Luxor maalis-huhtikuussa

Matkaaja-08

Millaisia lämpötiloja voi odottaa Luxorissa maalis-huhtikuun vaihteessa? Onko ilma päivisin paahtavan kuuma? Pystyykö päivisin kiertelemään nähtävyyksillä vai onko kuumuus esteenä? Entä millaisia ovat ilta/yölämpötilat ?

6

776

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

      Oltiin viime keväänä vkolla 10 Hurghadassa, ja tehtiin 2 pvän retki Luxoriin. Kyllä oli tarpeen suojata käsivarsia, ja huivi päähän, kun kierreltiin nähtävyyksillä. Vesipullo reppuun on ihan must.
      Illalla tarkenee ilman pitkähihaista, on kuin Suomessa lämpimänä kesäiltana.
      Kuninkaiden laaksoon olis tuolloin parasta mennä heti aamusta, niin aikaisin kuin vain mahdollista.

      • sinne menossa

        Moikka! Huomasin että keskustelitte Luxorin matkasta.. Olen itse lähdössä Hurgadaan viikolla 12 ja ajateltiin ottaa matkatoimiston (tjäreborg) kautta kahden päivän matka Luxoriin tai Kairoon, mutta ei oikein osata päättää kumpaan.. Toiseen paikkaan täytyy tyytyä tekemään vain päivän retki ja valinta on hankala... Onko vinkkejä kumpi kannattaa valita kahden päivän retkeksi ja miksi..? Entä olisko neuvoa aurinkorasvan ostoon, mitä suojakerrointa?


      • Itsekin menossa
        sinne menossa kirjoitti:

        Moikka! Huomasin että keskustelitte Luxorin matkasta.. Olen itse lähdössä Hurgadaan viikolla 12 ja ajateltiin ottaa matkatoimiston (tjäreborg) kautta kahden päivän matka Luxoriin tai Kairoon, mutta ei oikein osata päättää kumpaan.. Toiseen paikkaan täytyy tyytyä tekemään vain päivän retki ja valinta on hankala... Onko vinkkejä kumpi kannattaa valita kahden päivän retkeksi ja miksi..? Entä olisko neuvoa aurinkorasvan ostoon, mitä suojakerrointa?

        Mikäli olette Egyptissä vain viikon (18.-25.3?) ja aiotte Tjäreborgin retkelle mennä, niin toimisto ratkaisee asian puolestanne. 2pvän retkiä Kairoon tehdään nimittäin vain parittomina viikkoina ja 2pvän Luxorin retkiä parillisina... Eli mukavaa 2pvän retkeä Luxoriin siis! :) Se on varmasti hyvä valinta!


      • sinne menossa kirjoitti:

        Moikka! Huomasin että keskustelitte Luxorin matkasta.. Olen itse lähdössä Hurgadaan viikolla 12 ja ajateltiin ottaa matkatoimiston (tjäreborg) kautta kahden päivän matka Luxoriin tai Kairoon, mutta ei oikein osata päättää kumpaan.. Toiseen paikkaan täytyy tyytyä tekemään vain päivän retki ja valinta on hankala... Onko vinkkejä kumpi kannattaa valita kahden päivän retkeksi ja miksi..? Entä olisko neuvoa aurinkorasvan ostoon, mitä suojakerrointa?

        Minä käytän kerrointa 50, eikä ole mulle ainakaan liikaa. Jos pitkän päivän oleilee auringossa, niin kyllä sitä täällä tarvitaankin. Ja pitäis muistaa lisätäkin välillä.


    • Luxorissa

      viikko viime vuoden maalis- huhtikuun vaihteessa. Tuolloin sattui olemaan todella lämmintä, siinä 30 ja 40 asteen välillä. Nähtävyyksillä pärjää hyvin kuumanakin päivänä, mutta oman kunnon ja terveyden mukaan tietenkin. Kannatta lähteä aikaisin aamulla liikenteeseen etenkin Kuninkaiden laaksoon, sillä siellä lämpöasteet nousevat hyvinkin korkealle. Itsensä kun muistaa suojata auringolta, ottaa riittävästi vettä mukaan ja lepää päivän kuumimpana ajankohtana niin pärjää hyvin. Illalla, auringon laskettua on sopivan lämpöistä.

    • Muistin juuri kaivaa kätköistäni digitaalisen mittarin (asun siis Luxorissa).
      Eilen näytti tältä (varjossa)
      n.klo 17 oli 24 astetta
      n.klo 22 oli 21 astetta
      klo 04 oli 18 astetta

      Nyt kun kello näyttää 11, niin asteita on 22.

      Lämpötila voi vaihdella jopa päivittäin, esim. eilen oli jo minun makuun suht kuuma kun miettii vaeltelua nähtävyyksillä, jossa ei paljon varjoja ole. Mutta ei missään nimessä liian kuumaa! Kun pohjoisesta tulee niin nämä asteet ovat varmaan ihan kivoja :-)

      Maalis-huhtikuun vaihteessa onkin sitten jo huomattavasti kuumempaa, lämpötila (ylin keski) tilastojen mukaan on noin 34 astetta päivisin (tietysti varjossa).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      855
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      605
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe