Palstoilla 50 ja 60 kirjoittelee naishenkilö (rekisteröitynyt nimimerkki muuten ihan asiallisia viestejä ja paljon on ajatusta mukana hänen kirjoituksissaan,mutta oudoksi asian tekee se epäluuloinen mentaliteeti,joka hänet on vallannut.Käyttää ilmaisuja:paljastit itsesi,tiedän kuka olet,jne.Mitä merkitystä sillä on ja mitä tuo arvuutteleminen tarkoittaa?Vastailee kaikille samalla tavalla rekisteröityneille ja ei-rekistetöityneille.Onko täällä jokin kilpa menossa,jota en ymmärtänyt.Kuka tietää?
Saako ihmetellä erään henkilön kirjoituksia?
18
1652
Vastaukset
- nikki esiin
niin aletaan kaikki paheksumaan.
- Totuuden torvi
Mielestäni tässä on tyypillinen asiaton aloitus.
Vihjaillaan, ei tiedetä ja annetaan oletettua (väärää) tietoa lähimmäisestä, joka ei perustu totuuteen. Aloittaja ilmeisesti tarvitsee oman itsetuntonsa pönkitystä, mitätöimällä toisia kirjoittajia. - sepustuksesi
Totuuden torvi kirjoitti:
Mielestäni tässä on tyypillinen asiaton aloitus.
Vihjaillaan, ei tiedetä ja annetaan oletettua (väärää) tietoa lähimmäisestä, joka ei perustu totuuteen. Aloittaja ilmeisesti tarvitsee oman itsetuntonsa pönkitystä, mitätöimällä toisia kirjoittajia.on täysin järkeä vailla, josya olisi syytä ilmoittaa ylläpidon väelle asiattomana. Mikäs sinä olet arvioimaan täällä kenenkään tekstien asiapitoisuutta vai älähtikö se tietty eläin kun kalikka osui siihen (en kerro eläimen nimeä).
- Sepustaja
sepustuksesi kirjoitti:
on täysin järkeä vailla, josya olisi syytä ilmoittaa ylläpidon väelle asiattomana. Mikäs sinä olet arvioimaan täällä kenenkään tekstien asiapitoisuutta vai älähtikö se tietty eläin kun kalikka osui siihen (en kerro eläimen nimeä).
Sinulla tuntuu olevan adrealiinia liikaa verissä, meneppä ulos lenkille, ota hauva mukaan. Jäikö päiväpilleri ottamatta?
- Lisbet
Tunnistan henkilön.
Hänellä luultavasti on sopimaton lääkitys, noin hän tekee.
Parasta on sivuuttaa hänen kirjoituksensa ja vastata aikaisemmalle ja sil tappaa.
Näitä riittää, itseäni kohdeltiin todella rumasti
muutamakuukausi sitten kun aloin kirjoitteleen vaki nimimerkillä.
Hän kirjoitteli vaikka itse olin sairaalassa.
Ja sitten se "viha" jonka kohtasin, kun aloin purkaa ,selvisi, mut eihän kukaan uskonut.
En tule ottaan nikkiä periaattella et tää on vapaata , kaikki missä on "pakko" saa kielteisen reaktion. - HTZA
onhan täällä niitäkin jotka ei tiedä kenen jalkasilsaa rapsuttelee, oman ukon vai sen toisen.
Voisi kyllä olla toimiva aloitus.
Taidanpa kokeilla joskus, jos joku ei kerkiä ensin. - tuohon
kyllä jokaisesta viestistä saa äkkiä selville IP-osoitteen eli miltä koneelta ja mistä on lähetetty. Väestörekisterin tiedostoista vilkaisemalla, ketä lähistöllä asuu. Ei ole salaisuus, vaikka ei rekattua nikkiä.
En tiedä, ketä mahtaisit tarkoittaa. En ole huomannut tuollaista. Pitäisi kait poiketa useammin sivuilla. Älä masennu, kaikkea on!- human46
...koska ei ole rikos kysymyksessä.Ei niin paljon kiinnosta,että viittisin lähteä Väestörekisterikeskuksen sivuja selailemaan.Satuin selailemaan galleria-sivuja ja kattelin mitä ihmiset kirjoiitelee.Huomasin vaan ähäkutti-meiningin yhden kirjoiitajan kaikissa viesteissä.Ei tästä sen enempää.Ehkä se on jokinen sisäpiirivitsi...
- nettikahvilassa
tai kirjaston koneella, miten silloin saa selville, kuka kirjoituksen takana on?
- Nimetön nicillinen
nettikahvilassa kirjoitti:
tai kirjaston koneella, miten silloin saa selville, kuka kirjoituksen takana on?
Ei mitenkään. Ohjeita annetaan, mutta niiden toteutus on vaikeaa eikä tavallinen tavis osaa etsiä tietoja oikeista paikoista. Selailin eilen googlen muisteja ja välimuisteja ja ainut mikä jäi käteen oli, että muutama nicci oli kiihkeästi etsinyt minun niccini tietoja ja kirjoituksiani. Keskustelu ei kaikille riitä vaan halutaan urkkia henkilötietoja. Onhan sekin ajanviete jos on aikaa ja haluaa vetää vesiperän.
- tammikuun likka
Nimetön nicillinen kirjoitti:
Ei mitenkään. Ohjeita annetaan, mutta niiden toteutus on vaikeaa eikä tavallinen tavis osaa etsiä tietoja oikeista paikoista. Selailin eilen googlen muisteja ja välimuisteja ja ainut mikä jäi käteen oli, että muutama nicci oli kiihkeästi etsinyt minun niccini tietoja ja kirjoituksiani. Keskustelu ei kaikille riitä vaan halutaan urkkia henkilötietoja. Onhan sekin ajanviete jos on aikaa ja haluaa vetää vesiperän.
Monasti arvuutellaan ja luullaan, että se ja se kirjoittaa. Hupasinta näissä kirjoituksissa on se, että minuakin loppukesästä väitettiin nuoreksi mieheksi, joka käy häiriköimässä. Missään viestissäni en loukannut enkä häriköinnyt, omasta mielestäni. Arvata voi, että loukkaannuin siinä kohtaa. Kukaan ei koskaan voi t o d e l l i s u u d e s s a tietää viestin kirjoittajaa, vaikka muuta väittäisikin. Olen edelleenkin sitä mieltä, että arvailut sikseen ja luetaan mitä viesti siältää, eikö se ole se tärkein asia näissä kirjoituksissa. Ainakin minulle.
"Luulo ei ole tiedon väärtti".
Niin, ja kaikkia henkilöitä ei edes väestörekisteristä saa tietoonsa. Vanhin tyttäreni oli siitä aikoinaan pahoillaan, kun olin hänen lapsena ollessaan laittanut henkilötiedot salaisiksi. Oli tullut "ongelmia" omassa elämässään. Enpä muistanut sitä, vasta sitten, kun esille tuli :) Näinkin voi käydä.
Saa ihmetellä.
- inside case
Älä ota kantaa asioihin, joista sinulla ei hajuakaan. Mene takaisin kyseiseen ketjuun ja tarkista uudelleen keskustelun kulkua se voi avata silmäsi ymmärtämään sisäpiirijuttuja.
"paljastit itsesi,tiedän kuka olet" - varmaan vain
vainoharhainen, ei sen kummempaa.
- mikhaildenisov
kokenu jonkun kerran!
- kerran,
ensimmäisen ja viimeisen, erehdyin hänelle vastaamaan.
Sain kuulla, muka tyylini mukaan, olevani jokin hänen kiusaajansa.
Itse, enkä varmasti ole ainoa, tunnen olevani kiusattu - kiusattu ilman omaa syytäni.- erehdyin kerran
-ja mua nimiteltiin ja haukuttiin ties miksi, vaikka vastasin täysin asiallisesti haukkumatta tai nimittelemättä ketään. Enpä yritä "keskustella" sellaisen ihmisen kanssa toista kertaa. Muka kiusattu.
- Ja sen vuoksi...
vältän suoraa vastaamista ko. nimimerkille, vaikka hänen aloituksensa ovat poikkeuksetta mielenkiintoisia ja keskustelua virittäviä. Kerran satuin laittamaan kommentin ja täysin asiallisen niin sieltä tuli vastaus, jotka oli koristeltu tällaisilla hymiöillä: ;) ;) ;) ja "minuako etsit" tai muuta vastaavaa.
Ei koskaan voi tietää millaisiin ihmisiin täällä törmää, mutta ainakin voi kiertää epämieluisat nimimerkit...
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1913135
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.652783- 2032250
- 741896
- 1021803
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91711- 1071547
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2191186- 811140
- 951099