Phuketin temppelit ja Phuket town

Mitä kannattaa nähdä

Kannattaako Phuket towniin mennä ja jos, niin mitä siellä kannattaa nähdä? Paljonko suurinpiirtein maksaa meno paluu taksilla ja onko se koko päivän reissu? Bussilla ei jakseta lähteä.

Entä temppelit, netistä katselin, että Wat chalong on isoin, sitten Wat Pra Thong ja Wat Pra Nang seuraaviksi suurimpia. Kaksi jälkimmäistä voisi yhdistää samaan reissuun. Onko nämä kaikki näkemisen arvoisia? Entä Karonin, Patongin ja Katan temppelit?

Niin ja kysyn vielä vesiputouksista, mikä niistä olisi se hienoin, Kathu, Bang Pae vai Ton Sai? Ja voiko noihin reissuihin yhdistää muuta. Ainakin noiden temppeleiden läheisyydessä taitavat sijaita.
(Ja oikein kirjoituksista en mene takuuseen...)

13

4963

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • selvitä reitti

      Karonilta taksi innokas viemään Phuket towniin 4:ksi tunniksi 800 bat., mutta varmista ettei vie muihin paikkoihin välillä, kuten norsupuisto,
      timanttihiomo,ym. kohteisiin.Taksit saavat bonusta em.kohteista muilutettuaan asiakkaita sinne.

    • oli hieno..

      itte tykkäsin bang paen vesiputouksista ja alueesta muutenkin.. muita en ole nähnyt joten vertailupohja sinänsä huono. ;) muksaa matkaa!!! en ymmärrä tuota ettei bussilla jaksa mennä phuket towniin. itte ainakin jakso, tosi halpa ja ku ottaa phuket townista tuk tukin päiväksi niin sen sata kertaa edullisempi kuin näiltä turistirannoilta..

    • pikkumyy54

      No,ehdottomasti paikallisbussilla hinta 20 batia,
      aivan verraton kyyti,otti matkustajia väliltä jos huvitti.Kivasti näki maisemia,matkahan noin 20 km.
      itse kaupunki ei kovin kummainen,jätti vähän likaisen vaikutuksen.Lähistöllä ostoskeskuksia ym.

      • kyllä

        ehdottomasti kannattaa mennä wat chalongin temppeliin vierailemaan, upea temppelialue!! suosittelen.


      • kyllä kirjoitti:

        ehdottomasti kannattaa mennä wat chalongin temppeliin vierailemaan, upea temppelialue!! suosittelen.

        Tuwnissa oikeestaan ostari, phipi saarella ja bondin saarella kannattaa käydä, paikalliset matkanjärjestäjät paljon halvempia kun matkatoimiston kautta, tosin opastus englanniksi, apinoita kannattaa varoa, pöllii eväät ym.


      • James Bond
        oiva-59 kirjoitti:

        Tuwnissa oikeestaan ostari, phipi saarella ja bondin saarella kannattaa käydä, paikalliset matkanjärjestäjät paljon halvempia kun matkatoimiston kautta, tosin opastus englanniksi, apinoita kannattaa varoa, pöllii eväät ym.

        Olin kyllä pettynyt Bondin saari retkeen.
        Maisemat ihan mahtavat,mutta pikakierros kävely
        saarella ja opas kertoi muutamalla sanalla:
        täällä filmattu elokuva.Siinä se paikallisesta
        kojulta ostettu halpa retki olikin.


      • James Bond kirjoitti:

        Olin kyllä pettynyt Bondin saari retkeen.
        Maisemat ihan mahtavat,mutta pikakierros kävely
        saarella ja opas kertoi muutamalla sanalla:
        täällä filmattu elokuva.Siinä se paikallisesta
        kojulta ostettu halpa retki olikin.

        ainakin oli myös "apinatemppeli" retkessä mukana ja muslimikylä, joka on rakennettu paalujen varaan. Tuskin teilläkään oli pelkkä Bondin saari. Suomalaisen matkatoimiston kautta ottaneet kulkivat just saman reitin, ainut poikkeus että opas puhuu suomea. Itse Bondin saari on kyllä nähty 10.ssä minuutissa. Ehdottamasti Paikallisen kojun kautta puoleen hintaan ellei välttämättä tarvii opastusta suomen kielellä.


      • James Bond
        kitewind kirjoitti:

        ainakin oli myös "apinatemppeli" retkessä mukana ja muslimikylä, joka on rakennettu paalujen varaan. Tuskin teilläkään oli pelkkä Bondin saari. Suomalaisen matkatoimiston kautta ottaneet kulkivat just saman reitin, ainut poikkeus että opas puhuu suomea. Itse Bondin saari on kyllä nähty 10.ssä minuutissa. Ehdottamasti Paikallisen kojun kautta puoleen hintaan ellei välttämättä tarvii opastusta suomen kielellä.

        siis ainoastaan saari,ei muuta.Kyllä harmitti
        kun Aurinkomatkalaiset kertoivat retkestään.
        Enää en nuukaile.


      • meidän porukalla
        James Bond kirjoitti:

        siis ainoastaan saari,ei muuta.Kyllä harmitti
        kun Aurinkomatkalaiset kertoivat retkestään.
        Enää en nuukaile.

        Paikallisesta kojusta ostettiin halvalla ja
        kipitettiin pieni kierros saarella,opas näytti
        kädellään sitä kuuluisaa kiveä ja sanoi :täällä
        elokuva.
        Oma moka olisi mitänyt kysyä mitä retkeen kuuluu.
        Mutta emme mekään ainoita olleet.


      • meidän porukalla kirjoitti:

        Paikallisesta kojusta ostettiin halvalla ja
        kipitettiin pieni kierros saarella,opas näytti
        kädellään sitä kuuluisaa kiveä ja sanoi :täällä
        elokuva.
        Oma moka olisi mitänyt kysyä mitä retkeen kuuluu.
        Mutta emme mekään ainoita olleet.

        on muuttunut matkat. Ei kyllä kannata pelkästään maisemien ja Bondin saaren takia reissata sitä matkaa. Ja kannattaa ainakin tarkistaa mitä reissu pitää sisällään. Saarihyppely PhiPhille oli keväällä samanlainen kuin aikaisemmin.


      • mitäpitääsisällään
        kitewind kirjoitti:

        on muuttunut matkat. Ei kyllä kannata pelkästään maisemien ja Bondin saaren takia reissata sitä matkaa. Ja kannattaa ainakin tarkistaa mitä reissu pitää sisällään. Saarihyppely PhiPhille oli keväällä samanlainen kuin aikaisemmin.

        otettiin siis selvää mitä sisältyy matkaan ja
        saimme mainitsemasi "lisät".
        Muutama seurue osti niitä tynkä reissuja.
        Harmi.


      • zzzzzzzzzzzzzzzzzx
        mitäpitääsisällään kirjoitti:

        otettiin siis selvää mitä sisältyy matkaan ja
        saimme mainitsemasi "lisät".
        Muutama seurue osti niitä tynkä reissuja.
        Harmi.

        Käytiin Joulukuussa -07 paikallisen Sims' matkatoimiston retkellä James Bond saarella. Menomatkalla käytiin myös apinatemppelissä, ja merimustalaisten kalastajakylässä, missä myös syötiin.(ei kuulunut retken hintaan). Retken hinta 600thb/lärvi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      194
      2035
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1128
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      711
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe