Hyvä merkki, Samsung?

milk_and_biscuits

Olen ostamassa uutta LCD televisiota ja kaipaisin neuvoja hyvästä merkistä.
Olen pohdiskelujen jälkeen kallistumassa Samsungiin. Millaisia telkkareita se tekee?, meinaan ainakin puhelimet ovat korkelaatuisia.

14

2507

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Electric Eye

No ainakin jos testeihin on uskomista, niin kannattaa valita vaikkapa sony. Suosittelisin pientä opintomatkaa kirjaston lehtihyllyille ja sen jälkeen kauppoihin vertailemaan omin silmin.

• 12234

sun mielipiteesi,mutta minä jätän ainakin kaikki samsungin vehkeet myyjien murheiksi,meneppäs jonkun TV-korjaamon hyllyjä katsomaan niin näet mitä merkkiä siellä on hyllyt täynnä

• DIgtre

Osta sony jos haluat hyvän lcd tv:n.

• mustapörssi

täällä on taas hirveän asiantuntevia vastauksia.

A) sony ja samsungin paneelit tulevat samalta tehtaalta, joten ainoa ero tv:den välille saavutetaan ns kuvanparannus piirien kautta.

B) Sonyn kuva on pehmeä johtuen bravia enginestä itse en pidä, kuva myös harmahtavampi kuin esim samsung, panasonic

C) Samsung puolestaan kuvaltaan yli-terävä ja väriavaruus punaiseen väriin kallellaan.

D) sony takuu 12kk

E) samsung takuu 24kk

ps. ei se sony mikään maailman kovin laite keston puolella ole esim HDMI -kaapeli ongelmat.

• Markonen

Se, että paneelit tulevat samalta tehtaalta, ei tarkoita välttämättä sitä, että ne olisivat samoja paneeleja. Tätä yleistä harhaa näkee aika usein viljeltävän, mutta jokainen laitevalmistaja määrittelee omat vaatimuksensa alihankkijoille ja he taas toteuttavat laitteensa juuri niiden mukaan.

SonyEricssonin, Motorolan ja Nokian puhelimissa huomaat saman asian. Eri laitteita ne on, eri ominaisuuksin, vaikka useimmat komponettivalmistajat toimittavat tavaroitaan kaikille.

• mustapörssi
        Markonen kirjoitti:

Se, että paneelit tulevat samalta tehtaalta, ei tarkoita välttämättä sitä, että ne olisivat samoja paneeleja. Tätä yleistä harhaa näkee aika usein viljeltävän, mutta jokainen laitevalmistaja määrittelee omat vaatimuksensa alihankkijoille ja he taas toteuttavat laitteensa juuri niiden mukaan.

SonyEricssonin, Motorolan ja Nokian puhelimissa huomaat saman asian. Eri laitteita ne on, eri ominaisuuksin, vaikka useimmat komponettivalmistajat toimittavat tavaroitaan kaikille.

eikös se juuri ollut sony joka antoi kenkää 20000 ihmiselle japanissa ja siirsi paneeli tuotantonsa koreaan samsungin tehtaille. Jopa sonyn edustaja kertoo että heillä on samsungin paneelit televisioissaan eli SONY ei enää tee paneeleitaan vaan ne tehdään yhteistoimissa Samsungin kanssa, Samsungin tehtaalla koreassa.

vai onko sinusta liiketoiminnallisesti järkeä perustaa oma tehdas koreaan tekemään paneeleita ja kasvattaa näin kulurakennetta, kun toisessa kupissa painaa se että voidaan käyttää yhteistyökumppanin resursseja omien tuotteiden tekemiseen.

PISTE

• paskanhäävi
        mustapörssi kirjoitti:

eikös se juuri ollut sony joka antoi kenkää 20000 ihmiselle japanissa ja siirsi paneeli tuotantonsa koreaan samsungin tehtaille. Jopa sonyn edustaja kertoo että heillä on samsungin paneelit televisioissaan eli SONY ei enää tee paneeleitaan vaan ne tehdään yhteistoimissa Samsungin kanssa, Samsungin tehtaalla koreassa.

vai onko sinusta liiketoiminnallisesti järkeä perustaa oma tehdas koreaan tekemään paneeleita ja kasvattaa näin kulurakennetta, kun toisessa kupissa painaa se että voidaan käyttää yhteistyökumppanin resursseja omien tuotteiden tekemiseen.

PISTE

Mikä on tuon löpinän perimmäinen tarkoitus? Se on aivan sama, ketä panelin valmistaa, mutta tekniikka sen kuvan tuottamiseen on täysin eri asia. Voisiko joku valaista minulle, että miksei samsung pärjää koskaan testeissä? Kai siinä joku käsittämätön juju piilee.

• mustapörssi
        paskanhäävi kirjoitti:

Mikä on tuon löpinän perimmäinen tarkoitus? Se on aivan sama, ketä panelin valmistaa, mutta tekniikka sen kuvan tuottamiseen on täysin eri asia. Voisiko joku valaista minulle, että miksei samsung pärjää koskaan testeissä? Kai siinä joku käsittämätön juju piilee.

kuvanlaatu on katsojasta kiinni eli pidätkö pehmeästä kuvasta joka miellyttää silmää 6/10 käyttäjän mielestä vai haluatko kontrastikkaan kuvan kas siinä pulma. Sonyn kuvanlaatu ei ole mielestäni miltään kantilta oleellisesti parempi kuin samsungin ja jos minulta kysytään paras kuvainen 32´ lcd töllötin on panasonikin valmistama. Toisaalta se maksaa noin 200 eeroa enemmän kuin sony tai samppa joten se siitä. eli summa summarum jos testintekijä pitää pehmeämpää kuvaa parempana kuin kontrastikasta niin siinä selitys. Samsungin televisioiden heikoin lenkki on mielestäni kajarit jotka ovat olemattomat ja resonoivat tietyillä taajuuksilla tosin sonyn kajaritkaan eivät loista joten LCD/plasma kuluttajat joutuvat tyytymään astetta heikompaan äänentoistoon jos eivät siirrä ääntä kuulumaan esim viritinvahvistimen kautta.

ps. Sonyllä on tässä maassa pyhänlehmän asema jolloin monen mielestä sonyn tuotteet ovat oleellisesti muita parempia vaikka asia ei näin ole. itse en esimerkiksi huolisi sonyn viritinvahvistinta olohuoneeseeni niin kauan kuin pioneerillä tai yamahalla on virittimiä kaupan.

• paskanhäävi
        mustapörssi kirjoitti:

kuvanlaatu on katsojasta kiinni eli pidätkö pehmeästä kuvasta joka miellyttää silmää 6/10 käyttäjän mielestä vai haluatko kontrastikkaan kuvan kas siinä pulma. Sonyn kuvanlaatu ei ole mielestäni miltään kantilta oleellisesti parempi kuin samsungin ja jos minulta kysytään paras kuvainen 32´ lcd töllötin on panasonikin valmistama. Toisaalta se maksaa noin 200 eeroa enemmän kuin sony tai samppa joten se siitä. eli summa summarum jos testintekijä pitää pehmeämpää kuvaa parempana kuin kontrastikasta niin siinä selitys. Samsungin televisioiden heikoin lenkki on mielestäni kajarit jotka ovat olemattomat ja resonoivat tietyillä taajuuksilla tosin sonyn kajaritkaan eivät loista joten LCD/plasma kuluttajat joutuvat tyytymään astetta heikompaan äänentoistoon jos eivät siirrä ääntä kuulumaan esim viritinvahvistimen kautta.

ps. Sonyllä on tässä maassa pyhänlehmän asema jolloin monen mielestä sonyn tuotteet ovat oleellisesti muita parempia vaikka asia ei näin ole. itse en esimerkiksi huolisi sonyn viritinvahvistinta olohuoneeseeni niin kauan kuin pioneerillä tai yamahalla on virittimiä kaupan.

Kontrasti ei liity millään tavalla kuvan pehmeyteen. Heikompikontrastinen kuva näyttää kyllä haaleammalta ja elottomammalta. Nuo kommenttisi ovat joiltain osin muutenkin sellaisia, että taitaapi olla oma lehmä ojassa sielläpäin! No, voit tietenkin kyseenalaistaa kaikkien suomalaisten lehtien testaajien ammattitaidon, ei siinä mitään, pätevä kun olet.

• mustapörssi
        paskanhäävi kirjoitti:

Kontrasti ei liity millään tavalla kuvan pehmeyteen. Heikompikontrastinen kuva näyttää kyllä haaleammalta ja elottomammalta. Nuo kommenttisi ovat joiltain osin muutenkin sellaisia, että taitaapi olla oma lehmä ojassa sielläpäin! No, voit tietenkin kyseenalaistaa kaikkien suomalaisten lehtien testaajien ammattitaidon, ei siinä mitään, pätevä kun olet.

jos minulla olisi oma lehmä ojassa suosittelisin sonyä koska heillä sattuu olemaan myyntikilpailu menossa, mutta sen sijään suosittelen 32´panasonikkia eli mietippä sitä. ja ei kuvan kerävyydellä ole tekemistä kontrastin kanssa muutoin kuin siten jos vierekkäinen kuva ala on esim musta ja toinen puoli valkoinen näin piirtyvä raja on terävä paitsi jos kontrastia on televisiossa vähemmän kuten viestissäsi kerroit. minulle on siis yksi paskan hailei minkä TV:n ostat minähän vain myyn niitä, mutta turhan glorian haluan karistaa merkkien ylivoimaisuudesta toisiin nähden.

ps. tekniikan maailman testeihin en ole luottanut moneen vuoteen, kun jostain syystä testin voittaneessa televisiossa on vain helevetin huono kuva liikkeessämme verrattuna ympärillä oleviin. (esim 32d3000 vs 32lxd70) (40w3000 vs 42q96) ps2. tiedän että 42q96 on plasma.

• eli jos et ole merkkitietoinen ja halvalla saa niin osta pois.

• ei ole

kulutuselektroniikassa mikään tae laadusta. Vain hölmöt menevät tähän "helppoon" miinaan. Mainonnan antamat mielikuvat ja käytäntö eivät ole yksi yhteen.

• Ostin

Olin kahden vaiheilla Sonyn T3000:n ja Samsung 26RBCX:n välillä.
      - Molemmissa hyvä kuva, ei havaittavaa eroa
      - Sony vaihtoi kanavaa about 2x nopeammin kuin Samsung
      - Sony perinteisen näköinen (lähes ruma)
      - Samsungilla tyylikäs design, jos tykkää
      - Sonyn menut ankeita
      - Samsungin menut tyylikkäitä, hyvä ohjelmaopas

Kumpi vain olisi ollut hyvä ostos, päädyin Samsungiin koska sopi paremmin sisustukseen ...

• needhelp

Televisio on hyvä, mutta läheltä katsottuna kuvanlaatu ei ole mikään paras.
        Toimii moitteettomasti, mutta jos ostaisin itse nyt laajakuvatelkkarin, ja jos rahasta ei olisi pulaa, niin LG, Phillips tms olisi vaihtoehtoina.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      84
      3402
    2. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      25
      2014
    3. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      194
      1924
    4. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      341
      1316
    5. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      84
      1279
    6. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      89
      1137
    7. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      82
      923
    8. Varoitus kyläläisille Suomussalmella

Paikkakunnalla on ilmennyt huolestuttavaa toimintaa jossa kaksi aikuista miestä ( Dimitri ja Teemu ) on syyllistynyt nuo
      Suomussalmi
      12
      915
    9. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      23
      845
    10. Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen

Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha
      Ikävä
      61
      790
    Aihe