Onko mahdollista?
Kortti opetusluvalla?
20
1063
Vastaukset
Tarkoittanet mp- korttia?
Ompa ihme ettei kukaan näistä motoristeista ole sinulle vastannut.
Luulisin,että se EI ole mahdollista.
Sun kannattaa soittaa autokouluun ja kysyä sieltä,,,saat faktatietoa.- Håkan dpl
Ihmeen kauan kesti (tällä palstalla) että joku sanoo ettei ole taas mitään hajua, luulen kuitenkin et ehkä joo mutta ei kuitenkaan vissiin...soita hei autokouluun! Niinpä niin..
Voivoivoi sanonpa että prrrööööööt Håkan dpl kirjoitti:
Ihmeen kauan kesti (tällä palstalla) että joku sanoo ettei ole taas mitään hajua, luulen kuitenkin et ehkä joo mutta ei kuitenkaan vissiin...soita hei autokouluun! Niinpä niin..
Voivoivoi sanonpa että prrröööööötJos ei asiasta oo tarkkaa tietoa,mitäs väärää siinä on.
Oisit itse vastannu hänelle ,jos kerran FAKTAA tiedät.
Tää on just tätä,pennut luulee tietävänsä jotain ja on niin saaketin tosimotoristia,mut jos eteen tulee kysymys josta ei todellakaan tiedä niin sit ollaan kusisukassa.
No parempi on tosiaan soittaa autokouluun ja kysyä,kun esim uskoa ihmisiä täällä.
Kuten minä vastasin..EI...
Mut Prööt vaan sulle ja anna olla:)- Prött
dajana kirjoitti:
Jos ei asiasta oo tarkkaa tietoa,mitäs väärää siinä on.
Tää on just tätä,pennut luulee tietävänsä jotain ja on niin saaketin tosimotoristia,mut jos eteen tulee kysymys josta ei todellakaan tiedä niin sit ollaan kusisukassa.
No parempi on tosiaan soittaa autokouluun ja kysyä,kun esim uskoa ihmisiä täällä.
Mut Prööt vaan sulle ja anna olla:)Meinasin vaan että miksi IHMEESSä joku vastaa aina johonkin kysymykseen ettei tiedä mut kysy jostain muualta. JOS ei tiedä niin mikä on se pakottava tarve että pitää hiettää tyhmä (Sori) vastaus? Pitääks avautuu?
Ei ummara nin ei ummara, mina tyhma tasa. Palan takasi rysapoksy ihmema jossa perperi 50, sen ymmartan huvi...prut pprrruuuuuuuuuuöööööööt - Betty80
Juu, sitäpä juuri. Ajattelin että sitä on turha(?) erikseen mainita kun palstalla ollaan...
Täytynee soittaa sinne autokouluun tosiaan, niin saa varmaa tietoa. Olisi vaan luullut jonkun täälläkin tietävän. Aika vähäinen vastausmäärä =) Betty80 kirjoitti:
Juu, sitäpä juuri. Ajattelin että sitä on turha(?) erikseen mainita kun palstalla ollaan...
Täytynee soittaa sinne autokouluun tosiaan, niin saa varmaa tietoa. Olisi vaan luullut jonkun täälläkin tietävän. Aika vähäinen vastausmäärä =)Tähän ketjuun,kun olet soittanut ja saanut varmuuden asiaan.
Mua kiinnostaa kyllä mikä on käytäntö mp- korteissa.- apuohjaaja
dajana kirjoitti:
Jos ei asiasta oo tarkkaa tietoa,mitäs väärää siinä on.
Mut Prööt vaan sulle ja anna olla:)istuuks se takana ja sillä on jatkojalka millä painaa jarrua
Betty80 kirjoitti:
Täytynee soittaa sinne autokouluun tosiaan, niin saa varmaa tietoa. Olisi vaan luullut jonkun täälläkin tietävän. Aika vähäinen vastausmäärä =)on aa kortti muutenkin :=)
mutta tuolta saa jotain tietoo
http://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/pages/B0B348B83076E394C2256BC300461A03?opendocument- Betty80
apuohjaaja kirjoitti:
istuuks se takana ja sillä on jatkojalka millä painaa jarrua
Tuo nyt oli taas aika asiatonta. Emmeköhän me kaikki tiedä millainen se opetustilanne on ja missä se opettaja istuu&millä kulkee
- apuohjaaja
Betty80 kirjoitti:
Tuo nyt oli taas aika asiatonta. Emmeköhän me kaikki tiedä millainen se opetustilanne on ja missä se opettaja istuu&millä kulkee
ei oomulla tietoo. epäilin vain jos opettaja on takana istumassa ja taka enkkiläisellä olis oma jarrupoljin
- Mutta vaikeaa
Kyllä on mahdollista,mutta on tehty todella vaikeaksi.Käy katsomassa poliisin sivuilta niin huomaat ettei monikaan käytä tätä mahdollisuutta hyväkseen jollei asu aivan mahdottoman kaukana autokouluista.Ennen asia oli järkevästi toteutettu ja moni käytti opetuslupia ajokortin hankkimiseksi.Rahastus näyttää tässäkin tehneen osansa,vaikka perusteluina on käytetty taas liikenneturvallisuutta.
- ANSSI F
emmä vaan tierä, soita vaikka autokouluun jos ne vaikka tietäs
- linjoilla
anssin kanssa. ei oo ku mutu tietoo. oikeeta tietoo saa kun kysyy autokoulusta
- Tötterström
linjoilla kirjoitti:
anssin kanssa. ei oo ku mutu tietoo. oikeeta tietoo saa kun kysyy autokoulusta
Juttuhan on siis niin että.... että.... jaa empäs tiedäkkään, kannattaa muuten kysyä autokoulusta...tai Väyryseltä, sehän tietää vaikka ei tiedäkkään...vähän niinku Dajana :)
- kesää odotellessa
..ketjun Anssi F tietää.
On vähän tietoa. Eli onhan tuo mahdollista..
http://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/pages/B0B348B83076E394C2256BC300461A03?opendocument
Moottoripyörän harjoituslupa- menikö sekasin??
Herätkää haloo kysykää autokoulusta???
Onks jotakin ideaa kysyä autokoulusta???nehän sanoo ei onnistu muuten tulkaa meille me ollaan täällä ihan sitä varten!!
totta helvetissä ne sanoo ettei onnistu onhan se niiden leivästä pois.Aivan niin kuin henkilöauto kortissakin.
Kaiketi se paras tapa on kuitenkin mennä katsastuskonttorille ja kysyä sieltä mitä siihen vaaditaan.Siis opettajalta ja oppilaalta yms.muut jutut.Ajomäärät ja teoriapuolet sieltä ne selviää.
Poliisi ei tästä asiasta päätä yhtään mitään se on vain sen kortin myöntävä viranomainen joka tarkistaa esim, "oppilaan sopivuuden" kortille sekä ne "liikennerikkomukset" onko esteitä kortin myöntämiseen.
tuosta linkistä kun luette niin löytyy edes hiukan valaisua asiaan.
http://www.ake.fi/AKE/Ajokortit_ja_tutkinnot/
- Yks ajelija kans
Autokoulussa käydään muutamalla teoriatunnilla ja muutamalla ajokerralla lähinnä harjoittelemassa pyörän käsittelyä. Sitten teoriakokeen ja käsittelykokeen jälkeen myöntää poliisi ajoharjoitteluluvan. Pyörän perään pitää ruuvata valkoinen kolmio, eikä ole menemistä määrätyn kihlakunnan alueen ulkopuolelle. Siitä sitten kolmen kuukauden harjoittelun eli ajelun jälkeen voi ja pitäkin mennä ajokoetta yrittämään.
Niin että oma pyörä siihen vaaditaan, ja kurssin alkuosa suoritetaan kiltisti siellä autokoulussa.
Itse ajoin tälleen kortin joskus 1997 kesällä. Hyvinpä olen pärjäillyt liikenteessä sen jälkeen. Toisaalta sanoisin, että hintaero kokonaan koulussa hankittuun korttiin jää sen verran pieneksi, että melekein menisin kouluun. Siellä saa kuitenkin ihan erilailla oikeasti pätevää opetusta siihen pyörän käsittelyyn. Suurin etu silloin aikanaan oli, että pääsin parissa viikossa ajamaan omaa pyörää, se kun oli jo tallissa huollettuna odottamassa.- Betty80
Tuo hintahan se on myös pyörinyt mielessä, että jos olisi saanut "puol ilmatteeks" tällä tapaa.
Ja tapa jolla minä kuvittelin sen mahdollisesti hoituvan, olisi ollut niin että ns. opettaja olisi käynyt todistamassa kelvollisuutensa opettamiseen, jonka jälkeen olisi omalla pyörällä tapahtuva opetus ja teoriat hoidettu omaan tahtiin/omalla ajalla. Niinkuin autokortin kanssa...
Mutta kiitos kun selvensit, sama tosiaan ilmoittautua aikanaan sinne autokouluun, monestakin syystä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2582810Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse992257Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä121960Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki841403- 681384
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.181300TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161138Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901120Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos43974- 71973