jos niiden kasvattajat ovat välinpitämättömiä. Olin labbis koirani kanssa iltalenkillä. Kadun toisella puolella vastaantuleva ulkoiluttaja antoi koiransa juosta irrallaan. Sieltä se hyökkäsi kadun yli kohti. Oma koirani kävi makuulle viereeni ja antoi dopperille viestin, mutta se ei sitä noteeranut. Dopperi alkoi murista ja hyökkäili koiraani kohden. Kohta koirani oli verillä. Hengenlähtö oli eläinlääkärin mukaan lähellä. Dopperi ei välittänyt komennoista ja sitä oli mahdotonta saada fyysisestikään kuriin. Minulla on jo kuluneet nivelet. Olisinpa ollut vielä miehuuteni kunnossa niin olisin näyttänyt pedolle taivaanmerkit.
Kyllä pitäisi olla laki joka kieltäisi koirapetojen pidon. Kyllä tavallisten koirarotujen pitäisi riittää valikoimaksi jokaiselle.
Koirat ovat hirviöitä
21
722
Vastaukset
- itselläni on
vain suomen pystykorva.
Sitä rotua moititaan "räksyksi", se on miten pentuna kasvatetaan, sama pätee koiran omistajaan.
Ei koiraa tarvi "kouluttaa" olemaan haukkumatta, kyllä se tottelee puhetta, ja nuo päälle hyökkäävät koirat,, omistaja ei osaa käsitellä, tai hän haluaakin koiransa olevan sellaisen kuin itse perimmiltään on, elikkä akressiivinen luonne.
Minulla on aina ollut koira ja kohta kuusikymppinen ja yksikään koirani ei ole ollut sellainen ,etteikö käskyjäni tottele, olen kouluttanut ne ilman "väkivaltaa tai kuritusta", leppoisia ja rauhallisia.
Koirasta saa akressiivisen jos sitä remmillä kouluttaa ja käyttää väkivaltaa niinkuin moni tekee.- Moppe,
Eiköstä olis aika antaa sen mennä jo koirien taivaaseen?
///Minulla on aina ollut koira ja kohta kuusikymppinen////!!!!
- kis,kis..
-kait sentään pyysit ulkoiluttajalta henkilötiedot,et häirikkö saadaan kuriin? Ja ilmoitus poliisille,ennenkuin tapahtuu mitään vielä vakavampaa.
- koiraihminen minäkin
oli päästä lääkäriin apua saamaan. Sen verran saatiin puhuttua ettå lupasivat pitää kuonokoppaa koirallaan. Kovasti olivat pahoillaan ja yllättyneitä koiransa käytöksestä.
- ilmiöitä seurannut.
Esimerkiksi koirat käyvät useammin jopa omistajansa kimppuun. Onko yhteys lemmikkeihin katkennut? Vai onko syynä niitten tehdasmainen tuotanto? Afrikan villieläimissä on havattu sama ilmiö. Uutta on se, että norsut hyökkäävät kylin, ja pistävät ne vihan vimmalla ihan mataliksi. Myös leijonien hyökkäykset lisääntyneet myös eläintarhoissa. Vaistoavatko eläimet, että olemme tuhoamassa sekä niitten, että meidän elinympäristön. Lisääntyykö tämä ilmiö?
- koirapilli
kuulevat korkeampia ääniä paremmin, ehkä tämä melusaaste saa ne sekaisin
- ottaa koiraa
koirapilli kirjoitti:
kuulevat korkeampia ääniä paremmin, ehkä tämä melusaaste saa ne sekaisin
joka ei itse ole maaltA KOTOISIN.
Maalaisjärkee, käyttäkää!!
- namisuku
...Että Jokainen Koiruus tulisi olla Kytkettynä!
Ynnä Omistajansa taikka Ulkoiluttajansa Pätevä Hallitsemaan hihnan toisessä päässä oleva:)
Koirat EIVÄT ole hirviöitä, se hirviö ja tyhmyys kulkee yllättävän usein siellä hihnan toisessa päässä:(
Järki Käteen ja Koiria Ulkoiluttamaan=D
Dobberit ovat tosi upeita Koiruuksia=D
sanoo Nami, joka on 4 sellaista Kasvattanut ja Kouluttanut (mikä ON tod. Tärkeää):)- kauhistus,,
ei ihme, nyt todella pelottaa :((
- namisuku
kauhistus,, kirjoitti:
ei ihme, nyt todella pelottaa :((
...Tarvitse pelätä;)
- HTZA
Koira on työkone.
Se hakee kuolleet, eksyneet, linnut, hirvet sudet, karhut, kanttarellit.
Ei se mikään lemmikki ole.
Lemmikeistä pitää tehdä nopeasti rukkasia ja hommata sänkyyn joku räsynukke.
Itsetehtynä se on ihan oman maun mukainenkin.
Kun tekee siitä kevyen, voi sitäkin kantaa ympäri kauppoja ja kahviloita.
Koira on laumaeläin kuten susi. Lauman jäsen testaa aina missä paikka on laumassa. Ja siinä sitten kuolee koiria, Dobermannin on aika vaikea ottaa laumaansa Puudelia. Varsinkin jos kummatkin koirat on pilattu "Hangon kekseillä ja mansikkakakulla".
Aloitankin tässä "liikkeen": Lopettakaa turhat koirat, hankkikaa elämä!- namisuku
...Täytyy myöntää, kirjoituksessasi ON Järkeä=)Jossain Määrin=D
Meillä Lauman johtaja ON...;) Dobermannin on aika vaikea ottaa laumaansa Puudelia...sanoo aina viisas HTZA
Kääpiön säkä on 28cm. Tiedätkö, etteivät koirat osaa arvioida toistensa rotuja tai rotuominaisuuksia. Tiedätkö, että yleensä vanhempi koira on johtaja koirien laumassa. Uskotko, että kääpiö hyökkää Dobermannin kimppuun jos nartusta tulee riitaa. Uskotko, että Dobermanni on usein se joka vetäytyy.- hirviö...
namisuku kirjoitti:
Meillä Lauman johtaja ON...;)Koirat ei ole hirviöitä kyllä ihminen on HIRVIÖ.Jos maalallo menettäis ihmisen se ei menettäis mitään.
- HTZA
namisuku kirjoitti:
Meillä Lauman johtaja ON...;)Kaikki vaan ei kerkiä miettimään ennen kuin niiltä palaa pinna.
- HTZA
Cami.S kirjoitti:
Dobermannin on aika vaikea ottaa laumaansa Puudelia...sanoo aina viisas HTZA
Kääpiön säkä on 28cm. Tiedätkö, etteivät koirat osaa arvioida toistensa rotuja tai rotuominaisuuksia. Tiedätkö, että yleensä vanhempi koira on johtaja koirien laumassa. Uskotko, että kääpiö hyökkää Dobermannin kimppuun jos nartusta tulee riitaa. Uskotko, että Dobermanni on usein se joka vetäytyy.on kotikoira.
Puudelia tuskin koskaan koulutetaan koiraksi. Sillä puuteroidaan yleensä naama.
Dobermann yleensä koulutetaan tuntemaan lauman mahti. Eli ymmärtämään mikä on lauma.
Se on ainoa keino saada mikään koira hallintaan.
Puudeli EI osaa olla koira, eikä muutkaan "lellikoirat". Kun laumaohjattu koira on vapaana se ei pahemmin kysele, se testaa ja rankasti. Ja kun vastaus on sille tuntematon tai outo, se puree ja tappaa.
Ja tätä eivät "koiransa" vuoksi itkevät mammat ja mammanpojat ymmärrä, vaativat vaan rangaistuksia vetoamalla johonkin kaltaistensa luomaan lakiin.
Yhhyh!!... - namisuku
Cami.S kirjoitti:
Dobermannin on aika vaikea ottaa laumaansa Puudelia...sanoo aina viisas HTZA
Kääpiön säkä on 28cm. Tiedätkö, etteivät koirat osaa arvioida toistensa rotuja tai rotuominaisuuksia. Tiedätkö, että yleensä vanhempi koira on johtaja koirien laumassa. Uskotko, että kääpiö hyökkää Dobermannin kimppuun jos nartusta tulee riitaa. Uskotko, että Dobermanni on usein se joka vetäytyy....Johtaja Määräilee ja Komentaa (Hallitsee) aikas pitkälle Laumansa...Teot, Tarpeet ja Toiminnot, NYKYPÄIVÄNÄ. Pakko, koska Koiruudet Asuvat Meidän Liki=D
HTZA kirjoitti:
on kotikoira.
Puudelia tuskin koskaan koulutetaan koiraksi. Sillä puuteroidaan yleensä naama.
Dobermann yleensä koulutetaan tuntemaan lauman mahti. Eli ymmärtämään mikä on lauma.
Se on ainoa keino saada mikään koira hallintaan.
Puudeli EI osaa olla koira, eikä muutkaan "lellikoirat". Kun laumaohjattu koira on vapaana se ei pahemmin kysele, se testaa ja rankasti. Ja kun vastaus on sille tuntematon tai outo, se puree ja tappaa.
Ja tätä eivät "koiransa" vuoksi itkevät mammat ja mammanpojat ymmärrä, vaativat vaan rangaistuksia vetoamalla johonkin kaltaistensa luomaan lakiin.
Yhhyh!!...Ei ihmisen kanssa elävä koira saa olla johtaja. Olkoon sitten poliisikoira, metsästyskoira tai seurakoira.
Ihminen on aina koiran johtaja, minäkin olen tuon pikkuisen lauman johtaja.
Jos dobermannin omistaja ei ole koiransa johtaja, se voikin tappaa toisen koiran..tai vaikka ihmisen.
Kaikki koirat on koulutettava, jopa villakoira ja tämä kääpiö.
Koira ei tapa koskaan toista koiraa jos sen johtaja kieltää ja johtajalla on valta niinkuin pitää.- HTZA
Cami.S kirjoitti:
Ei ihmisen kanssa elävä koira saa olla johtaja. Olkoon sitten poliisikoira, metsästyskoira tai seurakoira.
Ihminen on aina koiran johtaja, minäkin olen tuon pikkuisen lauman johtaja.
Jos dobermannin omistaja ei ole koiransa johtaja, se voikin tappaa toisen koiran..tai vaikka ihmisen.
Kaikki koirat on koulutettava, jopa villakoira ja tämä kääpiö.
Koira ei tapa koskaan toista koiraa jos sen johtaja kieltää ja johtajalla on valta niinkuin pitää.minun viestini. Miksi?
HTZA kirjoitti:
minun viestini. Miksi?
Siksi kun sinulla näyttää olevan aiva väärä kuva pienistä koirista..tikt !
- Kaivanto
on ajattelematon hirviö, ei koira. Jos koiraa ei ole kyetty kasvattamaan siten, että ihminen sitä johtaa, se voi olla hengenvaarallinen ja sellaisena lopetettava. Ja lopetettava jo ennen kuin se raatelee tai jopa tappaa jonkun, ihmisen tai eläimen.
Koira on ihmisen paras ystävä. Ihminen on myös koiran paras ystävä, mutta myös johtaja. Itse en aio enää koskaan olla ilman koiraa niin kauan kuin kykenen sen hoitamaan ja ulkoiluttamaan. Toivottavasti hamaan loppuuni saakka siis.
Ainoat tapaamani koirarodut, joita pelkään, ovat dobermann, rottweiler ja shäefer. Pelko johtuu siitä, että vaikeasti koulutettavina ja hallittavina rotuina en koskaan tiedä, onko niiden taluttaja onnistunut vai ei koulutuksessa.
Karmein koulutustapa, johon olen törmännyt, oli erään dobermannin hirviöomistaja. Jos koira ei isäntäänsä totellut, se ei saanut ruokaa sinä päivänä. Kuinkahan hyvin koira ymmärsi mistä oli kymys, kun nälkä kurni vatsaa vielä kolmantenakin ateriattomana päivänä? Lounaaksi olisi kelvannut hyvin vaikka koira-aitauksen puudeli - tai mäyrikseni - jos sellaiset olisivat uskaltaneet aitaukseen samaan aikaan yleensä mennä. Eivät uskaltaneet.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä521916Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1651668Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701398Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411347Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2191278Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3381163- 1281155
- 781106
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3151075Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271067