Poika on hyvin kiinnostunut moottoripyöräilystä ja alitti kevarilla yhdellä radalla vuosikausia olleen formula 250:llä ajetun rataennätyksenkin yli sekunilla.
Mutkaisella tiellä jättää isotkin pyörät taakseen, mikä johtuu ilmeisesti luontaisesta taipumuksesta ja monen vuoden kilpa-ajokokemuksesta muilla vehkeillä.
Minä ehdotin pojalleni että olisin ostanut itselleni moottoripyörän, jotta yhdessä pääsisi sitten harrastamaan ja itseä kiinnosti joku rauhallisempi matkapyörä, mutta poika vaatii että sportti pitäisi olla. Onko mitään vinkkejä 46-vuotiaalle ukolle moottoripyörästä jonka suorituskyvyssä riittäisi pojallekkin vähäksi aikaa?
Ollaan kyllä pojalle hankkimassa isompaa pyörää, mutta hän täyttää vasta 18, joten ihan hirveän suorituskykyistä hänelle ei voi hankkia, mutta haluaisi että minulla olisi todella tehokas pyörä jolla hän saisi adrenaliinit virtaamaan.
Moottoripyörä "vanhukselle".
26
2405
Vastaukset
- 12234
suzuki GSX 1300R Hayabusa,vähintään 128 kw,eiköhän siinä potku riitä sulle ja pojalle vähäksiaikaa
- 52vee.
Kyllä meillä täytyi ostaa 2-pyörää,oikestaan nyt niitä on kolme! Tyttärellä 125 customi pojalla ( aikuinen) 800ss dukati ja itsellä XV1900 yamaha.
Se on semmosta...auto on tietysti kummallakin vanha, ei riitä pelimerkit kaikkeen. On tehtävä valintoja.
- Kra
Ratkottavana, itsellä oli sama tilanne muutama vuosi sitten. En suostunut ylläpitämään kahta isompaa pyörää huushollissa. Niinpä pojan kevari myytiin pois ja hän ajelee nyt ne vähät ajonsa minun matkapyörällä.
Sinun kohdalla asia vois ratketa muutaman koeajon jälkeen, ehkä sieltä löytyy joku molemmille vähiten huono yhteinen vaihtoehto. Joku riittävän kokoinen nakupyörä vois olla se oikea. Siinä ei vauhtisokeuskaan pääse niin helposti yllättämään, ilmavirta paiskoo kuskia senverran kovasti.
Ps: 46vee ei oo vanhus vaan pikemminkin "poikanen" vielä, sanoo 54vee varttunut "nuori"... - zx 12rr
kohta 48 ja ajan 12r:llä 190hp ram air, kyllä se nippa nappa riittää.
- Kake 46 vee
Miten olis tosiaan nakupyörä? Vaikka CB 1300.
On muskelia ja vääntöä ihan oikeesti.
Harkitse::::: - Ram.
Tämä nyt on tietenki omaa mutua.
Kävin tuossa muutama vuos sitte koittamassa Ducatin 999
VOI ELÄMÄ...Vaikka ikää on kertyny mullekki yli viidenkympin, niin siinä kyydissä nuortu yhet kakskytviis vuotta.
Mun mielestä se ei ollu liian äärimmäinen sportti, mutta olen varma, että nuorempi herra siitä löytää puolensa.
Käy kokeilemassa. Ainoo pyörä mihin meinasin todella vaihtaa oman GS-bemarini.- Reiman
Varsinkin tämä uusi Ducati 1098 saa mahlat virtaamaan --- Ducatin käydessä tuntuu energia täyttävän suonet varpaihin saakka.
Mutta yhtä totisen tosi on, että yli viisikymppisestä ei ole sillä ajamaan.
En nyt tarkoita, etteikö sillä voisi kivaa urheilullista lenkkiä heittää. Tottahan toki voi.
Itse myin viimeisen Ducatini ( 3. järjestyksessä) pois 49-vuotiaana. Ei kestänyt enää niska sitä rönötystä eikä selkä luunkovaa jousitusta. Pyyhe oli heitettävä talliin.
Viisaasti teit, kun pysyit Kessussa!
PS. Elämä on ... - pikkulohco
Sitä saa myös 749-versiota, päälle 100hv siinäkin.
- ducatisteja
Reiman kirjoitti:
Varsinkin tämä uusi Ducati 1098 saa mahlat virtaamaan --- Ducatin käydessä tuntuu energia täyttävän suonet varpaihin saakka.
Mutta yhtä totisen tosi on, että yli viisikymppisestä ei ole sillä ajamaan.
En nyt tarkoita, etteikö sillä voisi kivaa urheilullista lenkkiä heittää. Tottahan toki voi.
Itse myin viimeisen Ducatini ( 3. järjestyksessä) pois 49-vuotiaana. Ei kestänyt enää niska sitä rönötystä eikä selkä luunkovaa jousitusta. Pyyhe oli heitettävä talliin.
Viisaasti teit, kun pysyit Kessussa!
PS. Elämä on ...MInulla on saman mallin pienempi versio 749 eikä se ainakaan viime kesänä tuntunut kovin epämukavalta, ajoin parhaimmillaan 900 km päivässä. Toisaalta, olen 50 vasta parin vuoden päästä.
Jos kihti ja luuvalo haittaa moottoripyöräilyä, mutta Ducati on silti mieleen, kokeile ST-sarjaa. - Reiman
ducatisteja kirjoitti:
MInulla on saman mallin pienempi versio 749 eikä se ainakaan viime kesänä tuntunut kovin epämukavalta, ajoin parhaimmillaan 900 km päivässä. Toisaalta, olen 50 vasta parin vuoden päästä.
Jos kihti ja luuvalo haittaa moottoripyöräilyä, mutta Ducati on silti mieleen, kokeile ST-sarjaa.Kyllä on haikein mielin pitänyt Ducatit unohtaa. Mutta onhan tuo Moto Guzzin Norge ...
Oikeasti olen kolme vuotta ajellut nyt tonnisella V-Stromilla. Se on passannut mulle hyvin, joten ei oikein uskalla vaihtaakaan. Menee pian huonommaksi!
Se on kyllä kerpelettä taistella noitten kuluneiden nikamien kanssa! Eri ihmiset ikääntyvä eri tahtia, mutta jossain se loppu moottoripyöräilylle valitettavasti odottelee.
Istumatyö se kropan syö -- ei moottoripyöräily!
Niin että ei sitten vissiin ainakaan Gold Wingiä kannata ostaa...
- jiwe
käyn wertaamassa aikoja :=)
siitä olisi tullut kewareiden uusi rataennätys myöskin :=)
waikka selität kuitenkin ettei sitä tilastoitu :=)- vanhus..
Kirjoittelen mieluummin anonyyminä. Epävirallinen se pojan rataennätys.
- Jep jep
"Mutkaisella tiellä jättää isotkin pyörät taakseen, mikä johtuu ilmeisesti luontaisesta taipumuksesta ja monen vuoden kilpa-ajokokemuksesta muilla vehkeillä."
Minäkin tunnen tälläisia kuskeja ne tuppaavat vaan päättymään HS:n sunnnuntai numeron alkupuoliskon ilmoituksiin.
Se että yleisillä teillä ajellaan ns. "korvamaassa" ei ole kehumisen arvoista... radalla tykittely on ok, muttei yleisillä teillä.
Suosittelen polkupyörää tai asennekasvatusta.- vanhus..
Liittyy yhteen poikani suosimaan asfalttikiharaan jonka pystyy selvittämään sitä sallittua 80km/h jos osaa ajaa. Autollakaan ei moni pysty ajamaan sitä sallittua nopeutta. Olo on kuin vuoristoradalla kun autollakin sitä tietä ajelee. Enkä kerro missä kyseinen muutaman kymmenenkilometrin tiepätkä on, ettei tulisi ruuhkaa. Ja sen isomman pyörän kanssa oli nimenomaan ajatus että vääntää radalla minkä pystyy.
Ei kukaan täysijärkinen ajele korva asfaltissa sellaisella tiellä missä saattaisi olla mutkassa hiekkaa. - Otan osaa
Kolmesta sataa ja useimmiten päättyy siihen. R.I.P - tekstit ja ketkä kaikki "kaipaamaan jäävät" voi lukea lehtien Kuolinilmoituksia - palstalta.
- eräs rataharrastaja
No on jutut. Mainitsemaasi temppua ei tee edes muuan Mika Kallio. Että semmoista tällä kertaa.
Ihme, että itsekin menin vipuun ja kommentoin mokomaan huuleen.- vanhus...
Ei ole niin olennaista, mutta et mennyt vipuun vaikka kuvittelet menneesi.
Monilla radoilla ei kaksipyöräisillä pärjäisikään. Töyssy radassa tekee tempun nykyään mahdottomaksi.
Jokatapauksessa pojalla on aivan mieletön koordinaatiokyky ja taito hahmottaa nopeimmat ajolinjat sekä synnynnäinen perstuntuma jokaiseen moottoriajoneuvoon.
Täytyy kyllä tunnustaa että hiukan vähättelen, mutta kokemus opettaa. Minuakin.... vanhus... kirjoitti:
Ei ole niin olennaista, mutta et mennyt vipuun vaikka kuvittelet menneesi.
Monilla radoilla ei kaksipyöräisillä pärjäisikään. Töyssy radassa tekee tempun nykyään mahdottomaksi.
Jokatapauksessa pojalla on aivan mieletön koordinaatiokyky ja taito hahmottaa nopeimmat ajolinjat sekä synnynnäinen perstuntuma jokaiseen moottoriajoneuvoon.
Täytyy kyllä tunnustaa että hiukan vähättelen, mutta kokemus opettaa. Minuakin....jos poikasi pesi mikron ja wielä 250cc :=)
olet nähnyt päiwäunia ja wielä hereillä ollessasi :=)
ei mopolla pärjää nelipyöräisille waikka kuinka unelmoisitte siitä :=)
tuolla aikaisemmin kyselin et mikä rata :=)
selitit että pieni paikka?
mitä sitten :=)
- nostalginen
sportti. vaikkapa Yamaha RZ 201 CCR.Pitäs tehoissa riittää,vaik ulkonäkö onkin hieman vanhahtava.
- sellaisen
saisikin,onkohan niitä koskaan Suomeen yhtäkään myyty.Aikamoinen pyssy.
- Vanhus...
Niinon ku Hecules W 2000 vuodelta 1974 Herhttp://www.cybermotorcycle.com/gallery/hercules/Hercules W2000 1974.htm
- vanhus..
Vanhus... kirjoitti:
Niinon ku Hecules W 2000 vuodelta 1974 Herhttp://www.cybermotorcycle.com/gallery/hercules/Hercules W2000 1974.htm
http://www.cybermotorcycle.com/gallery/hercules/Hercules W2000 1974.htm
- nyt isommalla
Oletkos lukenut lainsäädäntöä millaista pyörää poikasi saa ajaa kun on vasta 18 vuotias??
Minä päädyin aikoinaan oman poikani kohdalla tuollaiseen 400-kuutioiseen kun muistaakseni 28kW oli se määrä joka oli pojalle suurin sallittu.
En tiedä onko nuo lait muuttuneet mutta hyvin me ainakin tultiin toimeen tuolla 400:lla ja nyt on hommattu isompi kun kumpikin on "oppinut" ajamaan.- muuten
25 Kwh, sen jälkeeen 125 Kwh ja sit kun kaveri on 22 niin saa ajaa täystehoisella.
- piti sanoo
muuten kirjoitti:
25 Kwh, sen jälkeeen 125 Kwh ja sit kun kaveri on 22 niin saa ajaa täystehoisella.
125 cc
- ihan noin?
muuten kirjoitti:
Eikö kilowattitunti ole joku sähkötermi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1596279
- 1165786
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h465337Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa323405- 552949
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue252661- 432360
- 252290
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta132030On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na151901