Pitkäaikaisesta suhteesta

-adelee-

Kannattaako mielestänne jäädä pitkäaikaiseen suhteeseen, jos ei välttämättä näe, että suhde tulee kestämään "eliniän"? Rakastan häntä paljon, mutta ollaan sen verran erilaisia, että en tiedä onko tämä kuitenkaan pidemmän päälle kestävää.

13

1709

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mörökölli

Kyllä sen tietää jos haluaa, mutta ei tiedä jos ei halua.. Toisinsanoen jos noin vahvasti epäilet, niin luultavasti olet oikeassa. Se vielä sanottakoon, että ei se ruoho ole vihreämpää aidan toisella puolella! Ei ole helppoa löytää kumppania joka "aina" pysyisi rinnalla..

• holycow

tuli mieleen kysäistä, että ethän vaan suhtaudu suhteesen kuin pörssikursseihin tai muuhun myytävään ja ostettavaan?

NO TIETENKÄÄN et tuota tarkoittanut, vaikka hyötyjä ja haittoja miettisitkin! On vakavan pausen ja mietinnän paikka aina kun tuollasia alkaa mieleen tulla. Tärkeintä on pohtia asia täysin omista lähtökohdista! Ei toisen.

Mitä tarkoittaa tuo erilaisuus? Mitä se tarkoittaa sulle? Millä tavalla se on häiritsevä tai erottava asia? Miten se vaikuttaa tuohon kestävyyden käsitteeseen? Mitä tarkoitaa jääminen? Uhrauksia? Jos, niin millaisia uhrauksia muistaen kuitenkin sen tosiasian, että jokainen suhde tarvitsee myös kompromissejä. Suhde sinällään ei saa sitä olla.

Miksi mittasi kestävyyden suhteen on elinikä? Ei sellaista vakuutusta anna edes IF mistään parisuhteesta!

...nyt ei kun CSI-taskulamppu päälle ja tutkimusmateriaalia keräämään ja sen jälkeen kaikessa rauhassa analysoimaan!

• joojajuu

Sulla on sana hallussa ja hauskan tyylin alla asiaa.. Mukava näitä on lukea!

• hepulis

Kaikkihan tietää miten vakavasti pörssikursseihin suhtaudutaan. Ikuinen aihe pörssisivulla on osakkeisiin rakastuminen, millään ai hennoisi luopua, vaikka tapiolla ollaan ja rajusti. Sama se on naissuhteissakin, välillä ollaan pohjalla, mutta kun malttaan odottaa, lähteen kurssi taas nousuun. Se on rakkautta niin osakkeissa, kuin naisissakin. Välillä luetaan osavuosikatsauksia ja tarkastellaan tilannetta ja ellei konkurssi uhkaa pidetään mieluummin sama. Koska uuden etsiminen vaatii aikaa ja tarkkaa tutustumista kohteeseen ja suuri todennäköisyys on että tekee huonot kaupat.

• joojajuu

Jokin sinua nyt kovasti suhteessanne mietityttää. Valaisepa nyt vähän, että osaa ottaa edes jonkinlaista kantaa.
      Erilaisuus ei välttämättä ole pahasta, jos toinen toistaan kunnioittaa ja kehittää myös yhteisiä juttuja. Tavallaan siitä kannattaa lähteä, missä ollaan samanlaisia. Nauttii siitä, mitä on, eikä sure sitä, mitä ei ole.

• ohje_

Sanot rakastavasi häntä paljon. Siinä tapauksessa uskallat varmasti puhua hänen kanssaan näistä epäilyistäsi. Puhuminen saattaa jopa lähentää teitä ja yhteenkuulumisen tunne syventyä. Kumppanin kanssa on kyettävä jakamaan myös oma epävarmuus.

• -adelee-

Viisaita sanoja puhutte naiset :) Itsessään se epäilys tässä ehkä mieltäni kaivertaa eniten. Hän on toisenlaisessa elämäntilanteessa kuin minä ja haluaa vakiintua ja perustaa perhettä nopeammin kuin minä. Itse olen aika aktiivinen hulivili, kun hän taas arvostaa enemmän rauhallista lököilyä. Totuus kuitenkin on, etten halua olla päivääkään erossa! Paljonko niitä kompromisseja voikaan tehdä raukkauden eteen...?

• vaan sisältö
        -adelee- kirjoitti:

Viisaita sanoja puhutte naiset :) Itsessään se epäilys tässä ehkä mieltäni kaivertaa eniten. Hän on toisenlaisessa elämäntilanteessa kuin minä ja haluaa vakiintua ja perustaa perhettä nopeammin kuin minä. Itse olen aika aktiivinen hulivili, kun hän taas arvostaa enemmän rauhallista lököilyä. Totuus kuitenkin on, etten halua olla päivääkään erossa! Paljonko niitä kompromisseja voikaan tehdä raukkauden eteen...?

Suhteessa pitää aina tehdä niitä kompromisseja, mutta lienee hyvä määritellä niiden osalta omat rajat ja kunnioittaa toisen rajoja. Jos kompromissi tuntuu liian suurelta ja toinen ei omalta osaltaa jousta, niin sitten kannattaa miettiä mitä haluaa. Naisten kanssa saa tunnetusti tehdä rajattoman määrän kompromisseja jos vain haluaa ...;-)

• asiaan
        -adelee- kirjoitti:

Jos liikaa joutuu luopumaan minuudestaan niin se ei käy. Kompromisseja on tehtävä, mutta jos kovasti alkaa ahdistamaan jatkuvasti, niin se on merkki jostain. Kerran me täällä kai eletään, joten kannattaa elää oman näköinen elämä.

Muuten saattaa olla myöhemmin katkera, vihainen itselleen ja sille toiselle, ehkä jopa koko maailmalle.
        Ja siitä tulee monin tavoin rumaa jälkeä. Voi sairastua niin henkisesti kuin fyysisestikin.

Mutta tosiaan, jokaisen on ratkaistava itse nämä asiat. Kukaan toinen ei voi täysin tajuta millaista on toisen kengissä. Kannattaa pyrkiä olemaan aito ja rehellinen omissa tarpeissaan.
        Itse mietin näitä samoja asioita aiemmin ja yhäkin.

• annie42

Eikö erilaisuus ole rikkaus? Jos välittää ja rakastaa toista niin myös haluaa oppia häneltä. Ja törmäyskurssit kuuluvat parisuhteeseen ja ne myös kasvattavat. Parisuhteeseen vaaditaan mmolemminpuolinen halu yhdessäoloon. Yksipuolisesta suhteesta ei tule pitemmän päälle mitään.

• holycow

KYLLÄ! Erilaisuus on suuri rikkaus, mutta se pitää osata ensin jalostaa käyttökelpoiseksi ja kanavoida voimaksi - tajuta sen arvo oikealla tavalla.

Teoriassa tuo näyttää vallan mainiolta yhtälöltä ja hienolta kipaleelta, mutta kyllä toteuttaminen käytännössä vaatii kompromisseja, törmäyskursseja ja tahtotilankin tarkistelua... mutta jos on tahtoa löytyy tapakin!

Yksipuolisesta suhteesta ei tule mitään, olen samaa mieltä... siinä on kuitenkin hyvä muistaa, että osapuolia eli "syyllisiä" on silti kaksi!

Pohtia pitää myös että missä se tulppa oikeasti sijaitsee: vastaanottamisessa vai lähettämisessä, antennien puhdistus kuuluu suhteen säännöllisiin huoltotoimenpiteisiin...

• on...

jossain määrin rikkaus, eihän kukaan haluaisi täysin itsensä kaltaisen kopion kanssa seurustella. Mutta kyllä sitä erilaisuutta voi olla liikaakin. Jos ei arvot tai mitkään mielenkiinnonkohteet kohtaa, ja yhdessäolo perustuu esim. pelkälle fyysiselle vetovoimalle, ei suhteelle voi ennustaa kovin pitkää kestoa.
        Erilaisuutta ja samankaltaisuutta sopivassa suhteessa, siinä kai se on elinvoimaisen suhteen kaava.

• on... kirjoitti:

jossain määrin rikkaus, eihän kukaan haluaisi täysin itsensä kaltaisen kopion kanssa seurustella. Mutta kyllä sitä erilaisuutta voi olla liikaakin. Jos ei arvot tai mitkään mielenkiinnonkohteet kohtaa, ja yhdessäolo perustuu esim. pelkälle fyysiselle vetovoimalle, ei suhteelle voi ennustaa kovin pitkää kestoa.
        Erilaisuutta ja samankaltaisuutta sopivassa suhteessa, siinä kai se on elinvoimaisen suhteen kaava.

Se erilaisuus mihin ensin ihastuu toisessa, voi pidemmässä juoksussa koitua erottavaksi tekijäksi. Alkuhuumassa kun ei ole niin väliä omilla intresseillä, mennään ehkä toisen ehdoilla. Kun huuma pikkasen haihtuu eikä kaikki aika kulu enää yhdessä kiehnäten,niin ne eroavaisuudet korostuvat. Toinen haluaa katsoa urheilua tv:stä ja toinen ei voi sietää urheilua, saatikka koko tv:tä. Toinen haluaa ulos kävelemään, linnunlaulua kuuntelemaan ja haistelemaan kevään ruohoa, toisen mielestä ruoho on ruohoa ja samanlaista kaikkialla. Mutta jos on ihastunut johonkin, vaikkakin itseään erilaiseen ihmiseen(ja tunne on molemminpuolinen) niin totta helvata kannattaa katsoa mihin se johtaa. Eihän sitä tiedä vaikka tv:stä löytyisi jotain yhdessä katsottavaa ja se kevätruoho sittenkin näyttää erilaiselta...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4170
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3919
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      33
      3416
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2723
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2679
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2502
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      1974
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      7
      1117
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      144
      1092
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      986
    Aihe