Meni niin sotkuks tuo edellinen, ihan kiinnostava juttu. Narsisteista älyköistä. Ja please, pysyttäskö kerrankin aihees :)
Mitä on älykkyys ?
58
1464
Vastaukset
- Kähmis
Älykäs ihminen suoriutuu älykkyytensä avulla ennakoimattomista ongelmista.....joihin viisas ei edes joudu.
Mensan mittari yrittää kait huomioida älykkyyttä monipuolisesti ÄO:ää määritellesään. Älykkyys taitaa kuitenkin olla hyvin monitahoinen asia, josta parhaatkin mittarit mittaavat vain painotettuja osioita?
En ole aikuisten oikeesti varma väitteeni todenperäisyydestä. Luulen olevani oikeassa.- oikeassa!
Älykkäät tai itsensä älykkääksi luulevat ovat tosi elämässä usein täysiä tomppeleita. Viisaus on arvostettava hyve. Viisaat selviävät hyvin elämässä ja kanssakäymisessä toisten yksilöiden kanssa. Viisautta ei saavuteta pelkällä opiskelulla tai yksinomaan suurella tietomäärällä vaikka se on olennainen osa viisautta. Viisaus koostuu tiedon lisäksi ja valtavasta määrästä kokemusta.
- tumpelo
oikeassa! kirjoitti:
Älykkäät tai itsensä älykkääksi luulevat ovat tosi elämässä usein täysiä tomppeleita. Viisaus on arvostettava hyve. Viisaat selviävät hyvin elämässä ja kanssakäymisessä toisten yksilöiden kanssa. Viisautta ei saavuteta pelkällä opiskelulla tai yksinomaan suurella tietomäärällä vaikka se on olennainen osa viisautta. Viisaus koostuu tiedon lisäksi ja valtavasta määrästä kokemusta.
Luitko määritelmäsi wikip...
MIHIN UNOHDIT NICKKISI?
Kyllästynyt näihin ns. tietoviisaisiin.
- lisbet
Se on kokemusten kautta saatua varmuutta.
Sanoo tilastot mitä tahansa, se on sitä et ihminen osaa toimia, hädän hetkellä. Eikä patsastua kuin Lootin vaimo!
Omaa suht´koht suuren tietomäärän, erialoilta, ja osaa sosiaalisen kanssakäynnin.
Narsisti on luku erikseen, perfektionistikin on
parempi.
Kukaan ei voi onnistua kummankaan kanssa.- suomalainen viisaus
Vanha sanonta. Älykkyys on annettu,
viisaaks tulet lukemalla. - Kähmis
kuvailet, on viisautta; kokemusta, joka on useinkin geneettistä älykkyyttä arvokkampaa. Ainakin niin kauan, kuin se geneettisesti älykäs on saanut myös sitä kokemuksen tuomaa viisautta. Niitä ei kai yhteikunnassamme montaakaan ole?
- kuvittelee
suomalainen viisaus kirjoitti:
Vanha sanonta. Älykkyys on annettu,
viisaaks tulet lukemalla.olevansa älykäs. Vähättelee ja halveksii toisia. Onko SE älykkyyttä ?
- ole, aivot käyntiin
kuvittelee kirjoitti:
olevansa älykäs. Vähättelee ja halveksii toisia. Onko SE älykkyyttä ?
vähättely on perseestä. Yleensä käy huonosti, sitten ollaankin tumput suorina että eihän tässä näin pitänyt käydä.
- ihminen tietää
ole, aivot käyntiin kirjoitti:
vähättely on perseestä. Yleensä käy huonosti, sitten ollaankin tumput suorina että eihän tässä näin pitänyt käydä.
kuinka vähän tietää
- olla tuo
Kähmis kirjoitti:
kuvailet, on viisautta; kokemusta, joka on useinkin geneettistä älykkyyttä arvokkampaa. Ainakin niin kauan, kuin se geneettisesti älykäs on saanut myös sitä kokemuksen tuomaa viisautta. Niitä ei kai yhteikunnassamme montaakaan ole?
geneettinen älykkyys? Jos synnyt Afrkassa savimajaan, on ihan samantekevää mitkä geenit sulla ovat. Lukemaankaan ei opi geeneillä, matematikasta puhumattakaan.
- Potifar
???
- kotikiusattu
on hyvä, mää sanoissi ilma hienoi sanoi et älykkäl on ns pelisilmää,see ossa pitää suus kiini oikias paikas,
Kansakoulu pohjaltaki pärjää mailmallakin, kun peesaa sillon tällöin.- järkee
ihan voin yhtyä sanoihis. Piti jotain samanmoista sanoa, muuten kerenny. Ehit ekaks:)
- hääräilijätärtä taas
-Älykkyys ilmenee taitona soveltaa opittua nopeasti, käyttäytyä tarkoituksenmukaisesti uusissa tilanteissa sekä ymmärtää ja käsitellä abstrakteja käsitteitä.-
Älykäs siis on viisas mutta viisas ei välttämättä ole älykäs....ähäää hähää
Älykkyys on ehdottomasti avu..geneettistä erittäin paljon ja ympäristö, sosiaaliset puitteet ynnä taipumukset ynnä...motiivi ynnä....
sehän on hyvää hahmottamista , intuitiota, innovaatiivisuutta, se on elämää.
Lukijoita akateemisessa maailmassakin on pilvin pimein jotka eivät ymmärrä lukemaansa ja reppanat uupuvat koska eivät hallitse soveltamista eivätkä uskalla tunnustaa sitä. Älykäs kiteyttää olennaisen ja selviää ym.
Mutta mutta turhautuminen on ongelma joskus, tämä yhteiskunta on rakennettu tasapäisille, heh. - ja säälittää
hääräilijätärtä taas kirjoitti:
-Älykkyys ilmenee taitona soveltaa opittua nopeasti, käyttäytyä tarkoituksenmukaisesti uusissa tilanteissa sekä ymmärtää ja käsitellä abstrakteja käsitteitä.-
Älykäs siis on viisas mutta viisas ei välttämättä ole älykäs....ähäää hähää
Älykkyys on ehdottomasti avu..geneettistä erittäin paljon ja ympäristö, sosiaaliset puitteet ynnä taipumukset ynnä...motiivi ynnä....
sehän on hyvää hahmottamista , intuitiota, innovaatiivisuutta, se on elämää.
Lukijoita akateemisessa maailmassakin on pilvin pimein jotka eivät ymmärrä lukemaansa ja reppanat uupuvat koska eivät hallitse soveltamista eivätkä uskalla tunnustaa sitä. Älykäs kiteyttää olennaisen ja selviää ym.
Mutta mutta turhautuminen on ongelma joskus, tämä yhteiskunta on rakennettu tasapäisille, heh.Älykäs. Ehkä liiankin kanssa. Mutta ei sitten kuitenkaan. Tosi älykäs myös tajuaa maailman vaateet=vaatimukset ja pystyy sopeutumaan niihin.Tai muutoin käy kehnosti. Pelkällä älykkyydellä ei selviä. Katkeroituu vaan. Tosi älykäs ei hakkaa päätään seinään, vaan tajuaa massan vallan ja yrittää selviytyä. Täällä on monta tosi lahjakasta ja oppinutta älykköä sillan alla. Ei IHAN riittänyt älli IHAN kaikkeen. Sopeutuminen vallitseviin olosuhteisiin puuttui.
- hääräilijätärtä
ja säälittää kirjoitti:
Älykäs. Ehkä liiankin kanssa. Mutta ei sitten kuitenkaan. Tosi älykäs myös tajuaa maailman vaateet=vaatimukset ja pystyy sopeutumaan niihin.Tai muutoin käy kehnosti. Pelkällä älykkyydellä ei selviä. Katkeroituu vaan. Tosi älykäs ei hakkaa päätään seinään, vaan tajuaa massan vallan ja yrittää selviytyä. Täällä on monta tosi lahjakasta ja oppinutta älykköä sillan alla. Ei IHAN riittänyt älli IHAN kaikkeen. Sopeutuminen vallitseviin olosuhteisiin puuttui.
Vai tunnet..heh.
Minua ei chatperson tai -tar tunne. Hähää.
Kyllä minä elän yhteiskunnallista elämää, erittäin hyvää elämää, mutta myös osaan määritellä havaita ympäristössäni olevien person tai - tar ja hänen olennaisen. Siis luovin ja osaan hakeutua kaltaisteni seuraan. Käytän älyäni.Totuusko tekee kipeää, ja miksi pitäisi piilotella ominaisuuksiaan. - sorry, ei tarkoitus
hääräilijätärtä kirjoitti:
Vai tunnet..heh.
Minua ei chatperson tai -tar tunne. Hähää.
Kyllä minä elän yhteiskunnallista elämää, erittäin hyvää elämää, mutta myös osaan määritellä havaita ympäristössäni olevien person tai - tar ja hänen olennaisen. Siis luovin ja osaan hakeutua kaltaisteni seuraan. Käytän älyäni.Totuusko tekee kipeää, ja miksi pitäisi piilotella ominaisuuksiaan.ollut loukata ketään. Jokainen elää omalla tyylillän. Kunhan antaa myös muiden elää. Ei halveksintaa puolin sun toisin. Sinä älykäs, minä en. Kaikkii meitä kai tääl tarvitaan. Näin on ainaskin opetettu.
- hääräilijätär
sorry, ei tarkoitus kirjoitti:
ollut loukata ketään. Jokainen elää omalla tyylillän. Kunhan antaa myös muiden elää. Ei halveksintaa puolin sun toisin. Sinä älykäs, minä en. Kaikkii meitä kai tääl tarvitaan. Näin on ainaskin opetettu.
et Sinä mitään irvistelyjä aiheutunut.
Pidän erittäin paljon kaikesta ja kaikenlaisesta kommunikoinnista ja kyseenalaistamisesta.
Hyvää, erittäin hyvää elämöintiä Sinulle ! - what you mean
hääräilijätär kirjoitti:
et Sinä mitään irvistelyjä aiheutunut.
Pidän erittäin paljon kaikesta ja kaikenlaisesta kommunikoinnista ja kyseenalaistamisesta.
Hyvää, erittäin hyvää elämöintiä Sinulle !Sitäkö sinä mietit ? Vai mitäkö mietit ? Vai mietitkö ollenkaan ?
- hääräilijätär
what you mean kirjoitti:
Sitäkö sinä mietit ? Vai mitäkö mietit ? Vai mietitkö ollenkaan ?
on paikalla.
Joskus mietin ja toisinaan taas en.
Joskus heitän johdannaisen pelikentälle kiinniotettavaksi. Osuiko räpylään?
Niin siinä sitten kävi, elämöintiä voidaan johtaa käsitteestä elämä, elää. Minä toivotin sinulle sivulauseenomaisesti itse tulkitavaksi,
hyvää, erittäin hyvää elämää. Vilpittömästi.
Se on ikäänkuin light- muoto sanasta elämä, elämää. Vertaa sanojen harras ja harrastaa eroja ja yhtäläisyyksiä...hmmm..jotain samaa ja jotain eriparista :)
Toistan, hyvää elämöintiä Sinulle !
Tippuilkoon vaikka, vaikka talven valkoisia lumihiutaleita maisemaan elämäsi koristuksesksi.
- luuraakaan
Tulis nyt kehuu geenejään
- Lisbet
Elämässä on muutakin kun olla "koneella".
Ja kinaajat on asia erikseen.
GEENIT VOI OLLA HYVIÄ TAI HUONOJA,tietämättään.
Minäkään, no olkoon!
Niin puhutaan vain paikalla olevista,
ja sen mukaan etiäppäin,
Voi olla myös omaakin elämää. - omaa elämää
Lisbet kirjoitti:
Elämässä on muutakin kun olla "koneella".
Ja kinaajat on asia erikseen.
GEENIT VOI OLLA HYVIÄ TAI HUONOJA,tietämättään.
Minäkään, no olkoon!
Niin puhutaan vain paikalla olevista,
ja sen mukaan etiäppäin,
Voi olla myös omaakin elämää.tässä vietetty 50 vähän päälle. Ja vielä eletään. Jos nyt joskus, kun ei jaksa muuta. Rankka työviikko takana. Tää on mukavaa rentoutusta. Take it easy, baby.
Maanantaina taas arki alkaa. Ja huomenna ties mitä viel. Tänään ei jaksanut, vaiks ei sit nukuttanutkaan. Hukkaan meni tääkin ilta :( :)
Hyvää yötä kaikille yökyöpeleille ! - HTZA
Yksinkertaisimmillaan älykkyys on kyky nähdä asiat toisella tavalla kun yleensä. Ja "näkevät", yleensä, heti ajatusten perimmäisen tarkoituksen.
Ja yhtä nopeasti luokittelevat ne, jyviin tai akanoihin.
Älykäs on myös kyvytön "Small talk":iin.
Eli lässytykseen.
Jos hän joutuu sellaisen keskelle ovat hänen kommenttinsa useimmiten teräviä, turhankin teräviä, tavikset loukkaantuvat yleensä heti, kun eivät ymmärrä viestin ajatusta, tai ymmärtävät mutta suuttuvat kun vastaus ei ollutkaan sellainen mitä hän olisi halunnut.
Esimerkiksi useimmat naiset hakevat lörpöttelyllä ihailua uuteen mekkoonsa mutta eivät halua kuulla että paksut pohkeet pilaavat koko vaikutelman.
Eli totuus satuttaa, tieto lisää tuskaa.
Siksi "valkoiset valheet" yleensä hyväksytään.
Älykkäältä kuluu paljon energiaa jos hän pakottaa itsensä "keskustelemaan" vastoin luonnettaan.
Ja nyt en sitten puhu minusta. HTZA kirjoitti:
Yksinkertaisimmillaan älykkyys on kyky nähdä asiat toisella tavalla kun yleensä. Ja "näkevät", yleensä, heti ajatusten perimmäisen tarkoituksen.
Ja yhtä nopeasti luokittelevat ne, jyviin tai akanoihin.
Älykäs on myös kyvytön "Small talk":iin.
Eli lässytykseen.
Jos hän joutuu sellaisen keskelle ovat hänen kommenttinsa useimmiten teräviä, turhankin teräviä, tavikset loukkaantuvat yleensä heti, kun eivät ymmärrä viestin ajatusta, tai ymmärtävät mutta suuttuvat kun vastaus ei ollutkaan sellainen mitä hän olisi halunnut.
Esimerkiksi useimmat naiset hakevat lörpöttelyllä ihailua uuteen mekkoonsa mutta eivät halua kuulla että paksut pohkeet pilaavat koko vaikutelman.
Eli totuus satuttaa, tieto lisää tuskaa.
Siksi "valkoiset valheet" yleensä hyväksytään.
Älykkäältä kuluu paljon energiaa jos hän pakottaa itsensä "keskustelemaan" vastoin luonnettaan.
Ja nyt en sitten puhu minusta.Kyllä sinulle varmaan sopii paremmin paksut pohkeet kuin sirot. Siitä mekosta en oikein tiedä, oletko kokeillut koskaan ?
- HTZA
Cami.S kirjoitti:
Kyllä sinulle varmaan sopii paremmin paksut pohkeet kuin sirot. Siitä mekosta en oikein tiedä, oletko kokeillut koskaan ?
kun uimarannalla laitettiin tyttöjen ja poikien yhteinen rivi.
Ohikulkija sai arvostella.
Minä olin toinen.
No silloin kyllä urheilin enemmän, olin jotain 18.
Mutta kutsuvat, tuikkivat silmät ja kauniit pohkeet eivät katoa iänkään mukana.
Miehiltä.
Minusta on kuva mekossa, serkkuni mekossa, jotain 6v.
Olin kuulema sotkenut KAIKKI omat vaatteeni.
En kyllä muista mutta kuva on minulla. Nauran siinä vaivautuneesti. HTZA kirjoitti:
kun uimarannalla laitettiin tyttöjen ja poikien yhteinen rivi.
Ohikulkija sai arvostella.
Minä olin toinen.
No silloin kyllä urheilin enemmän, olin jotain 18.
Mutta kutsuvat, tuikkivat silmät ja kauniit pohkeet eivät katoa iänkään mukana.
Miehiltä.
Minusta on kuva mekossa, serkkuni mekossa, jotain 6v.
Olin kuulema sotkenut KAIKKI omat vaatteeni.
En kyllä muista mutta kuva on minulla. Nauran siinä vaivautuneesti.Tuikkivat silmät kuvastavat elämäiloa ja huumorintajua. Harvoin näkee tuikkivia silmiä, mutta onni sillä jolla sellaiset on :)
Olikohan minullakin joskus, en tiedä. Eloisat taitavat olla.
- Tilja
;))
- Jermuxi tms.
Mikäs se aihe taas olikaan..Kjäh
- viisakääpiö
potee tunteenköyhyyttä. Hän voi olla hyvämuistinen manipuloija mutta älykkö ei koskaan.
Älykäs on viisas ja hoksaava ihminen, jonka älyllinen suoriutuminen kategorisoituu hänen lahjakkuudestaan ymmärtää lainalaisuuksien merkityksen. Älykkään eikä viisaan tarvitse koskaan käyttää aikaa oman mahdollisen älykkytensä tai viisautensa problematiikkan pohtimiseen, esilletuomiseen ja mainostamiseen. Äly ja viisaus hänessä on luontaista kuin hengittäminen. - VeliEetu
Älykäs tiedostaa ja myöntää oman vajavaisuutensa, on valmis avoimin silmin oppimaan uutta, siitä kehittyy ajan myötä viisaus joka on älykkyyden jalostuneempi muoto. Viisas ei sorru koskaan narsismiin koska hän myöntäisi sillä oman tyhmyytensä:)
- kutakuka
Määritelmiä itsensäpuolustajille...öhö.
Kun sitä älykkyyttä on vaan oltava jotta viisaus on mahdollista. Kumpi olikaan ensin muna vai kana ?
Luonteen ominaisuudet ovat ihan eri asia. Narsisti voi olla herra,narri tai naulannakuttaja. Kyse on arvoista ja mielen terveydestä. Vellejä ja puuroja yhdistellen saat vaan puolitotuuksia. - kirjoitat
kutakuka kirjoitti:
Kun sitä älykkyyttä on vaan oltava jotta viisaus on mahdollista. Kumpi olikaan ensin muna vai kana ?
Luonteen ominaisuudet ovat ihan eri asia. Narsisti voi olla herra,narri tai naulannakuttaja. Kyse on arvoista ja mielen terveydestä. Vellejä ja puuroja yhdistellen saat vaan puolitotuuksia.täyttä potaskaa.
- VeliEetu
kutakuka kirjoitti:
Luonteen ominaisuudet ovat ihan eri asia. Narsisti voi olla herra,narri tai naulannakuttaja. Kyse on arvoista ja mielen terveydestä. Vellejä ja puuroja yhdistellen saat vaan puolitotuuksia."Kun sitä älykkyyttä on vaan oltava jotta viisaus on mahdollista."
Noinhan minä juuri kirjoitin:)
" Narsisti voi olla herra,narri tai naulannakuttaja. Kyse on arvoista ja mielen terveydestä. Vellejä ja puuroja yhdistellen saat vaan puolitotuuksia. "
Tarkoitan lievempiä narsun piirteitä joita tuppaa löytymään meistä jokaisesta. Todella sairas narsu kuuluu sairaanhoidon asiakkaaksi:) - erottelua, aivan
VeliEetu kirjoitti:
"Kun sitä älykkyyttä on vaan oltava jotta viisaus on mahdollista."
" Narsisti voi olla herra,narri tai naulannakuttaja. Kyse on arvoista ja mielen terveydestä. Vellejä ja puuroja yhdistellen saat vaan puolitotuuksia. "
Tarkoitan lievempiä narsun piirteitä joita tuppaa löytymään meistä jokaisesta. Todella sairas narsu kuuluu sairaanhoidon asiakkaaksi:)osa-alueet ovat normaalia. Narsisti on henkilö jolla on pysyvä persoonallisuushäiriö. Syntymästä saakka olemassaoleva, pysyvästi patologinen koska siitä aiheutuu vahinkoa ympärillä oleville ihmisille.
- kutakuka
VeliEetu kirjoitti:
Tarkoitan lievempiä narsun piirteitä joita tuppaa löytymään meistä jokaisesta. Todella sairas narsu kuuluu sairaanhoidon asiakkaaksi:)Asia on neppari vai sanosinko nappi :)
Virhe meni vipuun mutta tuli oikeinkirjoitettuna takasin, kiitos.
Vaikeusaste ratkaisee. - kutakuka
VeliEetu kirjoitti:
Tarkoitan lievempiä narsun piirteitä joita tuppaa löytymään meistä jokaisesta. Todella sairas narsu kuuluu sairaanhoidon asiakkaaksi:)Parahin VeliEetu !
Sinulle oli tarkoitus vastata mutta virheen korjaus listautui asiattomaan paikkaan, siis korjaus korjataan täten.
Tästä lähdemme mutta minne menemme :)
kunnioittaen SiskoOikealta
- Mamma Mia
Kun mietimme ihmisen tiedonkäsittelyproseseja.Älykäs ihminen joutuu luopumaan aikaisemmista ajattelutavoistaan ja etsimään uusia ratkaisuja,sillä muuttuvassa maailmassa tiedotkin vanhenevat nopeasti.
Älykäs siis tarkastelee vain olennaista ongelmaa, eikä anna totunnaisten ratkaisumallien virittymisen vaikeuttaa ratkaisun saavuttamista.
Ihmisillä on yleensä taipumus uskoa, että he ottavat kaiken oleellisen ja tärkeän tarjolla olevan tiedon huomioon.
Itseään toteuttavat ennusteet pitävät yllä uskoa näihin uskomuklsiin.
Älykäs tunnistaa tällaisen taipumuksen.
Älykkyys on osin tietenkin geneettistä perimää, mutta myös harjoituksen tulosta.- ihan tyhmä
Kun minulla on huonot geenit, mutta ahkera ja tunnollinen luonne.Olen saavuttanut paljon elämässä.
Olenko siis älykäs.Vai onko sillä väliä?
On hyvä vaimo, omakotitalo, lapsi,ja työ.Työ on aputyötä, mutta työ kuitenkin. Sillä tulee toimeen ja maksaa lainoja.
Huonoilla geeneillä tarkoitan sitä, että äiti ja isä olivat juoppoja.Häpesin heitä koko ikäni. - tämän aloituksen juju
ihan tyhmä kirjoitti:
Kun minulla on huonot geenit, mutta ahkera ja tunnollinen luonne.Olen saavuttanut paljon elämässä.
On hyvä vaimo, omakotitalo, lapsi,ja työ.Työ on aputyötä, mutta työ kuitenkin. Sillä tulee toimeen ja maksaa lainoja.
Huonoilla geeneillä tarkoitan sitä, että äiti ja isä olivat juoppoja.Häpesin heitä koko ikäni.Onko ihminen älykäs näsäviisaudessaan ja terävillä havainnoillaan, vaikka ei elämässä pärjää ? Vai se joka pärjää hiljaa puurtaen ja nauttii työnsä tuloksista ja on ehkä jopa onnellinen ?
- sillä ei väliä
ihan tyhmä kirjoitti:
Huonoilla geeneillä tarkoitan sitä, että äiti ja isä olivat juoppoja.Häpesin heitä koko ikäni.Ei tosiaankaan. Mieluummin vähempi älykäs, mutta onnellinen, kuin välkky ja onneton.
- Mamma Mia
sillä ei väliä kirjoitti:
Ei tosiaankaan. Mieluummin vähempi älykäs, mutta onnellinen, kuin välkky ja onneton.
Hyvin sanottu!Näinhän se kuitenkin menee.
- HTZA
tehty kopio viestistäni.
- HTZA
tämän aloituksen juju kirjoitti:
Onko ihminen älykäs näsäviisaudessaan ja terävillä havainnoillaan, vaikka ei elämässä pärjää ? Vai se joka pärjää hiljaa puurtaen ja nauttii työnsä tuloksista ja on ehkä jopa onnellinen ?
tienata elämässään vaikka Miljardin.
Vahinkoja sattuu.
Samoin "näsäviisas"- termiä käytetään harvoin oikein.
Useimmiten se on kateellisten käyttämä sana.
Älyttömien. - :) :D
HTZA kirjoitti:
tienata elämässään vaikka Miljardin.
Vahinkoja sattuu.
Samoin "näsäviisas"- termiä käytetään harvoin oikein.
Useimmiten se on kateellisten käyttämä sana.
Älyttömien.Näsäviisas on juuri oikea sana ihmiselle, joka kuvittelee itsestään enempi kuin on. On hoksnokkaa, mutta väärin käytettynä. Narsismia.
- HTZA
:) :D kirjoitti:
Näsäviisas on juuri oikea sana ihmiselle, joka kuvittelee itsestään enempi kuin on. On hoksnokkaa, mutta väärin käytettynä. Narsismia.
se mitä kerroin näsäviisaasta.
- Mamma Mia
HTZA kirjoitti:
tehty kopio viestistäni.
Sinulle kaikki meriitti viestistäsi!! Tottakai!Olepa hyvä!
Haluamme aina olla parhaita ja viisaimpia kaikista, tietenkin, sehän olet Sinä! - HTZA
Mamma Mia kirjoitti:
Sinulle kaikki meriitti viestistäsi!! Tottakai!Olepa hyvä!
Haluamme aina olla parhaita ja viisaimpia kaikista, tietenkin, sehän olet Sinä!Minä odotan kun kuuta nousevaa että joku kävelisi ylitseni eikä vain kopioisi.
Tuntuu vievän aikaa...
:) - Mamma Mia
HTZA kirjoitti:
Minä odotan kun kuuta nousevaa että joku kävelisi ylitseni eikä vain kopioisi.
Tuntuu vievän aikaa...
:)kuin odottelemaan.
No mut miks just yli pitäis kävellä? Täh?
Oletkos joku masokisti vai? - HTZA
Mamma Mia kirjoitti:
kuin odottelemaan.
No mut miks just yli pitäis kävellä? Täh?
Oletkos joku masokisti vai?mutta saisinpa jonkun jota voisin katsoa ylöspäin.
- Mamma Mia
HTZA kirjoitti:
mutta saisinpa jonkun jota voisin katsoa ylöspäin.
Onkos Sinulla jokin suuruuden harha itsestäsi?
Minusta vaikuttaisi siltä. Ei tietenkään millään pahalla.
Hyväksyn kaikenlaiset ihmiset, sellaisetkin joita joudun katsomaan esim "alaspäin".Siitähän en tietenkään kerro kenellekään.... - HTZA
Mamma Mia kirjoitti:
Hyväksyn kaikenlaiset ihmiset, sellaisetkin joita joudun katsomaan esim "alaspäin".Siitähän en tietenkään kerro kenellekään....sitä minä en ainakaan tiedä.
Jotkut ehkä tietävät.
Enkä minäkään kerro ketä alaspäin katson.
Ja kaikki ihmiset joudun minäkin hyväksymään.
:) - pieni mies
Mamma Mia kirjoitti:
Hyväksyn kaikenlaiset ihmiset, sellaisetkin joita joudun katsomaan esim "alaspäin".Siitähän en tietenkään kerro kenellekään....Näppyyttelee nörtti tietskaa virtuaalimaailmassaan, haaveissaan ja nauttii kun me otetaan todesta ja ärsyynnytään. Yksinäinen rillipäinen, naista haluuva, mutta ei saava. Älykäs ? Ihan varmasti, mutta onneton. Käyttäisit älyäs paremmin niin saisit enempi itsekin.
- Mamma mia
HTZA kirjoitti:
sitä minä en ainakaan tiedä.
Jotkut ehkä tietävät.
Enkä minäkään kerro ketä alaspäin katson.
Ja kaikki ihmiset joudun minäkin hyväksymään.
:)Näin on mielestäsi.
Minä kyllä sanoisin, että jokaisella on oma käsityksensä suuruudesta.
Joillakin se on esim oman itsensä korostaminen ja egonsa pönkittäminen. Kuten minä esim olen paras, suurin, kaunein ym., sanon aina viimeisen sanan.
No, minun käsitykseni suuruudesta voisi olla hm, tuota noin, ok sanotaan vaikkapa kolmen miljoonan euron lottovoitto!Älykästä.Eikö? - on hyvä tavoite
Mamma mia kirjoitti:
Näin on mielestäsi.
Minä kyllä sanoisin, että jokaisella on oma käsityksensä suuruudesta.
Joillakin se on esim oman itsensä korostaminen ja egonsa pönkittäminen. Kuten minä esim olen paras, suurin, kaunein ym., sanon aina viimeisen sanan.
No, minun käsitykseni suuruudesta voisi olla hm, tuota noin, ok sanotaan vaikkapa kolmen miljoonan euron lottovoitto!Älykästä.Eikö?Toivotaan että minäkin löydän vertailukohdan.
Nyt joudun vain olemaan vähän ilmassa. - Mamma Mia
pieni mies kirjoitti:
Näppyyttelee nörtti tietskaa virtuaalimaailmassaan, haaveissaan ja nauttii kun me otetaan todesta ja ärsyynnytään. Yksinäinen rillipäinen, naista haluuva, mutta ei saava. Älykäs ? Ihan varmasti, mutta onneton. Käyttäisit älyäs paremmin niin saisit enempi itsekin.
mutta suotakoon kaikille älyköille ja vähemmän älyköille virtuaalitodellisuus.
Rillit, varsinkin muodikkaat, viimeistä huutoa olevat on ihan yes.Niin, ja tietenkin kaikki haluuvat sitä..ei tartte olla mitenkään säälittävä. - Mamma mia
on hyvä tavoite kirjoitti:
Toivotaan että minäkin löydän vertailukohdan.
Nyt joudun vain olemaan vähän ilmassa.Tuohonpa sanoisin, että ei riitä, että on kognitiivisesti lahjakas, ja näin ollen hallitsee kognitiiviset prosessit.
Myös ei-kognitiiviset tekijät, kuten esim itsekontrolli on merkittävä tekijä älykkyydessä.Ei esim riitä, että on älyllisesti lahjakas, jos ei pärjää esim sosiaalisissa suhteissa.
Teepä tästä sitten omia johtopäätöksiä ja tulkintojasi.tarkoitan siis kykyjesi mukaan. - HTZA
Mamma mia kirjoitti:
Tuohonpa sanoisin, että ei riitä, että on kognitiivisesti lahjakas, ja näin ollen hallitsee kognitiiviset prosessit.
Myös ei-kognitiiviset tekijät, kuten esim itsekontrolli on merkittävä tekijä älykkyydessä.Ei esim riitä, että on älyllisesti lahjakas, jos ei pärjää esim sosiaalisissa suhteissa.
Teepä tästä sitten omia johtopäätöksiä ja tulkintojasi.tarkoitan siis kykyjesi mukaan.palaillaan asiaan.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä561968Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1651678Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701398Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411357Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2281295Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3391169- 1281155
- 781106
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3161080IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3361070