tulipa sitten ängetyä mp-messuille lauantaina...
anti jäi ruuhkan takia vähäiseksi
mitä jäi käteen, yksi kettinki BikerShopista pojalle , yhdet ajohanskat, mp-kirja ja muutamia tosi mageita pyöriä mieleen...
rakennettujen pyörien osasto oli mielenkintoinen
no, oli kiva nähdä, Dajana ja Hondatar!
mitä mieltä mp-messuista
58
5115
Vastaukset
- ja muut
mukavat nimimerkit, joiden kaikkien piti tulla?
Oliko niin että niistä jäi vain yhdet jäljet messuilla? - Oleellisesti
Päällimmäisenä mieleen jäi tungos,tungos ja tungos.Mitään ei voinut kunnolla katsella tai syventyä yksityiskohtiin ainaisen väenpaljouden töniessä eteenpäin kohteesta.Ehdottaisinkin rättikaupan siirtämistä joko toiseen kerrokseen tai eriyttämällä ne koko tapahtumasta pois.Bisnestä ei tietenkään helpollä voi eriyttää juuri sen tärkeyden vuoksi,mutta näinkään ei mielestäni voida jatkaa.Messuissa pitäisi pysyä alkuperäisessä lähtökohdissa elikkä juuri pyörien ja niiden osien esittelyssä.Nytkin tarvikeosat ja erikoisosat loistivat miltei kokonaan poissaolollaan.Parasta antia olivat rakenteluosasto ja veteraanipyörät ja niiden hieno esilletuonti sekä laatu.
- LångvikinMotörhed
aloitukseni oli varovainen eikä vastaa sitä potutusta mitä koin tungeksiessamme siellä tönivien ihmisten vellovassa massassa näkemättä juuri yhtikäs mitään!
Se, että olin tullut sinne katsomaan erästäkin HD:tä "silllä silmällä" jäi toteutumatta. Pärrät, se vähä mitä niistä olkapäiden yli vilahti, olivat ketjujen suojassa, ei voinut edes kokeilla istumatuntumaa.
Rättejä ja mönkijöitä joka paikka pursollaan ja helvetillinen ahtaus....pakokauhu sai melkein vallan, varsinkin kun murtuneita kylkiluita (niin, meitsi kaatui toissapäivänä) sai henkhieverissä varoa kylkeen puskevilta ihmisiltä.
Messukeskuksessa ON kaksi kerrosta. Vaatteet , tilpehöörit sun muut yläkerrokseen ja tosimotoristimeinkinki alas.
Ja taas toistoa: rakennettujen pyörien osasto oli niin antoisa, että epäkohdatkin unohtuivat sen ajaksi. - se on !
LångvikinMotörhed kirjoitti:
aloitukseni oli varovainen eikä vastaa sitä potutusta mitä koin tungeksiessamme siellä tönivien ihmisten vellovassa massassa näkemättä juuri yhtikäs mitään!
Se, että olin tullut sinne katsomaan erästäkin HD:tä "silllä silmällä" jäi toteutumatta. Pärrät, se vähä mitä niistä olkapäiden yli vilahti, olivat ketjujen suojassa, ei voinut edes kokeilla istumatuntumaa.
Rättejä ja mönkijöitä joka paikka pursollaan ja helvetillinen ahtaus....pakokauhu sai melkein vallan, varsinkin kun murtuneita kylkiluita (niin, meitsi kaatui toissapäivänä) sai henkhieverissä varoa kylkeen puskevilta ihmisiltä.
Messukeskuksessa ON kaksi kerrosta. Vaatteet , tilpehöörit sun muut yläkerrokseen ja tosimotoristimeinkinki alas.
Ja taas toistoa: rakennettujen pyörien osasto oli niin antoisa, että epäkohdatkin unohtuivat sen ajaksi.Enpä ole enää käynyt messuilla moneen vuoteen koska ei siellä oikein pysty keskittymään mihinkään sen helvetillisen ryysiksen ja metelin keskellä.
- el_lupo
olisivat sanoneet moisesta kaaoksesta? Jos olisi tullut tulipalo, olisi ollut aivan mahdotonta päästä ulos muualta kuin ovensuusta.
Olisi tullut varmaan Suomen pahin katastrofi kautta aikojen. - ....
miinus taas kuvaajille..jotka kamerakännyköillä räpsivät kuvia...omia suosikkeja olivat kawasaki ja honda sekä harley-davidson pyörät..ai että ja italian kaunottaret aprillia ja moto-guzzi..
- MP MESSUT 2009
el_lupo kirjoitti:
olisivat sanoneet moisesta kaaoksesta? Jos olisi tullut tulipalo, olisi ollut aivan mahdotonta päästä ulos muualta kuin ovensuusta.
Olisi tullut varmaan Suomen pahin katastrofi kautta aikojen.6 PÄIVÄNEN JOKA ALKAISI VAIKKAPA HELMIKUUN 1 JA KESTÄISI HIIHTOLOMIEN YLI
- viranomaiset...
el_lupo kirjoitti:
Olisi tullut varmaan Suomen pahin katastrofi kautta aikojen.Jätetään nyt jo ne viranomaiset. Niitä on jo liikaa ja samoin sääntöjä ja lakeja.
- Ensio Setälä
laittoi veren kiertamään, tuli ihan nuoruus mieleen. Misukat oli ehkä hieman pulleahkoja mutta asia on korjattavissa pienellä paastolla.
Ai niin, olut oli väljähtäneen ja keskenkäyneen makuista.- se teinien
juoma on aina ja kaikkialla.
- osastolta..
Kaveri katseli kiinnostuneena erittäin hienosti rakennettua pyörää. Sitten yhtäkkiä tuhahti; "siinähän on kardaani" ja lähti niska punottaen liukkaasti nolona liikkeelle, kun oli erehtynyt merkistä ja mennyt ihailemaan "kiinapyörää" :) Pyörä oli kyllä tosi hieno.
- Tur¤--Inkeri
Lauantaiksi luvattu ylatasanteen kikkelipolkkashow by turo--original ei toteutunut lupauksista huolimatta.
Olen pahoillani ja erittain pettynyt koko turoon. - Enska-setä
Tungosta ja jonoa. Yhden täältä tutun tapasin, missäpä muualla kuin Hondan osastolla. Moi vaan, Erkki, mukava tavata! Oletetulla treffipaikalla käytiin nauttimassa virvoketta, mutta koska puhelimet oli narikassa ei päästy kyselemään koordinaatteja. Ostoksina kuulosuojat. Ja uusia pyöriä katsoessa vahvistui käsitys, että nykyinen pyörä on ihan ok vielä jonkin aikaa. Kauppahallissa on liikaa samanlaisia t-paitoja joka toisella osastolla. Yritin sähkömopolla hitausenkkaa, mutta Mika Kallio on liian kova vastus. Vaimo tosin luuli minun yrittäneen nopeusennätystä. Ihan kiva messuilla on käydä, vaikka mitään mullistavaa ei koettukaan. Näkihän siellä ainakin paljon tuttuja.
- Kuutiotuuma
Liikaa ihmisiä, liikaa roinaa, liian vähän pyöriä..mutta, poitsu tykkäs mönkkärillä ajosta ja kaikesta siitä roinasta, joten hänelle ihan hyvä.
Jos haluaa prätkiin paremmin tutustua, niin pääkaupunkiseudulla liene kaikki merkit edustettuina, joten sinne vaan, liikkeestä liikkeeseen tutustumaan.
Jotenkin jäi sellainen kuva että, mp:t vähän sivuosassa, ehkä jokin muu nimitys olis parempi kuin mp messut.- hyvä nimi
AIVAN PERSEESTÄ,HIRVEE TUNGOS LAUANTAINA,EHDOTTAISIN ETTÄ MYISIVÄT ENNAKKOLIPUT SINNE MESSUILLE JA KUN TIETTY MÄÄRÄ ON MYYTY NIIN EI OTETTAISI ENEMPÄÄ PORUKKAA ,VAAN TÄMÄHÄN ON TIETENKIN JÄRJESTÄJIEN AHNEUDESTA KIINNI,VITTU SIIS AIVAN PERSEESTÄ!!!!!!!!!!!!!
- 24+4-28 titteliä
hyvä nimi kirjoitti:
AIVAN PERSEESTÄ,HIRVEE TUNGOS LAUANTAINA,EHDOTTAISIN ETTÄ MYISIVÄT ENNAKKOLIPUT SINNE MESSUILLE JA KUN TIETTY MÄÄRÄ ON MYYTY NIIN EI OTETTAISI ENEMPÄÄ PORUKKAA ,VAAN TÄMÄHÄN ON TIETENKIN JÄRJESTÄJIEN AHNEUDESTA KIINNI,VITTU SIIS AIVAN PERSEESTÄ!!!!!!!!!!!!!
Ihan jees messut..oli nasta ihailla pyöriä ja tyttöjä < koska ukolla on silmää naiskauneudelle.
ainoa oli se että porukkaa oli peevelisti ja tapahtumaa voisi siirtää Jäähalliin ja sitten taas maahantuojat voisivat pitää omansa messukeskuksessa ja sitten Oli nasta kierrellä.kaarrella ja testata triumppia.bmweetä.hondaa.kawasakia.moto-guzzia.jne.ja kävellä siellä kuin mikäkin barry sheene tai giancomo agostini taikka wayne rainey
- täys
Perjantaina kun aamusta meni niin hetken pysty katselemaan vapaasti,sitten tuli se kouluteinien
rynnäkkö ettei sekaan meinannu sopia,ilmeisesti tungos vaan pahentunut iltaa kohden,ei ollut edes mitään ostamisen arvoista tilpehööriä,huonompaan suuntaan on menny! - el_lupo
lauantaina oli liikaa porukkaa. Autoa ei ensin ssanut minnekään ja sitten kun jotenkin pääsi sisälle, niin ei siellä pystyny kävelemään minnekkään kun kaikki käytävät olivat totaalisen tukossa.
Onneksi tapasin "blacwomans":in siellä, oli kiva nähdä ja jutella livenä. Terveisiä vaan sinne suuntaan Blackie;-))Oli todella mahtvaa nähdä livenä ja kierrellä messuja yhdessä..
Kun jostain syystä mun ystävättäreni hävisi johonkin.
No löysin hänet lopulta,mutta hänellä ei ehkä ole niin paljoa kiinnostusta moottoripyöriä kohtaan ,kun minulla..
El-lupo laitan sinulle muutaman valokuvan,kun saan ne ensin digikamerasta ajettua koneelle:)- Dajana olet
dajana kirjoitti:
Oli todella mahtvaa nähdä livenä ja kierrellä messuja yhdessä..
Kun jostain syystä mun ystävättäreni hävisi johonkin.
No löysin hänet lopulta,mutta hänellä ei ehkä ole niin paljoa kiinnostusta moottoripyöriä kohtaan ,kun minulla..
El-lupo laitan sinulle muutaman valokuvan,kun saan ne ensin digikamerasta ajettua koneelle:)ilmeisesti samassa foorumissa jäsenenä.
Kaikki 14 viestiäsi täsmäsi.
Mulla on siellä kyllä farkut jumppapuvun sijasta. Dajana olet kirjoitti:
ilmeisesti samassa foorumissa jäsenenä.
Kaikki 14 viestiäsi täsmäsi.
Mulla on siellä kyllä farkut jumppapuvun sijasta.Mitkä 14 viestiäni?
Häh...no enhän minä ole missään salassa ollutkaan.
Höh:)
Niin ja b.w nickin olen heittänyt bittiavaruuteen ,olen kertonut siitä täällä aiemminkin jo ihan julkisesti...- toisesta foorumista
dajana kirjoitti:
Mitkä 14 viestiäni?
Häh...no enhän minä ole missään salassa ollutkaan.
Höh:)
Niin ja b.w nickin olen heittänyt bittiavaruuteen ,olen kertonut siitä täällä aiemminkin jo ihan julkisesti...jossa olemme jäseninä.Katso oma profiili ja
saamasi yksityisviestit. toisesta foorumista kirjoitti:
jossa olemme jäseninä.Katso oma profiili ja
saamasi yksityisviestit.Siellä ja olen jossain muualla..ok katson:)
- tästä eteenpäin
dajana kirjoitti:
Siellä ja olen jossain muualla..ok katson:)
kiusaamatta sinua.
Osta silti gs 500f. tästä eteenpäin kirjoitti:
kiusaamatta sinua.
Osta silti gs 500f.Pienistä ota hernettä nenään.
No nythän todella tiedät minkälaisella moottoripyörällä minä ajelen.
Ja osa porukkaa tietää minut myös live-elämästä.
Koska todella eilen tapasin heitä muutaman tuolla messuilla.Ja aiemmin olen tavannut muitakin täällä kirjoittavia ihmisiä.- lisää livenä
dajana kirjoitti:
Pienistä ota hernettä nenään.
No nythän todella tiedät minkälaisella moottoripyörällä minä ajelen.
Ja osa porukkaa tietää minut myös live-elämästä.
Koska todella eilen tapasin heitä muutaman tuolla messuilla.Ja aiemmin olen tavannut muitakin täällä kirjoittavia ihmisiä.meillähän on oma rally.
No onneksi tapasin siellä sinut ja hondattaren.
EL-lupon ja Tramppikersin.
Oikein paljon terveisiä teille kaikille:)
Rakennetut moottoripyörät olivat minunkin mieleeni.
Todella mahtavia.
No pitihän mun kylmäkäyttää B-kingiä.
Juma mikä mopo,joutuu ajelee potkat levällään,niin saaketin iso on tankki jossa on kylkiäisen mitään sanomattomat levikkeet..yääääk.
No mukaan sain uuden ajotakin,,halvalla.
Ostin myös veteraani hupparin.
siinä ne tärkeimmät.menettänyt mitään :=)
waikka en tullut tjn
oli se wiimewuonnakin liian täys :=/
waikkakin olisi ollut kiwa nähdä :=)
mutta kesä on tulossa :=)
jos ei noiden sääennustajien sanoma pysywä lumi tule :=)
ja wäittäwät et ilmasto lämpiää :=)- OLLA NIIN
"TYHMÄ" ETTÄ ÄNKEE SINNE PAHIMPANA RUUHKAPÄIVÄNÄ
RUUHKA OLI ETUKÄTEEN TIEDOSSA3-vuoro duunia,niin aina ei pääse kun tiettynä päivänä.
Toki olisin itse mennyt jo perjantaina ,jolloin siellä ei kuulemma ollut kovinkaan paljoa ihmisiä.- LångvikinMotörhed
niin ettei ainakaan minulle mikään muu päivä yksinkertaisesti sopinut!
Mutta en kyllä jatkossa mene ollenkaan ellen arkpäivinä pääse. - LångvikinMotörhed
dajana kirjoitti:
3-vuoro duunia,niin aina ei pääse kun tiettynä päivänä.
Toki olisin itse mennyt jo perjantaina ,jolloin siellä ei kuulemma ollut kovinkaan paljoa ihmisiä.teki eräällä standilla duunia, kertoi, että torstai oli hyvin rauhallinen päivä. Se vinkiksi ens kerralle, jos on muiden töiden jne menojen puolesta mahdollista.
- Enska-setä
Meitä oli siellä todella ruuhkaksi asti! Mitäs jos jokainen ottaa opiksi? Ensi vuonna halli on puolityhjä. Ei varmaan.
- Hondatar
Olin perjantaina kahdesta eteenpäin, hyvin mahtui ja näki mitä halusi. Hankintoina extra kuulokesetti (toiseenkin kypärään), ei muuta. Nätit pojat olivat plussaa, joskus sentään naisillekin silmäniloa!
- LångvikinMotörhed
Sinulla on nimimerkkikaima eräässä toisessa mp-keskustelufoorumissa : )) ja hän oli messuilla lauantaina...
- moto+
Oli kiva nähdä vanhoja kavereita, uusia malleja (pyöräkin), miellyttävän rentoa ja väljää. Oli aikaa keskustella myyjien kanssa uusista fillareista ja härpättimistä, mukavaa. Kaikki tämä ja paljon muuta..... tietenkin torstaina duunin jälkeen.
- Oisko MP TUNGOS
Oisko MP TUNGOS
Kirjoittanut: hyvä nimi 3.2.2008 klo 20.59
AIVAN PERSEESTÄ,HIRVEE TUNGOS LAUANTAINA,EHDOTTAISIN ETTÄ MYISIVÄT ENNAKKOLIPUT SINNE MESSUILLE JA KUN TIETTY MÄÄRÄ ON MYYTY NIIN EI OTETTAISI ENEMPÄÄ PORUKKAA ,VAAN TÄMÄHÄN ON TIETENKIN JÄRJESTÄJIEN AHNEUDESTA KIINNI,VITTU SIIS AIVAN PERSEESTÄ!!!!!!!!!!!!! - Märk
Tungos muodostui messujen yleisöstä. Jokainen, joka oli mukana päivittelemässä ruuhkaa, oli myös osaltaan AIHEUTTAMASSA sitä.
Niinpä niin: "MINÄ kävin Mallorcalla ennen kuin sinne tulivat turistit."- mulle!
En viitsi tungokseen lähteä,sen verta on kokemusta! Ei saanut kunnolla joskus kaljaa kipattua, oli niin ahdasta !
- pärrämisu
...messuil tungosta kyl...fosstersbaari-röökipaikka-veski reitti tuli tutuksi.. Kiva oli nähä kavereita ja vähä muutaki :)
- prätkäjosa
Kyllä tossa jotain jäi käteen..Loistava tunnelma ja kauniita tyttöjä riitti..ja varsinkin miss-suomi kisoissa käyneitäkin..upeita pyöriä..ja alfamerin osasto on tullut tutuksi 3 0-3 v aikana
4 0-4 v ja ehkä jo 5 v aikana tutuksi ja silleen.. - josapappa
upeat messut ja loistava tunnelma jos itse ajaisi pyörällä niin hondalla.kawasakilla.bmweellä.triumphilla.mztalla.iceellä.kawasakilla.hondalla.nortonilla ja sitten royal-enfieldillä ja hondalla.harleylla..
- Prätkäjosaa
ihan loistavat messut < jos itte ajais prätkiä niin kawasaki.ic.jawa.norton.honda.kawasaki.bmw.
ic.mz ja Norton.enfield..oli nasta kierrellä ja katsella pyöriä ja tyttöjä..
- mennä,.
jo torstaina :)
Ei ollut yhtäään tungosta ja kaikkea sai kokeilla ja istuskella ihan niin kauan kun halus.- LångvikinMotörhed
etä mp-messut olisivat olleet täysin ylivoimaisen hieno tilaisuus
mutta kävijöiden jonkinlainen jakaminen tasaisemmin eri päiville olisi tarpeen.
Sitähän vo säädellä vapaalipuilla, tarjouksilla ja rajoituksilla.
Ymmärtääkseni myös näytteilleasettajien edun mukaista olisi mahdolisimman tasainen asiakasvirta jolloin myyntityö olisi optimoitavissa. - ehdottajamies
Ymmärtääkseni myös näytteilleasettajien edun mukaista olisi mahdolisimman tasainen asiakasvirta jolloin myyntityö olisi optimoitavissa.Oo koo. Sovitaan täällä 24 palstalla ensvuoden messuille meno järjestys, jookosta.
To- feikit, trollit ja turo
Pe- minä ja muut asialliset
La- rekisteröityneet
Su- muut
Oisko näin hyvä ?
Ihan oikeesti mahdoton toteuttaa...
Tietysti lippujen hinnat alaas to ja pe päivisin ja pilviin lauantaiksi.
ps. itse olen käynyt niinkauan kuin muistan vain perjantaisin ja silloinkin heti keskipäivästä eteenpäin. Duunit saa junailtua, kun asian tietää hyvissäajoin etukäteen.
...täältä tähän... - vielä perhana
ehdottajamies kirjoitti:
Oo koo. Sovitaan täällä 24 palstalla ensvuoden messuille meno järjestys, jookosta.
To- feikit, trollit ja turo
Pe- minä ja muut asialliset
La- rekisteröityneet
Su- muut
Oisko näin hyvä ?
Ihan oikeesti mahdoton toteuttaa...
Tietysti lippujen hinnat alaas to ja pe päivisin ja pilviin lauantaiksi.
ps. itse olen käynyt niinkauan kuin muistan vain perjantaisin ja silloinkin heti keskipäivästä eteenpäin. Duunit saa junailtua, kun asian tietää hyvissäajoin etukäteen.
...täältä tähän...tätä ketjua, johan olet puolet poistellut.
Sanon edelleenkin, huutele sellaisia ihmisille, joita ei tarvitse häveten poistaa myöhemmin.
Katsotaan lähteekö kolmannen kerran viestit ketjusta. - virallinen taho pitkästä aikaa
Ymmärtääkseni myös näytteilleasettajien edun mukaista olisi mahdolisimman tasainen asiakasvirta jolloin myyntityö olisi optimoitavissa.Se oli mun tuo ehdotus, joten kiitos parahin Långviikkari, että säästit minun kommenttini.
Olen nyt niin otettu. Joskus tarjoan sulle långdrinkin. - LångvikinMotörhed
virallinen taho pitkästä aikaa kirjoitti:
Se oli mun tuo ehdotus, joten kiitos parahin Långviikkari, että säästit minun kommenttini.
Olen nyt niin otettu. Joskus tarjoan sulle långdrinkin.meistä 75 000 kävijästä jokunen muukin ajatteli samalla tavalla...
mutta , mieluusti vuorovaikutun positiivisessa hengessä, vaikkapa kanssasi långdrinksua siemaillen... - voi jösses
meistä 75 000 kävijästä jokunen muukin ajatteli samalla tavalla...
mutta , mieluusti vuorovaikutun positiivisessa hengessä, vaikkapa kanssasi långdrinksua siemaillen...sentään!!!!!!
- LångvikinMotörhed
voi jösses kirjoitti:
sentään!!!!!!
aaaaarghhh!
- lahti..
aaaaarghhh!
Torstaina kävijöitä taisi olla vain vähän yli 3 tuhatta- keskiviikkona aivan turhaa aloittaa !
- LångvikinMotörhed
lahti.. kirjoitti:
Torstaina kävijöitä taisi olla vain vähän yli 3 tuhatta- keskiviikkona aivan turhaa aloittaa !
Meikkäti tuleep ens kerralla torstaina , ei mitään keksiviikkoa tarvita meikäläisen vierailulle erikseen järjestää!
Hoitakaa siedätyskuurit etukäteen niin kestätte saman katon alla,
ymph ; ) - viikki..
Meikkäti tuleep ens kerralla torstaina , ei mitään keksiviikkoa tarvita meikäläisen vierailulle erikseen järjestää!
Hoitakaa siedätyskuurit etukäteen niin kestätte saman katon alla,
ymph ; )Vain sitä, että useammallakaan aukiolopäivällä- siis esim. keskiviikolla, ei viikonlopun ruuhkaa pureta.
- LångvikinMotörhed
viikki.. kirjoitti:
Vain sitä, että useammallakaan aukiolopäivällä- siis esim. keskiviikolla, ei viikonlopun ruuhkaa pureta.
mutta kaikki, jotka voivat menoihinsa vaikuttaa, ja vaihtavat viikonlopunpäivät arkipäiviin, tasaavat näitä tungoshuippuja ja selviävät tsekin samalla vähemmältä ruuhkavitutukselta
- koko sakki
mutta kaikki, jotka voivat menoihinsa vaikuttaa, ja vaihtavat viikonlopunpäivät arkipäiviin, tasaavat näitä tungoshuippuja ja selviävät tsekin samalla vähemmältä ruuhkavitutukselta
Eihän venemessuillakaan ole ruuhkaa. Saa katsella kymmenen päivää veneitä ilman stressiä. Kysymyshän on rahasta: Ahneus
- niin..
koko sakki kirjoitti:
Eihän venemessuillakaan ole ruuhkaa. Saa katsella kymmenen päivää veneitä ilman stressiä. Kysymyshän on rahasta: Ahneus
Mene sitten sinne venemessuille - äläkä ota stressiä. Veneet ja prätkät ovat kaksi aivan eri hintaluokan ajopelejä.
Ketjusta on poistettu 28 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1596279
- 1165786
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h465337Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa323405- 552949
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue252661- 432360
- 252290
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta132030On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na151901