Veden pinnassa

HTZA

leikkivä, laskevan auringon säde, sai minut, Tonavan rannalla, toissapäivänä, koti-ikävään.
Miten te jaksatte, te jotka työ on vienyt pois koti- joen/järven/suon/tunturin/vuoren rannalta? Vuosikausiksi.

123

3932

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vieraassa läänissä

on tietenkin kuin kalalla kuivalla maalla.

• oli nähty

Myllypuron ostarilla. Vantaa on lähin joki ja pysyy Vantaanjokena.

• HTZA

Porvoonjoen kanssa lähimpiä virtoja.
        Mutta joen ranta on "kotipesäni".

• kyllä htza

oli pustalla, mutta primas ei soittanut toivottuja, jolloin htza pissasi viuluun.
      Selkkausten välttämiseksi tuotiin konsulikyydillä kotiin.

• HTZA

ei koskaan loukkaa soittimia.
        Basisteja vain.
        Ne ei huomaa pissaa jos se on lämmintä.
        Laivan keulaputkassa oli hyvä olla.
        Ja taksiinkin ihan saateltiin, tosin näyttivät ohjaavan muitakin.

• Anskuliini

kun kotiseudulla on rakkaita läheisiä on se toinen kotipaikka.
      Olen ostanut kotiseudulta lomaosakkeen ja tulin justiin kotiin viikon lomalta.
      Koko viikko oli ystäviä saunomassa ja kävimme testaamassa parketin liukkauttakin keskiviikon naistentansseissa.

• HTZA

minkälaiset ovat tanssikenkäsi?
        Hyvä että muistat kotipuolesi ystäviä.

• Anskuliini
        HTZA kirjoitti:

minkälaiset ovat tanssikenkäsi?
        Hyvä että muistat kotipuolesi ystäviä.

ovat, kun pitää lähteä tuntemattomia hakemaan.
        Olis mukava olla tuttu viejä, vikisisin.

• HTZA
        Anskuliini kirjoitti:

ovat, kun pitää lähteä tuntemattomia hakemaan.
        Olis mukava olla tuttu viejä, vikisisin.

lämpöiset säteet valaisevat kasvoni jossain kadunkulmasa, missä kohtaamme.
        Siitä tunnistat minut.
        Ja ennen kun huomaatkaan olet kuin Imelda Marcos, kaapit täynnä kuluneita kenkiä joista et raaski luopua muistojen vuoksi.
        Ja vintillä kymmeniä kellohameita joissa on helma pahasti rispaantunut.

• Neiti Saamaton
        HTZA kirjoitti:

Siitä tunnistat minut.
        Ja ennen kun huomaatkaan olet kuin Imelda Marcos, kaapit täynnä kuluneita kenkiä joista et raaski luopua muistojen vuoksi.

Flirttailet aivan kuin minun ex:ni,
        jokaisen kellohameen kanssa...

• HTZA
        Neiti Saamaton kirjoitti:

Flirttailet aivan kuin minun ex:ni,
        jokaisen kellohameen kanssa...

Siivoamani kynttilän tali joka kengissäni kulkeutuu, kertoo monta tarinaa.
        Harvaan jää tunnistettava korkokengän kantalapun jälki.
        Sitä harmittelee aina joskus.
        Moni Tuhkimo jää jälkeen.
        Ja vievät aina kellohameen mukanaan, jos se on ehjä. Minä laitan ne sitten revittyjen kalsarieni kanssa roskiin!
        :)
        ;)

• Neiti Saamaton
        HTZA kirjoitti:

Siivoamani kynttilän tali joka kengissäni kulkeutuu, kertoo monta tarinaa.
        Harvaan jää tunnistettava korkokengän kantalapun jälki.
        Sitä harmittelee aina joskus.
        Moni Tuhkimo jää jälkeen.
        Ja vievät aina kellohameen mukanaan, jos se on ehjä. Minä laitan ne sitten revittyjen kalsarieni kanssa roskiin!
        ;)

Taidat olla aika boheemi. Kyllä sinä voisit sentään ommella repimäsi kellohameen ja palauttaa sen omistajalleen ehjänä.

• HTZA

Taidat olla aika boheemi. Kyllä sinä voisit sentään ommella repimäsi kellohameen ja palauttaa sen omistajalleen ehjänä.

en minä kertonut, montako kertaa olen kalsarit roskiin laittanut.
        Mutta sen voin paljastaa että useammat kalsarit kuin mekot.
        Minulla on nyt, sattuneesta syystä, kotona ompelukone. Ja pitsinnypläysvehkeet.
        Nypläysjuttu on vuosisadan alusta, kone aika uusi.
        Luulenpa että minusta tulee vieläkin suositumpi.

• Neiti Saamaton
        HTZA kirjoitti:

en minä kertonut, montako kertaa olen kalsarit roskiin laittanut.
        Mutta sen voin paljastaa että useammat kalsarit kuin mekot.
        Minulla on nyt, sattuneesta syystä, kotona ompelukone. Ja pitsinnypläysvehkeet.
        Nypläysjuttu on vuosisadan alusta, kone aika uusi.
        Luulenpa että minusta tulee vieläkin suositumpi.

Hetken jo kuvittelin, että olet ex:ni, mutta tuo kalsaripaljastuksesi vei luuloltani pohjan, koska ex:ni ei vaihtanut kalsareitaan. Hän laittoi ne iltaisin ulos tuulettumaan ja veti aamulla jalkaansa.

• HTZA

Hetken jo kuvittelin, että olet ex:ni, mutta tuo kalsaripaljastuksesi vei luuloltani pohjan, koska ex:ni ei vaihtanut kalsareitaan. Hän laittoi ne iltaisin ulos tuulettumaan ja veti aamulla jalkaansa.

olla onneton mies.
        Yleensä riisuja vie ne tuulettumaan.
        Tai pesukoneeseen.
        Tai tyynyliinansa väliin.

• HTZA
        HTZA kirjoitti:

olla onneton mies.
        Yleensä riisuja vie ne tuulettumaan.
        Tai pesukoneeseen.
        Tai tyynyliinansa väliin.

niin en minä niitä vaihtanut, minut pakotettiin siihen, rakennekynsillä.

• Neiti Saamaton
        HTZA kirjoitti:

niin en minä niitä vaihtanut, minut pakotettiin siihen, rakennekynsillä.

...koskenut niihin pinseteilläkään. No, olihan hänessä hyviäkin puolia; ettei minun tarvinnut passata häntä. Löysi - ilmeisesti hajun perusteella - aamuisin vaatteensa ja pesi ne omassa pesukoneessaan, mutta ei minun pyykkini seassa.

Minä en voi käyttää rakennekynsiä, koska valtaosa vaatteistani vaatii käsinpesun.

• HTZA

...koskenut niihin pinseteilläkään. No, olihan hänessä hyviäkin puolia; ettei minun tarvinnut passata häntä. Löysi - ilmeisesti hajun perusteella - aamuisin vaatteensa ja pesi ne omassa pesukoneessaan, mutta ei minun pyykkini seassa.

Minä en voi käyttää rakennekynsiä, koska valtaosa vaatteistani vaatii käsinpesun.

Ihan selvästi ei kyse ole ensirakkaudesta, eikä ihan toisestakaan...
        Ja jos yhteiselämä on taaksejäänyttä elämää voi rakennekynnet laittaa myös harsoasuja ja pieniDenimisiä sukkahousujakin varten.
        Mutta muista että jos kutisee niin niillä ei voi raapia.

• Neiti Saamaton
        HTZA kirjoitti:

Ihan selvästi ei kyse ole ensirakkaudesta, eikä ihan toisestakaan...
        Ja jos yhteiselämä on taaksejäänyttä elämää voi rakennekynnet laittaa myös harsoasuja ja pieniDenimisiä sukkahousujakin varten.
        Mutta muista että jos kutisee niin niillä ei voi raapia.

koska pidän hyvää huolta intiimihygieniastani. Arvasit oikein, kyse ei ollut ensimmäisestä rakkaudesta eikä toisestakaan vaan kolmannesta. Sananlaskujen paikkansapitämättömyys on siis todettu empiirisin menetelmin.

• Anskuliini
        HTZA kirjoitti:

Siitä tunnistat minut.

on elämänsuola, pienin annoksin päivittäin, pitää verenpaineen kohdillaan. :)
        Odotan näkeväni valaistuneen. ;)

• HTZA

koska pidän hyvää huolta intiimihygieniastani. Arvasit oikein, kyse ei ollut ensimmäisestä rakkaudesta eikä toisestakaan vaan kolmannesta. Sananlaskujen paikkansapitämättömyys on siis todettu empiirisin menetelmin.

olet aina puhdas.
        Mutta on minua huudettu saunaankin rapsuttamaan.
        En tosin mennyt koska siellä ei saa rapsuttaa muulla kun vihdalla.
        Suomalainen ehdottomuus. Toivottavasti sitä vielä noudatetaan. Minä noudatan. Kerran olen pukuhuoneessa... tai no olkoon, jalat olisi neito kyllä voinut kuivata istualtaankin.
        Ja niin isoa pyyhettä ei hänellä ollut, eikä kai muuallakaan.

Ja vielä, arvaus? no ei todellakaan, minä luen tyttöjä kuin avointa kirjaa.

• Neiti Saamaton
        HTZA kirjoitti:

olet aina puhdas.
        Suomalainen ehdottomuus. Toivottavasti sitä vielä noudatetaan. Minä noudatan. Kerran olen pukuhuoneessa... tai no olkoon, jalat olisi neito kyllä voinut kuivata istualtaankin.

Vieläkö olet vapaa...? Ihan vain mielenkiinnosta kysyin, en siksi, että olisin utelias tai asia minua mitenkään erityisen paljon kiinnostaisi - jos ollenkaan, mutta kuitenkin...

• Neiti Saamaton
        HTZA kirjoitti:

olet aina puhdas.

myös, koska en ole käyttänyt sitä.

• HTZA
        Anskuliini kirjoitti:

on elämänsuola, pienin annoksin päivittäin, pitää verenpaineen kohdillaan. :)
        Odotan näkeväni valaistuneen. ;)

Light my fire, by the shine of your eyes, and with the help of the sun.

• HTZA

Vieläkö olet vapaa...? Ihan vain mielenkiinnosta kysyin, en siksi, että olisin utelias tai asia minua mitenkään erityisen paljon kiinnostaisi - jos ollenkaan, mutta kuitenkin...

minä olen ollut jo 5,5 vuotta.
        Eikä minuakaan, silleen, kiinosta...
        Olen vaan ostanut pari pilleriä, ettei ne menisi hukkaan, tuli mieleeni.
        Mutta eipä niitä, kai, aina tarvita. Hellä kitaransoitto ja laulu, suoraan korvaan saattaisi toimia?
        Ja älykkäät, suloiset, kommentit ihanaan lörpöttelyysi?

• Minä olisin
        HTZA kirjoitti:

minä olen ollut jo 5,5 vuotta.
        Eikä minuakaan, silleen, kiinosta...
        Olen vaan ostanut pari pilleriä, ettei ne menisi hukkaan, tuli mieleeni.
        Mutta eipä niitä, kai, aina tarvita. Hellä kitaransoitto ja laulu, suoraan korvaan saattaisi toimia?
        Ja älykkäät, suloiset, kommentit ihanaan lörpöttelyysi?

halunnut soittaa kitaraa sinulle ja laulaa, ja kuunnella ihania lemmenlurituksiasi.

Älä turhaan häpeile. Tuo virkkuukoukku mukanasi niin ehkä se löytyy...

• HTZA

myös, koska en ole käyttänyt sitä.

hilseen ja siksi otankin uunimakkarat uunista.
        HK-sininen ja SF-Emmental.

• en syö
        HTZA kirjoitti:

hilseen ja siksi otankin uunimakkarat uunista.
        HK-sininen ja SF-Emmental.

makkaraa enkä saunomassa.

Niin, tarkoitin, että omatuntoni on puhdas, koska en ole joutunut tilanteisiin, jossa olisin joutunut likaamaan ajatuksiani.

• Pirre*

melkein 20 vuotta niin ettei ikkunasta näkynyt vettä, - no eihän sitä tietenkään talvella huomaa, mutta kesällä se auringonkilo veden pinnasta..on siinä jottai.

• HTZA

vedota johonkin Päätalon "Välkkeeseen".
        Mutta totta se on. Lapsen ja puoliaikuisen näkymä ikkunasta aamulla jää sieluun.

• vilpitön N

ja aina sinne muutenkin halajan,katsomaan vanhoja vanhempiani.

Juuret on syvällä kuin vanhalla kuusella niissä maisemissa,tuskin koskaan opinkaan kaupunkilaiseksi.
      Vain nuoruus koettiin siellä,maailma kutsui,olisimpa jäänyt...

• Joyless

Saimaan voittanutta, rehevä luonto ympärille, ihania kallioita käppyrämäntyineen, saaria ja piilokareja tiheässä. Kauneutta, kauneutta, leppeitä tuulia ja kauniita auringonnousuja ja laskuja.

Päijänne, kylmä, hyinen ja julma ;))

• HTZA

sitä tullut mainittua Päijännekin.
        Tuttu kalavesi.
        Vaan ei se "kotivesi" ole, ei ihan lähelläkään.
        Nyt kun "Dostojevskin" jälkeläiset valtaavat Saimaan jää sentään yksi järvi puolustamaan Suomalaisia.
        Ja kylmä, hyinen Päijänne on ympäröity vielä käppyrimmillä oksilla. Mutta vahvoilla.

• Joyless
        HTZA kirjoitti:

sitä tullut mainittua Päijännekin.
        Tuttu kalavesi.
        Vaan ei se "kotivesi" ole, ei ihan lähelläkään.
        Nyt kun "Dostojevskin" jälkeläiset valtaavat Saimaan jää sentään yksi järvi puolustamaan Suomalaisia.
        Ja kylmä, hyinen Päijänne on ympäröity vielä käppyrimmillä oksilla. Mutta vahvoilla.

isukilta vietiin laatokka ja Miulta Saimaa. Pitäisi varmaan vaeltaa Inariin.

• HTZA
        Joyless kirjoitti:

isukilta vietiin laatokka ja Miulta Saimaa. Pitäisi varmaan vaeltaa Inariin.

Päijänteelle.
        Ka raotoa rajalla laitamme.
        Sie ja Mie.

• Neiti Keväthelma
        HTZA kirjoitti:

Päijänteelle.
        Sie ja Mie.

... kun olen täällä jo Päijänteen rannalla...

• HTZA
        Neiti Keväthelma kirjoitti:

... kun olen täällä jo Päijänteen rannalla...

enhän minä tienyt sinusta!
        Kesä lähenee, ja vaikka sieltä kuoli viimeinenkin pois niin tulen sinne vielä kerran.
        Istu pallille ja jää odottamaan peloissasi.
        MIES ottaa sinuun yhteyttä.

• Joyless
        HTZA kirjoitti:

Päijänteelle.
        Sie ja Mie.

Päijänne loiskuaa kilometrin päässä, on joskus ollut lähempänäkin. Oravasaaressa Kinkomaata ja Säykkiä vastapäätä alkaa olla jo melko hyvät järvifibat ja varmaan Luhanka ja Sysmä olisivat jo jotain todella must tunnelmaista. Sielläi ei vielä tuoksahtela Heinolan pikku pölähdykset.

• Joyless

kotiseudun kaipuu on enemmän sitä samaistumista sisäiseen maisemaan ja luonnon paikalliseen monimuotoisuuteen. Samoihin tunnelmiin kuin Saimaan rannoilla pääsen lähellä MeriPoria. Siellä käyn tankkaamassa luontosieluni nälän.

• VanhaVakkari

varrella olen muuttanut muutamia kertoja ja asunut useilla paikkakunnilla. Entisiä asuinsijoja on mukava käydä katsomassa, todetakseen vain sen tosiasian, että maisemat muuttuvat ja tutut entiset konnut katoavat. Se riittää, ei niihin koti-ikävää tunne.
      Kai muuttaminen aiheuttaa jonkinlaista kiertolaisuutta, mutta sanotaan nyt kliseenomaisesti että paikka on kai siellä, missä sydän on :)

• HTZA

juot kahvia ja katsot ulos ikkunasta.
        Oletko Kotona? Ihan oikeasti?
        Vai asutko vaan jossakin.

• Sortavala poikaa

karjalaa ku pääsis,siel ei satanatkaa koskaa,a millo sato,nii lämmint vettä sato,kassoha sie sellane paikka se.

• HTZA

jotta Jumala on olemas, ja hää kyl korjaa satonsa ja tekonsa.
        Sinne rannoil siekii saat vielä käyä,
        Uso sie! Mie en haasta haikaroi...

• KunnonNainen55

Katselin minäkin Tonavan virtaa viime sunnuntaista torstaihin ja olisin vieläkin jäänyt sinne auringon paisteeseen ja lämpeneviin päiviin.
      Minulla ei ns. ole kotiseutua missään, olen sen verran monesti muuttanut. Koti on siellä missä minäkin olen. Ehkä taas 2-5 vuoden kuluttua muutan asuinpaikkaa.

• HTZA

Ostahan pullo hyvää, yli kakskymppiä, valkoviiniä.
        Sulje radiot ja telkkarit ja tietokoneet.
        Laita sohvalle pari pehmeää ja paksua tyynyä, ota shaali harteillesi, avaa valkkari ja kaada lasiin.
        Ja mieti elämääsi, alusta alkaen.
        Kun saat kyyneleet loppumaan niin kirjoita tänne takaisin.

• KunnonNainen55
        HTZA kirjoitti:

Ostahan pullo hyvää, yli kakskymppiä, valkoviiniä.
        Sulje radiot ja telkkarit ja tietokoneet.
        Laita sohvalle pari pehmeää ja paksua tyynyä, ota shaali harteillesi, avaa valkkari ja kaada lasiin.
        Ja mieti elämääsi, alusta alkaen.
        Kun saat kyyneleet loppumaan niin kirjoita tänne takaisin.

Minuako et usko. Vai mitä et usko sanoissani?

Pullo valkoviiniä ei saa minua itkemään, kun ei itketä nyt muutenkaan. Ei shaalin kanssa eikä ilman.

• HTZA
        KunnonNainen55 kirjoitti:

Minuako et usko. Vai mitä et usko sanoissani?

Pullo valkoviiniä ei saa minua itkemään, kun ei itketä nyt muutenkaan. Ei shaalin kanssa eikä ilman.

minun on mahdotonta ajatella ihmistä joka on unohtanut kaiken lapsuudestaan.
        Jos syynä on "ulkopuolinen sijoitus" tai muu perheen särkyminen, pyydän anteeksi.

• KunnonNainen55
        HTZA kirjoitti:

minun on mahdotonta ajatella ihmistä joka on unohtanut kaiken lapsuudestaan.
        Jos syynä on "ulkopuolinen sijoitus" tai muu perheen särkyminen, pyydän anteeksi.

En ole unohtanut, en vain tunne ikävää. Kun ei ole mitään ikävöitävää.
        Kts. ketjun alempi viestini.

• tammikuun likka

..kaikille :)

Vuosi sitten näihin samoihin aikoihin jouduin "syystä" käymään lapsuuteni ja nuoruuteni kunnassa. Matkaa ei ole kuin 50 km, kuitenkin tuntuu kuin oisi aivan toisenalainen maailma siellää muualla, verrattuna tähän aikuisuuteni kasvunpaikkaan.
      Matkaa tein linja-autolla ja keväinen päivä oli kaunis. Matkatessa katselin nuoruuteni asuinsijaa, koulua ja kaikkea sitä, missä nuoruuden polkuja tallasimme ensi-ihastumisineen.
      Sisimmässäni tunsin ikävää menneeseen aikaan ja ajattelin "täällä minä asun eläkeellä ollessani, miten ihana paikka tämä edelleenkin on".
      Kotiinpäin tullessa mieli oli edelleen hyvin herkistynyt kaikeen siihen näkemääni ja muistot olivat vahvasti tunnetilassani. Oma nykyinen asuinkuntani vaikutti siinä kohtaa hyvin harmaalta ja ankealta.
      Tampereelle päästyäni vaihdoin linja-autoa kotiinpäin. Matkan edetessä se harmaa ankeus hävisi ja olin onnellinen, "täällä on minun kotini ja täällä elän elämäni loppuun asti".

Miten ihmeessä nämä kaksi eri paikkaa saivatkin mielen muuttumaan niin nopeasti.
      No, edellinen oli paikka, jossa elin onnellista nuoruutta ja muistot pulpahtivat esille. Tämä nykyinen paikka on se, missä olen myös elänyt onnellista aikuisuutta, lapset syntyneet täällä ja nyt elän tyytyväistä elämää.

Vuosikausia, 35 vuotta pois olleena lapsuuteni maisemista, toki sinne kaipaa ja pääseehän siellä käymään vaikka vierailulla nuoruuden ystävän luona :)

• HTZA

tarina, mielestäni.
        Miksi jotkut peittävät suruaan puhumalla pehmoisia?
        Ei mua kiinnosta se vanha mörskä, siellä on ne samat naamat, paska koulu, paska kaverit jne.

• kulkee ajatuksemme,nykyinen paikka on koti ,pysyvästi.
        Entisessä kotikylässä on kiva käydä,mutta ihmiset ja siellä olevat asiat on vieraita.
        Ensi kuulumisten jälkeen asiat ja puheen aiheet on hakusessa,liikaa aikaa on mennyt,ei saa otetta kultaisesta nuoruudesta.

• NeitiKeväthelma jostakin...

Minä tosin vein nostalgian tunteeni pidemmälle kuin sinä eli muutin niihin maisemiin, josta oli ollut pois melkein 30 vuotta. Luulin naiivisti, että kaikki olisi ennallaan. Kun olin saanut muuttokuorman purettua, tavarat järjesteltyä... siihen meni muutama päivä tai ehkä viikko tai yli.

Pilasin kaikki ne kauniit muistot tulemalla siihen paikkaan, jota luulin edelleen lintukodokseni. Olen täällä yhä, mutta ilman niitä muistoja. Nekin ovat kadonneet kun olen läsnä todistamassa jokaisen vanhan rakennuksen purkamista, jokaisen lapsuuden maiseman puun kaatamista...

• tammikuun likka
        HTZA kirjoitti:

tarina, mielestäni.
        Miksi jotkut peittävät suruaan puhumalla pehmoisia?
        Ei mua kiinnosta se vanha mörskä, siellä on ne samat naamat, paska koulu, paska kaverit jne.

..pehmosilla?

Nojaa - paska koulu - ehkä jollekin, mä tykkäsin koulun käynnistä. No entäs kaverit, hyvät ystävät jäivät ja ovat edelleenkin sitä, eli kaksi nuoruuden likkakaveria. No sitten se vanha mökki, jossa asuimme urkutehtaan kupeessa, siinä kohtaa on nykyään (muistaakseni) parkkipaikka :)

Et tainnut ihan just mulle tota tarkottaa, vastasin, puolustin "jotakin" :)
        Jotenkin ajattelen, että ne paikat ja ihmiset ja se tylsä koulukin, edustaa sitä aikaa, jolloin me lapset/nuoret olimme elämämme alussa ja unelmoimme tulevasta ajasta, siitä hyvästä ja nimenomaan hyvästä, mitä elämä meille itse kullekin "toisi". Eikö vaan.

• tammikuun likka
        NeitiKeväthelma jostakin... kirjoitti:

Minä tosin vein nostalgian tunteeni pidemmälle kuin sinä eli muutin niihin maisemiin, josta oli ollut pois melkein 30 vuotta. Luulin naiivisti, että kaikki olisi ennallaan. Kun olin saanut muuttokuorman purettua, tavarat järjesteltyä... siihen meni muutama päivä tai ehkä viikko tai yli.

Pilasin kaikki ne kauniit muistot tulemalla siihen paikkaan, jota luulin edelleen lintukodokseni. Olen täällä yhä, mutta ilman niitä muistoja. Nekin ovat kadonneet kun olen läsnä todistamassa jokaisen vanhan rakennuksen purkamista, jokaisen lapsuuden maiseman puun kaatamista...

samoin on tuo lapsuuteni kunta muuttunut aivan valtavasti. Ne pellotkin, joissa hiihdin nuoruudessani, ovat kokonaan rakennettu täyteen mitä hienompia taloja. Ja nyt se koulu, jossa viihdyin ja tykkäsin käydä koulua, puretaan ja tilalle rakennetaan kerrostaloja.
        Sinä joudut tavallaan tekemään surutyötä tuon muutoksen kanssa.

• HTZA
        tammikuun likka kirjoitti:

..pehmosilla?

Nojaa - paska koulu - ehkä jollekin, mä tykkäsin koulun käynnistä. No entäs kaverit, hyvät ystävät jäivät ja ovat edelleenkin sitä, eli kaksi nuoruuden likkakaveria. No sitten se vanha mökki, jossa asuimme urkutehtaan kupeessa, siinä kohtaa on nykyään (muistaakseni) parkkipaikka :)

Et tainnut ihan just mulle tota tarkottaa, vastasin, puolustin "jotakin" :)
        Jotenkin ajattelen, että ne paikat ja ihmiset ja se tylsä koulukin, edustaa sitä aikaa, jolloin me lapset/nuoret olimme elämämme alussa ja unelmoimme tulevasta ajasta, siitä hyvästä ja nimenomaan hyvästä, mitä elämä meille itse kullekin "toisi". Eikö vaan.

ajattelen. Vaikka ei enää ole syytä sinne mennä niin ajelen joskus ohi ja joskus pysähdyn ja istahdan "parille paikalle" missä on muistoja.
        Nykylapset kun vaeltelevat ympäri maailmaa unohtavat nopeasti ja paljon.
        Ehkä hyvä niin, maailma muuttuu.
        Olet oikeasa.

• tammikuun likka
        koti-kiusattu kirjoitti:

kulkee ajatuksemme,nykyinen paikka on koti ,pysyvästi.
        Entisessä kotikylässä on kiva käydä,mutta ihmiset ja siellä olevat asiat on vieraita.
        Ensi kuulumisten jälkeen asiat ja puheen aiheet on hakusessa,liikaa aikaa on mennyt,ei saa otetta kultaisesta nuoruudesta.

Siellä missä koti on ja lapset syntyneet, siellä se kotipaikka on, jos elämä ei kovin heittele myöhemmin.

• Neiti Keväthelma
        tammikuun likka kirjoitti:

samoin on tuo lapsuuteni kunta muuttunut aivan valtavasti. Ne pellotkin, joissa hiihdin nuoruudessani, ovat kokonaan rakennettu täyteen mitä hienompia taloja. Ja nyt se koulu, jossa viihdyin ja tykkäsin käydä koulua, puretaan ja tilalle rakennetaan kerrostaloja.
        Sinä joudut tavallaan tekemään surutyötä tuon muutoksen kanssa.

Se viimeinenkin kaunis talo, johon lapsuuteni pysähtyneisyyden tila kulminoitui, vanha taitekattoinen purettiin ja tilalle rakennetaan rivitaloja. Se pelto ja yhteislaidun, jossa lapsena leikittiin intiaania ja cowboyta on yhtenäistä rivitaloketjua.

Mitä minä täältä enää kaipaan kun kaikki lapsuuteni ystävät ovat muuttaneet töiden perässä pois? Hautausmaalla kävellessäni "tapaan" enemmän tuttuja kuin kylänraitilla.

Jokainen ihminen, jonka joskus olen tuntenut vie kuollessana myös palan hautaansa minun henkilöhistoriastani. Haikeaa...

Ei tämä ole sama paikka ollenkaan.

• tammikuun likka
        Neiti Keväthelma kirjoitti:

Se viimeinenkin kaunis talo, johon lapsuuteni pysähtyneisyyden tila kulminoitui, vanha taitekattoinen purettiin ja tilalle rakennetaan rivitaloja. Se pelto ja yhteislaidun, jossa lapsena leikittiin intiaania ja cowboyta on yhtenäistä rivitaloketjua.

Mitä minä täältä enää kaipaan kun kaikki lapsuuteni ystävät ovat muuttaneet töiden perässä pois? Hautausmaalla kävellessäni "tapaan" enemmän tuttuja kuin kylänraitilla.

Jokainen ihminen, jonka joskus olen tuntenut vie kuollessana myös palan hautaansa minun henkilöhistoriastani. Haikeaa...

Ei tämä ole sama paikka ollenkaan.

Nyt, kun olet sinne muuttanut, on uuden ajan aika siellä lapsuutesi mailla. Tästäkin ajasta tulee muutaman vuoden päästä hyvä aika, toisenlainen, kuin mitä alunperin olit ajatellut. Lapsuuden ja nuoruuden mustot jäävät osaksi sinua eivätkä mihinkään katoa :)

• tammikuun likka
        HTZA kirjoitti:

ajattelen. Vaikka ei enää ole syytä sinne mennä niin ajelen joskus ohi ja joskus pysähdyn ja istahdan "parille paikalle" missä on muistoja.
        Nykylapset kun vaeltelevat ympäri maailmaa unohtavat nopeasti ja paljon.
        Ehkä hyvä niin, maailma muuttuu.
        Olet oikeasa.

..sitten, kun istahtaa, tulee se haikeus menneeseen, jota ei takasin saa. Aika kultaa muistot :)

• henrii

Ilmarisen hauta on tarinan mukaan syntynyt, kun Sammon takoja Seppo Ilmarinen kehotti Ilma-Isto jättiläistä kaivamaan kanavan, jotta vedet kääntyisivät virtaamaan pohjoisesta etelään. Jättiläisen lapion katkettua kanavan kaivuutyö jäi ikuisiksi ajoiksi kesken. Uskomuksen mukaan myös Suomen hinta on haudattuna Ilmarisen hautaan. Aarretta ovatkin etsineet useat sukupolvet.

• KunnonNainen55

Näinhän se on, jos synnyinseudulla on asunut 18 vuotta, eli kuten minä, muuttanut sieltä pois vuonna 1971. Isä ja äiti ovat kuolleet jo kauan sitten, kotitalo jo äidin jäätyä leskeksi myytiin pois. Sukulaisiin pitkän välimatkan takia on yhteys höltynyt. En oikeastaan ymmärrä, miksi sinne kaipaisin.

Seuraavat 18 vuotta eri osoitteissa Helsingissä.. ei mitään kaipausta enää sinne.

Noin 15 vuotta maaseudulla ex-miehen kanssa... ei kaipuuta sinnekään.

Nyt muutama vuosi pientaloalueella, kunnes nuoren koulut on käyty.

Sitten olenkin jo eläkeiässä ja voin suunnata taas minne haluan.

• henrii

Näinhän se on, jos synnyinseudulla on asunut 18 vuotta, eli kuten minä, muuttanut sieltä pois vuonna 1971. Isä ja äiti ovat kuolleet jo kauan sitten, kotitalo jo äidin jäätyä leskeksi myytiin pois. Sukulaisiin pitkän välimatkan takia on yhteys höltynyt. En oikeastaan ymmärrä, miksi sinne kaipaisin.

Seuraavat 18 vuotta eri osoitteissa Helsingissä.. ei mitään kaipausta enää sinne.

Noin 15 vuotta maaseudulla ex-miehen kanssa... ei kaipuuta sinnekään.

Nyt muutama vuosi pientaloalueella, kunnes nuoren koulut on käyty.

Sitten olenkin jo eläkeiässä ja voin suunnata taas minne haluan.

ei se mitään, mullkin menee viestit joskus väärään osoiteeseen.

• HTZA

osa ihmisistä ymmärtänyt kohtalonsa.
        Karjalan mantujen Ilmarinen on vahva osa Suomalaisuutta.
        Toivotan sinulle onnea. Nuorempana, ja vähän vieläkin, uskon Erich von Dänekeniin ja J.R.R.Tolkieniin.
        Kukapa noista voi varmaa sanoa.

• kertonut täällä

ettet osaa lässyttää niin kun noita kirjoituksiasi lukee niin tuleepa tahtomattaankin lässyttäjän kuva mieleen.

• en voi olla...

• KunnonNainen55

• HTZA
        en voi olla... kirjoitti:

...lukematta tekstejä. Melkein kaikki muut voin sivuuttaa, mutta HTZA "pysäyttää" minut aina. Empaattinen ihminen ja realisti samassa paketissa minun mielestäni ainakin.

etten kirjoittajaa rakastaisi.
        Joitakin halaisin, joitakin vähän enemmän,(185cm. 100 kg.)
        Mutta suoisia kaikki tyynni.

• HTZA

Taas tämä loppukeskustelu meni ohi?

viestiin jossa toivottiin munulta empaattista aloitusta.
        Ja sen minä tein.
        Eikö olekin ylenpalttisen empaattista?

• henrii

...lukematta tekstejä. Melkein kaikki muut voin sivuuttaa, mutta HTZA "pysäyttää" minut aina. Empaattinen ihminen ja realisti samassa paketissa minun mielestäni ainakin.

keskustelijasta, ja kekustelun tasosta. Miksi ei alioletusta keskustelusta.

• KunnonNainen55
        HTZA kirjoitti:

viestiin jossa toivottiin munulta empaattista aloitusta.
        Ja sen minä tein.
        Eikö olekin ylenpalttisen empaattista?

Ylen empaattista, nyt voisi ihan sympatiasta se itkukin tulla ilman tykötarpeita!

• HTZA

Ylen empaattista, nyt voisi ihan sympatiasta se itkukin tulla ilman tykötarpeita!

fiksu ja viisas mies.

• jännittyneenä

minkä mekkalan mies milloinkin saa aikaseks!

Ja mua naurattaa,se kuhina,kuin ampiaispesää olisi härnätty.Hyvä mies,suorat vastaukset,vaik purevia onkin ja kutkuttavia,ja luulempa että HTZA:n rinnassa on kuitenkin lämmin ja vähän ujo sydän...
        Räyhäävä,mutrusuu,pikkupoika-joka kaipaisi lämmintä syliä,kunnon halausta ja pään silittämistä,olenko väärässä?

• HTZA
        henrii kirjoitti:

keskustelijasta, ja kekustelun tasosta. Miksi ei alioletusta keskustelusta.

keskustelun tasosta.
        Ei monikaan halua lässyttää turhaan.
        Tai siis.. ei ainakaan kaikki mutta poikkeuksiakin on havaittu.

• HTZA
        jännittyneenä kirjoitti:

minkä mekkalan mies milloinkin saa aikaseks!

Ja mua naurattaa,se kuhina,kuin ampiaispesää olisi härnätty.Hyvä mies,suorat vastaukset,vaik purevia onkin ja kutkuttavia,ja luulempa että HTZA:n rinnassa on kuitenkin lämmin ja vähän ujo sydän...
        Räyhäävä,mutrusuu,pikkupoika-joka kaipaisi lämmintä syliä,kunnon halausta ja pään silittämistä,olenko väärässä?

parikin kertaa viikossa, ei tosin joka viikko, saan tuota käsittelyä.
        Ja aina ujo sydämeni lämpenee. Vaikka se vuosien varrella onkin käynyt tylsäksi.
        Mistä löytäisin kiukkuisen vanhanpiian? Sellaisen joka ei koskaan ole "saanut"? Ja joka pelkää saavansa vaikka toivookin sitä?
        Sellaisen, toisen maailmansodan: "Spitfiren?"

• Neiti Saamaton
        HTZA kirjoitti:

parikin kertaa viikossa, ei tosin joka viikko, saan tuota käsittelyä.
        Ja aina ujo sydämeni lämpenee. Vaikka se vuosien varrella onkin käynyt tylsäksi.
        Mistä löytäisin kiukkuisen vanhanpiian? Sellaisen joka ei koskaan ole "saanut"? Ja joka pelkää saavansa vaikka toivookin sitä?
        Sellaisen, toisen maailmansodan: "Spitfiren?"

...!

• HTZA

...!

vertaukseni pilasi aika paljon.
        Jos sinä tunnet termin "Spitfire" taidat olla ihan liian vanha vanhapiika...

• Neiti Saamaton
        HTZA kirjoitti:

vertaukseni pilasi aika paljon.
        Jos sinä tunnet termin "Spitfire" taidat olla ihan liian vanha vanhapiika...

Minä tunnen termin "Spitfire" Jefferson Airplanen pitkäsoiton nimestä, eli en ole liian vanha vanhapiika ja sitä paitsi en ole edes vanhapiika, vanha tai edes piika.

• HTZA

Minä tunnen termin "Spitfire" Jefferson Airplanen pitkäsoiton nimestä, eli en ole liian vanha vanhapiika ja sitä paitsi en ole edes vanhapiika, vanha tai edes piika.

taisi olla basisti.
        Kuvaannollisesti avaan käsivarteni ja otan sinut syliini.
        Enkä koskaan enää päästä pois.

• vahvasti,,,,
        HTZA kirjoitti:

fiksu ja viisas mies.

oletko ainoa"viisas"tällä palstalla.

• HTZA
        vahvasti,,,, kirjoitti:

oletko ainoa"viisas"tällä palstalla.

niitähän voi tulla mistä vaan.
        Tukis nyt edes yksi.

• HTZA
        HTZA kirjoitti:

Tukis nyt edes yksi.

Tulis nyt edes yksi.

• sitä jo tähän aikaan
        HTZA kirjoitti:

Tukis nyt edes yksi.

illasta monikin kirjoittaa kun on muutaman mukin juonu.
        Ei noita sinun kirjoituksia selväpäisen kirjoituksiksi kukaan usko.

• Neiti Saamaton
        HTZA kirjoitti:

taisi olla basisti.
        Kuvaannollisesti avaan käsivarteni ja otan sinut syliini.
        Enkä koskaan enää päästä pois.

...soiton, mutta kyllä hän oli kitaristi ja näppärä sellainen. Ei ole pitkä aika kun televisiosta tuli henkilökuva Jormasta ja mitä hänelle nykyisin kuuluu. Ja hyvää kuuluu. Jorma on syntynyt 23.12.1940 ja on elämänsä parhaimmassa kunnossa (viina ja huumeet eivät enää kuulu hänen elämäänsä), hänellä on kitaristikoulu ja lisäksi hän tekee vapaaehtoistyötä "huumeista irti"-projektista. Suomea hän ei tiettävästi osaa ollenkaan ja vielä vähemmän hänen nuoremmat veljensä. Serkkuja löytyy ainakin Oulusta tiedän yhden Jorman serkun. Hot Tunansa kanssa kävi viimeksi Suomessa "I can see the light..." että on siitä aikaa.

• HTZA
        sitä jo tähän aikaan kirjoitti:

illasta monikin kirjoittaa kun on muutaman mukin juonu.
        Ei noita sinun kirjoituksia selväpäisen kirjoituksiksi kukaan usko.

sille voin, Tänäänkin aloitin heti kun pääsin kotiin, kankkusessa kyllä, mutta en juovuksissa.
        Kiva kuitenkin että otat minuun kantaa. Palaute on aina arvokasta, saatan joskus jopa ottaa opikseni.

• jo nukkumaan olet
        HTZA kirjoitti:

sille voin, Tänäänkin aloitin heti kun pääsin kotiin, kankkusessa kyllä, mutta en juovuksissa.
        Kiva kuitenkin että otat minuun kantaa. Palaute on aina arvokasta, saatan joskus jopa ottaa opikseni.

juonut jo tällepäivälle tarpeeksi kun et osaa olla muuta kuin typerä.

• HTZA
        jo nukkumaan olet kirjoitti:

juonut jo tällepäivälle tarpeeksi kun et osaa olla muuta kuin typerä.

Tiedä vaikka joskus tajuaisinkin.

• HTZA kirjoitti:

Tiedä vaikka joskus tajuaisinkin.

jutusta ilman kinaamista?
        Aloitustasi kun kattelin ,olin aivan äimän käkenä
        ja mietinkin mistä nyt tuuli puhaltaa.
        Aivan selvästi sulla on matkasaarnaajan lahjat,saat"ämmän läyskät" syömään kädestäsi,jos haluat.
        Ihmettelen miksi toi rähjä puoli nousee hiljalleen pintaan?

• HTZA
        koti-kiusattu kirjoitti:

jutusta ilman kinaamista?
        Aloitustasi kun kattelin ,olin aivan äimän käkenä
        ja mietinkin mistä nyt tuuli puhaltaa.
        Aivan selvästi sulla on matkasaarnaajan lahjat,saat"ämmän läyskät" syömään kädestäsi,jos haluat.
        Ihmettelen miksi toi rähjä puoli nousee hiljalleen pintaan?

että minulta haluttiin empaattista aloitusta.
        Ei se minun valintani ollut.
        Joten en täällä haeskellut ämmiä sen enempää kun vähempääkään.
        Ja aikuisena en edes kuvittele että tämä olisi jotain "virtuaalirakkautta".
        Ja minä en koskaan aloita "rähjäämällä". Minä vastaan siten kun näen tarvetta.
        Ne vastaukseni voit kokea kinaamisena, mutta lue, milloin olen aloittanut?
        Ja milloin minä olen paha ollut?

• HTZA kirjoitti:

että minulta haluttiin empaattista aloitusta.
        Ei se minun valintani ollut.
        Joten en täällä haeskellut ämmiä sen enempää kun vähempääkään.
        Ja aikuisena en edes kuvittele että tämä olisi jotain "virtuaalirakkautta".
        Ja minä en koskaan aloita "rähjäämällä". Minä vastaan siten kun näen tarvetta.
        Ne vastaukseni voit kokea kinaamisena, mutta lue, milloin olen aloittanut?
        Ja milloin minä olen paha ollut?

jos mies on pohjatonta hyvyyttä,miten se voi paha olla?pois minusta sellainen epäilys.
        Tekis mieli sanoa että olet rakkauden kauhakuormaaja,mutta eihän täällä nimitellä.
        Jos joku toivoisi koko ketjun kestävää kiltteyttä pystyisitkö siihen?

• HTZA
        koti-kiusattu kirjoitti:

jos mies on pohjatonta hyvyyttä,miten se voi paha olla?pois minusta sellainen epäilys.
        Tekis mieli sanoa että olet rakkauden kauhakuormaaja,mutta eihän täällä nimitellä.
        Jos joku toivoisi koko ketjun kestävää kiltteyttä pystyisitkö siihen?

ei muuta toivokaan kun lempeä ja ystävyyttä.
        Toisten ihmisten luonto sitten vaatii jotain muuta.
        Jos minut koetaan ilkeänä ei syy kyllä ole minun. Se on aina aloittajassa tai muussa kirjoittajassa.
        Jos minä vastaan kiukkuisesti niin siihen puututaan ei siihen miksi minä vastaan kiukkuisesti.
        Minusta tänne ei kannattaisi kirjoittaa muut kun fiksut.

• HTZA kirjoitti:

ei muuta toivokaan kun lempeä ja ystävyyttä.
        Toisten ihmisten luonto sitten vaatii jotain muuta.
        Jos minut koetaan ilkeänä ei syy kyllä ole minun. Se on aina aloittajassa tai muussa kirjoittajassa.
        Jos minä vastaan kiukkuisesti niin siihen puututaan ei siihen miksi minä vastaan kiukkuisesti.
        Minusta tänne ei kannattaisi kirjoittaa muut kun fiksut.

luonne puoli tullut selväks,entäs se koko ketjun kiltteys?jos toivotaan.

• HTZA
        koti-kiusattu kirjoitti:

luonne puoli tullut selväks,entäs se koko ketjun kiltteys?jos toivotaan.

ehkä epäselvästi.
        Kyllä minä voin olla mukana täysin kiltissäkin ketjussa, jopa avata sellaisen.
        Luulen kyllä että saan laskea kymmeneen montakin kertaa.
        Mitä luulet? Kiinnostaisiko sinua tai muita sellainen?

• HTZA

1305 lukijaa 62 vastaajaa.
      Mitä nämä muut tekevät?
      Eivätkä he pysty itkultaan kirjoittamaan?

• olet sitten

lapsellisen typerä mies.

• kolehti*

taas käynnissä?

• HTZA
        olet sitten kirjoitti:

lapsellisen typerä mies.

minulta pyydettiin empaattisuutta ja empaattinen avaus.
        Missä tein virheen?

• HTZA
        kolehti* kirjoitti:

taas käynnissä?

kolehtia jaetaan ilman ansioita.
        Taidan saada nappeja?

• sille että olet
        HTZA kirjoitti:

Taidan saada nappeja?

tainnut jo nappeja ottaakkin ja kun siihen vähän nestettä niin johan korvienvälissä ruppee vihellys käymään.

• KunnonNainen55
        HTZA kirjoitti:

Taidan saada nappeja?

Edellinen viestini sisälsi itselleni ominaista satiirista huuumoria - jota taidan vain itse ymmärtää!

• luusellaisia
        HTZA kirjoitti:

Taidan saada nappeja?

kenties, heh?

• henrii

kun luet kaksikymmentä kertaa oman vastauksesi?

• HTZA
        sille että olet kirjoitti:

tainnut jo nappeja ottaakkin ja kun siihen vähän nestettä niin johan korvienvälissä ruppee vihellys käymään.

joka olettaa että olen ottanut nappeja tai viinaa.
        Kumpikin aine meni nyt väärin. Kylmää rasvatonta maitoa join päivällä, koska se auttaa minun kankkuseeni.
        Ja mikä minun jutuissani saa uskomaan että ne on hörhöillen tehty?
        Rehtiä ja suoraa tekstiä?

• HTZA

Edellinen viestini sisälsi itselleni ominaista satiirista huuumoria - jota taidan vain itse ymmärtää!

mutta älykkyyteen viittaava viesti.
        Yritä uudelleen!

• hullutkin luulee
        HTZA kirjoitti:

joka olettaa että olen ottanut nappeja tai viinaa.
        Kumpikin aine meni nyt väärin. Kylmää rasvatonta maitoa join päivällä, koska se auttaa minun kankkuseeni.
        Ja mikä minun jutuissani saa uskomaan että ne on hörhöillen tehty?
        Rehtiä ja suoraa tekstiä?

että he ovat muita viisaampia.

• HTZA
        luusellaisia kirjoitti:

kenties, heh?

sinne naisten rakennekynnet sekaantuvat eivätkä pääse irti.
        Koko "rangaistus" muuttuu helläksi rapsutukseksi.

• sinä olet täällä
        HTZA kirjoitti:

mutta älykkyyteen viittaava viesti.
        Yritä uudelleen!

näyttänyt olevasi älykäs?
        Ei kyllä vähäistäkään neronleimausta kirjoituksissasi ole, on vain itsekehua ja muiden ali arvioimista ja sekö on sinun mielestä älykästä.
        Pienetpä on sinun aivosi.

• HTZA
        henrii kirjoitti:

kun luet kaksikymmentä kertaa oman vastauksesi?

masentaa sama asia kuin se että minulla väitetään olevan monta nimimerkkiä.
        Minulla on vain yksi, HTZA, ja minä en kyllä lueskele omia juttujani.
        Siten luen, kuten nytkin, että näen mihin juttuuni on vastattu. En voi muistaa kaikkea.

• HTZA
        hullutkin luulee kirjoitti:

että he ovat muita viisaampia.

mutta minkäs minä sillekään voin.
        Koitetaan jaksaa toisiamme.

• henrii
        HTZA kirjoitti:

masentaa sama asia kuin se että minulla väitetään olevan monta nimimerkkiä.
        Minulla on vain yksi, HTZA, ja minä en kyllä lueskele omia juttujani.
        Siten luen, kuten nytkin, että näen mihin juttuuni on vastattu. En voi muistaa kaikkea.

taisi olla se alkuperäinen aloitus?

• mutta pitää
        HTZA kirjoitti:

mutta minkäs minä sillekään voin.
        Koitetaan jaksaa toisiamme.

täälläkin paikkansa.

• HTZA
        sinä olet täällä kirjoitti:

näyttänyt olevasi älykäs?
        Ei kyllä vähäistäkään neronleimausta kirjoituksissasi ole, on vain itsekehua ja muiden ali arvioimista ja sekö on sinun mielestä älykästä.
        Pienetpä on sinun aivosi.

ajattelevat. Ja mikä minä olen moittimaan ajattelua.
        Otan vastaan sen minkä ansaitsen.

• psyköloki
        olet sitten kirjoitti:

lapsellisen typerä mies.

Mensan jäsen on sitten palannut mökiltä!

• HTZA
        henrii kirjoitti:

taisi olla se alkuperäinen aloitus?

noinkin ajatella.
        Vereslihalla ovat varmaan monet, jossain "tehtaan varjossa".
        Rakkaus on kuollut ja ukon/akan voisi jo heivata kankaalle ja muuttaa "kotiin".

• Ehkä vielä muutan takaisin sinne, missä olen kasvanut ja käkkyrämäntyjä ihaillut. Sinne tuuliin raikkaisiin, saarelle jota ympäröi meri ja mahtava merellinen luonto. Ja jossa on helppo hengittää

Matkaa sinne on noin 8km kotoa ja sieltä noin 10km Helsingin keskustaan joten yhteydet ovat hyvät. Vietän siellä joka kesä viikon tai kaksi. Joka kesä päätän muuttaa sinne..Sniif..

• Heta Niskavuori

...oli silloin aikojan alussa kova.
      Sitten iski irrallisuuden tunne.
      Ei ollut kotiutunut betonilähiöön ja kotomaisemissa käydessä sai huomata , että "puhuivat kuin eri kieltä".
      Vähitellen sitä pystyi uskottelemaan itellensä , että näin on hyvä :) Vai onko ?

• mainita

Kauniin, sinisen Tonavan --.

Levottomat jalat kuljettaneet edes takaisin.
      Ensin muutaman vuoden jaksoissa.
      Nykyään on kyse vain kuukausista tai viikoista.

Koti-ikävä?

Vanhat krekut: Missä hyvä, siellä isänmaa!

• HTZA

"Missä hyvä, siellä isänmaa"
        Hieno ajatus muinaiselta kansalta.
        Ja ajatus mihin vastauksia hain.

• Joyless
        HTZA kirjoitti:

"Missä hyvä, siellä isänmaa"
        Hieno ajatus muinaiselta kansalta.
        Ja ajatus mihin vastauksia hain.

tuuleen kylvetyllä on ikävä kaikkialla eikä juuria missään :-*

• HTZA
        Joyless kirjoitti:

tuuleen kylvetyllä on ikävä kaikkialla eikä juuria missään :-*

yhdessä ketjussa.
        Se on surullista ja lisääntyy vaan.
        Ihan lähelläkin minua on siihen liittyvä juttu jota olen vuosia seurannut.
        Onneksi kaikki on mennyt hyvin.

• Joyless
        HTZA kirjoitti:

yhdessä ketjussa.
        Se on surullista ja lisääntyy vaan.
        Ihan lähelläkin minua on siihen liittyvä juttu jota olen vuosia seurannut.
        Onneksi kaikki on mennyt hyvin.

olen sitä ikäpolvea, jolle jokaisella lukukaudella kouluissa painoitettiin: Kertaus on opintojen äiti. Niinpä, toisto tämän palstan kaltaisella foorumilla lienee jo tältä pohjalta hyväksyttävää. Jos jokin asia esiintyy vain kerran, sehän voi olla pelkkä lapsus, vahingosa joltakulta lipsahtaneena; eikä siksi edes huomion arvoinen.

• vuotta evakkoa; viiskymmentä ja 'vuosi' kolmessa osoitteessa synnyinkodista noin 1km.n säteellä.

Mihis sitä täältä olis halunut, on aina ollut työtä ja toimeentuloa.

Vaimokin sai kiinni, kun en jaksanut jatkuvasti pakoon juosta.

Hää on Pohjois- Karjalan itärajan takaa/länsirannikon ruottinkielialueen sekoitus.

Hyvä terve tapaus kaikkineen, ei ole liian läheiset sukujuuret rasitteena.

Niin ja vastaus kysymykseesi, miten te muut jne.?

En jaksanut, enkä viihtynyt, neljä vuotta oli rauhatonta menemistä ja kotiosoite oli vain yösija, ei muuta.
      Sielläkin tontti rajoittui järveen, mutta siellä oltiin oikeesti mv.elinkeinonharjoittajien tyssijoilla.
      Sieltä ei löytynyt niitä hengenheimolaisia ja vanhaa teollisuutta, jossa meidän kunnan asukkaista suuri osa elantonsa hankki.
      (Vaan ei tietysti meidän isä tai äiti!!)

Täällä on kaikki mitä elämältä olen tarvinnut, myös järvi-/ jokivettä, molemmat tuossa aivan kivenheiton päässä.

• RatafiaN

kotiseudulle takaisin, mutta kaipaan joitakin paikkoja, joissa elämäni aikana olen käynyt.

Ensimmäinen kotipaikkakunta on muuttunut. Metsästä ei enää löydy vanhoja polkuja, tiet ovat muuttuneet, pellot rakennettu, ihmiset vaihtuneet. Mutta toivon, että tämä joen rannassa oleva taloni olisi pojilleni se ainoa oikea kotipaikka, jota he lämmöllä muistelisivat - aamuista usvaa veden pinnalla, alkutalven himmeää jääriitettä, kesäisen sinisen taivaan heijastusta, myrskytuulen kuohuvaa myllerrystä. Nimenomaan vettä, koska joki on minulle rakas.

Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.

Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke
      Helsinki
      31
      1926
    2. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      107
      1540
    3. Olen valmis

Kohtaamaan sinut tänä kesänä, jos sellainen sattuma osuu kohdalleni.
      Ikävä
      77
      1431
    4. Mitä harrastuksia kaivatullasi on?

Mitä harrastuksia sinulla? Onko teillä yhteisiä harrastuksia?
      Ikävä
      67
      1066
    5. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      61
      922
    6. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      47
      906
    7. Tiedän että käyt täällä

Eräälle naiselle älä huoli en kerro kellekkään
      Ikävä
      64
      863
    8. Kannattaako suomalaisen nuoren lähteä Thaimaahan au pairiksi? Mitä olet mieltä?

Chiang Mai Pohjois-Thaimaassa kutsuu neljä suomalaista au pairia elämänsä seikkailuun. Arki toisella puolella maailmaa t
      Thaimaa
      27
      850
    9. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      131
      826
    10. Mitäs jos hyökkään rakastuneesti kimppuusi

Tuleeko painimatsi vai "painimatsi". Jää nähtäväksi 😂
      Ikävä
      62