Yleensä narsisti aina pitää hyvää esiintymistä tärkeämpänä kuin sisältöä. Yksi tehokkaimpia keinoja narsistin paljastamiseen on yrittää tutkia pintaa syvemmältä. Narsisti on ohut ja matala, kuin lammikko joka teeskentelee olevansa valtameri. Hän pitää itseään renessanssin ihmisenä, yleismies Jantusena. Narsisti ei koskaan myönnä, ettei hän tuntisi jotakin alaa - mutta usein hän on tietämätön kaikesta. On hämmästyttävän helppoa tunkeutua narsistin pystyttämän kaikkitietävyyden julkisivun kauniin pintakiillon alle.
Kerskaileva ja valheellinen elämäntarina - Narsisti kerskailee lakkaamatta. Hänen puheensa mausteina ovat jatkuvasti "minä", "minun", "minä itse" ja "minulle". Hän kuvaa itsensä älykkäänä, rikkaana, vaatimattomana, intuitiivisena tai luovana - mutta aina kohtuuttomasti, liioitellusti ja vaikeasti uskottavana.
Narsistin elämäntarina kuulostaa tavattoman rikkaalta ja monimutkaiselta. Ja hänen saavutuksensa - yhteismitattomia hänen ikänsä, kasvatuksensa ja maineensa kanssa. Silti hänen todellinen olemuksensa on ilmeisesti ja todistettavasti ristiriidassa hänen väitteidensä kanssa. Narsisti valehtelee hyvin usein ja hänen fantasiansa ovat helposti havaittavia. Hän tipauttelee aina sopivia nimiä ja tarkoitukseen sopivia muiden ihmisten kokemuksia ja saavutuksia.
Sanallisen tunneilmaisun puuttuminen - Narsisti haluaa puhua itsestään ja vain itsestään. Hän ei ole kiinnostunut muista ihmisistä eikä heidän sanomisistaan, elleivät ole mahdollisia Lähteitä, ja silloinkin vain saadakseen heidän lähdettään. Hän käyttäytyy pitkästyneesti, ylenkatsoen, jopa vihaisesti, jos hän kokee, että muut vievät hänen kallista aikaansa ja siten väärinkäyttävät häntä.
Narsisti on ylipäänsä hyvin kärsimätön, helposti pitkästyvä, ja hänen keskittymiskykynsä on hyvin heikko - ellei hän itse ole keskustelun aiheena. Kuka tahansa voi ruotia julkisesti narsistin intiimin elämän kaikki yksityiskohdat ilman mitään jälkimaininkeja, ellei hänen puheensa ole "emotionaalisesti värittynyt".
Jos narsistilta kysytään suoraan hänen tunteistaan, hän älyllistää, järkiperäistää, puhuu itsestään kolmannessa persoonassa, tai kehittää kuvitteelliselta tuntuvan tarinan, jonka omaelämäkerrallisuus on epäilyttävää. Narsistit puhuvat itsestään mielellään mekaanisin termein, tehokkaina automaatteina tai koneina.
Narsistin iltapuhde.
30
1830
Vastaukset
- HTZA
että tässä on hyvä pohja jolta ponnistaa.
Jos joku luulee löytäneensä "Narsistin" niin hyökätään heti, erilaisilla ovelilla viesteillä saame kyllä hänet paljastettua.
Mitä me sitten teemme onkin toinen kysymys.
Kirjoitetaan viesti että: "Hähhää!" Hää!" Sinut on paljastettu.
Ja tuo onneton "Narsisti" naureskelee huvittuneena olemattomaan partaansa.
Mutta voisi se olla kivaa, jooko? - tämän päivän
hyvä tekosi?
Jospa tekisit nyt analyysin itsestäsi ja lähettäisit tänne. Katsotaan tunnistetaanko me sinut? - Au!-tomaatti
...ellet olisi unohtanut niitä kuuluisia hymiöitäsi. Miten se menikään: ; ) ; ) ;) tai jotakin sinne päin...
- carefree
Ihmisen tärkein positiivinen ominaisuus on terve narsismi.
Narsistisesti terveellä ihmisellä on hyvä itsetunto, ja hän voi hyvin omassa itsessään. Tarvittaessa hän pystyy olemaan ja elämään myös yksin. Hän löytää elämästä mielihyvää tuottavia asioita, osaa olla todellisessa vuorovaikutuksessa toisten ihmisten kanssa ja kokee, että ihmissuhteet rikastuttavat elämää.
Terve narsisti tuntee vahvuutensa ja heikkoutensa. Hänen ei tarvitse kätkeä taitojaan, mutta hänellä ei ole tarvetta myöskään pröystäillä omalla osaamisellaan eikä nujertaa toisia.
"Voisiko parempaa huomenlahjaa antaa lapselleen kuin hyvän itsetunnon", kysyy psykoanalyytikko, filosofian kandidaatti Jorma Myllärniemi.
Lainaus Helsingin Sanomat 25.02.2008- sitroen.
olemassa tervettä narsismia, vaikka narsismia ei lueta sairaudeksi, koska sairauden tunne puuttuu. Narsismi on luonnevika, ei sairaus. Siitä ei parannuta koskaan.
Näin sanoo minua viisaammat.
Ja minun kokemukseni (25 15 v) mukaan he ovat oikeassa. - skadlj
Teitä riittää. Vai että terve narsisti...
- ei ollut narskuja
Oli vaan vähemmän tasapainoisia häiriköistä seinähulluihin.
Pian ilmenee uusia nimityksiä ihmisille, jotka eroavat jotenkin vakimassasta.
- netistä
kuuluisi mainita asiaankuuluvasti.
- vaan missäpä ovat
ne, jotka tunnustavat olevansa narsisteja?
En tunne ainoatakaan, siis jotka tunnustavat.
Sen sijaan tunnen monia, jotka tekevät narsismi-diagnooseja tuttavistaan.- sitroen.
tunne itseään narsistiksi, miksi siis tunnustaisi?
Hänhän on kaikin tavoin muita parempi ja kaikki muut ovat vain häntä varten.
Hyvä kuvaus narsistisesta persoonasta.
Tuttavalla on juuri tuollainen puoliso (mies).sellaisen työparina 25 vuotta.
NYT tiedän että hän oli narsisti. Silloin en tiennyt, ihmettelin vain.- Tuttavalla on juuri tuollai...
"Tuttavalla on juuri tuollainen puoliso (mies)."
en usko,
niitä on "harvoin tarjolla",
oikein naurattaa, itkettää muutamien tutkiskelu,
tuttavien tavoista,
vaikka omat asiatkaan eivät ole esimerkillisen hyvässä kunnossa. Tuttavalla on juuri tuollai... kirjoitti:
"Tuttavalla on juuri tuollainen puoliso (mies)."
en usko,
niitä on "harvoin tarjolla",
oikein naurattaa, itkettää muutamien tutkiskelu,
tuttavien tavoista,
vaikka omat asiatkaan eivät ole esimerkillisen hyvässä kunnossa.Saman diagnoosin tästä miehestä on tehnyt jo kaikki tuttavat.
Minkäs minä sille voin- suvaitsevainen.
Cami.S kirjoitti:
Saman diagnoosin tästä miehestä on tehnyt jo kaikki tuttavat.
Minkäs minä sille voinMinätasoisessa seurassa,
sellaisessa, kun aina haukutaan poissaolevia,
pääseehän sellaisellakin elämäntyylillä huomiseen.
- s-paatti-narsisti mies
Näitä narsistisyyttäjiä alkoi ilmaantumaan jonkun pastori Mäkelän kirjan jälkeen.
Vaikuttaakin, että juuri papit ovat myös parhaita "tieteentekijöitä".
Huippuna tässä kouhotuksessa pidän YLE alueradion toimittajaa, joka melkein nimesi
meikän alueen tunnetuimmaksi psykopaatti-narsistiksi.
Tämä tapahtui suorassa alueradiolähetyksessä joku vuosi sitten.
Tuohtuneena soitin tälle toimittajalle.
Joo, mutkun sinut tunteva nainen pelkäsi henkensä edestä sinua, se puolusteli.
Vain kansakoulun käyneenä arvelisin, ettei syvyyspsykologisten diagnoosien
antaminen olisi kenenkä tahansa ns heiniä?
Jos kuitenkin näin on, puheet alan asiantuntija pulasta ovat liioiteltuja.
Kuitenkin; onhan nettimedia ja tyyli vapaa. Siitä vaan purkamaan mieltäjärkyttävien
naapureiden ja kansalaisisten tuottamaa uhkaa.- sitroen.
kuvasi kirjassaan "Naamiona terve mieli" tyypin hyvin ja antoi siten meille vähemmän kouluja käyneillekin tuntomerkit narsismin tunnistamiseksi. Ainakin minulla oli hyvin hämärä mielikuva narsistista ennen kirjan hankkimista. Samalla se selkeästi tunnisti työparini omituisuudet nimenomaan narsistille kuuluviksi. Kirjan luettuani ihmettelin, eivätkö muut huomaa mitä hän on. Ei huomanneet. Narsisti osasi kietoa kaikki esimiehensä sormensa ympäri. Narsisti ON manipuloinnin mestari ja hänellä ON naamiona terve mieli, jonka naamion läpi näkee vain sellainen joka on paljon hänen kanssaan tekemisissä ja etenkin, jos osaa epäillä. Pinnallisesti hän voi näyttää mitä viehättävimmältä persoonalta silloin kun haluaa toiselta jotain. Muulloin onkin ihan toista.
Narsisti on hirveä ihminen.
Aivan oikeasti.
Psykopatia on yksi narsismin muoto, mutta vielä hirveämpi. Tiedän, olin sellaisen kanssa naimisissa 15 vuotta. Nimen tällaiselle persoonalle antoi minun tapauksessani Mäkelän kirja. - vuosia
sitroen. kirjoitti:
kuvasi kirjassaan "Naamiona terve mieli" tyypin hyvin ja antoi siten meille vähemmän kouluja käyneillekin tuntomerkit narsismin tunnistamiseksi. Ainakin minulla oli hyvin hämärä mielikuva narsistista ennen kirjan hankkimista. Samalla se selkeästi tunnisti työparini omituisuudet nimenomaan narsistille kuuluviksi. Kirjan luettuani ihmettelin, eivätkö muut huomaa mitä hän on. Ei huomanneet. Narsisti osasi kietoa kaikki esimiehensä sormensa ympäri. Narsisti ON manipuloinnin mestari ja hänellä ON naamiona terve mieli, jonka naamion läpi näkee vain sellainen joka on paljon hänen kanssaan tekemisissä ja etenkin, jos osaa epäillä. Pinnallisesti hän voi näyttää mitä viehättävimmältä persoonalta silloin kun haluaa toiselta jotain. Muulloin onkin ihan toista.
Narsisti on hirveä ihminen.
Aivan oikeasti.
Psykopatia on yksi narsismin muoto, mutta vielä hirveämpi. Tiedän, olin sellaisen kanssa naimisissa 15 vuotta. Nimen tällaiselle persoonalle antoi minun tapauksessani Mäkelän kirja.kiusannut meitä tällä narsisti huuhaallasi!
Näillä suoli24 palstoilla.
Mikä diagnoosi on tuollaisilla ihmisillä jotka hakee julkisuutta keinoja kaihtamatta? kuten tuokin Mäkeläkin kirjoineen.
Eiköhän tuollaiset ihmiset vaan pura omaa epäonnistumistaan! - Kuulostaako
tutulta. Tää kuullostaminen tehdään esimerkiksi sipulille.
- erehdyksesi
Kuulostaako kirjoitti:
tutulta. Tää kuullostaminen tehdään esimerkiksi sipulille.
Ei kuullostaminen vaan KUULLOTUS.
Siis rasvassa paistaminen ruskistamatta. - ei ole
erehdyksesi kirjoitti:
Ei kuullostaminen vaan KUULLOTUS.
Siis rasvassa paistaminen ruskistamatta.ruskistamista.
- hätäisesti?
ei ole kirjoitti:
ruskistamista.
Kirjoitin: RUSKISTAMATTA.
- lada mies
vuosia kirjoitti:
kiusannut meitä tällä narsisti huuhaallasi!
Näillä suoli24 palstoilla.
Mikä diagnoosi on tuollaisilla ihmisillä jotka hakee julkisuutta keinoja kaihtamatta? kuten tuokin Mäkeläkin kirjoineen.
Eiköhän tuollaiset ihmiset vaan pura omaa epäonnistumistaan!Sitroen postasi pitkän listan omaa diagnoosiaan ketjun aloittajana.
Mielestäni ihminen, joka näkee ympärillään narsisteja ja psykopaatteja on hoidon tarpeessa.
Galleriassaan hän sanoo: "ei osaa iskeä naista". Tämä jo selittääkin kirjoittajan motiiveja.
Hän ei uskalla vastata narsistin viesteihin, koska asioi päivittäistavarakaupassa.
Siellä hän joutuisi narsistin hampaisiin.
Hiiri vai mies? Surkea valittaja paskiainen. Amen.
- kaikille vaan
leima ottaan, että osataan kiertää toisemme kaukaa.
Säästytään riskeiltä ja ehditään vaihtaa pullareseptejä kun ei tarvitse toisten tekemisiä ja sanomisia silmät pyörien kauhistella. - Niitä on harvoin
Kuinka moni on pilannut suhteensa,
arvioimalla puolisonsa narsistiksi,
vaikka onkin itsessään ollut vikaa.
Narsisteja ei paljoa ole, sana on vain muotisana, jota käytetään liikaa,
moni tosiaan on pilannut elämänsä tekemällä väärän arvionmäärään en ota kantaa. Kaksi varmaa tapausta tiedän. Narsismi ei ainakaan näin ei-ammattilaiselle ilmene äkkiä, vaan vasta pitemmän ajan kuluessa.
Yhden ominaisuuden ja lyhyen tuttavuuden perusteella ei pitäisi ketään määritellä narsistiksi, vaan kyseessä on ominaisuuskokoelma, josta esimerkiksi juuri Mäkelän kirja antaa hyvän kuvan. Muitakin kirjoja on, esimerkiksi "Ilman omaatuntoa", jonka tekijää en muista.- Narsismi ei ainakaan näin e...
sitroen kirjoitti:
määrään en ota kantaa. Kaksi varmaa tapausta tiedän. Narsismi ei ainakaan näin ei-ammattilaiselle ilmene äkkiä, vaan vasta pitemmän ajan kuluessa.
Yhden ominaisuuden ja lyhyen tuttavuuden perusteella ei pitäisi ketään määritellä narsistiksi, vaan kyseessä on ominaisuuskokoelma, josta esimerkiksi juuri Mäkelän kirja antaa hyvän kuvan. Muitakin kirjoja on, esimerkiksi "Ilman omaatuntoa", jonka tekijää en muista."Narsismi ei ainakaan näin ei-ammattilaiselle ilmene äkkiä, vaan vasta pitemmän ajan kuluessa. "
jos selvität narsistin, työkaveristasi muutoman vuoden vakituiseen katsellessa, olet taitava.
ei kaikki "ilkeät" "mukavat" ole narsisteja,
. Narsismi ei ainakaan näin e... kirjoitti:
"Narsismi ei ainakaan näin ei-ammattilaiselle ilmene äkkiä, vaan vasta pitemmän ajan kuluessa. "
jos selvität narsistin, työkaveristasi muutoman vuoden vakituiseen katsellessa, olet taitava.
ei kaikki "ilkeät" "mukavat" ole narsisteja,
.Lue Mäkelän kirja ja funtsi asioita.
Tai älä lue jos itse olet narsisti. Siinä kirjassa kerrotaan jotenkin niin, ettei kirjaa kannata antaa narsistille.
Aiheetta enempään: sitroen.- vanhapari.
sitroen kirjoitti:
Lue Mäkelän kirja ja funtsi asioita.
Tai älä lue jos itse olet narsisti. Siinä kirjassa kerrotaan jotenkin niin, ettei kirjaa kannata antaa narsistille.
Aiheetta enempään: sitroen."Narsistisen persoonallisuushäiriön arvellaan olevan 1% väestöstä",
ammattilaiset puhuvat 0,3 % määrästäkin.
Narsisti on vain tämän päivän muotisana,
narsistiksi tuomitseminen on usein vakavampaa kuin narsisti.
Me emme tunne yhtään narsistia,
mutta muuten kyllä monenlaisia erikoisia ja ilkeitä ihmisiä,
joita vain morjestamme ja aina on kiire johonkin.
http://64.233.183.104/search?q=cache:FSBI01S8UOsJ:fi.wikipedia.org/wiki/Narsistinen_persoonallisuush%C3%A4iri%C3%B6 Narsistisen persoonallisuush%C3%A4iri%C3%B6n arvellaan olevan 1%25 v%C3%A4est%C3%B6st%C3%A4.&hl=fi&ct=clnk&cd=1&gl=fi&client=firefox-a
http://fi.wikipedia.org/wiki/Narsistinen_persoonallisuush%C3%A4iri%C3%B6
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä692311Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721772Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on711450Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461437Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2481406- 831242
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421215IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3701195- 1281175
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3391141