että semmosta ystävänpäivää...

joyder

No niinhän siinä sitten kävi, että meikä pistetään leikepöydälle tähystykseen aprillipäivänä sopivasti, kun uutta syöpää tuppaa, mutta mulla on oikeestaan mieli aika korkealla kun tiedän, että jo kerran selvinneenä siitäkin voi selvitä. Menen siis soitellen sotaan ja potkaisen kohtaloa persiiseen...

En anna kyllä tällä kertaa syövän estää elämää itsessäni ja sitä voimaa mitä minussa on. Toivottavasti joku muukin sairastajista tai selvinneistä kokee samaisia tunteita. Vahvaa ystävänpäivää kaikille!

29

2611

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ulkopuolisena

      mutta ystävällisesti tiedustella mitä syöpää sairastat joyder ?

      • joyder

        munasarjasyöpähän se edellinen ja samaa laatua jatketaan...


      • Ira¤
        joyder kirjoitti:

        munasarjasyöpähän se edellinen ja samaa laatua jatketaan...

        milloinkaan,hoidot läpi ja eteenpäin.Tsemppiä sinulle.


      • Ira¤
        Ira¤ kirjoitti:

        milloinkaan,hoidot läpi ja eteenpäin.Tsemppiä sinulle.

        löytyykö syöpä papa-kokeessa vai lääkärin tutkimuksessa?Ei tarvii vastata,jollet halua.


      • joyder
        Ira¤ kirjoitti:

        löytyykö syöpä papa-kokeessa vai lääkärin tutkimuksessa?Ei tarvii vastata,jollet halua.

        No eipä meillä kellään mitään salattavaa tai ainakaan minulla. siellähän se löytyi edellisen syövän viimeiseksi aiotussa kontrollissa epämuodostumana mitä lähdettiin tutkimaan, tehtiin viipaleet ja labrat oli koholla ja tänään aamulla todettiin lekurin kanssa yhteen ääneen, että leikataan...


      • vanhavaimo
        joyder kirjoitti:

        No eipä meillä kellään mitään salattavaa tai ainakaan minulla. siellähän se löytyi edellisen syövän viimeiseksi aiotussa kontrollissa epämuodostumana mitä lähdettiin tutkimaan, tehtiin viipaleet ja labrat oli koholla ja tänään aamulla todettiin lekurin kanssa yhteen ääneen, että leikataan...

        menen viimestä? edelliseen kontrolliin ja pelottaa ihan kauheasti, vaikka ei pitäisi olla aihetta.


      • Ira¤
        vanhavaimo kirjoitti:

        menen viimestä? edelliseen kontrolliin ja pelottaa ihan kauheasti, vaikka ei pitäisi olla aihetta.

        pelottaa ja jännittää kontrolliin meno,minulla 2 viikkoa vielä kontrolliin.Onnea sinulle toivotaan,että saisit hyviä uutisia.


      • S-tintti
        vanhavaimo kirjoitti:

        menen viimestä? edelliseen kontrolliin ja pelottaa ihan kauheasti, vaikka ei pitäisi olla aihetta.

        Se on selvä,että pelottaa.


      • Karjalankägönen
        vanhavaimo kirjoitti:

        menen viimestä? edelliseen kontrolliin ja pelottaa ihan kauheasti, vaikka ei pitäisi olla aihetta.

        mutta muistathan,meitä on koko palstallinen tiällä tukemassa sinnuu,joten mäne onnella!


      • .................
        Ira¤ kirjoitti:

        löytyykö syöpä papa-kokeessa vai lääkärin tutkimuksessa?Ei tarvii vastata,jollet halua.

        ovaariosyöpä tule esille=)


      • Ira¤
        ................. kirjoitti:

        ovaariosyöpä tule esille=)

        gynekologin tutkimuksessa esiin.?


      • piiitkä
        Karjalankägönen kirjoitti:

        mutta muistathan,meitä on koko palstallinen tiällä tukemassa sinnuu,joten mäne onnella!

        käsi millä pystyisi tukemaan. Eipä oo kenelläkään sellasta. höpö höpö


      • ...............
        Ira¤ kirjoitti:

        gynekologin tutkimuksessa esiin.?

        Munasarjasyövän taudinkuva

        Munasarjasyöpä on alkuvaiheissaan lähes aina oireeton. Varhainen diagnoosi on vaikea ja tapahtuu yleensä sattumalöydöksenä gynekologisen sisätutkimuksen yhteydessä. Sisätutkimus olisikin aina tehtävä, jos nainen valittaa epämääräisiä vatsa- tai selkäkipuja. Munasarjakasvain voi aiheuttaa myös tihentynyttä virtsaamistarvetta sekä ulostamispakkoa. Lisäksi voi esiintyä vuotoja sekä äkillistä vatsakipua (tuumorin torsio/nekroosi) tai lämpöilyä.

        Munasarjasyövän diagnoosi ja hoito
        Epäily munasarjakasvaimesta saadaan varmistettua ultraäänitutkimuksella. Uƒ:n herkkyys ja tarkkuus on osaavissa käsissä hyvä munasarjakasvaimien suhteen, mutta lopullinen varmuus kasvaimen luonteesta saadaan vasta histopatologisesta diagnoosista. Nuorella naisella ultraäänitutkimuksessa todettu yksilokeroinen, ohutseinäinen kasvain on hyvin todennäköisesti hyvänlaatuinen funktionaalinen kysta ja näitä voidaan jäädä seuraamaan, jolloin suuri osa niistä häviää itsekseen. Monilokeroiset, paksuseinäiset ja solideja alueita sisältävät munasarjakasvaimet ovat sen sijaan epäilyttäviä ja niiden luonne tulee selvittää operatiivisesti. Erotusdiagnostisia ongelmia voivat joskus muodostaa hyvänlaatuiset munasarjan endometrioomat ja dermoidikystat, mutta koska niidenkin hoito on operatiivinen, saadaan diagnoosi varmistettua histologisesti. CA-125 ja TATI-antigeenit, kuten muutkin kasvainmerkkiaineet saattavat olla hyödyllisiä diagnostiikassa, mutta varsinkin hoidon seurannassa niistä on apua.

        Munasarjasyövän hoito tulee keskittää muutamiin keskuksiin. Hoito alkaa operatiivisesti, jonka yhteydessä tehdään levinneisyyden määrittely runsain solu- ja kudosnäyttein inspektion ja palpaation lisäksi. Leikkauksen yhteydessä pyritään poistamaan kasvainkudos mahdollisimman täydellisesti. Jatkohoito määräytyy levinneisyyden (stage) ja erilaistumisen (grade) mukaan. Useimmissa tapauksissa jatkohoitona ovat solusalpaajat erilaisin yhdistelmin.

        Munasarjasyövän kokonaisennuste on melko huono, mutta jonkin verran parantunut viime vuosina. Viiden vuoden kuluttua diagnoosista on potilaista elossa noin 42 %. Eri levinneisyysasteissa seuraavasti: stage I: 80 %, stage II: 62 %, stage: III 30 %, stage: IV 14 %. Seuranta varsinaisen hoidon jälkeen jatkuu munasarjasyövässä, kuten muissakin gynekologisissa syövissä, kymmenen vuoden ajan.


      • Ei voi luvatta lainata
        ............... kirjoitti:

        Munasarjasyövän taudinkuva

        Munasarjasyöpä on alkuvaiheissaan lähes aina oireeton. Varhainen diagnoosi on vaikea ja tapahtuu yleensä sattumalöydöksenä gynekologisen sisätutkimuksen yhteydessä. Sisätutkimus olisikin aina tehtävä, jos nainen valittaa epämääräisiä vatsa- tai selkäkipuja. Munasarjakasvain voi aiheuttaa myös tihentynyttä virtsaamistarvetta sekä ulostamispakkoa. Lisäksi voi esiintyä vuotoja sekä äkillistä vatsakipua (tuumorin torsio/nekroosi) tai lämpöilyä.

        Munasarjasyövän diagnoosi ja hoito
        Epäily munasarjakasvaimesta saadaan varmistettua ultraäänitutkimuksella. Uƒ:n herkkyys ja tarkkuus on osaavissa käsissä hyvä munasarjakasvaimien suhteen, mutta lopullinen varmuus kasvaimen luonteesta saadaan vasta histopatologisesta diagnoosista. Nuorella naisella ultraäänitutkimuksessa todettu yksilokeroinen, ohutseinäinen kasvain on hyvin todennäköisesti hyvänlaatuinen funktionaalinen kysta ja näitä voidaan jäädä seuraamaan, jolloin suuri osa niistä häviää itsekseen. Monilokeroiset, paksuseinäiset ja solideja alueita sisältävät munasarjakasvaimet ovat sen sijaan epäilyttäviä ja niiden luonne tulee selvittää operatiivisesti. Erotusdiagnostisia ongelmia voivat joskus muodostaa hyvänlaatuiset munasarjan endometrioomat ja dermoidikystat, mutta koska niidenkin hoito on operatiivinen, saadaan diagnoosi varmistettua histologisesti. CA-125 ja TATI-antigeenit, kuten muutkin kasvainmerkkiaineet saattavat olla hyödyllisiä diagnostiikassa, mutta varsinkin hoidon seurannassa niistä on apua.

        Munasarjasyövän hoito tulee keskittää muutamiin keskuksiin. Hoito alkaa operatiivisesti, jonka yhteydessä tehdään levinneisyyden määrittely runsain solu- ja kudosnäyttein inspektion ja palpaation lisäksi. Leikkauksen yhteydessä pyritään poistamaan kasvainkudos mahdollisimman täydellisesti. Jatkohoito määräytyy levinneisyyden (stage) ja erilaistumisen (grade) mukaan. Useimmissa tapauksissa jatkohoitona ovat solusalpaajat erilaisin yhdistelmin.

        Munasarjasyövän kokonaisennuste on melko huono, mutta jonkin verran parantunut viime vuosina. Viiden vuoden kuluttua diagnoosista on potilaista elossa noin 42 %. Eri levinneisyysasteissa seuraavasti: stage I: 80 %, stage II: 62 %, stage: III 30 %, stage: IV 14 %. Seuranta varsinaisen hoidon jälkeen jatkuu munasarjasyövässä, kuten muissakin gynekologisissa syövissä, kymmenen vuoden ajan.

        Aina pitää mainita lähde,muutoin luvaton lainaus.


      • laitan linkin

      • Ira¤
        Ei voi luvatta lainata kirjoitti:

        Aina pitää mainita lähde,muutoin luvaton lainaus.

        kiitos,hankala näköjään todeta.


      • et pysty
        piiitkä kirjoitti:

        käsi millä pystyisi tukemaan. Eipä oo kenelläkään sellasta. höpö höpö

        tukemaan edes sitä kumppaniasi,joka siinä vierellä yrittää selvitä elämästään hengissä;,,


      • pilkkaat
        et pysty kirjoitti:

        tukemaan edes sitä kumppaniasi,joka siinä vierellä yrittää selvitä elämästään hengissä;,,

        heität kirveitä kädettömälle????


      • Elisama
        vanhavaimo kirjoitti:

        menen viimestä? edelliseen kontrolliin ja pelottaa ihan kauheasti, vaikka ei pitäisi olla aihetta.

        Olemme kaikki henkisenä tukenasi Vanha Vaimo


    • Elisama

      No johan oli kurjat uutiset sinulla. Oikein suru tuli kun luin

      • joyder

        kun luottaa korkeimpaan voimaa ja lääketieteeseen. Lekuri kyllä sanoi, että tästä selviää hengissä leikiten, mutta et tiä kuinka mä inhoon jo ajatusta mennä sairaalaan ja sitä hajua mitä siä on. Taas kerran on vaan nöyrryttävä elämänsä edessä ja annettava toisten viedä kuin pässiä narussa, mutta luovuta en milloinkaan...niin kauan on toivoa kun on elämää!


      • S-tintti
        joyder kirjoitti:

        kun luottaa korkeimpaan voimaa ja lääketieteeseen. Lekuri kyllä sanoi, että tästä selviää hengissä leikiten, mutta et tiä kuinka mä inhoon jo ajatusta mennä sairaalaan ja sitä hajua mitä siä on. Taas kerran on vaan nöyrryttävä elämänsä edessä ja annettava toisten viedä kuin pässiä narussa, mutta luovuta en milloinkaan...niin kauan on toivoa kun on elämää!

        kuinka inhoot mennä sairaalaan. Vahvasti on mulla muistissa vielä... Voimia!


      • Elisama
        joyder kirjoitti:

        kun luottaa korkeimpaan voimaa ja lääketieteeseen. Lekuri kyllä sanoi, että tästä selviää hengissä leikiten, mutta et tiä kuinka mä inhoon jo ajatusta mennä sairaalaan ja sitä hajua mitä siä on. Taas kerran on vaan nöyrryttävä elämänsä edessä ja annettava toisten viedä kuin pässiä narussa, mutta luovuta en milloinkaan...niin kauan on toivoa kun on elämää!

        Ymmärrän ja uskon että inhoat sydämesi pohjasta kaikkea sairaalaan liittyvää.
        Enkä sitä ihmettele.
        Todellakin niin kauan on toivoa kuin on elämää.


    • S-tintti

      Pakko mennä läpi! Pidän sinua käskynkästä virtuaalisesti ja tuen sinua näin virtuaalisesti. Eihän siinä muu auta kuin mennä vaan. Jaksamista ja iloista vahvaa mieltä sinulle joka tapauksessa.

      • Ira¤

        sinulle,kirjoittele kuulumisiasi kun jaksat.


    • Tuulta päin vain kuule ja naurat syövälle vielä puskiessasi puhurinlailla eteenpäin! :)
      Kyllä sinä selviit -olet reipas nainen!!En epäile yhtään..
      Jos kerran kerrasta selvitään niin miksei sitten myös toisesta!!!

      Olet ajatuksissani!

    • LPolku

      Kolme kertaa jo takanapäin ja eiku baanalle. Huhtikuussa taas magneettikuvaus mut mitäpä näistä. Kun elämä mutkistuu niin sitä ihminen jotenkin... öhh... sitkistyy?

      • Ira¤

        varmaankin,onneksi olet saanut paljon hyviä asioita
        josta saa voimaa ja intoa mennä eteenpäin:)


    • Rilena52

      ja voimia sinulle taisteluun!

    Ketjusta on poistettu 41 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      54
      2754
    2. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      88
      944
    3. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      11
      925
    4. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      876
    5. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      78
      787
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      751
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      650
    8. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      82
      631
    9. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      85
      586
    10. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      565
    Aihe