessä 3 tulostinta 2 eri merkkiä ja esim CD levyn etiketin tulostus oikeankokoiseksi on kaikilla vaatinut vähän haeskelua oikeile asetuksille, vaikka ohjelmassa laitat asetukseksi jonkun tietyn koon milleinä niin lopputulos tuskin on täsmälleen oikea vaan sitä pitää koetulosteilla hakea vähän.

        Ihan piruuttani kokeilin epsonin scannerilla ja samsungin (halvalla) värilaserilla viiden euron seteliä, kolmas tulostus osui puolen millin sisälle oikeasta koosta molempiin suuntiin... neljännen olisi jo saanut täsmälleen oikean kokoiseksi. Onneksi nykytulostimet eivät osaa tulostaa sitä hologrammia.....


      • oon...
        kyllä onnistuu kirjoitti:

        Eipä riitä tulostimissa älyä tunnistaa mitä niillä kulloinkin tulostetaan. Kokeileppa samaa jollain muulla, vaikka CD/DVD kotelon läpyskällä jostain leffasta (tai itseasiassa ihan mitä tahansa originaalia), scannaus tulostus täsmälleen samankokoiseksi tuskin onnistuu ihan kerralla. Itselläni on ollut tähänmennessä 3 tulostinta 2 eri merkkiä ja esim CD levyn etiketin tulostus oikeankokoiseksi on kaikilla vaatinut vähän haeskelua oikeile asetuksille, vaikka ohjelmassa laitat asetukseksi jonkun tietyn koon milleinä niin lopputulos tuskin on täsmälleen oikea vaan sitä pitää koetulosteilla hakea vähän.

        Ihan piruuttani kokeilin epsonin scannerilla ja samsungin (halvalla) värilaserilla viiden euron seteliä, kolmas tulostus osui puolen millin sisälle oikeasta koosta molempiin suuntiin... neljännen olisi jo saanut täsmälleen oikean kokoiseksi. Onneksi nykytulostimet eivät osaa tulostaa sitä hologrammia.....

        kokeillu ja aika hemmetin monta yritystä tarvittiin saatika sitten saada se tulostettua molemmin puolin samalle kohtaa. Toi hologrammi juttu onkin sitten ammattisalaisuus kuinka se saadaan seteliin. Myöskin paperia tarvii kastella jo kaulia sileäksi joten ei oo tää väärentäjän hommakaan helppoa. Melkein enemmän tienais kun menis oikeisiin töihin.


    • MÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ

      Jos poliisi ei saa kiinni pikkupoikia jotka monistaaa tulostimella jotain A4 seteleitä, ni jo on asiat perseellään.

      • .................

        Tuskin ne on mitään A4 kokoisia seteleitä. Jollain tavalla ne vain on saatu oikean kokoisiksi.


      • Nimetön
        ................. kirjoitti:

        Tuskin ne on mitään A4 kokoisia seteleitä. Jollain tavalla ne vain on saatu oikean kokoisiksi.

        No se oliki sellanen vähä väritetty juttu ju eivät saa tällasii pikkupoikii kiinne! :)


    • Opiskelija..´

      Meillä koulussa kerrottiin tuo, että kun joskus aikoinaan oli harrastettu "rahan pesua", niin kopioituja seteleitä rypisteltiin, jotta niistä saataisiin aidomman näköisiä.

      Täytyy olla kyllä päässä jotain vikaa, kun tuollaista tekee. Ei kukaan täysjärkinen rupea KOPIOIMAAN seteleitä! Säälittävää, ei voi muuta kuin nauraa räkäiset naurut niille, jotka ovat alentuneet moiseen!!

    • taitto

      sitä rahnaa pitää tehrä kun muuten on niin huonot liksat.

    • ahmattti

      ja muuten ei pääse valaamiiseen pöytään ruokkoo syömmään.

      • niin se menee

        töihin ja tienaa sulle rahaa, rehellisesti


      • kaasua vaan
        niin se menee kirjoitti:

        töihin ja tienaa sulle rahaa, rehellisesti

        ai töihinkö kahohan kun mie eläkkeellä ja sie orvanpyörässä siinon vissi ero.


    • heh.
      tässä näkee miten yhteiskunta menee heikommaksi koko ajan.. nuort yrittää tehdä rahaa kun sitä ei vanhemmilta enää saa.. oikein pojat, jatkakaa samaan malliin.. mutta, älkää jääkö kiinni! rahaa on tehtävä, ei työtä tekemällä rikastu..... ja lama on edessä!!! rosvot pärjää aina=)))

    • Penan Pub (Lahti, Finland)

      Pojat ovat tänään maksaneet "piikkejään"...ja vitosilla..prkl..

    • akentti

      kyllä on seko päitä kakaroita

    • Vain syntyperäinen lahtelainen voi olla niin tyhmä ettei erota oikeaa vitosta monistetusta.

      Kerran eräs lahtelainen yritti maksaa monopolisetelillä savolaisella nakkarilla. Poitsu sai räkänaurut päälle ja joku muksautti kaveria leukaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      187
      1868
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      112
      1026
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      99
      947
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      717
    5. 52
      684
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      544
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      536
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      199
      473
    Aihe