open suse 10.3

samalle kovolle

eli asentaisin susen samalle kovolle missä nyt ubuntu niin miten teen susen asennuksessa oman osion sille ja tuleeko dualbootti että valitsen kumpaa käyttää?

8

580

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varmasti osaa

      automaattisesti tehdä itselleen osiot vaikka olisi ubuntu asennettuna jos tyhjää tilaa löytyy johon asennat (jos ei löydy niin pienennä jotain osiota, onnistuu asennuksen aikana).

      • lisään että

        tulee dualbootti


    • osioinut

      se osiointi kannattaa opetella (usein menee vähän kantapään kautta), tai antaa susen osioida automaattisesti, tosin sekin voi mennä pieleen jossain tapauksissa,esim, kuten tuossa edellä kerroin, jos siinä levyllä on erillinen vaikkapa home osio ubuntulla, voit sanoa sille hyvästi jos et ole tarkkana hyväksyessäsi susen osiointi ehdotuksen. muuten suse kyllä osaa tehdä ne osiot, ja tunnistaa muutkin linuxit käynnistyslataajaa tehdessään.

      • poista tai kirjoita

        yli toisen linux asennuksen osioita jos sille ei erikseen niin sano.
        Kun asentaa susen johonkin muualle kuin ubuntun osioon niin MITÄÄN ongelmia ei tule liitospisteiden suhteen (ubuntun \ liitospisteen osioon olisi muutenkin mahdotonta asentaa toimivasti 2 käyttöjärjestelmää!)

        Ei mitään ongelmia!


      • -------------------
        poista tai kirjoita kirjoitti:

        yli toisen linux asennuksen osioita jos sille ei erikseen niin sano.
        Kun asentaa susen johonkin muualle kuin ubuntun osioon niin MITÄÄN ongelmia ei tule liitospisteiden suhteen (ubuntun \ liitospisteen osioon olisi muutenkin mahdotonta asentaa toimivasti 2 käyttöjärjestelmää!)

        Ei mitään ongelmia!

        jos et osaa tunnistaa Ubuntun olemassa olevia osioita.


      • osioinut
        poista tai kirjoita kirjoitti:

        yli toisen linux asennuksen osioita jos sille ei erikseen niin sano.
        Kun asentaa susen johonkin muualle kuin ubuntun osioon niin MITÄÄN ongelmia ei tule liitospisteiden suhteen (ubuntun \ liitospisteen osioon olisi muutenkin mahdotonta asentaa toimivasti 2 käyttöjärjestelmää!)

        Ei mitään ongelmia!

        Testasin äsken, taas kävi kuten epäilinkin, suse tunki oman homensa ubuntun homelle,(erillinen home osio,kuten suostelaan, ei siis ubuntun "/" osiolla), se siitä. Taisin jo selittää kuika vaikea on tehdä kahta "/" osiota. Kokeilehan itse.


      • osionsa
        osioinut kirjoitti:

        Testasin äsken, taas kävi kuten epäilinkin, suse tunki oman homensa ubuntun homelle,(erillinen home osio,kuten suostelaan, ei siis ubuntun "/" osiolla), se siitä. Taisin jo selittää kuika vaikea on tehdä kahta "/" osiota. Kokeilehan itse.

        "Taisin jo selittää kuika vaikea on tehdä kahta "/" osiota. "

        Eipä ole minulle koskaan tuollaisia kämmejä käynyt. Kukin jakelu on aina _omilla_ osioillaan (yhteisenä vain swap-osio). Ei SuSE enempää kuin muutkaan automaattisesti ota käyttöön ylimääräisiä osioita.
        Kahta juurihakemistoa (/) ei tietenkään voi tehdä samalle osiolle.
        Vrt. Windowssissa kaksi C:\ hakemistoa.


      • osioinut kirjoitti:

        Testasin äsken, taas kävi kuten epäilinkin, suse tunki oman homensa ubuntun homelle,(erillinen home osio,kuten suostelaan, ei siis ubuntun "/" osiolla), se siitä. Taisin jo selittää kuika vaikea on tehdä kahta "/" osiota. Kokeilehan itse.

        /home-osiolla EI OLE väliä vaikka oliskin samat, ELLET halua eri käyttäjiä kummallakin JA eri työpöytäasetuksia yms...
        JA /-osion teko onnistuu vaikka 10 eri distrolle, JOS kovalevyn tilaa vain on vapaana!
        Esim. oletus että 500G limppu, ensin osioit 100G /-osioita varten extended osiona (tämän sisään teet aina tarpeen mukaan vaikka 10G lohkon uudelle jakelulle) ja loput (kolme kpl) jaat primary-osioina (swap, home ja vaikka srv JOS pidät servuja)
        Simppeliä, eikö!?
        :-D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe