Miehestä moneksi.

mies-v57

Tapanani on tutustua päivä uutisantiin aika
kattavasti.Tämän päivän kaksi uutista osui
silmään jotenkin erityisinä.

Merikukka Forsius on loikannut Vihreäsrä liitosta
kansallisen Kokoomuksen riveihin.Naiset ovat perinteisesti hyvin selkärankaisia.Peilataan taustoja vaikka palstan naisten kautta.Ote pitää ja valitusta linjasta ei lipsuta.

Eli tuo uutinen oli omalla tavallaan siis iso uutinen,Tunnetusti linjakas ja vakavamielinen nuori nainen on kääntänyt takkia.Siirtynyt ruohon ja kukintojen parista rahantuoksuiseen maailmaan.

Mutta sitten se Pommi!
Toimittaja ja kijantekijä Antero "Loka"
Lahtisesta on tullut Marttaliiton jäsen!

Näkisin itse,että jäsenyys sopii vallan
hyvin Anterolle.Hän käsittelee vallan usein Iltalehden kolumneissaan naisia.Lisäksi
Apu lehteen hän kirjoittaa kuvitteelista päiväkirjaa eduskunnan naisverkoston
kokouksista.

Antero on tunnetusti herkkusuu ja hyvä kokki.
Tiettävästi hän on opastanut marttoja
valmistamaan muunmuassa hapankaalia.

Tämä on ollut uskokseni painava tekijä siinä,
Eyyä Anterolle on tarjottu Marttaliiton jäsenkorttia.Jonka hän siis tällä päivämäärällä on ottanut vastaan

Mielestäni tämä on positiivinen merkki
konsennuksesta miesten ja naisten välillöä.Että miehisyys ei ole enää pimeässä nurkassa murjottamista ja miehisillä barrikaadeilla oleilua.

Antero näyttää tietä ja mallia.Minulle,
naiskulttuuriin suopeasti ja ihmismäisesti suhtautuvana, tämä oli hyvä uutinen.

Joten kaikille hyvää Perjantaita ja viikonloppua!

22

878

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaivanto

      vaan kaikki uroot liittymään Marttaliittoon. Ennen pitkää teidät valitaan johtotehtäviin, ja sitten voittekin yksinkertaisella äänten nemmistöllä muuttaa nimeksi Marttiliitto. Mutta älkää luopuko siitä siniruutuisesta koltusta, se on perinne.

      • mies-v57

        Aivan tuota en mielestäni ilmaissut.
        Tuo toinen silmä kiinni kirjoittamani nyt lähinnä viesti,ettei asioita saa katsellas putken
        läpi.

        Aina voi vilkuilla ympärilleen ja havaita,havainnoida kokonaisuus.

        Jos minä siis harrastan sinun suhteen
        akustisen kitaran soitantaa.Ja sinä ajattelet:
        on pikkuisen kankeaa nyt vieä.Voit
        samaan hengenvetoon ajatella: mutta
        on tuolla käppyrällä sydän siinä mukana!

        Pureksippa tätä! Ja oikeen hyvää viikonloppua.


      • mies-v57

        Vastaappas Kaivanto Pirrelle kun tiedät jutun juonen ja osaat naisena vastata paremmin.


      • Kaivanto
        mies-v57 kirjoitti:

        Aivan tuota en mielestäni ilmaissut.
        Tuo toinen silmä kiinni kirjoittamani nyt lähinnä viesti,ettei asioita saa katsellas putken
        läpi.

        Aina voi vilkuilla ympärilleen ja havaita,havainnoida kokonaisuus.

        Jos minä siis harrastan sinun suhteen
        akustisen kitaran soitantaa.Ja sinä ajattelet:
        on pikkuisen kankeaa nyt vieä.Voit
        samaan hengenvetoon ajatella: mutta
        on tuolla käppyrällä sydän siinä mukana!

        Pureksippa tätä! Ja oikeen hyvää viikonloppua.

        rehellistä yritystä enkä arvostele keskeneräistä. Hyvää viikonloppua. (Sormet kyllä kipeytyvät kitaran kielistä aluksi, mutta siihen tottuu.)


      • Perinteikääästä Martta sanasta ei pidä kuitenkaan luopua, vaan samoin kuin avioliittoon vihittäessä lisätää Martan eteen miehinen stuliite.
        Ehdottaisin, Muna-Martta,-liiton uudeksi nimeksi.

        Onhan niin, että on paljon niitä Marttoja joilla on 'munaa' paljon enemmän, kuin keskiverto miehellä?


    • Pirre*

      "Tunnetusti linjakas ja vakavamielinen nuori nainen on kääntänyt takkia.Siirtynyt ruohon ja kukintojen parista rahantuoksuiseen maailmaan."

      ja vakamielinen Forsius muka on ollut?

      • Kaivanto

        vakavamielinen... ei kai sentään. Taitaa vaan olla nyt kukkasen mahdotonta tulla valituksi eduskuntaan uudelleen. Mutta ehkäpä tarkoitus onkin jo saavutettu, eli julkisuus.


      • mies-v57
        Kaivanto kirjoitti:

        vakavamielinen... ei kai sentään. Taitaa vaan olla nyt kukkasen mahdotonta tulla valituksi eduskuntaan uudelleen. Mutta ehkäpä tarkoitus onkin jo saavutettu, eli julkisuus.

        Hieno tulkinta!
        Näin sen minäkin ajattelin.
        Bravo-!
        Ja onnittelut.


      • Pirre*
        Kaivanto kirjoitti:

        vakavamielinen... ei kai sentään. Taitaa vaan olla nyt kukkasen mahdotonta tulla valituksi eduskuntaan uudelleen. Mutta ehkäpä tarkoitus onkin jo saavutettu, eli julkisuus.

        kukkasen kyseenalainen julkisuus palvelee, mihin hän sitä tarvitsee?


      • ja linjakas Forsius on edelleen.

        Maasturilla hän on tähänkin asti vakavamielisesti katuja ajellut.

        Vihreät = vasemmisto?
        Sehän on sama, kuin vaaleissa työväenpuolue Kokoomus, jonka puolivallaton poikamies on siinä Meri-Kukan 'kinthaalla' loikan jälkeen?


      • Pirre*
        emw34 kirjoitti:

        ja linjakas Forsius on edelleen.

        Maasturilla hän on tähänkin asti vakavamielisesti katuja ajellut.

        Vihreät = vasemmisto?
        Sehän on sama, kuin vaaleissa työväenpuolue Kokoomus, jonka puolivallaton poikamies on siinä Meri-Kukan 'kinthaalla' loikan jälkeen?

        sitä en eppäilekkää :)


    • Martti*

      Teitä on jo kaksi Marttaa siniruutuisissanne.

      • mies-v57

        Ja vielä Anteroita molemmat...Jess.

        Mutta vietetään kiva perjantai,jookos?


    • HTZA

      "Loikkarit luonnossa"-aloitukseni oli viite Merikukkaan.
      Ja "Laitisen enkelit" on pitkään käyttämäni viite.

      • Ettei saunan 'taakke' galileo kapsahda!!!


      • HTZA
        emw34 kirjoitti:

        Ettei saunan 'taakke' galileo kapsahda!!!

        oli antaa tunnustus siitä että on seurattu aktiivisesti "uutisia" !!


      • Galilei.
        HTZA kirjoitti:

        oli antaa tunnustus siitä että on seurattu aktiivisesti "uutisia" !!

        Avaaja oli ilmeesesti onkinut uutisen
        HS sivu A 5. Jotta siltäpi hänet voipi lukea
        kokoonaasuudessansa.


      • HTZA
        Galilei. kirjoitti:

        Avaaja oli ilmeesesti onkinut uutisen
        HS sivu A 5. Jotta siltäpi hänet voipi lukea
        kokoonaasuudessansa.

        tuo juorulehti ilmestyi?


      • Galileo
        HTZA kirjoitti:

        tuo juorulehti ilmestyi?

        Tänäihän tuo ilmestyi ja jotta politiikan
        kulmapöydästä.Jotta lue häntä seeltä.


      • HTZA
        Galileo kirjoitti:

        Tänäihän tuo ilmestyi ja jotta politiikan
        kulmapöydästä.Jotta lue häntä seeltä.

        minähän kerroin asiasta jo jokunen päivä sitten.


    • En minä taas tajunnut sinun viestä, mikä on jutunjuuri ?
      Mutta Martat luo turvallisuutta ja he ovat äitihahmoja miehilleja ehkä naisillekin.
      Hyvä taktinen veto :)

    • ystäväsi on

      nimeltään Laitinen.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2392
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      142
      1538
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1234
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      109
      1033
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      386
      965
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe