tulostimen asennus

hieman ontuu...

eli latasin ajurit ja ohjeet canonin sivuilta, mutta kun olen aloittelija puppy linuxia käyttämässä niin en tajua mitä niille tiedostoille pitää tehdä? voisiko joku kertoa savolaislikalle yksinkertaiselle sellaiselle että mitä seuraava tarkoittaa:
1) Installing the common package

[root@zzz /yyy]# rpm -ivh scangearmp-common-1.10-x.i386.rpm

2) Installing the model-specific package

[root@zzz /yyy]# rpm -ivh scangearmp-mp210series-1.10-x.i386.rpm

jotain sinne console systeemiin pitää kirjoittaa mutta mitä??

6

405

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • herranen sentään

"mutta kun olen aloittelija puppy linuxia käyttämässä niin en tajua mitä niille tiedostoille pitää tehdä?"

Jos olet aloittelija opettele käyttämään ihan oikeaa Linux-jakelua. Puppy on alunperin Live-CD -jakeluksi tarkoitettu hyvin rajattuun käyttöön.
      Puppy ei käytä RedHat/Fedora/Mandriva/SuSE järjestelmiin tarkoitettuja rpm-paketteja.

Eli asenna oikea käyttöjärjestelmä. Nuo Canon-ohjeet ovat melko monimutkaiset jo sinällään.

• 500mhz prossu

niin että herranen, mikähän noista ihan oikeista linux jakeluista pyörisi vaivatta vanhalla koneella??

• ja senkin

voi asentaa kovalevylle aivan kuten minkä tahansa muunkin jota voi myös live-cd:ltä käyttää! Suosittelen sinulle ja muillekin tutustumista Puppyyn, niin ettette heittele mitä sattuu kommentteja sieltä!

• keimis
        500mhz prossu kirjoitti:

niin että herranen, mikähän noista ihan oikeista linux jakeluista pyörisi vaivatta vanhalla koneella??

Paljon koneessa on RAM muistia? Jos et tiedä niin kirjoita siinä puppyssasi komentorivillä "free -m" ja kerro mitä näyttää.

• se tulostin???

tässä taas kävi niinkuin yleensä lähin kysymään ohjetta tulostuksen asennukseen ja sain kuulla omistavani väärän käyttöliittymän. Mutta eihän se niin voi olla, jos joku kysyisi autopalstalla miten vaihtaa ladan lamppu, tulisiko siihenkin vaustauksen a että: "osta bmw!!???"

vaikka toisaalta omapa on vikani, ei kai tosissaan kukaan luule että täällä olisi halukkaita ihmisiä auttamaan, vääräleukoja ja pilkunviilaajia siitäkin edestä...

• se vain niin on, että .RPM-paketit EI mene puppyyn kuin kenties jonkun konvertterin läpi ajettuna, mitä epäilen ettei sellaista edes ole, koska samalla jäisi täyttämättä ohjelman mahdolliset muut vaatimukset ohjelmien/kirjastojen suhteen!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      205
      7054
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4652
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      40
      4353
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      73
      3292
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1955
    6. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1716
    7. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      17
      1680
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      40
      1583
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1469
    10. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      143
      1247
    Aihe