eli jos järkkärin objektiivissa on lukemat 14-44mm tai 18-55mm niin mitä noi ovat muutettuna pokkari "äksiin" eli olisko 14-44mm lähellä vaikka jotain 28mm-???
Meni varmaankin jakeluun ? Ok eli millä tavalla noi muutetaan kansantajuisemmaksi , tuskin kyseessä on megawide 14mm ??? ei kait
Hei nyt asiantuntijat kysymys
3
469
Vastaukset
Nou ovat opiskan polttovälejä. Mikäli kamerassa on pienenpi kenno kuin ns. kinofilmi koko kuvakulma on erilainen. Mikäli kameran croppikerroin on 2 silloin 14-44mm opiskan kuvakulma on sama kuin kinofilmin 28-88mm optiikalla.Vastaavasti. Jos kerroin on 1,5 silloin 18-55 vastaa 27-82,5mm kinofilkka optiikkaa
- mömmölä
Jos tarkoitat äksillä zoomin kerrointa niin sen voit itse laskea jakamalla pisimmän polttovälin lyhemmällä.
mömmölä kirjoitti:
Jos tarkoitat äksillä zoomin kerrointa niin sen voit itse laskea jakamalla pisimmän polttovälin lyhemmällä.
Kerroin tuossa Kennon koon merkityksestä kuvakulmaan. Ns. täydenkoon kenno on 24*36mm . Tällöin sen läpimitta on 43,27mm mikä on niinsanotun normaali opiskan polttoväli. Normaali opiskan kuvakulma on 45 astetta.
Esim 1,5 * Croppikertoimisen kameran kennon koko on 16*24mm . Tällöin sen läpimitta on 28,85mm . Tämä polttoväli antaa saman kuvakulman kuin 43,25mm täyskennoisella.
Nämä on teoreettisia lukuja. Yleensä 50mm opiskaa pidetään normaali putkena.
Usein näkee mainittavan vastaa esim. 28mm-105mm kinokoossa. Tämä siksi, että käyttäjät osaisivat arvioida todellisen soveltumis alueen. Kuten jo mainitsinkin kuvakulman pystyy laskemaan polttovälin ja kennon läpimitan perusteella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t947723- 374087
- 483650
- 2493187
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402742Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna212674Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as392653- 462623
- 1402588
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292539