Kaatuminen

TahvoTulittaja

Heippa!

Mietin pitkään kirjoitanko tänne, täällä kun tulee jos jonkinmoista kommenttia. Mutta päätin kuitenkin katsoa mitä tuleman pitää.

Eli asiani on seuraavanlainen: meillä on sakupentu, ikää n. 4kk ja viikonloppuna pentu kaatui. Huusi kuin heikkopäinen, epäiltiin sen olevan tärähdys. Mitään kohtaa jalassa ei arista, mutta edelleen astuu varovasti jalalla, välillä myös kinkkaa kolmella jalalla, etenkin pidemmän makaamisen jälkeen. Tänään huomasin turvotusta takajalan kintereen kohdalla, ei ole sellaista "pehmeää", joka voisi olla kudosnestettä tms., vaan suht kovaa, ihan kuin luu olisi turvonnut. Mutta se ei käsittääkseni ole mahdollista. Soittelin jo päivällä eläinlääkäriasemille, kahdesta sanoivat, että voin seurata tilannetta, jos ei arista ja varaa edes vähän jalan päälle.

Nyt kysynkin, onko kenelläkään kokemusta moisesta? Aion kyllä olla torstainakin yhteydessä eläinlääkäriin, koska puhelun jälkeen vasta huomasin tuon omituisen turvotuksen, mutta haluaisin kuulla, jos jollain on vastaavasta tapauksesta kokemusta, että mikä on ollut diagnoosi ja sen mahdollinen hoito. En siis kaipaa neuvoja, että mene lääkäriin tai hommaa aivot, osaan kyllä ajatella koiran parasta ja hoidattaa sen niinkuin tilanne vaatii, nyt olen vain ja ainoastaan kiinnostunut, josko joku olisi kokenut vastaavan tilanteen. Okei, siitäkin huolimatta, että vastaavia kokemuksia voi olla (ja varmasti onkin), diagnoosi / hoito ei välttämättä ole sama, ymmärrän senkin.

Kiittää ja kuittaa, hymyssä suin! ;)

2

339

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No en tiiä onko samanlainen tapaus. Juos päivän toisen koiran kans ja sit alko ontumaan. vietii lääkärii ja se katto liikkeet ulkona ja sano että ontuu ja samantien sit kuviin koira. Kuvissa ei ollut mitään ja sano että lihas vika ja paranee ajan kanssa. Piti välkää paljoo liikkumista muistaaksen parisen viikkoo. Tuo ontuminen oli pahinta just kun heräs ja läks liikkeelle. Turvotuksia meil ei muistaakseni ollut.

      • TahvoTulittaja

        Kiitos tästä tiedostasi. Meillä näyttää nyt siltä, että jalka on parantunut, ontumisia ei oo ja koiruus on ollut levossa aika lailla pari viikkoa. Toivotaan, ettei mitään pysyvää jäänyt! Lisää kommentteja silti kaipaan edelleen :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Merikarvian nuoriso

      taitaa olla persukasvatuksen tuotosta kun jopa kirkkoherralla palaa käämit näihin paskahousuihin :D
      Yleistä Satakunnasta
      26
      3908
    2. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      70
      3202
    3. Antaisitko mies minulle jonkun vinkin

      Että tietäisin, että minun kannattaa uskoa vielä meihin. Nyt just heikko hetki ja usko meinaa loppua. Pelkään, että tila
      Ikävä
      97
      2670
    4. Naiselle, rakkaalle!

      Pitäiskö nyt vähän jutella, on se sitten mitä tahansa. Mä oon sun puolella, hiljaisuutes aion rikkoa. Tulen vaikka karmi
      Tunteet
      41
      2627
    5. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      153
      2025
    6. Aitolais-kirkkoherran rippileirille tyly loppu

      Merikarvian rippileiriä vetänyt kirkkoherra Tom Broberg ajautui törmäyskurssille rippileiriläisten kanssa ja ylempi taho
      Luterilaisuus
      112
      1880
    7. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      151
      1640
    8. Morning has broken

      Simmut aukaistaan. Ja noustaan päivään valkeaan. Hyvää huomenta. 😊☀️🍳☕❤️
      Ikävä
      150
      1550
    9. Tästä tiedämme että raamattu ON muutettu

      https://rivalnations.org/censored-bible/ Raamattusi on sensuroitu Raamattu, joka sinulla on kotonasi tai taskussasi, on
      Hindulaisuus
      572
      1534
    10. Jos et kaipaakaan minua täällä

      Niin miksi sinua ehkä häiritsee se, että minä kaipaan sinua? Miehelle.
      Ikävä
      18
      1284
    Aihe