Tietääkö kukaan tehdäänkö pohjois-kyprokselle = Kyreniaan tai Famakustaan enää matkoja lainkaan?
Jos, niin kuka/mikä?
Pohjois-Kyproselle?
2
521
Vastaukset
- kypros ensi kerran kauan si...
Suomesta ei tehdä enää suoria matkoja Pohjois_Kyprokseen. Syynä on se, että Pohjois Kypros on julistautunut itsenäiseksi valtioksi, jonka on tunnustanut vain Turkki. Kymppimatkat aikoinaan kiersi näitä valtiollisia pykäliä tekemällä välilaskun Isatanbulissa, missä lento muutettiin sisäiseksi lennoksi Turkissa. Tietääkseni taitaa olla vain Britannia ja Saksa, jotka jollain lailla lentävät Ercanin kentälle pohjoisosaan ja on jopa lento-hotellipakettejakin. Helpommin ja halvemmalla voi pohjoisosassa lomailla ottamalla pelkkä lento Larnakaan ja sieltä servicetaxilla tai bussilla Nikosiaan ja vihreän linjan ylitys turkkilaiselle puolelle. Rajahan on eu:n ulkoraja joten passimuodollisuudet täytyy tehdä. Tosin rajamuodollisuudet ovat harvinaisen helpot, eikä mitään viisumeja tarvita. Raja on avoinna ympäri vuorokauden ja ylityspisteitä on Nikosiassa ja Famagustan suunnalla (aya napan suunnalla). Oleskeluun turkkilaisella puolella ei ole mitään rajoituksia ja erittäin edullisia hotelleja Kyreniasta ja Famagustasta löytyy netin hotellihauista. Kyrenian kaupungin lähistöltä löytyy sanosinpa melkein saaren parhaat rannat. Lisäksi Kyrenian kaupunki on melkeinpä parempi huvittelupaikka kuin aya napa. Ravintoloita, yökerhoja, cabareita löytyy vaikka kuinka paljon. Tosin suurin osa tänne huvitelemaan tulevista ovat Turkin turkkilaisia. Syynä se, että lainsäädäntö uhkapelin ym. suhteen on liberaalimpi kuin Turkissa. Hintataso on hiukan kalliimpi kuin Turkissa, mutta halvempi kuin Suomessa. Koska näin mtkuatettaessa joutuu ylittämään EU:n ulkoraja on syytä muistaa tullimuodollisuudet. Erikoisuutena on EUN tullimääräys mm. savukkeiden kohdalla, joita saa tuodas vain 80 kpl (4 askia). Joka tapauksessa paljon suositeltavampi kohde kuin eteläpuoli saaresta.
asiallisesta ja melko tyhjentävästä info tällistä! Itse vierailimme Famagustassa joskus 90 luvun alussa nimenomaan kymppimatkojen järjestämällä matkalla. Matka jäi mieleen hyvän palvelun ja alhaisen hintatason vuoksi. Ilmatkin suosivat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 371812
- 50818
- 69786
- 108740
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!7661Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t33639Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27580Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti
2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.15559Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta
Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.141471- 51463