Amos

Berica

Tällästä nimeä ollaan ajateltu esikoispojalle. Mitä mieltä? (tarkoittaa espanjaksi kai valtiaita) Ihastuin tähän nimeen kun luin sen jostain netin vauvan nimi-palstalta :)

24

10813

Vastaukset 24

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ásdfg

Aamos on raamatullinen nimi. Yksi pienistä profeetoista oli Aamos.

Amos lausuttuna kuten kirjoitetaan, kuullostaa tyhmältä.

• Indeed.

Kuulostaa tyhmältä kun joku kirjoittaa "kuullostaa".

• Jilla

Kiva nimi tuo Amos, mutta itse päätyisin pidempään muotoon Aamos.

• mniimi

Minusta Amos ei välttämättä ole paras kirjoitusasu. Lausuttaisiinko nimi ihan Amos vai Aamos? Aamos istuu paremmin suomalaiseen suuhun ja lausuminen selkiytyy jos käytätte tuota kirjoitusasua. Muutenhan nimi on oikein viehättävä ja onpa sitä annettu pojille Suomessa ennenkin.

• aamo(s)

Mielestäni Aamos on kaunis nimi, jota olen myös itse miettinyt pojalleni. Yhdyn edellisiin, kirjoittaisin nimen myös kahdella aa:lla, on tuolloin suomalaisempi. Meillä nimen keksiminen on edelleen työnalla, mutta mies on ehdottomasti Aamo nimen kannalla. Joten luultavimmin pojastamme tulee Aamo;) Mitä mieltä olette tuosta nimestä, onko hankala lausua (kuulostaako liikaa Aamulta)? Milloin muuten ajattelit viettää nimipäiviä, kun nimeä ei vielä löydy kalenterista?

• Kukkakimppu I

kalenterissa Amoksen nimipäivä on 31.3.

• ap.
        Kukkakimppu I kirjoitti:

Pojasta tulee Amos Alexander.
        Amos äännetään kahdellä a:lla, mutta haluamme tuon kirjoitusasun koska kaksi aata näyttää tyhmältä ja siitä häviää silloin nimen merkitys :)

Sinulle kommenttia: Aamo ei todellakaan kuulosta Aamulta, ehkä liikaakin tosin Aapolta.

Miksi te ette laittaisi pojalle nimeksi sitten Aamos? :)

• Kukkakimppu I
        ap. kirjoitti:

Amos äännetään kahdellä a:lla, mutta haluamme tuon kirjoitusasun koska kaksi aata näyttää tyhmältä ja siitä häviää silloin nimen merkitys :)

Sinulle kommenttia: Aamo ei todellakaan kuulosta Aamulta, ehkä liikaakin tosin Aapolta.

taisi tulla väärälle henkilölle.

• Amelie Camilla
        ap. kirjoitti:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Amos_Anderson

• ap.
        Amelie Camilla kirjoitti:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Amos_Anderson

Ei mennyt väärälle henkilölle. Tarkoitin sen siis tietenkin nimimerkille Aamo(s).

• kukkapuskalle
        ap. kirjoitti:

Ei mennyt väärälle henkilölle. Tarkoitin sen siis tietenkin nimimerkille Aamo(s).

Ja kuitenkin kommentoit kukkapuskalle, joten menihän se väärin. Painakaa sitä "vastaa tähän viestiin" vain ja ainoastaan siinä viestissä johon haluatte vastata.

• yksinkertainen sivustaseuraaja
        ap. kirjoitti:

Ensin sanot, että Aamos näyttää kirjoitettuna tyhmältä, sen jälkeen ehdotat kanssakeskustelijalle, että hän laittaisi sen lapselleen nimeksi. Hmm...

Suomen kieltä lausutaan siten kuin sitä kirjoitetaan. Jos suomi on äidinkielenne ja haluatte lapsen nimeksi Amos, varustautukaa siihen, että se tullaan myös lausumaan "amos". Ja jos aiotte kaikissa sosiaalisissa tilanteissa korjata kanssaihmisienne lausumista, varautukaa pitkiin katseisiin.

Mielestäni Aamos sekä näyttää että kuulostaa kauniimmalta. Mutta onnea teille ja lapsellenne, mitä päätättekin.

• ap.
        yksinkertainen sivustaseuraaja kirjoitti:

Ensin sanot, että Aamos näyttää kirjoitettuna tyhmältä, sen jälkeen ehdotat kanssakeskustelijalle, että hän laittaisi sen lapselleen nimeksi. Hmm...

Suomen kieltä lausutaan siten kuin sitä kirjoitetaan. Jos suomi on äidinkielenne ja haluatte lapsen nimeksi Amos, varustautukaa siihen, että se tullaan myös lausumaan "amos". Ja jos aiotte kaikissa sosiaalisissa tilanteissa korjata kanssaihmisienne lausumista, varautukaa pitkiin katseisiin.

Mielestäni Aamos sekä näyttää että kuulostaa kauniimmalta. Mutta onnea teille ja lapsellenne, mitä päätättekin.

Ai lausutaan kuten kirjoitetaan? Ehkäpä ihmiset kuitenkin osaavat ääntää esim. englanninkieliset nimet oikein. Tuskin kukaan ääntää esim. nimeä Kate "kate". Ja ei suomessa kaikkia äännetä kuten kirjoitetaan. Esim. jogurtti äännetään "jugurtti". Samoin ruoat äännetään "ruuat" :) muista, että et voi yleistäen sanoa "suomessa lausutaan kuten kirjoitetaan". Ei nykyään pidä paikkansa. Suomi on kovaa vauhtia kansainvälistymässä yhä enemmän, kyllä nykyään ihmiset osaa nimet lausua. Esim. minun nimen on Mia, ei kukaan ole KOSKAAN ääntänyt sitä "mia". Ite tunsin aikoinaan yhden Amos-nimisen pojan. Kyllä kaikki(myös minä) äänsivät nimen "aamos".

• ap.
        yksinkertainen sivustaseuraaja kirjoitti:

Ehdotin Aamos nimeä toiselle sen takia, että jos hän pitää siitä. Itse en omalle haluaisi, mutta ei se minusta rumakaan ole. Kyse oli nyt siitä minkä haluan omalle lapselle laittaa nimeksi.

• yksinkertainen sivustaseuraaja
        ap. kirjoitti:

Ai lausutaan kuten kirjoitetaan? Ehkäpä ihmiset kuitenkin osaavat ääntää esim. englanninkieliset nimet oikein. Tuskin kukaan ääntää esim. nimeä Kate "kate". Ja ei suomessa kaikkia äännetä kuten kirjoitetaan. Esim. jogurtti äännetään "jugurtti". Samoin ruoat äännetään "ruuat" :) muista, että et voi yleistäen sanoa "suomessa lausutaan kuten kirjoitetaan". Ei nykyään pidä paikkansa. Suomi on kovaa vauhtia kansainvälistymässä yhä enemmän, kyllä nykyään ihmiset osaa nimet lausua. Esim. minun nimen on Mia, ei kukaan ole KOSKAAN ääntänyt sitä "mia". Ite tunsin aikoinaan yhden Amos-nimisen pojan. Kyllä kaikki(myös minä) äänsivät nimen "aamos".

..."ruoan" ja "ruuan" ovat molemmat sallittuja muotoja. Ja jos pilkkua lähdetään viilaamaan, kielitoimisto myöskin suosittelee lausunnan mukaista kirjoitusasua "jukurtti". Mutta myönnän, että suomea todellakin lausutaan joissakin tilanteissa hieman eri tavalla kuin kirjoitetaan.

Kysyit mielipiteitä, ja minun mielipiteeni on, että Aamos on suomenkieliselle lapselle kauniimpi ja käytännöllisempi nimi kuin Amos - varsinkin, jos lapsen sukunimikin on suomenkielinen. Silti molemmat ovat mielestäni kauniita nimiä.

Aika hassua, että tuttavapiiriisi kuuluu Amos. Alkuperäisestä viestistäsi sain käsityksen, että ihastuit nimeen syntyneitä-palstaa lukiessasi ;)

• Et vastannut kysymykseen
        ap. kirjoitti:

Ehdotin Aamos nimeä toiselle sen takia, että jos hän pitää siitä. Itse en omalle haluaisi, mutta ei se minusta rumakaan ole. Kyse oli nyt siitä minkä haluan omalle lapselle laittaa nimeksi.

Taisit puhua itsesi pussiin, Aloittaja!

Kerroit aloittamassasi viestissä löytäneesi Amos-nimen lukiessasi vauvojen nimiä, mutta edellisessä viestissäsi kerroit joskus tunteneesikin tämännimisen henkilön.

Kerropa nyt meille muillekin, että miten asia oikeasti on.
        Miksi pitää turvautua valheeseen?
        Minulle on opetettu jo lapsena, että valheella on lyhyet jäljet,
        tässä se nyt taas tuli todistetuksi!

• Anonyymi
        Kukkakimppu I kirjoitti:

Ja missähän kalenterissa? Suomalaisessa 31 3 on Irma, Irmeli.

• millanoora

nimi!

• Amoksen täti

Kiva nimi, ja vielä aika harvinainenkin. Tosin omasta suvustani löytyy :)

• Hueglh

kaunis nimi! Todella hyvä, 10 pistettä!

• Aamoksn äiti

tuo Amos. Itse miellyin enemmän kahdella aalla kirjoitettavaan =)

• Anonyymi

Tulin juuri mummiksi. Pojanpoikani sai nimeksi Amos (lausutaan Aamos). Hieno ja kaunis nimi!

• Anonyymi

Meillä esikoispoika sai myös nimen Amos (lausutaan Aamos). Se on kyllä todella kaunis nimi!

• Anonyymi

Miun kummipojan nimion Aamos Valtteri 14v..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      40
      1066
    2. Moottoripyöräonnettomuus

Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää
      Alajärvi
      83
      877
    3. haluatko lopettaa

ihan lopullisesti
      Ikävä
      164
      867
    4. Jos oikeasti haluat mies

Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.
      Ikävä
      105
      824
    5. Uusi ruokapaikka

Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä
      Haapavesi
      29
      765
    6. Kerro minulle totuus

Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒
      Ikävä
      196
      689
    7. Miten sinä voit?

Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua
      Ikävä
      93
      687
    8. Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!

Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks
      Suomussalmi
      40
      653
    9. voi luoja kun uskaltaisin

laittaa viestiä sinulle...
      Ikävä
      22
      612
    10. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      61
      592
    11. VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN

Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisika­laumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa
      Iisalmi
      42
      576
    12. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      118
      553
    13. Useita poliisiautoja kunnantalolla

Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.
      Ähtäri
      12
      515
    14. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      78
      510
    15. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      6
      510
    16. Tiedätkö ton lähilammen?

🤔
      Ikävä
      39
      485
    17. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      57
      475
    18. sinulle....

Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.
      Ikävä
      75
      467
    19. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      55
      467
    20. Jos näkisimme vielä joskus

... mihin veisit miut treffeille? 😊
      Ikävä
      73
      461
    Aihe