Pohjois-Kyproselle?

heksu

Tietääkö kukaan tehdäänkö pohjois-kyprokselle = Kyreniaan tai Famakustaan enää matkoja lainkaan?
Jos, niin kuka/mikä?

2

450

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kypros ensi kerran kauan si...

      Suomesta ei tehdä enää suoria matkoja Pohjois_Kyprokseen. Syynä on se, että Pohjois Kypros on julistautunut itsenäiseksi valtioksi, jonka on tunnustanut vain Turkki. Kymppimatkat aikoinaan kiersi näitä valtiollisia pykäliä tekemällä välilaskun Isatanbulissa, missä lento muutettiin sisäiseksi lennoksi Turkissa. Tietääkseni taitaa olla vain Britannia ja Saksa, jotka jollain lailla lentävät Ercanin kentälle pohjoisosaan ja on jopa lento-hotellipakettejakin. Helpommin ja halvemmalla voi pohjoisosassa lomailla ottamalla pelkkä lento Larnakaan ja sieltä servicetaxilla tai bussilla Nikosiaan ja vihreän linjan ylitys turkkilaiselle puolelle. Rajahan on eu:n ulkoraja joten passimuodollisuudet täytyy tehdä. Tosin rajamuodollisuudet ovat harvinaisen helpot, eikä mitään viisumeja tarvita. Raja on avoinna ympäri vuorokauden ja ylityspisteitä on Nikosiassa ja Famagustan suunnalla (aya napan suunnalla). Oleskeluun turkkilaisella puolella ei ole mitään rajoituksia ja erittäin edullisia hotelleja Kyreniasta ja Famagustasta löytyy netin hotellihauista. Kyrenian kaupungin lähistöltä löytyy sanosinpa melkein saaren parhaat rannat. Lisäksi Kyrenian kaupunki on melkeinpä parempi huvittelupaikka kuin aya napa. Ravintoloita, yökerhoja, cabareita löytyy vaikka kuinka paljon. Tosin suurin osa tänne huvitelemaan tulevista ovat Turkin turkkilaisia. Syynä se, että lainsäädäntö uhkapelin ym. suhteen on liberaalimpi kuin Turkissa. Hintataso on hiukan kalliimpi kuin Turkissa, mutta halvempi kuin Suomessa. Koska näin mtkuatettaessa joutuu ylittämään EU:n ulkoraja on syytä muistaa tullimuodollisuudet. Erikoisuutena on EUN tullimääräys mm. savukkeiden kohdalla, joita saa tuodas vain 80 kpl (4 askia). Joka tapauksessa paljon suositeltavampi kohde kuin eteläpuoli saaresta.

      • asiallisesta ja melko tyhjentävästä info tällistä! Itse vierailimme Famagustassa joskus 90 luvun alussa nimenomaan kymppimatkojen järjestämällä matkalla. Matka jäi mieleen hyvän palvelun ja alhaisen hintatason vuoksi. Ilmatkin suosivat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3260
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2842
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2666
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2618
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2496
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2335
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1793
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1737
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1610
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1466
    Aihe