Luxor maalis-huhtikuussa

Matkaaja-08

Millaisia lämpötiloja voi odottaa Luxorissa maalis-huhtikuun vaihteessa? Onko ilma päivisin paahtavan kuuma? Pystyykö päivisin kiertelemään nähtävyyksillä vai onko kuumuus esteenä? Entä millaisia ovat ilta/yölämpötilat ?

6

750

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

Oltiin viime keväänä vkolla 10 Hurghadassa, ja tehtiin 2 pvän retki Luxoriin. Kyllä oli tarpeen suojata käsivarsia, ja huivi päähän, kun kierreltiin nähtävyyksillä. Vesipullo reppuun on ihan must.
      Illalla tarkenee ilman pitkähihaista, on kuin Suomessa lämpimänä kesäiltana.
      Kuninkaiden laaksoon olis tuolloin parasta mennä heti aamusta, niin aikaisin kuin vain mahdollista.

• sinne menossa

Moikka! Huomasin että keskustelitte Luxorin matkasta.. Olen itse lähdössä Hurgadaan viikolla 12 ja ajateltiin ottaa matkatoimiston (tjäreborg) kautta kahden päivän matka Luxoriin tai Kairoon, mutta ei oikein osata päättää kumpaan.. Toiseen paikkaan täytyy tyytyä tekemään vain päivän retki ja valinta on hankala... Onko vinkkejä kumpi kannattaa valita kahden päivän retkeksi ja miksi..? Entä olisko neuvoa aurinkorasvan ostoon, mitä suojakerrointa?

• Itsekin menossa
        sinne menossa kirjoitti:

Moikka! Huomasin että keskustelitte Luxorin matkasta.. Olen itse lähdössä Hurgadaan viikolla 12 ja ajateltiin ottaa matkatoimiston (tjäreborg) kautta kahden päivän matka Luxoriin tai Kairoon, mutta ei oikein osata päättää kumpaan.. Toiseen paikkaan täytyy tyytyä tekemään vain päivän retki ja valinta on hankala... Onko vinkkejä kumpi kannattaa valita kahden päivän retkeksi ja miksi..? Entä olisko neuvoa aurinkorasvan ostoon, mitä suojakerrointa?

Mikäli olette Egyptissä vain viikon (18.-25.3?) ja aiotte Tjäreborgin retkelle mennä, niin toimisto ratkaisee asian puolestanne. 2pvän retkiä Kairoon tehdään nimittäin vain parittomina viikkoina ja 2pvän Luxorin retkiä parillisina... Eli mukavaa 2pvän retkeä Luxoriin siis! :) Se on varmasti hyvä valinta!

• sinne menossa kirjoitti:

Minä käytän kerrointa 50, eikä ole mulle ainakaan liikaa. Jos pitkän päivän oleilee auringossa, niin kyllä sitä täällä tarvitaankin. Ja pitäis muistaa lisätäkin välillä.

• Luxorissa

viikko viime vuoden maalis- huhtikuun vaihteessa. Tuolloin sattui olemaan todella lämmintä, siinä 30 ja 40 asteen välillä. Nähtävyyksillä pärjää hyvin kuumanakin päivänä, mutta oman kunnon ja terveyden mukaan tietenkin. Kannatta lähteä aikaisin aamulla liikenteeseen etenkin Kuninkaiden laaksoon, sillä siellä lämpöasteet nousevat hyvinkin korkealle. Itsensä kun muistaa suojata auringolta, ottaa riittävästi vettä mukaan ja lepää päivän kuumimpana ajankohtana niin pärjää hyvin. Illalla, auringon laskettua on sopivan lämpöistä.

• Muistin juuri kaivaa kätköistäni digitaalisen mittarin (asun siis Luxorissa).
      Eilen näytti tältä (varjossa)
      n.klo 17 oli 24 astetta
      n.klo 22 oli 21 astetta
      klo 04 oli 18 astetta

Nyt kun kello näyttää 11, niin asteita on 22.

Lämpötila voi vaihdella jopa päivittäin, esim. eilen oli jo minun makuun suht kuuma kun miettii vaeltelua nähtävyyksillä, jossa ei paljon varjoja ole. Mutta ei missään nimessä liian kuumaa! Kun pohjoisesta tulee niin nämä asteet ovat varmaan ihan kivoja :-)

Maalis-huhtikuun vaihteessa onkin sitten jo huomattavasti kuumempaa, lämpötila (ylin keski) tilastojen mukaan on noin 34 astetta päivisin (tietysti varjossa).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      85
      3408
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      44
      2837
    3. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      74
      2356
    4. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2308
    5. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      51
      2251
    6. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      116
      2226
    7. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      21
      2103
    8. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      20
      2057
    9. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      62
      1954
    10. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      112
      1914
    Aihe