Liikennevammasia

Ihmeellistä touhua tänään kun lähdin töistä kotiin. Heti liikenneympyrässä täys sotku päällä. Yks uuno Fiiatti pysähtyy sinne liikenneympyrään väistääkseen ympyrään tulevaa bussia (miksi ihmeessä?). Ja sitten oikeelta katotaan että ei sieltä ketään tuu, sekaan vaan. 5min jonotin päästäkseni koko helvetin ympyrään.
Ja heti seuraavassa risteyksessä melkein sama juttu paitsi ei ollu liikenneympyrä. Kaikki väistää toisiaan ja yks pyöräilijäki eksy sekaan ylittäessään tietä kohdasta, missä ei oo suojatietä.

Viimesen kerran palo käpy siihen ku vitos sarjalainen bemari lähtee 2s myöhässä mitä minä olisin lähteny siitä ku valot vaihtu vihreiksi. Mutta tämä nyt oli ihan turhaa.

3

345

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vähän edes

Liikenteessä kaikkein tärkeintä on rauhallisuus, maltti ja toisten sietäminen. Ilman näitä ominaisuuksia joutuu yhä useammin "itsestään riippumatta" vaikeuksiin. Liikenne on nykyisin sellaista, että siellä vain on kestettävä pieniä jumeja ja turhalta tuntuvaa odottamista.

Liikenneraivo on siitä vaarallinen tauti, että se vaikuttaa enemmän muihin kuin itse sairastuneeseen. Vaaravyöhykkeessä ovat omat läheiset, paikalle sattumalta osuneet kanssakulkijat ja erityisesti kevyt liikenne. Kun autoilija lähtee raivoissaan hoitamaan omaa etuaan, muiden on mahdotonta tietää, mitä tapahtui. Näistä tapauksista tulevat ne turhimmat onnettomuudet (ja pahoinpitelyt).

Mieti nyt ihan rauhassa, kannattaako todella ottaa tuollaisia pultteja elämän kannalta pienistä asioista. Käytä ne kahdet sekunnit vaikka paremmasta tulevaisuudesta unelmoimiseen.

• viestiketjun aloittajaa

Sillä itseäsikin harmittaisi, jos joku ottaisi asiakseen vaikka ajaa kännissä ja sattuu ajamaan esim. vaimosi/lapsesi/äitisi kuoliaaksi/invalidiksi.
        Kyseessä on samankaltainen asia, kuin ihminen, jolla on vajavaiset taidot ja tiedot liikenteestä ja sen säännöistä ja ajoneuvon hallinnasta, ottaa asiakseen lähteä autoilemaan kun on pahin ruuhka-aika, liukasta, pimeää ja sataa tiskirättejä.
        Rinnastus em. tapausten välillä on raju, mutta mielestäni kuitenkin täysin pätevä; toisella alkoholi heikentää ajosuoritusta, toisella taas sen, että EVO (=ei vain osaa..). Ja molemmilla on vaihtoehtona jäädä kotiin tai käyttää toisen ihmisen ohjastamaa kulkinetta.

• bää bää
        viestiketjun aloittajaa kirjoitti:

Sillä itseäsikin harmittaisi, jos joku ottaisi asiakseen vaikka ajaa kännissä ja sattuu ajamaan esim. vaimosi/lapsesi/äitisi kuoliaaksi/invalidiksi.
        Kyseessä on samankaltainen asia, kuin ihminen, jolla on vajavaiset taidot ja tiedot liikenteestä ja sen säännöistä ja ajoneuvon hallinnasta, ottaa asiakseen lähteä autoilemaan kun on pahin ruuhka-aika, liukasta, pimeää ja sataa tiskirättejä.
        Rinnastus em. tapausten välillä on raju, mutta mielestäni kuitenkin täysin pätevä; toisella alkoholi heikentää ajosuoritusta, toisella taas sen, että EVO (=ei vain osaa..). Ja molemmilla on vaihtoehtona jäädä kotiin tai käyttää toisen ihmisen ohjastamaa kulkinetta.

Täytyy olla aika EVO, jos käyttää 5 minsaa liikenneympyrään menemiseen !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6954
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3552
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      26
      2910
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2608
    5. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      2193
    6. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      360
      1875
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1810
    8. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      12
      1738
    9. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1698
    10. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      51
      1576
    Aihe