Apua, silmälasini katosivat!

Jopel

En löydä silmälasejani mistään.
Ja ilman silmälaseja on vaikea löytää silmälaseja.
Viimeksi muistan käyttäneeni niitä kun etsin kadonneita mattojani.
Luulen, että pudotin ne siinä hössäkässä pihallemme.
Sain Sherlockin kiinni puhelimella (hän oli Pariisissa), mutta hänkään ei ollut niitä tutkimuksensa aikana nähnyt, vaikka käytti apunaan tuota kuuluisaa suurennuslasiaan.
Niinpä uskon, että joku teistä, rakkaat ystäväni, on noukkinut ne talteen ja odottaa nyt viestiä, kenen ne ovat.
Teitä on kuitenkin niin monta, etten voi jokaiselta erikseen kysyä, joten laitan tällaisen joukkokyselyn.

Silmälasien tuntomerkit ovat:
Ne ovat näyttävät. (Hankin ne näön vuoksi).
Niissä on sangat. (Toinen sanka on vähän löysä).
Niissä on linssit, jotta näkisin. (Linssit ovat monitehoiset).
Linsseissä on tietysti kehykset. (Kehykset ovat tummat ja näyttävät).

Jos siis olet löytänyt tai tiedät jonkun löytäneen silmälasit meidän pihalta, niin kertoisitko minulle.

Ystävällisin terveisin
Jopel

34

1518

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yli 70 vee

      Ne on niin komeet lasit, että kun joku on ne löytänyt ja huomannut, ettei ne käy hänelle, on kiivastuksissaan varmasti haudannut ne lasten hiekkalaatikkoon.
      Kannattaisi vaihtaa hiekka, siellä käy sitä paitsi naapureiden kissatkin.

      • Meidän hiekkalaatikossa on peitto päällä.
        Sen saa lapsetkin pois, mutta kissoilla ei ole sinne yksin asiaa.
        Kävin viime yönä varmuuden suoksi tonkimassa sitä laatikkoa. Ei löytyneet. Olisi siinä naapuria naurattanut jos olisi yllättänyt minut hiekkaleikeissä. Ja yöllä vielä.
        "Vanhakin nyt nuortuu...".


    • -laseihin

      pitäisi asentaa vihellyksentunnistin, löytyisivät helpommin.

      • Millaiset ne on ja mihin vihellykseen se vastaa?


      • innovoin.
        Jopel kirjoitti:

        Millaiset ne on ja mihin vihellykseen se vastaa?

        Ei luulisi olevan vaikeaa nykyisin asentaa silmälaseihin jokin elektroninen laite, joka vastaisi vaikkapa vihellykseen.
        Luulen, en tiedä varmasti, että moisia on jo avaimenperissä?


      • Näönvuoksilaseissa
        Jopel kirjoitti:

        Millaiset ne on ja mihin vihellykseen se vastaa?

        Mitkään hälytys systeemit ei piipaus eikä vihellys.
        Mutta.. mutta.. miten on minkätapainen imuri sulla on?
        Jos vaikka on imaissut epähuomiossa ne lasisi siellä ulkona kun sen kanssa touhusit.Isännöitsijää en kyllä nyt menisi syyttelemään...


      • Näönvuoksilaseissa kirjoitti:

        Mitkään hälytys systeemit ei piipaus eikä vihellys.
        Mutta.. mutta.. miten on minkätapainen imuri sulla on?
        Jos vaikka on imaissut epähuomiossa ne lasisi siellä ulkona kun sen kanssa touhusit.Isännöitsijää en kyllä nyt menisi syyttelemään...

        Isännöitijä raukka sai nyt aivan osattomana liikaakin syytöksiä.
        Olen häneltä jo pyytänyt anteeksi aiheuttmaani harmia.
        Hän tosin sanoi, että oli kerrankin mukava saada vieraaksi niin monta hienoa ladya, joilla kaikilla oli sama asia, missä on Jopelin matot?
        Heillä oli kuulemma ollut hyvin hauskaa sitten kun asian oikea laita selvisi. Viiniä ja kahvia oli kulunut illan mittaan melkoisesti.
        Isännöitsijä ei ole minulle ollenkaan vihainen, päin vaston ja hän ihmettelee, mistä minä olen saanut niin paljon hyviä ystäviä?
        Saattaa jopa liittyä meidän kerhoomme.
        Suositellaanko?


    • susmorsiimmelta

      hää on hyvä niitä hakemaan.Oisko siunkii lasit siellä suven hammaslasissa.

      • Riemu suu

        Kysyn tässä samalla kun niitä silmä laseja haetaan, Millä yleensä yleensä puhdistatte lasejanne, Minä puhdistan sellaisella siihen tarkoitetulla spry aineella monet varmaan laimennetulla tiski aineella. toivottavasti lasit pian löytyvät:)


      • yli 70 vee
        Riemu suu kirjoitti:

        Kysyn tässä samalla kun niitä silmä laseja haetaan, Millä yleensä yleensä puhdistatte lasejanne, Minä puhdistan sellaisella siihen tarkoitetulla spry aineella monet varmaan laimennetulla tiski aineella. toivottavasti lasit pian löytyvät:)

        Ja silloin niissä onkin pesemistä. Muistutan vain niistä kissoista!


      • riemusuu
        yli 70 vee kirjoitti:

        Ja silloin niissä onkin pesemistä. Muistutan vain niistä kissoista!

        Sain lasini kans pestyä , täytyykö ne lasit pestä ihan hiekka puhaltimella. kissan pesu on muuten aika vaikeaa.


      • oikein puhdistuksen
        Riemu suu kirjoitti:

        Kysyn tässä samalla kun niitä silmä laseja haetaan, Millä yleensä yleensä puhdistatte lasejanne, Minä puhdistan sellaisella siihen tarkoitetulla spry aineella monet varmaan laimennetulla tiski aineella. toivottavasti lasit pian löytyvät:)

        tarpeessa, lasinpuhdistaja-suihkeella.


      • on joku lapsi aikuisten laatikossa.


    • Tutki nyt tukanrajasta tai ainakin ohimolta jos vaikka löytyisi.

      • Puskasuleima

        Siinä taisi tulla asiantuntijan lausunto kokemuksen syvällä rintaäänellä.


      • tyhmänlainen
        Puskasuleima kirjoitti:

        Siinä taisi tulla asiantuntijan lausunto kokemuksen syvällä rintaäänellä.

        Ilmankos matot hävisivät. Eihän ne näy, koska ei
        ole niitä linssillisiä monitehoja.


      • Tukka jo alkaa lähteä, kun olen niin raapinu.


      • Jopel kirjoitti:

        Tukka jo alkaa lähteä, kun olen niin raapinu.

        Voi tulla tikkuja kynsien alle, ja niillä naarmutat rillisi, jos ne joskus löytyvät.


      • yli 70 vee

        Meillä kävi herrahenkilö kylässä, ja oli niin tyylikkäät lasit nokallansa.
        Tiimarista eurolla, parilla!

        Ja minä kun luulin, että vain rikkailla eläkeläisillä on varaa niin istuviin ja komeaa profiilia korostaviin laseihin!

        Niitä laseja kannattaa ostaa jo useampiakin, että on varalla sitten, kun edelliset katoavat.

        Käy sovittamassa, ehkä niillä sitten löytyvät ne aidot ja alkuperäisetkin.


      • yli 70 vee kirjoitti:

        Meillä kävi herrahenkilö kylässä, ja oli niin tyylikkäät lasit nokallansa.
        Tiimarista eurolla, parilla!

        Ja minä kun luulin, että vain rikkailla eläkeläisillä on varaa niin istuviin ja komeaa profiilia korostaviin laseihin!

        Niitä laseja kannattaa ostaa jo useampiakin, että on varalla sitten, kun edelliset katoavat.

        Käy sovittamassa, ehkä niillä sitten löytyvät ne aidot ja alkuperäisetkin.

        Lähdenkin tästä heti sinne kauppaan katsomaan olisko siellä hyviä näönvuoksilaseja myytävänä.
        Toivottavasti on, sillä en oikein luota tuohon Kärpäsen lupaukseen etsiä se lasien löytäjä.


      • yli 70 vee kirjoitti:

        Meillä kävi herrahenkilö kylässä, ja oli niin tyylikkäät lasit nokallansa.
        Tiimarista eurolla, parilla!

        Ja minä kun luulin, että vain rikkailla eläkeläisillä on varaa niin istuviin ja komeaa profiilia korostaviin laseihin!

        Niitä laseja kannattaa ostaa jo useampiakin, että on varalla sitten, kun edelliset katoavat.

        Käy sovittamassa, ehkä niillä sitten löytyvät ne aidot ja alkuperäisetkin.

        Hyviä olivat lasit siella kaupassa ja vielä halpojakin, mutta eivä olleet niitä näönvuoksilaseja, joten en ostanut.


    • Sinun silmälasis ei kuitenkaan hunajapurkkiin mahtunu kuin minun tekarini sillon kun ne katos.
      Terveiset Ullapullalle samanlaisesta tilanteesta!

    • Maalaismies*

      Tee kuten minä teen, kun kännykkäni on hukassa! Soitan vaimoni kännykällä omaan numerooni ja kas, kännykkäni ilmaisee itsensä. Tavallisesti se on taskussani.

      Vaikka tässä on kysymyksessä kännykkä, niin täytyyhän tämän tekniikan toimia myös silmälasaien kanssa. Ts. lainaa vaimoltasi rillit, niin eivätköhän kohta omasi löydy.

      • teen kännykän kanssa ja lopputulos on suunnilleen sama kuin Sinulla, mutta kun vaimon lasit on lukemisenvuoksilasit ja minun lasit on näönvuoksilasit, niin se ei onnistunut.
        Nyt minä sitten vaan odottelen, että joku on ne löytänyt, eikä vielä tiedä kenelle palauttaisi ne.

        Pistäisittekö, ystävät hyvät, sanan kiertämään, että laseilla olisi käyttöä.


      • jjoutava
        Jopel kirjoitti:

        teen kännykän kanssa ja lopputulos on suunnilleen sama kuin Sinulla, mutta kun vaimon lasit on lukemisenvuoksilasit ja minun lasit on näönvuoksilasit, niin se ei onnistunut.
        Nyt minä sitten vaan odottelen, että joku on ne löytänyt, eikä vielä tiedä kenelle palauttaisi ne.

        Pistäisittekö, ystävät hyvät, sanan kiertämään, että laseilla olisi käyttöä.

        nehän oli just näyttävät näönvuoksi, eikö ne nyt näönvuoksi vois näyttää misä ovat.


    • Kärpänen katossa

      Minä olin katossa, kun matot katosi.
      Minä näin sen.
      Ne vain yht´äkkiä hävisi, kuin tuuli olisi ne vienyt.
      Minä näin, kun Jopel juoksenteli siellä pihalla.
      Turhaan etsi mattojaan. Ei ollut mattoja enää.
      Minä näin, kun muutkin etsivä niitä.
      Eikä nekään löytäneet.
      Sitten tuli pitkä ja laiha mies.
      Tonki ja kaiveli. Tiiraili ja tutkaili.
      Ei löytänyt hänkään.
      Siten näin ne silmälasit.
      Ne olivat maassa lähellä sitä telinettä.
      Sitten tuli yksi nainen kai ja nosti ne maasta.
      Talteen pisti taskuunsa.
      Minäpä lennän hänen luokseen ja kerron kenen ne ovat.

      • Sunnuntailapsi

        Jospa katselisit pullonpohjalaseilla, jos vaikka löytyis kahdetkin lasit samantien.
        Minulla on ainakin viidet lukulasit olemassa, mutta joskus en yksiäkään löydä, joskus taas yritän laittaa kaksia päällekkäin kun en huomaa , että yhdet on jo päässä.


      • Sunnuntailapsi kirjoitti:

        Jospa katselisit pullonpohjalaseilla, jos vaikka löytyis kahdetkin lasit samantien.
        Minulla on ainakin viidet lukulasit olemassa, mutta joskus en yksiäkään löydä, joskus taas yritän laittaa kaksia päällekkäin kun en huomaa , että yhdet on jo päässä.

        Oletko koskaan nähnyt pullonpohjalaseja?
        Niistä puhutaan paljon, mutta näyttöä on vähän.
        Tekeeköhän ne haavoja, meinaan, että onkohan ne hiottuja, vai vaan irtileikattuja

        Taidan jäädä odottamaan tuon kärpäsen lupauksen seurauksia.


    • Hei, sähköpostin valo vilkkuu.
      Sinne on tullut paketti.
      Paketti on hyvin tehty ja kauniisti sidottu.
      Oikein rusetti on siinä päällä.
      Hennonko laisinkaan avata.
      Mitähän sisällä on?

      Avaan sen kuitenkin.
      Siellä on minun rakkaat näönvuoksilasini.
      Voi, kyllä nyt maailma kirkastuu ja
      ulkonäkönikin paranee.
      Kärpänen, Sinä sitenkin löysit löytäjän.
      Kiitos teille molemmille.

      Reissussa ovat vähän rähjääntyneet.
      Se toinen sanka, joka oli löysempi, on nyt
      vielä löysempi.

      Huomena minä menen optikolle.
      Jospa siellä osattaisiin korjata tuo sanka.
      Samalla täytyy kysyä sitä vihellysasiaa.

    • Nimetön

      Minä olen kirjoitellut nimimerkillä "yli 70 vee" jo pitkän aikaa.
      Tänään näköjään vaaditaan rekisteröitymään, tai muussa tapauksessa allekirjoitukseksi tulee vain "Nimetön".

      Johtuuko tämä karkauspäivästä?

      Katsopas nyt kun silmälasisi kerran löytyivät, että mitä oikein vaaditaan!

      Pitää sitten rekisteröityä, jos haluaa erottua muista nimettömistä.
      Onkohan vatimus pysyvä?

      • yli 70 vee

        Nyt tämä toimii taas. Jotain häikkää tuli, kun kävin tarkistamassa sähköpostini. Se on toisella nimellä, jota en ole rekisteröinyt keskustelunimimerkiksi.

        Minulla oli aikanaan rekattu nimimerkki, mutta jätin sen pois käytöstä syystä, jota en enää muista.


    • Optikko

      Optikko
      Päivää voinko auttaa?
      Vai että sanka murtunut, katsotaanpa.
      Oho, nyt taitaa olla niin, että emme pysty korjaamaan tätä sankaa.
      No kun nämä ovat sitä näönvuosisarjaa, jota ei enää valmisteta.
      Eikä niihin ole enää varaosiakaan.
      Teidän täytyy ostaa uudenaikaiset näönvuoksilasit.
      Katsotaanpa mitä ne tulevat maksamaan.
      Näyttävät pokat 300 €
      Moniteholinssit 300 €
      Silmälääkäri 100€
      Viheltävät sangat 100 €
      Yhteensä 800 €

      Haluatteko miettiä?
      Näitä näyttäviä näönvuoksipokia viheltävillä sangoilla on vai muutamia jäljellä.
      Voisimme varata yhdet teille.
      Näkemiin tervetuloa takaisin

    • Horjuin häkeltyneenä ulos silmälasikaupasta rikkinäiset lasit taskussa.
      Mistä minä sellaiset rahat saisin?
      Tulin sen halpoja laseja myyvän kaupan kohdalle ja menin sisään.
      Kiertelin hyllyjä ja vertailin eri laseja. Lopulta valitsin yhdet.
      Toisesta hyllystä otin sellaisen lasten lelun, joka vastaa kun sille viheltää.

      Menin kassalle.
      Lasit maksoivat 3 €
      Viheltävä lelu 25 €

      Yhteensä 28 €

      Kotona purin vanhoista laseistani sangat ja niille uusille laseille tein samoin.
      Viilailin niitä uusia sankoja ja sovitin ne vanhojen lasien kehyksiin.
      Sitten vaan saranaruuvit kiinni ja lasit olivat melkein kuin uudet.
      Sen viheltävän lelun kiinnitin lasien oikean puoleiseen sankaan.

      Ja niin minulla oli näyttävän näköiset näönvuoksilasit
      uusilla sangoilla ja ne vastasivat kun vihelsin niille.
      Se möykky oikealla poskellani lisäsi lasien persoonallisuutta mukavasti.

    • Pirr pirr pirr pirr
      Kännykkäni soi pöydällä.
      Vastaan unisesti, Jopel
      Terve, täällä Pertsa.
      ymmymmm
      Anteeksi, herätinkö Sinut?
      Mulla olis yks hyvä juttu meneillään.......
      Herään lopullisesti päiväuniltani.
      Paitani on hiestä märkä.
      Vilkaisen pöydälleni.
      Siellä ovat minun ihan tavalliset
      viimeviikolla optikolta hakemani silmälasit.
      Tavallisilla pokilla ilman mitään vikaa, eikä vastaa vaikka vihellän.

      Hyi helvetti, mikä uni.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      670
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      491
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      152
      437
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe