Jossakin viestissä tuli esille että kirjoittajan miesystävät on olleet laadukkaita miehiä.
Tunnetko mies olevasi laadukas? Tunnetko nainen olevasi laadukas?
Millainen on laadukas henkilö? Sopiiko ihmiseen määritelmä laadukas?
Tälläistä tuli mieleeni, makasin sohvalla ja söin 4, eilen leipomaani korvapuusteja, yhdellä makuulla. Nam
Laadukas henkilö
25
1059
Vastaukset
- hepuli
En minäkään ymmärrä tuota ilmaisua, ilmeisesti tarkoittaa kelvollista, fiksua, reilua jne henkilöä, "ihannepartneria"?
Kuule sinä, minäkin haluan korvapuusteja! Kotona leivottu pulla on suurta herkkuani, mutta valitettavasti ei osaa leipoa hiivataikinasta tehtyä pullaa! Ja juuri se on NIIN hyvää! Kaikenkarvaisian kakkuja ja pikkuleipiä olen kyllä hyvä leipomaan, mutta eiväthän ne vedä vertojaan pullalle, varsinkin korvapuustit ovat herkkuani! Iäkäs, rakas äitini leipoi aina niitä minulle, mutta hän kuoli parisen vuotta sitten. Ja on minulla vielä niin ikävä häntä.
Voi voi voisitpa lähettää minullekin pari korvapuustia!!!- aloittaja
pullan leipominen, kakut pikkuleivät vaativat paljon pikkutarkempaa otetta.
Hiiva täytyy muistaa laittaa taikinaan ja kuivahiiva on kätevä, helppo. Siitä vaan kokeilemaan, tiedä vaikka tulisi laadukas pullanleipoja.
- huomentapäivää
Laadukas pitää kropastaan ja mielestään huolta. Ei mässäile korvapuusteilla ainakaan useesti.
Ei arvostele toisia, hieman itseään. Siinä mielessä, että yrittää kehittyä.
Siis minä EN ole laadukas:)))Minä olen täysin sekundaa, vaikka korvapuusteilla en mässäile, koska en tykkää kanelista pullassa, mutta melkein voisin kadehtia, että joku vetelee neljä korvapuustia tuosta vaan sohvalla pötkötellen D))
Meillä tulisi pian oviaukot pieniksi, jos niin tekisin.
Mutta muuten on elämän tavat vähän niin ja näin - siis kaukana laadukkaasta!- pähkäilijä extraa
Tellastiina kirjoitti:
Minä olen täysin sekundaa, vaikka korvapuusteilla en mässäile, koska en tykkää kanelista pullassa, mutta melkein voisin kadehtia, että joku vetelee neljä korvapuustia tuosta vaan sohvalla pötkötellen D))
Meillä tulisi pian oviaukot pieniksi, jos niin tekisin.
Mutta muuten on elämän tavat vähän niin ja näin - siis kaukana laadukkaasta!oviaukot kapenis jos tämä mässäily korvapuusteilla olisi esim viikottaista. Pullaa olen leiponut, tätä ennen, kesällä 2007. Ei kertakaikkiaan uskalla, turpoamisen pelossa.
Nyt nämä on syötävä pois häiritsemästä!
Jos itse ei pidä itseään laadukkaana niin miten voisi olettaa muidenkaan niin tekevän.
Laadukkuus on kai vertailua.
MIELESTÄNI olen huippulaadukas vaimoni perspektiivistä.
Tietysti olen sitä myös yleisemmin.
Jos joku ei sitä havaitse tai ei osaa arvostaa niin sehän vain kyseisen henkilön vahinko!- hepuli
Minä taas luulen, että itsekriittinen ihminen ei helposti pidä itseään laadukkaana, vaikka muut saattavat pitääkin. Sama koskee ihmisiä, joilla synnynnäinen huono itseluottamus.Niin, ja laadukkuus on tietenkin suhteellinen käsite!
- pitää olla
Itserakkaat ihmiset eivät ole laadukkaita. Sinä taidat kuulua niihin. Omanarvontunto on jotain muuta.
- korvaa laatua
olisit syönyt vain yhden pullan, tosi laadukkaan.
- Atolfia
Sanasta LAADUKAS tulee mieleeni, että jos henkilö on laadukas, laatuunkäypä, niin hän ei ole silloin aivan priima.
Siis kelpaa hyvin, mutta parempikin voisi olla.
Itsestäni tämän määritelmän mukaan voisin sanoa, että olen laatuunkäypä.
Kukapa tässä voisi kehua olevansa aivan priima:>)
- Pirre*
laatukriteerinsä, ei kai vielä ole olemassa yleistä sertifikaattia ihmistä varten..
- Tinkimättä
Korvapuusteja säästämättä,, kakuista puhumattakaan!
- angi
liikaa.
Ihmisestä ei voi sanoa laadukas. Ainakaan minun mieletäni.- laihduttamisen
kannalta tai ainakin samoissa linjoissa pysyvälle,ehdotetaan mielummin pullaa kuin voitaikinapohjaisia leivonnaisia.Pullan voi leipoa myös Täysvehnäjauhoista jolloin laatu vaan paranee.
- näin se oli
Kyseisessä viestissä kerrottiin että laadukkaita miehiä oli pörrännyt asianomaisen ympärillä. Kaikesta päätelleen kirjoittaja oli siis nainen.
Ei siis suinkaan ollut kyse miesystävistä.
Ilmaisutapa toi mieleen lehmän jätöksen, jonka ympärillä pörräsi joukko kärpäsiä. Aina jokin pistäytyi maistamassa kyseistä herkkua, mutta poistui sitten.
Laadukkaat miehet olivat kirjoittajallakin kai pörränneet aikansa ja sitten lähteneet.
Kai miehestä voi sanoa, että se on laadukas, kun se on kunnollinen. Hyvä on, jos se ainakin tuntuu siltä. joka ihmisestä puhuttaessa tulisi mieleeni.
En tunne yhtään laadukasta ihmistä, monia hyviä kylläkin, ja niillä hyvillä on monia hyvin erilaisia hyvä ominaisuuksia.;))
Jos naisihminen puhuu ympärillään pörräävistä laadukkaista miehistä; olisi mielenkiintoista kuulla missä sellaista tapahtuu ja millaista se on - varsinkin tämän ikäluokan naisen kohdalla.;))- 1943
sanaa käytin. Ja pitkän sivuketjun se on poikinutkin. Minun hauskanpitoni on hieman erilaista enkä tätä palstaa ota niin vakavasti, että niin kovin tarkkaan sanani valitsisin. En myöskään takerru muiden sananvalintoihin, en pilkkuihin. Jos haluaa elämältä jotain, on hypättävä pikkuseikkojen yli. Korvapuustit, pullat, kinuskikakut ym. leivon tarvittaessa lähipiirilleni. Välinpitämättömyys on pahinta parisuhteessakin. Pitäisi varmaan olla imarreltu tästä mielenkiinnosta minua kohtaan, vaikka se ei aina niin positiivista olekaan.
1943 kirjoitti:
sanaa käytin. Ja pitkän sivuketjun se on poikinutkin. Minun hauskanpitoni on hieman erilaista enkä tätä palstaa ota niin vakavasti, että niin kovin tarkkaan sanani valitsisin. En myöskään takerru muiden sananvalintoihin, en pilkkuihin. Jos haluaa elämältä jotain, on hypättävä pikkuseikkojen yli. Korvapuustit, pullat, kinuskikakut ym. leivon tarvittaessa lähipiirilleni. Välinpitämättömyys on pahinta parisuhteessakin. Pitäisi varmaan olla imarreltu tästä mielenkiinnosta minua kohtaan, vaikka se ei aina niin positiivista olekaan.
ajatteli tässä ketjussa pohdittavan sanan tai sanojen merkityksiä.
Mainitsemaasi ketjua en ole lukenut. Kirjoittaessa tuli mieleeni, että varmasti tämän ikäluokan tytöt näkevät sen "pörräämisenkin" eri tavalla kuin teini-ikäisinä. Kertoisitko oman näkemyksesi siitä, miten tämän ikäluokan miehet käyttäytyvät pörrätessään ja millainen on laadukas mies?
- pösilöstä pösilömpi
Laadukas on tavaraa, materiaa.
- Latva-B
kehtaa mennä laadukkaampaankin paikkaan,eikä palvelijat ylenkatso. Parasta A-luokkaa olevan kanssa liikkuessaan saakin jo pokkurointiakin.
Kyllähän jokainen tuon sanan tajuaa tällaisessakin yhteydessä käytettynä, joutavaa saivartelua.
Rautalankamalli vielä tässä: esim. joskus 70 luvulla keskikaljaräkälän pohjalle jumittunut huonohampainen, rasvahiuksinen ihminen ei ole laadukas. - Erittäin Komea Mies
Olen yrittänyt yhtä tyttöä vikittää, mutten millään onnistu.
Laatua taitaa puuttua, volyymiä ehkä liikaa ... - kuka ne laatii?
kysynpähän vaan.
- Juniperus*
Ei ole olemassa yleisiä kriteerejä, vaan jokainen itse määrittää laatukriteerinsä. Useimmat arvostavat ulkonäköä ja kokoa, tukkaa, hampaita, hoikkuutta, lihaksikkuutta, fyysistä seksikkyyttä; toiset älyä, viisautta, yleissivistystä; eräät varakkuutta tai sosiaalista asemaa.
Joillakin on kaikki nämä ominaisuudet, mutta fyysinen tai psyykkinen terveys on heikko tai luonne on väkivaltainen tai mustasukkainen. Jne.
Täydellistä ihmistä ei ole, vaan jokainen valitsee tärkeimmät kriteerit ja kumppaninsa niiden mukaan. Mikäli yleensä pääsee valitsemaan. - utuu
Juniperus* kirjoitti:
Ei ole olemassa yleisiä kriteerejä, vaan jokainen itse määrittää laatukriteerinsä. Useimmat arvostavat ulkonäköä ja kokoa, tukkaa, hampaita, hoikkuutta, lihaksikkuutta, fyysistä seksikkyyttä; toiset älyä, viisautta, yleissivistystä; eräät varakkuutta tai sosiaalista asemaa.
Joillakin on kaikki nämä ominaisuudet, mutta fyysinen tai psyykkinen terveys on heikko tai luonne on väkivaltainen tai mustasukkainen. Jne.
Täydellistä ihmistä ei ole, vaan jokainen valitsee tärkeimmät kriteerit ja kumppaninsa niiden mukaan. Mikäli yleensä pääsee valitsemaan.Joku voi asettaa laadukkuuden arvosteluperiaatteet niin korkealle, ettei niitä täytä kukaan elämässä vastaantullut tai on sitten muuten saavuttamattomissa.
- Milläs mittaat
Jo se, että luokittelee miesystävänsä tai yleensä lähimäiset laadukkaisiin ja laaduttomiin (kai se on vastakohta), kertoo ennenkaikkea henkilöstä itsestään paljon. Voi jäädä luu jakajan kouraan.
Niinpä vaan siellä eduskunnassakin näyttää olevan laaduttomia miehiä laadukkaiden joukossa. Laaduttomat puhuvat rumia naiskollegoilleen,kopeloivat ja tekevät inhoja ehdotuksia. Jos laaduttomat ovat näin toimeliaita, millaisia ovatkaan laadukkaat edustajat? Laaduttomana ihmisenä olen kuvitellut, että eduskunnassa viimeistään on koolla Suomen laadukkaimmat yksilöt. Nyt, kun katsoo näiden laatuihmisten toilailuja, huomaan jääneeni paljosta paitsi.
Toden sanoakseni, en tiedä, kuka tai mikä on laadukas henkilö. En tiedä, mitä on laadukas elämäkään. Sen tiedän, mitä on laaduton pulla. Se on vanha ja kuiva. Tosin, jos on pullasyöppö eikä ole saanut himoitsemaansa pullaa vaikkapa kahteen viikkoon ja sitten saa sen kuivan pullakäntyn, se voi olla hyvinkin laadukas siinä tilanteessa, jos muuta ei ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1575755
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263554- 752474
- 372049
- 331832
- 421799
- 1041730
- 211616
- 271472
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!371378