Kertokaapa mielipiteenne mikä olisi hyvä.
Itse tällaista katselleena ja lähes koukkuun jääneenä tekisi mieli.
http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=565790
Siis kyseessä tällainen jo poikavuodet nähnyt ukko jolla olisi myös vaimo mukana.
Olisi tarkoitus ajella ensialkuun suomi läpi ja sen jälkeen muihin kohteisiin ensin ruotsi ja norja sekä sen jälkeen eurooppaan jos tuntuu siltä.
Ajokokemusta moottoripyörällä ei juurikaan mutta mopolla nassikkana kyllä ja polkupyörällä. ;)Heh..
Tarkoitus olisi mennä johonkin ohjattuun opastukseen ennen kuin lähdetään maantietä nielemään.Siis sellaiselle moottoripyörän käsittely kurssille.
Eihän tuo nyt mikään tykki ole mutta taitaisi riittää kahdelle hengelle kulkineeksi.ns.rentoon ajeluun pitkin suomen teitä.
LT ja gold wing olisi jo liian sohvamaisia meidän makuun ja liian kalliitakin.
Antakaas mielipiteitä.
Moottoripyörää tekee mieli
34
5147
Vastaukset
- Turo--lnkeri
Se ei ole tykki, tassa on tykki:
http://tinyurl.com/2afl65- Sunnuntaikuski
Juu tykiltä näyttää,mutta ajo ominaisuudet aika huonot.Antaa vain jäykkää kyytiä. ;)
- Turo--lnkeri
Sunnuntaikuski kirjoitti:
Juu tykiltä näyttää,mutta ajo ominaisuudet aika huonot.Antaa vain jäykkää kyytiä. ;)
ei olisikaan niin talla kylla saa respektia
www.tinyurl.com/ysosoz
Valitettavasti emme voi taalta indiasta tarjota suoraa linkkia koskapa sivusto ei salli upotettuja linkkeja, varsinkaan suoli24:n sivuilta. - Turo--lnkeri
,,etta oliko tuo tykki, vai oikea sikatykki ?
- rauhallinen kaahottaja
Sunnuntaikuski kirjoitti:
Juu tykiltä näyttää,mutta ajo ominaisuudet aika huonot.Antaa vain jäykkää kyytiä. ;)
Minä ostin pari vuotta sitten opettelupyöräksi yammun xj-900:n. hyvin sillä on oppinut kun ajaa maltilla ja emäntäkin viihtyy kyydissä. nyt jo hyvinkin menee varmaan 10000 km kesässä.
- Hondatar
Jaa että moposta pankkuun... kai ajattelit edes koeajaa ennen ostoa? ;) Se muuten painaa sen verran että kannatta tosiaan olla vaimo mukana pystyyn nostamassa.
Mun hondamies osti viime kesänä uuden pankun ja on ollut tyytyväinen. Taipuu jopa radalla vaikka ei kisapyörä olekaan. Matkanteko on miellyttävää ja tehojakin löytyy riittävästi. Mukavuusvarusteet (esim. kahvalämppärit) tekevät reissamisesta mukavaa. Sen verran olen takana istunut että viihtyisin kyllä (ellei olisi omaa pyörää).
Ihan oikeasti suosittelen kyllä hieman pienemmän pyörän testaamista ennen kuin hyppäät panin selkään. Itsesi ja vaimosi turvallisuuden takia. - Kuudennusmies
Kun ei sinulla ole ajokokemusta lainkaan ,niin osta pienempi ja ennenkaikkea kevyempi ensipyörä, tuo Pan-European on tarkoitettu kokeneelle ja taitavalle motoristille ! Sinä olemattomalla kokemuksellasi et hallitse sitä tosipaikassa, seuraukset voivat olla tosi pahat, myös sille kyydissä istuvalle siipalle !
Osta ekapyöräksi joku max 500 cc pyörä, vaikkapa Kawasaki ER5 , tain joku vastaava, sillä voit kyydittää vaimoakin, ja sillä opit AJAMAAN !No voi sun kanssa,ei noita paneja kanneta vaan niillä ajellaan.
Meinaat sinä et joku 500cc ois kahdelle hyvä..häh:)
Never...kun pikkurosvokin on vaan yhdelle tarkoitettu saati sit siitä alemmat moottoripyörät..
Pani ei oo vaikea ajaa ees meidän naisten:)- Kuudennusmies
dajana kirjoitti:
No voi sun kanssa,ei noita paneja kanneta vaan niillä ajellaan.
Meinaat sinä et joku 500cc ois kahdelle hyvä..häh:)
Never...kun pikkurosvokin on vaan yhdelle tarkoitettu saati sit siitä alemmat moottoripyörät..
Pani ei oo vaikea ajaa ees meidän naisten:)Mutta mp:n hallitseminen on paljon helpompaa opetella pienemmällä pyörällä, ja jos nykyliikenteessä aikoo selvitä ehyenä niin pýörä on hallittava hyvin, ja sen oppii vain ajamalla, jossain autokoulusa saa kevyet perusteet pyörän pysäyttämiseen jne, mutta ajoharjoittelu vasta alkaa siitä kun saa ajoluvan ! Ja se ajotaidon hankkiminen vie muuten useita vuosia, ja valmiiksi ei tule koskaan...Jääradala ajo on erittäin hyvää ajotaitoharjoitusta, mutta pannari soveltuu siihen aika huonosti.....
Itse tuli aloitettua se harjoittelu jo -68 alkuun ajoín muutaman talvenkin , ja sen jälkeen on tullut reilusti yli 500 000 km mittariin mp:llä. Kuudennusmies kirjoitti:
Mutta mp:n hallitseminen on paljon helpompaa opetella pienemmällä pyörällä, ja jos nykyliikenteessä aikoo selvitä ehyenä niin pýörä on hallittava hyvin, ja sen oppii vain ajamalla, jossain autokoulusa saa kevyet perusteet pyörän pysäyttämiseen jne, mutta ajoharjoittelu vasta alkaa siitä kun saa ajoluvan ! Ja se ajotaidon hankkiminen vie muuten useita vuosia, ja valmiiksi ei tule koskaan...Jääradala ajo on erittäin hyvää ajotaitoharjoitusta, mutta pannari soveltuu siihen aika huonosti.....
Itse tuli aloitettua se harjoittelu jo -68 alkuun ajoín muutaman talvenkin , ja sen jälkeen on tullut reilusti yli 500 000 km mittariin mp:llä.On oma yksilönsä,jokaisen ajaminen vaatii sitä opettelua.
Sulla kokemusta todella paljon,mulla vasta vuodesta -79.
Valmis tosimotoristi en ole koskaan,opettelua tää moottoripyöräily on läpi elämän.
Kukapa sitä Panilla lähtee edes jäälle ajelemaan?
Eiköhän ne moottoripyörät ole ihan erikseen ,,jolla jäärata-ajoa ajetaan....ainakin luulen niin:)
No toivotaan että keskustelun aloittaja löytää sopivan moottoripyörän ja pääsee siihen samaan fiilikseen mihin me pääsemme ,kun ensin saamme moottoripyörämme taas liikenteeseen:)
- Ram.
Hiukan olen samoilla linjoilla edellisten vastaajien kanssa, että on tuo pannari hiukan massiivinen, noin mopovuosien jälkeen...
En nyt ihan ER-5 sortus, jos Sulla nyt yhtään on ajokokemusta, ja kahden aiotte pyörällä liikkua. Voi tulla ahdasta...ja voi se olla tehotonkin.
Serkkupoika tuossa viime kesänä opetteli tollasella suzuki bandiitilla, tais olla 650cc...en ole varma, ei ainakaa 1200.
Se näytti mielestäni aika osaavalta harjotuspyörältä, ja aika köykäsenkin tuntonen oli.
Kyllä tuo pannari varmasti reissupyöränä yks parhaista on, varmasti parempi ku tuo bandit, hiukan suurehko vain ns. ensipyöräksi.
Jokatapauksessa: Hyvää tulevaa kesää : )- Turo--lnkeri
Kun ei se pyorien paino mene ihan moottoritilavuuden suhteessa. Banskujenkin painoero on alle kymmenen kiloa.
Eika se banskukaan ihan koykainen ole. Siihen kun tallataan laukut tayteen matkajuomaa ja semmoinen keskikokoinen emanta tarakalle niin kylla siina painoa on ihan kivasti.
Mutta ei silla painolla niin oleellista merkitysta ole. Ei ole tarvinnut suorille kasille nostaa.
Ja sitapaitsi, jos on aikonut lopettaa mopoilun niin miksi pitaisi ostaa mopo? - Sunnuntaikuski
Turo--lnkeri kirjoitti:
Kun ei se pyorien paino mene ihan moottoritilavuuden suhteessa. Banskujenkin painoero on alle kymmenen kiloa.
Eika se banskukaan ihan koykainen ole. Siihen kun tallataan laukut tayteen matkajuomaa ja semmoinen keskikokoinen emanta tarakalle niin kylla siina painoa on ihan kivasti.
Mutta ei silla painolla niin oleellista merkitysta ole. Ei ole tarvinnut suorille kasille nostaa.
Ja sitapaitsi, jos on aikonut lopettaa mopoilun niin miksi pitaisi ostaa mopo?Aika mielenkiintoisia ehdotuksia Pannarin tilalle.
Bandit?? voihan kilin kellit miten ne edes on vertailukelpoisia keskenään?
Painosta sen verran että tiedän kyllä mitä pannari painaa.
Mutta eihän sitä olisikaan tarkoitus kaataa.Eihän sitä kyllä ennakkoon voi tietää milloin se kaatuu.
Kyykkypyörää en halua koska se ei nyt vaan käy.
Kahdelle hengelle 500cc ?? eikös se nyt ole mopo? Sama kuin ehdottaisi 125cc Daelim laatupyörää!!
Tarkoitus olisikin ajella ns.reissuja eikä kaupungilla vingutella.
Noista kyykkypyöristä on kyllä kokemusta omassa lähipiirissä ja heidän mielipiteensä on juuri ettei muuta oikeata pyörää olekaan!!
Siis reissupyörää.....
Muuten mulle kaikki moottoripyörät on MOPOJA
(kuutiotilavuus alle 12L) ;) - Turo--lnkeri
Turo--lnkeri kirjoitti:
Kun ei se pyorien paino mene ihan moottoritilavuuden suhteessa. Banskujenkin painoero on alle kymmenen kiloa.
Eika se banskukaan ihan koykainen ole. Siihen kun tallataan laukut tayteen matkajuomaa ja semmoinen keskikokoinen emanta tarakalle niin kylla siina painoa on ihan kivasti.
Mutta ei silla painolla niin oleellista merkitysta ole. Ei ole tarvinnut suorille kasille nostaa.
Ja sitapaitsi, jos on aikonut lopettaa mopoilun niin miksi pitaisi ostaa mopo?Hienosti oot "arabiheppa" oppinut turoilemaan. Hyva tytto. Oikein aet ja oet puuttuu ja kaikki. .kaak...
Tuo banaani sut paljasti..
...taalta sinne.....ainiin...ukkomies...poh... - Turo--lnkeri
Sunnuntaikuski kirjoitti:
Aika mielenkiintoisia ehdotuksia Pannarin tilalle.
Bandit?? voihan kilin kellit miten ne edes on vertailukelpoisia keskenään?
Painosta sen verran että tiedän kyllä mitä pannari painaa.
Mutta eihän sitä olisikaan tarkoitus kaataa.Eihän sitä kyllä ennakkoon voi tietää milloin se kaatuu.
Kyykkypyörää en halua koska se ei nyt vaan käy.
Kahdelle hengelle 500cc ?? eikös se nyt ole mopo? Sama kuin ehdottaisi 125cc Daelim laatupyörää!!
Tarkoitus olisikin ajella ns.reissuja eikä kaupungilla vingutella.
Noista kyykkypyöristä on kyllä kokemusta omassa lähipiirissä ja heidän mielipiteensä on juuri ettei muuta oikeata pyörää olekaan!!
Siis reissupyörää.....
Muuten mulle kaikki moottoripyörät on MOPOJA
(kuutiotilavuus alle 12L) ;)Enhan mina nyt sinulle bandiittia. Kun nyt luin noita juttujasi vahan tarkemmin niin paadyin suosittelemaan sita suzuki pv:ta. Eikohan olisi pareet palautella silla niita muistoja kaksipyoraisista. Siina ei ainakaan korkealta kaadu.
En nyt mikaan fanaattinen bandiittikuski ole mutta sellaistakin on tullut kuljetettua muutama tiomil. Se oleellisin ero banskun ja pannarin valilla on se että banskuja saa kaksi pannarin hinnalla. Ja jaa viela vahan hillorahaakin.
No joo, onhan ne eri pyoria mutta ei bansku ole mikaan kyykkypyora ja varsin usein sen nakee reissupyorana, se kun luontuu hommaan kuin hommaan. Ja niita reissuja kun on niin monen moisia, harvemmin kuitenkin tulee kaupungilla vingutettua muuta kuin visaa. - Köröttelijä
Sunnuntaikuski kirjoitti:
Aika mielenkiintoisia ehdotuksia Pannarin tilalle.
Bandit?? voihan kilin kellit miten ne edes on vertailukelpoisia keskenään?
Painosta sen verran että tiedän kyllä mitä pannari painaa.
Mutta eihän sitä olisikaan tarkoitus kaataa.Eihän sitä kyllä ennakkoon voi tietää milloin se kaatuu.
Kyykkypyörää en halua koska se ei nyt vaan käy.
Kahdelle hengelle 500cc ?? eikös se nyt ole mopo? Sama kuin ehdottaisi 125cc Daelim laatupyörää!!
Tarkoitus olisikin ajella ns.reissuja eikä kaupungilla vingutella.
Noista kyykkypyöristä on kyllä kokemusta omassa lähipiirissä ja heidän mielipiteensä on juuri ettei muuta oikeata pyörää olekaan!!
Siis reissupyörää.....
Muuten mulle kaikki moottoripyörät on MOPOJA
(kuutiotilavuus alle 12L) ;)pyörä mikä itsestäsi tuntuu parhaalta ja mieluisimmalta vaihtoeholta.Tältä palstalta tuskin saat montakaan asiallista vastausta.
- Ensio Setälä
Köröttelijä kirjoitti:
pyörä mikä itsestäsi tuntuu parhaalta ja mieluisimmalta vaihtoeholta.Tältä palstalta tuskin saat montakaan asiallista vastausta.
Jaa että joku ostaisi semmoisen pyörän kuin itse haluaa? Siehän se sälli olet.
- Kuudennusmies
Sunnuntaikuski kirjoitti:
Aika mielenkiintoisia ehdotuksia Pannarin tilalle.
Bandit?? voihan kilin kellit miten ne edes on vertailukelpoisia keskenään?
Painosta sen verran että tiedän kyllä mitä pannari painaa.
Mutta eihän sitä olisikaan tarkoitus kaataa.Eihän sitä kyllä ennakkoon voi tietää milloin se kaatuu.
Kyykkypyörää en halua koska se ei nyt vaan käy.
Kahdelle hengelle 500cc ?? eikös se nyt ole mopo? Sama kuin ehdottaisi 125cc Daelim laatupyörää!!
Tarkoitus olisikin ajella ns.reissuja eikä kaupungilla vingutella.
Noista kyykkypyöristä on kyllä kokemusta omassa lähipiirissä ja heidän mielipiteensä on juuri ettei muuta oikeata pyörää olekaan!!
Siis reissupyörää.....
Muuten mulle kaikki moottoripyörät on MOPOJA
(kuutiotilavuus alle 12L) ;)Tuota noin...siinä Erkassa on 60 hp tehoa ja se kulkee lähes 200! Jos kuvittelet että se on on liian vähän kuskille joka ei ikinä ole ajanut moottoripyörällä, niin olisi ehkä oman ( ja vaimosi) turvallisuuden takia paras alkaa harrastamaan vaikkapa postimerkkeilyä !
Asenteesi on suoraan sanottuna syvältä....Mutta äläpäs huoli, luonto kyllä hoitelee asennevammaiset pois muita häiritsemästä, etenkin mp-kuskeista kyseen ollen, sitä egoa on turvallisempi nostaa vaikkapa citymaasturilla !
Vai että ns reissuja.....! Reissua voi tehdä vaikka millä pyörällä, tuttu mies kävi jo 60-luvulla 350 cc Jawalla Afrikassa, ja kaksi päällä.... - Ram.
Sunnuntaikuski kirjoitti:
Aika mielenkiintoisia ehdotuksia Pannarin tilalle.
Bandit?? voihan kilin kellit miten ne edes on vertailukelpoisia keskenään?
Painosta sen verran että tiedän kyllä mitä pannari painaa.
Mutta eihän sitä olisikaan tarkoitus kaataa.Eihän sitä kyllä ennakkoon voi tietää milloin se kaatuu.
Kyykkypyörää en halua koska se ei nyt vaan käy.
Kahdelle hengelle 500cc ?? eikös se nyt ole mopo? Sama kuin ehdottaisi 125cc Daelim laatupyörää!!
Tarkoitus olisikin ajella ns.reissuja eikä kaupungilla vingutella.
Noista kyykkypyöristä on kyllä kokemusta omassa lähipiirissä ja heidän mielipiteensä on juuri ettei muuta oikeata pyörää olekaan!!
Siis reissupyörää.....
Muuten mulle kaikki moottoripyörät on MOPOJA
(kuutiotilavuus alle 12L) ;)Kysyit MIELIPITEITÄ. En siis tarjonno sulle mitään vaihtoehtoa, säähä ostat sen mikä hyvältä tuntuu.
Olen edelleen sitä mieltä että pannari on turhan raskas ensipyöräksi.
Suosittelen Issikkaa:
-Opit nöyryyttä
-Opit korjaa pyörän tien päällä
-On kevyt työntää
-Naapurit iloitsee valinnastasi
-Pääset piireihin
-Muijas jättää sut(saat olla villi ja vapaa)
-On munaa enempi ku kolmessa pannarissa - Enska-setä
Ram. kirjoitti:
Kysyit MIELIPITEITÄ. En siis tarjonno sulle mitään vaihtoehtoa, säähä ostat sen mikä hyvältä tuntuu.
Olen edelleen sitä mieltä että pannari on turhan raskas ensipyöräksi.
Suosittelen Issikkaa:
-Opit nöyryyttä
-Opit korjaa pyörän tien päällä
-On kevyt työntää
-Naapurit iloitsee valinnastasi
-Pääset piireihin
-Muijas jättää sut(saat olla villi ja vapaa)
-On munaa enempi ku kolmessa pannarissaMiksi suositus, koska:
- miehen ei tartte oppia nöyryyttä
- ei halua oppia korjaamaan (huolto huoltaa maksusta)
- ei aio työntää eikä tarvii lisää treeniä
- naapureiden kateus on ihan ok
- on jo piireissä
- muija on jees
- ei tarvii kikkelinpidentäjää
Pannari on ihan helppo ajaa. Ei sitä tarvii koko aikaa olla kaatamassa, koska se nostaminen on raskasta. - Ram.
Enska-setä kirjoitti:
Miksi suositus, koska:
- miehen ei tartte oppia nöyryyttä
- ei halua oppia korjaamaan (huolto huoltaa maksusta)
- ei aio työntää eikä tarvii lisää treeniä
- naapureiden kateus on ihan ok
- on jo piireissä
- muija on jees
- ei tarvii kikkelinpidentäjää
Pannari on ihan helppo ajaa. Ei sitä tarvii koko aikaa olla kaatamassa, koska se nostaminen on raskasta.Nythän on niin:
-Mies tarvitsee nöyryyttä, muuten ei tule toimeen itsensä kanssa.
-Jokaisen motomiehen pitää osata korjata mopoaan...no kultapossutyypit on erikseen.
-Treeniä tarvii, tai päätyy vanhainkotiin.
-Naapurit....no joo, ne nyt kadehtii muutenki
-Piireissäjapiireissä....osta kravatti.
-Samaa mieltä, mutta olen kuullut muutakin.
-Vain erittäin korkean itsetunnon omaavat motoristit säilyttävät edes entisen kikkelinsä mitan issikan kans.
Pannari on yhtä helppo ajaa ku auto. Ja yhtä painava nostaa.
Pannari on varmasti yks parhaita matkaratsuja...joskin hieman väritön, mauton, hajuton, ja munaton.....niin, ja aloittelialle hiukan liian raskas ; ) - Köröttelijä
Sunnuntaikuski kirjoitti:
Aika mielenkiintoisia ehdotuksia Pannarin tilalle.
Bandit?? voihan kilin kellit miten ne edes on vertailukelpoisia keskenään?
Painosta sen verran että tiedän kyllä mitä pannari painaa.
Mutta eihän sitä olisikaan tarkoitus kaataa.Eihän sitä kyllä ennakkoon voi tietää milloin se kaatuu.
Kyykkypyörää en halua koska se ei nyt vaan käy.
Kahdelle hengelle 500cc ?? eikös se nyt ole mopo? Sama kuin ehdottaisi 125cc Daelim laatupyörää!!
Tarkoitus olisikin ajella ns.reissuja eikä kaupungilla vingutella.
Noista kyykkypyöristä on kyllä kokemusta omassa lähipiirissä ja heidän mielipiteensä on juuri ettei muuta oikeata pyörää olekaan!!
Siis reissupyörää.....
Muuten mulle kaikki moottoripyörät on MOPOJA
(kuutiotilavuus alle 12L) ;)rivien välistä,että viitaus alle 12 litraisiin toi mieleen,taidat olla tottunut käsittelemään raskaitakin ajoneuvoja.Siltä pohjalta lähtien taitaa taipua mikä tahansa pyörä mutkaan pienellä treenilä.Oikea suhtautuminen muihin tiellä liikkujiin on sinulle ilmeisesti jokapäiväistä rutiinia,samanlainen ennakointi pyöränkin sarvissa on tarpeen mutta vähän päinvastaisessa mielessä,kuin yli 12 litraisilla.Tosin kaksipyöräiset ovat aivan oma maailmansa,mutta pahin on se ensimmäinen päivä hirressäkin roikkuessa.Tsemppiä sinne Pannarin puikkoihin!
- Köröttelijä
Jos mahdollista,niin ennen pyörän hankintaa muutama ajotunti jossain moottoripyöräopetusta antavassa autokoulussa ei varmaan olisi paha rasti.Ja kun pyörä on hankittu,ota yhteys,jos asuinpaikkakunnallasi on jokin ennakoivanajon kursseja järjestävä moottoripyöräkerho,sieltä saat hyvät perusteet liikenteessä selviämiseen ja ajoharjoitteiden kautta pyörän ksittelyyn.On ikävä tosiasia,että monikaan ns.kokenutkin kuljettaja ei osaa tehdä esim.tehokasta jarrutusta moottoripyörällä.Ajamaan oppii vain ajamalla ja helpommin hyvän ajokouluttajan opastuksella.Hyvää ajokautta hienon harrastuksen parissa!
- Sunnuntaikuski
Kannattaa katsella peiliin ennenkuin sanoo toisella olevan vammoja.
Tässähän onkin kyse toisen mieltymyksistä eikä vammoista kyllä sitä kahvaa voi olla vääntämättä jos vain itse niin haluaa.
Kovin on harvassa nuo asialliset vastaukset turo inkerit ja inkeri turot lässyttää vaikka ei edes tajua mitä toinen kyseisestä harrastuksesta haluaisi.
Nimimerkki "köröttelijä"on ainakin tajunnut mistä on kyse!koska on lukenut tekstiä eikä niiden välejä.
Myös turvallinen moottoripyöräily tarvitsee sitä liikennesilmää joka taitaa täällä olijoilta puuttua.
En väitä sitä minullakaan olevan mutta taitaa olla enemmän kuin turoilla. ;) Sunnuntaikuski kirjoitti:
Kannattaa katsella peiliin ennenkuin sanoo toisella olevan vammoja.
Tässähän onkin kyse toisen mieltymyksistä eikä vammoista kyllä sitä kahvaa voi olla vääntämättä jos vain itse niin haluaa.
Kovin on harvassa nuo asialliset vastaukset turo inkerit ja inkeri turot lässyttää vaikka ei edes tajua mitä toinen kyseisestä harrastuksesta haluaisi.
Nimimerkki "köröttelijä"on ainakin tajunnut mistä on kyse!koska on lukenut tekstiä eikä niiden välejä.
Myös turvallinen moottoripyöräily tarvitsee sitä liikennesilmää joka taitaa täällä olijoilta puuttua.
En väitä sitä minullakaan olevan mutta taitaa olla enemmän kuin turoilla. ;)Useimmat täällä on pentuja tai ihmisiä jotka eivät ees päiväunissa omista mopoa(moottoripyörää)
Mut jos et oo ajellut niin harjoittelua se sulta vaatii.Ensin yksin ja sit rouvasi kanssa.
Etenkin tulla tutuksi sen mopon kanssa ja hallita sitä erilaisissa tilanteissa..
Opettelua..sitä tää moottoripyöräily on meillä muillakin läpi elämän:)
Tsemppiä sulle moottoripyörän hankintaan:)
- Enska-setä
Sullahan on mainio unelma ja suunnitelma sen toteutukseen. Eikun toimeks! Pannari on just sopiva pyörä tuon unelman toteutukseen, joten kyllä tuo suunnitelma täytyy toteuttaa.
Olen muuten huomannut, että ollaan samoja poikia kuin joskus ennen, mopoaikoina.
Ei Pannarillakaan kannata ajella kaasuvaijeri kireällä ihan missä tahansa, vaikka ei ole tykki. Tehoa on riittävästi.
Ihan vaan ohjeena: nopea pysähtyminen taitaa olla se vaikein ja riskialttein juttu. Mutta ei tätä ajamista voi miksikään yli-inhimillisiä taitoja vaativaksi lajiksi väittää. Ihmisen opittavissa oleva juttu, jopa Pannarilla.Tää on niin yksilöllistä, mikä kellekkin on hyväksi. Oma aktiivi pyöräily aikonaan päättyi tuutti Hondaan 70 luvun lopulla. Sitten tuli perhe ja muut kuviot. Taukoa oli liki 30 v. No viime keväänä aloittelin juniorin näsärillä, jäin koukkuun ja hommasin loppukesästä 600 cebarin. Tälläinen marssijärjestys toimi ainakin meikäläisellä : )
- Enska-setä
alalla kirjoitti:
Tää on niin yksilöllistä, mikä kellekkin on hyväksi. Oma aktiivi pyöräily aikonaan päättyi tuutti Hondaan 70 luvun lopulla. Sitten tuli perhe ja muut kuviot. Taukoa oli liki 30 v. No viime keväänä aloittelin juniorin näsärillä, jäin koukkuun ja hommasin loppukesästä 600 cebarin. Tälläinen marssijärjestys toimi ainakin meikäläisellä : )
Kaverilla on haave ajella kohden auringonlaskua, jonnekin kauas, leidi takapenkillä ja ajatus on, että se tehdään Pannarilla. Kunnioituksesta tuohon ajatukseen suosittelen kokeilemaan sitä Pannarilla. Onnittelut sullekin toimivasta ratkaisusta!
- Pipsa.
Siinä teille hyvä matkapyörä. Itse istuin neljä kesää kyseisen mopedin takana Suomea kiertäen ja näin ollen voin mammalleki suositella.
- *järvenneito*
Kuitenkin CBR
1000 Fireblade?? vai CBR 1100, eli matkalehmä?
- Pipsa.
...lipsahti...
- supervoimat
Vai lipsahti pipsalta. Hae kipsalta lipsahdus -pillereitä pipsa ni ei lipsahda.
Onneksi ei luiskahtanut...koska muuten en olisi keksinyt näin äärettömän hauskaa anekdoottia tähän....
- äijä
osta. Heti käy pieneksi. Mene autokouluun ja ota jokunen tunti ajoa ja myös teoriaa. Aikuisella miehellä on jo järki päässä, joten rohkeasti vaan!
- Sunnuntaikuski
"Köröttelijälle" Osu ja uppos luit oikein rivien välit.(60000-80000/v)
Mut noi nyt on sivuseikka
Noista cbr ja muut vastaavat pyörät on sen verran läheltä kokemusta ettei ihan omaan makuun sovi,vaikka on niitä ehdotettu.
Tarkoitus on että myös siellä "tarakalla" viihtyy ettei joudu ulkoruokintaan.
Molemmilla iso ja pikku broidilla nääs on sellaiset cbr:ät ja molemmat saanut kolhuja mutta miksi??niin kun tuo luonne on "pitää näyttää".
Ite olen hiukan eri luontoinen ja kai sitten hiukan "outo"kun tykkää pannarista vaikka nuo toiset on kuulemma ylivertaisia?
Kun rauhallisesti aloittaa ja harkitusti kulkee eiköhän tuo tuosta etene ilman sairaala reisuja tai puupalttoota.
Nuo ei ole kyllä mitään pöhkömpiä ajatuksia autokoulusta ja tekniikka harjoituksista vaikka se ajolupa jo onkin ollut taskussa jo yli neljännes vuosisadan.
Huh kun tuntee ittensä vanhaksi kun tollasia puhuu.
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 805659
- 1273943
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj453820- 663504
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262888Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72419- 272184
- 2042091
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?331879Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4301752