Lääkäri määräsi pillerin tätä tarvittaessa iltaisin nukahtamiseen. Onko kenelläkään kokemusta tästä? Haittapuolia? Nousiko paino tai kasvoiko ruokahalu? Toimiko muuten?
Circadin
77
58814
Vastaukset
- oma hormoni,
kun selailet palstaa löydät käyttäjäkokemuksia, tuotteesihan on melatoniini. Samoin google kertoo valtavan paljon melatoniinista.
Itse en melatoniinilla ole nukkunut, valitettavasti.- zz..
Hinta euron tabletilta. Oman kokemukseni mukaan tehotonta verrattuna Yliopiston apteekin melatoniiniin (100kpl/3mg/15 euroa), jota riitti 5mg nukkumiseen. 4 kpl Circadineja väsytti 10 minuutin ajan eli kallis kissanpieru kyseessä.
- Lerppis
zz.. kirjoitti:
Hinta euron tabletilta. Oman kokemukseni mukaan tehotonta verrattuna Yliopiston apteekin melatoniiniin (100kpl/3mg/15 euroa), jota riitti 5mg nukkumiseen. 4 kpl Circadineja väsytti 10 minuutin ajan eli kallis kissanpieru kyseessä.
ja unta 2mg:n Circadin antaa 6-7 tunniksi.Helpottaa
unen saantia ja aamulla olo virkeä. - uneton
zz.. kirjoitti:
Puhuit Ylipiston apteekin Melatoniinista. Saako sitä ilman resptiä?
Onko sinulla tarkempaa tietoa tuotteen nimestä?
Kiitos tiedosta etukäteen! - nukuttaa
Lerppis kirjoitti:
ja unta 2mg:n Circadin antaa 6-7 tunniksi.Helpottaa
unen saantia ja aamulla olo virkeä.pitkä kokemus nukahtamislääkkeistä, ja aina vaan valvoin.
Luin-circadinista apteekin Terveydeksi lehdestä ja pyysin lääkäriä vaihtamaan siihen.
Kolme viikkoa olen nukkunut hyvin 2 mg:n tabletilla. Jos sattuu yöllä heräämään, ei tule sitä ahdistavaa oloa kuten nukahtamistableteilla, vaan hetken kuluttua uni jatkuu yhtä hyvin.
Lääkkeessä on ikäsuositus väh. 55 vuotta, voi olla ettei nuoremmilla tehoa niin hyvin.
Eikä sovellu autoimmuunisairauksista kärsiville.
Uni rauhallista ja virkistävää!
Ei niikuin koiralla: häntä koipien välissä,
eikä kuten hevonen: kengät jalassa! - apteekista niitä haet
zz.. kirjoitti:
en ainakaan löytänyt moista tuotetta yo apteekin sivuilta.
Ennen kaikkea Circadin on tarkoitettu yli 55-vuotiaille, ei varmaan tehoakaan nuorille. - melatoniini
apteekista niitä haet kirjoitti:
Ennen kaikkea Circadin on tarkoitettu yli 55-vuotiaille, ei varmaan tehoakaan nuorille.Ei sitä taida nettisivuilta löytyä. Kannattaa kysyä YO-apteekista. On siis reseptilääke, mutta mikäli lääkäri tarvitsee jotain tietoja reseptin kirjoittamista varten, niin apteekki varmasti neuvoo. Olemassa 1mg ja 3 mg vahvuuksia
- patentti
melatoniini kirjoitti:
Ei sitä taida nettisivuilta löytyä. Kannattaa kysyä YO-apteekista. On siis reseptilääke, mutta mikäli lääkäri tarvitsee jotain tietoja reseptin kirjoittamista varten, niin apteekki varmasti neuvoo. Olemassa 1mg ja 3 mg vahvuuksia
"Ennen kaikkea Circadin on tarkoitettu yli 55-vuotiaille, ei varmaan tehoakaan nuorille."
Tuo on lääketehtaan keksinto. Onneksi kyseessä on hormoni, joka ei taivu lääketehtaiden hemmojen tahtoon. Tuo 55 vuoden suositusikäraja on varmaan ympätty tuotteeseen, jotta sen rekisteröinti ja patentointi menisi helpommin läpi. Ajatteles nyt, kaikki ne unettomat ikääntyneet...
Circadinia siis voidaan mainostaa ihan rauhassa yli 55-vuotiaille. Fakta on kuitenkin se, että kyseessä on melatoniinituote, ja melatoniinia on meissä kaikissa, ja näin ollen se sopii karkeasti ottaen meille kaikille.
(Karkeasti ottamisella tarkoitan, että on sairauksia ja tiloja, joissa sitä ei suositella, niistä ei tässä sen enempää. Lääkäri osaa kertoa niistä tarkemmin.) - huokea melatoniini
patentti kirjoitti:
"Ennen kaikkea Circadin on tarkoitettu yli 55-vuotiaille, ei varmaan tehoakaan nuorille."
Tuo on lääketehtaan keksinto. Onneksi kyseessä on hormoni, joka ei taivu lääketehtaiden hemmojen tahtoon. Tuo 55 vuoden suositusikäraja on varmaan ympätty tuotteeseen, jotta sen rekisteröinti ja patentointi menisi helpommin läpi. Ajatteles nyt, kaikki ne unettomat ikääntyneet...
Circadinia siis voidaan mainostaa ihan rauhassa yli 55-vuotiaille. Fakta on kuitenkin se, että kyseessä on melatoniinituote, ja melatoniinia on meissä kaikissa, ja näin ollen se sopii karkeasti ottaen meille kaikille.
(Karkeasti ottamisella tarkoitan, että on sairauksia ja tiloja, joissa sitä ei suositella, niistä ei tässä sen enempää. Lääkäri osaa kertoa niistä tarkemmin.)Kuka tahansa yleislääkäri voi kirjoittaa potilaalle melatoniinireseptin. Melatoniinia (sellaisenaan) myyvät Suomessa kuitenkin vain Yliopiston apteekit, löytyi asiasta tietoa heidän nettisivuiltaan tai ei.
Kaikkeahan ei sivuilla julkaista, toisin kuin ihmiset luulevat.
Circadin on asia erikseen. huokea melatoniini kirjoitti:
Kuka tahansa yleislääkäri voi kirjoittaa potilaalle melatoniinireseptin. Melatoniinia (sellaisenaan) myyvät Suomessa kuitenkin vain Yliopiston apteekit, löytyi asiasta tietoa heidän nettisivuiltaan tai ei.
Kaikkeahan ei sivuilla julkaista, toisin kuin ihmiset luulevat.
Circadin on asia erikseen.Kyllä tuota melatoniiniä valmistaa ja myyvätkin muut kuin YO-apteekit. Esim. Töysän Apteekki myös valmistaa tuota ja sitä saa muistakin kuin YO-apteekeista.
- Kyllä löytyy
mikey_d kirjoitti:
Kyllä tuota melatoniiniä valmistaa ja myyvätkin muut kuin YO-apteekit. Esim. Töysän Apteekki myös valmistaa tuota ja sitä saa muistakin kuin YO-apteekeista.
Melatoninia saa apteekista kuin apteekista.
- lescandale
On keräämieni kokemusten lääke joka tehoaa - tai ei. Varsinainen unimömmö tämä lääke ei suinkaan ole mutta onkin tähdätty tiettyyn ikäryhmään, muistaakseni yli 54 v. tai jotain sellaista - mutta kuten kerroin, vaikutus on suomeksi sanottuna kropasta ja säkästä kiinni.
Itselläni se 2 tai 2,5 millinen pelaa - ja loistavasti. Ei koukuta, ei tokkuratuokioita herätessä eikä muuta hirveätä. Melatoniiniahan se vaan on - joka kuuleman mukaan on täysin luonnontuote.
Nukahtamislääkkeillä ei käsitykseni mukaan ole paljojakaan tehoja - sitten on vanha kunnon Tenox, joka puree takuulla. Tenox on bentzo ja aina kantsii muistaa olla huolellinen näiden bentzojen kanssa. Niin välttämättömiä kuin ne tietyissä tilanteissa ihmisille ovatkin. - unihiekkaa...
nukuttaa kirjoitti:
pitkä kokemus nukahtamislääkkeistä, ja aina vaan valvoin.
Luin-circadinista apteekin Terveydeksi lehdestä ja pyysin lääkäriä vaihtamaan siihen.
Kolme viikkoa olen nukkunut hyvin 2 mg:n tabletilla. Jos sattuu yöllä heräämään, ei tule sitä ahdistavaa oloa kuten nukahtamistableteilla, vaan hetken kuluttua uni jatkuu yhtä hyvin.
Lääkkeessä on ikäsuositus väh. 55 vuotta, voi olla ettei nuoremmilla tehoa niin hyvin.
Eikä sovellu autoimmuunisairauksista kärsiville.
Uni rauhallista ja virkistävää!
Ei niikuin koiralla: häntä koipien välissä,
eikä kuten hevonen: kengät jalassa!circadin on testattu yli 55 vuotiailla eli se ei todellakaan tarkoita, etteikö sitä voisi nuoremmatkin
käyttää.
Minulla ko. valmiste ei toiminut pelkästään, mutta lääkärini sanoikin, ettei vaikuta kaikille, onkohan mulla sitten
melatoniinivarastot kunnossa:)
En sitten tiedä onko taikauskoa mutta yksi pilleri melatoniinia ja nukahtamispillerin puolikas toimii mulla parhaiten, jos en millään saa unta. Lääkäri sanoi, että voi näin tehdä. - ---------
lescandale kirjoitti:
On keräämieni kokemusten lääke joka tehoaa - tai ei. Varsinainen unimömmö tämä lääke ei suinkaan ole mutta onkin tähdätty tiettyyn ikäryhmään, muistaakseni yli 54 v. tai jotain sellaista - mutta kuten kerroin, vaikutus on suomeksi sanottuna kropasta ja säkästä kiinni.
Itselläni se 2 tai 2,5 millinen pelaa - ja loistavasti. Ei koukuta, ei tokkuratuokioita herätessä eikä muuta hirveätä. Melatoniiniahan se vaan on - joka kuuleman mukaan on täysin luonnontuote.
Nukahtamislääkkeillä ei käsitykseni mukaan ole paljojakaan tehoja - sitten on vanha kunnon Tenox, joka puree takuulla. Tenox on bentzo ja aina kantsii muistaa olla huolellinen näiden bentzojen kanssa. Niin välttämättömiä kuin ne tietyissä tilanteissa ihmisille ovatkin.Tenox on uni-, ei nukahtamislääke. Eikä tosiaan edes tehoa kaikille, minulle esimerkiksi vaikuttaa hieman rauhoittavan tavoin muttei nukahtamisesta tietoakaan. Siihen on tepsinyt itselläni Zopinox.
- Äiti :)
apteekista niitä haet kirjoitti:
Ennen kaikkea Circadin on tarkoitettu yli 55-vuotiaille, ei varmaan tehoakaan nuorille.Minä käytän kyseistä lääketta ja yksi 2mg tabletti ennen nukkumaan meona antaa todella hyvin unen ja saa koko yön nukutua hyvin. Olen 49v ja pojallani joka on 26 toimii myös tosi hyvin.
Me ollaan tällasia huonosti nukkuvia oltu aina. - öitä on valvottu
Äiti :) kirjoitti:
Minä käytän kyseistä lääketta ja yksi 2mg tabletti ennen nukkumaan meona antaa todella hyvin unen ja saa koko yön nukutua hyvin. Olen 49v ja pojallani joka on 26 toimii myös tosi hyvin.
Me ollaan tällasia huonosti nukkuvia oltu aina.Mulla circadinista ei ollut mitään apua, tai siis kyllähän se laittoi väsyttämään, muttei sillä nukahtanut.
Voi varmasti auttaa lievissä uniongelmissa, mutta jos kärsit oikeasti unettomuudesta niin ei auta.
Mulla circadin nosti kaiken lisäksi sykettä. - Melatoniinia
zz.. kirjoitti:
Circadin = Pitkävaikutteinen Melatoniini.
Tästä pitkävaikutteinen melatoniini PAAALJON halvemmalla:
http://www.iherb.com/p/41639?rcode=mop737 - Anonyymi
Melatolin Plus unihäiriöiden hoidossa - http://tonzes.com/sleepfi.htm Auttoi kohtalaisen hyvin silloin, kun uni oli vuosia sitten täysin kateissa.
- Anonyymi
zz.. kirjoitti:
Kaikki reagoivat eri tavalla lääkkeisiin, se joka yhdelle tehoaa ei välttämätä tehoa toiselle
- kokeillut !
Luin toisten kirjoituksista, joidenkin, että eivät ole saaneet tästä apua.
Huomatkaa valmistajan ohjeistukset.
Tupakointi vähentää lääkkeen vaikutusta samoin alkoholi.
Kuitenkin bentsodiatsepiinit lisäävät aineen vaikutusta ja se sitten onkin huonompi homma. Samoin estrogeenit.Minulle lääkärit eivät näistä ongelmista kertoneet mitään. Omalla kokemuksella voin kertoa, että olen ollu seuraavat kolme päivää aivan tokkurassa, kun otin estrogeenia ja Diatsepamia, joita on pitänyt ottaa sairauteni ja puutteen vuoksi. Lääkkeestä lukee myöskin, - Siis niille, jotka käyttävät alkoholia tai tupakoivat tiedoksi, että ne taas vähentävät lääkeen vaikutusta, eli ei kannata tätä käyttää. Toisaalta jos sitä ottaa vahvana, niin munuaisten toimintaan vaikutusta ei ole päästy tutkimaan. Tarkoitettu vain lyhytaikaiseen unettomuuteen. Esim jos matkustaa ja vuorokausirytmi menee sekaisin! Empä käytä enää. Jälkimakua lääkeestä myöskin tulee aamulla, kuten muistakin unilääkkeistä. Lääkkeiden liikakäyttö voi johtaa verenpaineen yöllä vaaralliseen vähenemiseen ja siten aivot eivät saa tarpeeksi yöllä happea ja senhän tietää mitä se sitten tekee. Itselläni on ollut, ennekuin luin ohjeisukset, joka aamu päänsärkyä, johon olen sitten taas joutunut ottamaan särkylääkettä. Joken munuaiset ja masksa ovat olleet kovilla.- plädy
mulla ikää 17-vuotta ja mulle määrättiin circadinia... hmh......
- jouni2222
käsittämätön lääke . ei mitään vaikutusta ja diacorin lääkäri kirjoitti reseptin alle suositusohjeiden olevalle nuorelle miehelle .. unettomat yöt jatkuu ja pitää vissiin saada jotain parempaa nukkuakseen ja aikaiset aamuvuorot jaksaakseen tehtyä.Onko ehdotuksia ???
- äiskä41v
Onko kenelläkään kokemusta Circadin käytöstä lapsilla? Meidän juniorille ei meinaa tehota Melatonin 3mg 2 tabl iltaisin, niin mietin vain olisko tuo Circadin parempi vaihtoehto kun se on pitkävaikutteisempi. Tiedän , että sitä määrätty pienille lapsillekin.
- DareXX
Jos ei ole jo kokeiltu ataraxia, niin nyt on aika. 25mg lähtö ja siitä ylös. Tosin pienillä riittää pienempikin annostus. Ohjeet kyllä pakkauksessa. Itsellä nyt 2 tablettia circadinia ja levoziniä 100mg ja 300mg seroquel
- melatoniiniakokeillut
Circadinn kirjoitti:
Osta Circadin -- http://bit.ly/2axcUAF
Melatoniini ei ole mikään lääke vaan pelkkä luonnonaine. Sairasta täällä Suomessa laittaa reseptille se. Circadin hinta on älytön kiskurihinta. Eivät monet lääkkeetkään maksa niin paljon. Amerikassa saa melatoniinia ostaa ruokakaupasta ja vaikka kuinka vahvaa. Kun tilaa Herb comista, se maksaa ehkä 10euroa 100kpl. Kun melatoniinia käyttää pitkään, sen vaikutus heikkenee joten taukoa kannattaa pitää, eikä se kaikille tehoakaan koska kyseessä on pelkkä luonnon oma aine.
- +++---
Tiedättekö miten helposti lääkärit määräävät melatoniinia? Ja yleislääkärillekö pitäisi mennä? En paljon sairastele ja olen viimeksi käynyt lääkärissä vuosia sitten, niin ei ole sellaista omaa lääkäriä, mutta nyt haluaisin kokeilla melatoniinia vuorotyön aiheuttamiin satunnaisiin nukahtamisongelmiin.
- ei auttanut univaikeuksi
Tietääkö kukaan, mistä saa luonnollista, ei siis tätä synteettistä circadiniä, vai saako mistään?
- tietoa vailla
ei auttanut univaikeuksi kirjoitti:
Tietääkö kukaan, mistä saa luonnollista, ei siis tätä synteettistä circadiniä, vai saako mistään?
Tietääkö kukaan voiko Cirdadinia puolittaa?
- Joelkaras
tietoa vailla kirjoitti:
Tietääkö kukaan voiko Cirdadinia puolittaa?
Voi hyvät hyttyset, tietenkin voi! Mutta minkä takia? Kyseessähän on oman elimistösi (käpyrauhasen) tuottaman kaltainen aine melatoniini.
Melatoniinin käypä annostus aikuiselle on 2...6 mg. Yli 6 mg:aa pidetään turhana, koska se ei tutkimusten mukaan enää lisää lääkkeen tehoa. - fffffffffffffff
Joelkaras kirjoitti:
Voi hyvät hyttyset, tietenkin voi! Mutta minkä takia? Kyseessähän on oman elimistösi (käpyrauhasen) tuottaman kaltainen aine melatoniini.
Melatoniinin käypä annostus aikuiselle on 2...6 mg. Yli 6 mg:aa pidetään turhana, koska se ei tutkimusten mukaan enää lisää lääkkeen tehoa.Itseasiassa ei voi. Se on pitkävaikutteinen lääke ja jos sen puolittaa, se ei enää ole.. kato kun siinä on se pinta. Näin minun proviisoriäitini sen selitti.. Myöskin jos sen jättää valoon, lääke hajoaa.
- Tietävä
Joelkaras kirjoitti:
Melatoniinin käypä annostus aikuiselle on 2...6 mg. Yli 6 mg:aa pidetään turhana, koska se ei tutkimusten mukaan enää lisää lääkkeen tehoa.Depottablettia ei saa puolittaa!!!!!
- lapamelatoniini
Olen käyttänyt ko lääkettä pian kaksi viikkoa. Mielestäni se on toiminut kohdallani hyvin.
Unen laatu on ollut parempaa; olen nukkunut sikeämmin ja herännyt vain kerran yössä wc käyntiä varten.
Ajattelin tämän lääkärin määräämän kolmiviikkoisen kokeilun jälkeen testata "Sininen uni"- luontaistuotetta, jossa on sama määrä melatoniinia ja hinta oli tarjouksessa 17,50 e ( pakkaus sisältää 60 tablettia) - lescandale
Taitaa olla hyvin yksilöllinen lääke - ja sopii hemmetin hyvin mulle, diabeetikkona - ja onneksi.
Käyttäjien kannattaa huomata että nyt on kyseessä nestoriasteen kama, ikäraja abt. 55, ja silloinkin vaikutus pirun yksilöllistä.
Kun menen nukkumaan ja katson että unta on pakko boostata, silloin yksi Cirka 2,5mg naamaan ja olen nukkumatti raitilla alle puolessa tunnissa- ja tarvittaessa täydet 7 tuntia.
Kama on tällä merkillä kallista - ja nyt siirrynkin YO-Apteekin melatoniini 3mg 100 kipaleen pakkauksiin. Kyllä sen ihan TK lääkäri kirjoittaa, kunhan pyytää, vaatii - tai ihan miten vaan.
Melatoniinin ja oman kroppani yhteispeli on siinäkin mielessä mukavaa ettei tartte napsia esim. Tenoxeja, joista meikäläinenkin kyllä syvän unen aikaan saa mutta helvetinmoisen päänsäryn aina herätessä.- sleep
valitettavasti kyseinen tuote ei antanut yhtään mitään apua uniongelmaani.Olen kokeillut sekä Circadinia että Yliopistom tuotetta ja eri annostuksilla mutta aivan huuhaata kohdallani.Sama vaikka perunajauho napin suuhunsa nakkaisi.Mutta todella hienoa kellä se toimii ettei tarvitse turvautua varsinaisiin nukahtamis ja unilääkkeisiin!!
- jawa66
Oli ihan sama kuin olisi karkkia popsinut ei mitään vaikutusta.
- lescandale
Ihan kuten sanoin. Hyvin yksilöllistä.
Joku hormooni siinä pelaa eikä siitä enää enempää. Popsintalinjalle tässä tapauksessa tuskin kannattaa ryhtyä.
Onhan niitä kunnon unipillereitäkin olemassa.
- yujfjg
Onkohan vaarallista ottaa kaksi tablettia illalla? Auttaakohan sitten yhtään paremmin?
- lääkkeen
onko tietoa, vaihtaako apteekki tätä circadinia halvempaan vai eikö sellasta ole muuta kuin tuo yo Yliopiston apteekin tuote?
- Jennaaaaaaaaaaaaa
Tuntuu auttavan paremmin kuin mikään unilääke, nukahtamislääke tai rauhoittava, mitä olen koskaan kokeillut unensaantiin. Ilmeisesti mulla on melatoniinin tuotanto järkkynyt yltiöpäisten valvomisien takia... Circadin (mulla 2 mg) rupeaa vaikuttamaan selvästi jo viiden minuutin pillerin oton jälkeen ja tekee olosta todella vetelän ja väsyneen. Mahtavinta Circadinissa on se, että se antaa olon, että on nukkunut sikeästi (vaikka heräisikin juomaan tai pissalle jne.). Aamulla ei vaan väsytä yltiöpäisesti... Jopa nukahtamislääkkeet on tehny mulla olon tokkuraiseksi, koska ne ei ole kyenneet antamaan kunnon unia. Haittapuolia en ole Circadinissa vielä havainnut, jos nyt sitä ei lasketa ettei jaksanut enää kirjaa kannatella vaikka olisi halunnut... :P
Vaikutukset on varmaan hyvin yksilökohtaisia, mutta mulla auttoi paremmin kuin unilääkkeet... Ja olen siis 25 vuotias nainen, en 5kymppinen. :]- vahinkoja
Liittyy melatomiinin ns sivuvaikutuksiin kun lukee tuoteselosteen, liittyy raskauteen vai oliko raskaaksi tulemiseen. Circadin tablettia ei saa puolittaa, on depotabletti liukeneen hitaammin kuin tavallinen melatomiini
- pamm
Mulle määrättiin circadin reilu kk sitten. Aluks tehos tosi hyvin, oli ihanaa saada nukuttua monen vuoden jälkeen hyvin. Mutta sen jälkeen alko pikkuhiljaa tuntuun että teho laskee ja laskee. Nykyään ei auta mitään, oon yrittäny ottaa kahta tablettia, mutta ei sekään oo auttanu. Varsinaisia unilääkkeitä en haluais kokeilla edes, eikä niitä varmaan hirveän helposti määrättäis - ikääkin on tänä vuonna 18.
- Pirppelsson
Olen kahtena iltana ottanut circadin ja n ole nukkunut silmän täyttä. En ota enää...
Pirppelsson kirjoitti:
Olen kahtena iltana ottanut circadin ja n ole nukkunut silmän täyttä. En ota enää...
Hahah! No ei se ainakaan unea huononna kun sattuu nyt olemaan ihmisen aivoissa esiintyvä luontainen "pimeähormoni".
- potatoflour
Kokemusta on: jos uskoo niin unettaa, jos ei niin vaikutus sama kuin perunajauholla.
- combomixaaja
Voikohan melatoniinia ottaa samaan aikaan mirtatsapiinin kanssa? Kummassakin tuntuu olevan vain vähän tehoa, mutta jos yhdessä tois jonkinlaisen avun? Kokemuksia?
- Joelkaras
combomixaaja kirjoitti:
Voikohan melatoniinia ottaa samaan aikaan mirtatsapiinin kanssa? Kummassakin tuntuu olevan vain vähän tehoa, mutta jos yhdessä tois jonkinlaisen avun? Kokemuksia?
Melatoniinia voi ottaa huoletta mirtatsapiinin kanssa. Yleensä pyydetään lääkärille sanomaan jos käyttää unilääkkeitä tai rauhoittavia ennen kuin aloittaa melatoniinin käytön. Käytännössä muiden lääkkeiden käytöllä ei ole juurikaan merkitystä.
Vai perunajauhoilla.... taas yksi idiootti. Kyseessä on luonnollinen käpyrauhasessa esiintyvä "pimeähormoni" ja jos sen puutteesta kärsii niin luonnollisesti aivojen saadessa sitä uni ja nukahtaminen paranee
- pehttpk
minulla on ollut käytössä circadin 2mg,on vaikuttanut unen laatuun.nukkuu paremmin eikä herälile öisin(paitsi vessa hätä)pelkästään positiivistä vaikutusta.?????
- Melatoniinivajeinen
Jos unettomuus johtuu melatoniini-hormonin vajeesta elimistöstä, melatoniini tai vastaava pitkävaikutteinen circadin auttavat. Jos unettomuuden syy on jokin muu, em. eivät auta.
- mv
circadin 2 mg melatoniini valmiste, kolmena iltana ottanut tabletin, eka iltana auttoi, toinen ja kolmas ilta, lähinnä piristävä vaikutus, sekä kolmantena iltana huimausta ja paha olo sekä aivan sekavat unet, ei mitään ruokavalio muutoksia, eli vaikutukset tuosta valmisteesta. Ei ainakaan jokapäiväiseen käyttöön meikäläisellä.
- väljässä koukussa
Mitäs olette mieltä pääsiskö circadinillä tenox riippuvuudesta eroon tällä hetkellä yöksi 1tenox 2 circadinia ja joutuu välillä valvomaan muutaman tunnin
- tiuppu
16-vuotias ja circadin 2mg auttanut hyvin. ihmettelin tosin yli 55-v juttua mutta annoin sen olla. stressiperäiseen psykofyysiseen unettomuuteen auttanut tosi O.K. etenkin kun seurana psykoterapia. minulle tämä toi avun ja helpotuksen, oli lumelääke tai ei. olen nukkunut 9 tunnin yöunia nyt, viimeksi nukuin samanmoisia elokuussa. ensimmäisen yön jälkeen melkein onnesta itkin!
tuntuu että huonovointisuutta esiintynyt enemmän nyt kun aloitin nämä mutten tiedä onko yhteyttä.- vuorotyöläinen
Minulle työterveyslääkäri määräsi Circadinia (2mg) kolmen viikon kuurina. Ei auttanut, valitettavasti. Väsytti vähän ja rentoutti, mutta sitä kaipaamaani unta ei tuonut.
- tiuppu
okei,ensimmäinen huonosti nukuttu yö takana circadinista huolimatta..
- ltatar
Paino nousi n. 12kg. Mielila sen sijaan paheni, ikään kuin tokkurainen olo.
Yritän päästä eroon moisesta myrkystä! Ei tarvitse syödä jonkin hulttio ukon takia minkäänlaisia psyykelääkekkeitä.Luepas netistä mitä melatoniini on! Jos sinä pässi luulet sitä psyykelääkkeeksi niin kannattaa olla kommentoimatta koko ketjua. Ei nosta painoa eikä vaikuta mielialaan ja vielä vähemmän aiheuttaa tokkuraisuutta
- Nainen 54 v.
Mitään haittoja ei ollut, mutta ei myöskään hyötyä. Käytin koko pakkauksen ohjeiden mukaan, mutta unta en sen avulla saanut.
- hp
mulla on käytössä melatoniini 2mg, mutta nukahdan sillä kyllä, mut unta ei riitä, ku 5-6tuntia.
kannataisko pyytää lääkäriäni määräämään circadin 2mg?
onko se yhtään tehokkaampi, ku melatoniini 2mg?- melat on
Kannattaisi kokeilla melatoniinia vahvempana, pikkasen lisää, vaikka 3mg. jonkin aikaa sitä, ennen kuin lisää annostusta. Olen potenut unettomuutta 10 vuotta, välillä pieniä aikoja ilman aineita, mutta pakko ottaa jotakin, jotta jaksaa töitä tehdä. Melatoniini on auttanut hyvin, tosin olen välillä ottanut 7 mg. Olen 60 v nainen, ei ole ollut haittavaikutuksia. Jos olet nuori, en uskalla suositella...
- hp
melat on kirjoitti:
Kannattaisi kokeilla melatoniinia vahvempana, pikkasen lisää, vaikka 3mg. jonkin aikaa sitä, ennen kuin lisää annostusta. Olen potenut unettomuutta 10 vuotta, välillä pieniä aikoja ilman aineita, mutta pakko ottaa jotakin, jotta jaksaa töitä tehdä. Melatoniini on auttanut hyvin, tosin olen välillä ottanut 7 mg. Olen 60 v nainen, ei ole ollut haittavaikutuksia. Jos olet nuori, en uskalla suositella...
oon 30v. miksi ei nuorille uskalleta suositella melatoniinia?
- tolkkua.
hp kirjoitti:
oon 30v. miksi ei nuorille uskalleta suositella melatoniinia?
Ihan höpöä.
mm. ADHD lapsille annetaan yöksi melatoniinia.
Täysin turvallista.
http://personal.inet.fi/koti/remeli/laakkeet.htm - qw
tolkkua. kirjoitti:
Ihan höpöä.
mm. ADHD lapsille annetaan yöksi melatoniinia.
Täysin turvallista.
http://personal.inet.fi/koti/remeli/laakkeet.htmvoiko melatooni aiheeuttaa nuorille naisille kuukautishäiriöitä?
ja hedelmättömyyttä?
kuukautiseni alkoivat 7pvää liian aikaisin ja oon syönyt reilun kuukauden melatoniinia ja toiveena raskaus. kannaattaako tätä syödä? - tolkkua.
qw kirjoitti:
voiko melatooni aiheeuttaa nuorille naisille kuukautishäiriöitä?
ja hedelmättömyyttä?
kuukautiseni alkoivat 7pvää liian aikaisin ja oon syönyt reilun kuukauden melatoniinia ja toiveena raskaus. kannaattaako tätä syödä?Ei?
Mutta voit googlata englanniksi asiasta.
Itse olen syönyt jo 6 vuotta 10mg eikä mitään negatiivista.
- turhalääke
Sain circadin 2 mg aivan hirveen hintasia 21 tablettia yli 20 euroa,eikä yhtään mitään vaikutusta! .
- kanelisankari666
Riippuu minkä laatuisista oireista on kyse. En ole alan ammattilainen, mutta sanon, että jos käpyrauhasesi erittää tarpeeksi melatoniinia ennaltaan, ei lääkkeellä ole mitään vaikutusta. Melatoniini on tarkoitettu tilapäisiin "uniongelmiin", kuten itse sanoisin.
"Tilapäisetuniongelmat" ovat pääasiassa alkoholin ja stressin aiheuttamia melatoniliinin puutostiloja.
- hkl357kjh
Netistä saa pitkävaikutteista melatoniinia varsin halvalla. Circadin on lääketehtaan todella ylihintainen tuote.
- melonia
Enpäs tiedä ketkä tästä avun uni ongelmiinsa saavaat muut kuin melatoonin puutoksesta kärsivät? Tätä moskaa ne nyt kuitenkin kirjoittavat...
- ristomattistyle
Ite sain circadin lääkkeen viikko sitten maanantaina ja nyt pari iltaa/yötä ollut jo ettei vaikuta enää koko lääke:/ monien lääkekokeilujen jälkeen aateltii tätä testata ja vajaan viikon sain nukutuks aik hyvin, mut siihen se sit tas jäädäkki:/
- Tepa-63
Olen käyttänyt melatoniinia 5 mg, nyt annettiin pitkävaikutteista Circadin 2mg, von sanoa, että en Nuku pitkävaikutteista unta. Nukahdan kyllä hyvin, ja herään 2-3 tunnin välein. Mutta ainut on että ei Oo niin hemmetinmoinen päänsärky kuin vähemmässä lääkkeessä.
Kyseessä vain on pitkävaikutteinen tabletti. Ihan samaa melatoniinia kuin normi melatoniinikin. Depot tabletti vain liukenee pikkuhiljaa tuntien ajan eikä kerralla kuten perus melatoniini. Itsellä vaihdettiin perus mela tuo circadineen mutta ei kauheaa eroa. Ei tarvitse tosin olla niin tarkka sen suhteen moneltako sen ottaa ennen nukkumaan menoa
- Kokeilkaapa___
pitkävaikutteisen melatmniinin ja b12 vitamiinin yhdistelmää, toimii kuulemma hyvin, ainakin joillakin.
- KatrKorhonen
Kaikkien melatoniinivalmisteiden kanssa kannattaa pitää tauko esim. 3kk käytön jälkeen. Teho palaa kyllä.
Circaidin 2mg toimii hyvin lievissä uniongelmissa, mitkä eivät johdu mistään perussairaudesta. Hormoonina vaikutus on tietysti yksilöllinen. - VARMA-UNILÄÄKE
B12 vitamiinia isolla annoksella, mielellään kielen alle, liukenevaa. pitkävaikutteista melatoniinia, niin uni tulee varmasti.
- Anonyymi
Melatoniinia saa nykyisin myös ruokakaupoista. 1,9 mg vahvuisena ainakin löytyy ja 80 tabletin purkki maksaa noin 8-9 euroa. Kolme vuotta olen jo käyttänyt kyseista tuotetta...
- Anonyymi
Melatoniinit toimii vaan sen hetken, benzoja suosittelen unettomuuteen, oxamin sillä nukkuu aika pitkään ja olo on aamulla vähän hidas mutta aika jees.
Lievittää myös ahdistusta, tosin ihan joka yö ei kannata ottaa vaan silloin kun on tosi tarve.
Lääke koukuttaa ja toleranssi kasvaa jos käyttää holtittomasti.
- Anonyymi
Olen käyttänyt 5 pilleriä circadinia 2 mg Uni huonompaa kuin 1,9 Orionin melatoninilla.
Aamupäivällä ehkä huonompi olo kuin normaalilla melatonilla. Taidan siirtyä
takaisin 19 mg aan. Olen monisairas - siis paljon väsyttäviä lääkkeitä. P
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1303261Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen382593Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302455Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631142278Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .291816- 1141730
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1741428Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3081366Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.3101305- 641127