Moneen kertaan käsitelty

ani_liini

Mutta aina jaksaa ärsyttää.

Kello 20.30 soitti nainen ja alkoi onnitella mitä kaikkea saan aivan ilmaiseksi.
Ääni oli aivan erityisen siirappinen, puhetta tuli niin että ei päässyt keskeyttämään.
Minut on kasvatettu niin että on vaikeaa olla epäkohtelias.

Kuuntelin hiljaa, sitten hän halusi tarkastaa osoitteeni että lehti tulee oikeaan ositteeseen.
Sitten oli jo kiittelemässä tilauksesta.

Silloin hermostuin, sanoin että hei hei, enhän minä ole mitään luvannut tilata.
Mainitsin vielä että en pidä hänen tyylistään.
Haluan itse päättää mitä tilaan.
Myyjä alkoi matkia ivallisesti murrettani.
Toisti puheeni aivan erilaisella äänellä.

Minulla on esto tällaisille soitoille, silti niitä tulee jatkuvasti.
Tämä myyjä oli ärsyttävyydessä aivan omaa luokkaansa.

15

756

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KristaTee

soitti minulle eilen. Kovasti yritti imarrella ja oli erittäin mairea. Ärsytti, mutta ajattelin, että työtään hän vain tekee. Onnistui kuitenkin suututtamaan minut, kun melkein sanoin minua tyhmäksi. Vaikeaa se kieltäytyminen yleensä on, kun ei halua olla epäkohtelias, mutta tällä kertaa se kävi hyvin sutjakasti.

• Yleensä kyllä lakkaavat esittelemästä, kun vain saa suunvuoron ilmoittaakseen tästä estosta.
      Joskus voin kuunnella täysin hiljaa sitä litaniaa, mutta voin kyllä laittaa luurinkin paikoilleen - millä tuulella satun olemaan.

• KristaTee

Ei niin saa tehdä. Minä yleensä änkytän jotakin ja yritän olla kovin pahoillani, etten juuri sillä hetkellä voi mitään tilata. Todella noloa. Käy jotenkin surku niitä myyjiä, vaikkei pitäisi.

• kertoi laittavana luurin
        KristaTee kirjoitti:

Ei niin saa tehdä. Minä yleensä änkytän jotakin ja yritän olla kovin pahoillani, etten juuri sillä hetkellä voi mitään tilata. Todella noloa. Käy jotenkin surku niitä myyjiä, vaikkei pitäisi.

hiljaa työpöydän laatikkoon ja ½ tunnin kuluttua
        ottavansa sen ja sanovan: Niiiiiin...

• työtön niin

puhelu loppuu siihen paikkaan.

• oletteko kaikki

ihan viisaan kirjoissa, tollasia puheluita ei tule eikä kukaan päätä puolestasi tilaatko vai et
      katsoppa peiliin.

• ani_liini*

Juuri tuollainen puhelu TULI.
        Lukisit kunnolla ennenkuin alat epäillä ihmisten järjen valoa.
        Enhän minä mikään ruudinkeksijä ole, minut on vain pienestä pitäen kasvatettu kuuntelemaan keskeyttämättä ja vastaamaan vasta sitten.
        Olen pannut luurin alas monta kertaa, eräs myyjä soitti heti uudelleen ja kysyi kiukkuisena että paiskasitko MINULLE luurin korvaan.
        Kuuntelin kun oli aikaa ja en saanut suunvuoroa.

Minähän SANOIN että hei hei, en ole luvannut tilata mitään.
        Enkä pidä tuollaisesta myyntityylistä.
        Olenko väittänyt jotain tilanneeni?

Sen jälkeen alettiin matkimaan puhetapaani, olen Itärajalta joten puhun paikallista murretta.

• KristaTee

kyllä niitä tulee. Jos sinulla ei ole moisista puheluista kokemuksia, ei se merkitse etteikö muilla olisi. Ja vakaasti uskon, että me kaikki olemme täysjärkisiä ja uskallamme silmät auki katsoa peiliin. Sitäpaitsi nimittely ei oikein ole aikuisten puuhaa. Eihän?

• puhelinmyyjä
        ani_liini* kirjoitti:

Enhän minä mikään ruudinkeksijä ole, minut on vain pienestä pitäen kasvatettu kuuntelemaan keskeyttämättä ja vastaamaan vasta sitten.
        Olen pannut luurin alas monta kertaa, eräs myyjä soitti heti uudelleen ja kysyi kiukkuisena että paiskasitko MINULLE luurin korvaan.

Sen jälkeen alettiin matkimaan puhetapaani, olen Itärajalta joten puhun paikallista murretta.

vaan entinen pankkitoimihenkilö, asiakaspalvelussa ollut, joten luulen jotain asiasta tietävänikin, kyllhän siellä asiakkaita oli laidasta laitaan vaikka toiminkin yritysasaikkaitten kanssa, niin metsä vastaa kuin sinne huutaa.

• jos vähänkin alkaa
        KristaTee kirjoitti:

kyllä niitä tulee. Jos sinulla ei ole moisista puheluista kokemuksia, ei se merkitse etteikö muilla olisi. Ja vakaasti uskon, että me kaikki olemme täysjärkisiä ja uskallamme silmät auki katsoa peiliin. Sitäpaitsi nimittely ei oikein ole aikuisten puuhaa. Eihän?

sanomaan jotain poikkipuolista niin tuleehan siiitä jumalaton poru, pitäkää runoraatinne.

• vastaa
        puhelinmyyjä kirjoitti:

vaan entinen pankkitoimihenkilö, asiakaspalvelussa ollut, joten luulen jotain asiasta tietävänikin, kyllhän siellä asiakkaita oli laidasta laitaan vaikka toiminkin yritysasaikkaitten kanssa, niin metsä vastaa kuin sinne huutaa.

Jos saa puheenvuoron.
        Tämä on vain yksi esimerkki monista.
        On asiallisiakin puhelinmyyjiä,mutta en heidänkään soittojaan kaipaisi.

Mielestäni kaikki kaupustelu puhelimitse on häiriköintiä.

• puhelinmyyjä
        ani_liini* kirjoitti:

uskon kyllä,että tällaisia *myyntitapoja*jotkut harrastaa.itse tein viimeiset 7vuotta lehtimyyjänä,harvoin sain luuria korvaani.nyt olen eläkkeellä,mutta tekisin sitä työtä mielelläni vieläkin,jos terveys olisi sallinut.en kyllä koskaan luvannut asiakkaalle ilmaiseksi mitään,kauppaa tein n.15-20kpl päivässä,elätinpähän ainakin itseni ja maksoin veroni,et sitä mieltä olen ettei työ miestä pahenna,jos ei mies työtä(no olen nainen)

• ei ole

koskaan luvattu mitään ilmaiseksi, tilauksen muutama kuukausi korkeintaan. Sitä kysynkin ensimmäiseksi, kunhan puhelinmyyjä hiljenee.

• 1943

lähes 90-vuotiaalle entiselle naapurilleni soitti naishenkilö ja pyysi rahaa jollekin järjestölle. Ei naapuri luvannut, jolloin nainen totesi ettei 50 euroa nyt niin suuri summa ole. Muistaakseni myöhemmin ilmeni, että huijarit olivat liikkeellä. Lehdenmyyjät yleensä ovat olleet asiallisia. Kysyn heti, mitä asia koskee. Ja sanon, etten tilaa, joten ei kannata jatkaa.

• Atolfia

uskovat heti, kun sanoo topakasti, että en tilaa mitään. Yleensä toivottavat hyvää jatkoa ja sillä siisti.

Aikaisemmin olivat sitkeämpia, mutta luulen että ovat saaneet koulutusta myyntityöhön.

Joskus on vain hauska kuunnella koko litania. Joillakin se tulee kuin gramofoonilevyltä, ulkoa opittu, eikä juuri äänen painokaan muutu sanojen välillä. Ei siihen väliin juuri pääsisikään, jos tahtoisi yrittää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      219
      5973
    2. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      26
      3734
    3. Koska näet seuraavan kerran

Kaivattusi? Onko päivä tiedossa vai sattumasta kiinni?
      Ikävä
      82
      2587
    4. Ootko nainen jotenkin

itseäs täynnä? Mars laihduttamaan. 🫵🏽 K
      Ikävä
      39
      2121
    5. Hyvästi.....

En vain enää jaksa.....
      Ikävä
      33
      1902
    6. Hyvää yötä

Mm❤️
      Ikävä
      45
      1868
    7. Ongelma Ibizalla

Mistä saada triatleetin jalkaan mahtuva kenkä häitä varten?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      1765
    8. Eelle

Huomenta,ajattelen sua..
      Ikävä
      21
      1656
    9. Hauskaa nimipäivää rakkaalle!

On kova ikävä. Rakastan sua ikuisesti ❤️🤗😘
      Ikävä
      27
      1502
    10. Tappajamanne kiinni

Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!
      Mikkeli
      33
      1458
    Aihe